Allegro Ads

Zainwestuj w reklamę Allegro Ads i powierz nam jej optymalizację. Zapisz się na darmową konsultację z naszym Specjalistą Allegro Ads!

Formularz Leadowy
baner
image

DLACZEGO MY?

Allegro Ads

- jesteśmy jedną z pierwszych agencji marketingowych, które zdobyły certyfikat Allegro Ads Partner+

Certyfikat Allegro Ads Partner + przyznawany jest wyłącznie najskuteczniejszym agencjom zajmującym się kompleksową obsługą konta Allegro. Aby go uzyskać zrealizowaliśmy wiele szkoleń oraz zgromadziliśmy imponującą wiedzę z zakresu optymalizacji reklam Allegro Ads. Mamy też ogromne doświadczenie – do tej pory przeprowadziliśmy setki kampanii Allegro Ads dla Klientów z różnych branż, operując na bardzo wysokich budżetach.

Dlaczego warto nam zaufać?

  • 150

    Tyle wyniósł nasz rekordowy zwrot z inwestycji w reklamę.

  • 200 +

    Obecnie optymalizujemy Allegro Ads dla aż tylu Klientów.

  • 150 mln

    To łączna wartość przychodu wszystkich naszych Klientów Allegro.

JAK TO DZIAŁA?

Allegro Ads - prowadzenie kampanii

Allegro Ads to płatny system reklam, który pozwala Sprzedającym zwiększyć konkurencyjność swoich ofert. Oferowane kampanie dają szansę na szybkie wygenerowanie ruchu na wybranych aukcjach wszystkim sklepom – również tym, które stosunkowo niedawno pojawiły się na Allegro.


Reklamy Allegro Ads

Wyświetlane są w najbardziej widocznych miejscach portalu, dzięki czemu trafiają do dużej grupy osób. Obecnie można wśród nich znaleźć takie formy promocji jak: oferty sponsorowane, reklamy graficzne, reklamy zewnętrzne (Allegro Ads Network) oraz Ads4Brands. Każda z dostępnych kampanii realizuje nieco inne cele, jednak wszystkie przekładają się na zwiększenie sprzedaży i rozpoznawalności marki.


Panel Allegro

Zarządzanie kampaniami Allegro Ads odbywa się za pośrednictwem intuicyjnego panelu Allegro, który pozwala na bieżące monitorowanie statystyk i szybkie wprowadzanie poprawek. Takie rozwiązanie sprzyja osiąganiu wysokich zwrotów z inwestycji.

image

KORZYŚCI

Dlaczego warto stosować reklamy na Allegro?

W reklamach Allegro drzemie ogromny potencjał sprzedażowy. Za ich pomocą z pewnością zrealizujesz wyznaczone cele marketingowe.

  • icon

    Szansa sprzedaży

    Reklamowanie się za pomocą Allegro Ads to najskuteczniejsza i najszybsza forma promocji ofert – zwłaszcza sezonowych.

  • icon

    Pozycja w sieci

    Oferty reklamowane przez Allegro Ads często wyświetlają się na pierwszych podstronach w wynikach wyszukiwania sieci Google.

  • icon

    Rozpoznawalność

    Najlepsze oferty są widocznie nie tylko na platformie Allegro, ale także poza nią.

  • icon

    Większy zysk

    Oferty sponsorowane generują wysoką sprzedaż produktów przy stosunkowo niewielkich kosztach.

RODZAJE REKLAM

Allegro Ads - najważniejsze formaty reklamowe

System Allegro Ads został stworzony z myślą o sprzedawcach pragnących rozwijać swój biznes.

  • image

    Oferty sponsorowane

    To najpopularniejszy format reklam. Aukcje objęte kampanią tego typu standardowo wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania – tuż nad ofertami promowanymi (choć mogą znajdować się również w innych miejscach na portalu). Oferty sponsorowane rozliczane są w modelu CPC, co oznacza, że reklamodawca ponosi opłatę wyłącznie za kliknięcie w reklamę przez użytkownika.

  • image

    Reklama graficzna (szablonowa i banerowa)

    Ta forma reklamy Allegro Ads polecana jest przede wszystkim sprzedawcom chcącym zwiększyć zasięg i rozpoznawalność swojej marki. Kampania pozwala na promowanie ogółu asortymentu danego sklepu internetowego za pomocą grafiki lub szablonu.

  • image

    Reklamy zewnętrzne Allegro Ads

    To nic innego jak reklamy produktowe wyświetlane poza serwisem Allegro. Kampania tego typu pozwala dotrzeć do osób, które szukają określonego produktu w sieci Google. Allegro Ads Network umożliwia również tworzenie kampanii remarketingowych na Facebooku.

  • image

    Ads4Brands Allegro Ads

    Usługa została zaprojektowana dla brandów, które posiadają przynajmniej jednego dystrybutora na Allegro. Ads4Brands pozwala na promowanie produktów danej marki z poziomu jednego konta. W ten sposób Allegro chroni dystrybutorów przed wzajemną rywalizacją, a właścicieli brandów przed wynikającymi z tego tytułu stratami.

Analiza danych

Allegro Ads

- statystyki panelu

Wszystkie działania reklamowe prowadzone na koncie Allegro można zobaczyć na wykresie oraz w specjalnej tabeli z podsumowaniem. Ze względu na stopień skomplikowania samego systemu taka prezentacja danych pozostaje jednak dla wielu sprzedawców niezrozumiała.

Najczęściej skuteczność reklamy sponsorowanej Allegro Ads prezentowana jest tak jak poniżej:

panel stats

 

Oczywiście, jest to tylko ogólne podsumowanie wszystkich stworzonych kampanii w danym okresie. Istnieje również opcja zapoznania się z wynikami tylko jednej kampanii. Aby to zrobić wystarczy wybrać odpowiednią grupę reklam.

Analiza statystyk panelu

Panel Allegro Ads

 Nazwa

Nazwa

Każda reklama Allegro Ads musi posiadać tytuł. Najlepiej dobrać go w taki sposób, aby określał reklamowaną grupę produktów, stawkę lub funkcję. Przemyślana nazwa ma duże znaczenie podczas optymalizacji kampanii, ponieważ pozwala na zapoznawanie się z danymi bez konieczności sprawdzania, jakich dokładnie produktów dotyczy.

Kliknięcia

Kliknięcia

Ten parametr pokazuje dokładną liczbę kliknięć w daną reklamę w wybranym okresie – niezależnie od tego, czy transakcja została dokonana. Kliknięcia mają ogromne znaczenie, ponieważ pomagają w ocenie, czy dana kreacja jest interesująca dla użytkowników Allegro.

Odsłony

Odsłony

Odsłony reklamy Allegro Ads to nic innego jak liczba jej wyświetleń. To bardzo ważny parametr. Odsłony (podobnie jak Kliknięcia) pokazują zasięg działania reklam. Analizując efektywność kampanii, pamiętaj, że ilość odsłon będzie zawsze większa od kliknięć.

CTR

CTR

Tłumacząc z języka angielskiego CTR (Click Through Rate), oznacza współczynnik klikalności. Dokładniej jest to parametr, który obrazuje stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert.

Średnie CPC

Średnie CPC

CPC (Click Per Cost) to z inaczej koszt kliknięcia. Każda reklama Allegro Ads optymalizowana jest w oparciu o stawkę danej kampanii. Parametr CPC w Statystykach można więc nazwać uśrednioną ceną brutto za kliknięcie.

Koszt

Koszt

Łączna cena wybranych kampanii w danym okresie, którą należy uiścić za wygenerowany zysk.

Pozostałe parametry

Analizując efektywność kampanii sponsorowanej w Statystykach reklamy Allegro Ads można znaleźć także takie parametry jak: Zwrot z inwestycji, Zainteresowanie, Sprzedane sztuki oraz Wartość sprzedaży. Ich nazwy jednak dokładnie opisują to, co kryje się za danymi wartościami liczbowymi, dlatego nie wymagają szerszego omówienia.

To oczywiście nie wszystkie parametry. Dostępne statystki będą się nieco różnić w przypadku reklamy graficznej.

panel stats
CPM

CPM

Wskaźnik ten jest analogiczny dla parametru CPC, jednakże nie oznacza kosztu kliknięcia, a koszt każdego 1000 wyświetleń danej reklamy.

Sprzedaż wspierana

Sprzedaż wspierana

Pod tym parametrem kryje się wartość produktów, które zostały zakupione po wyświetleniu kreacji reklamowej. Kwota brutto jednocześnie dołączona zostaje do ofert sponsorowanych.

STAWIAJ NA PEWNIKI

Allegro Ads - prowadzenie kampanii przez Pirk Spark

Działanie na własną rękę przynosi rezultaty, jednak zwykle okazuje się dość czasochłonne i kosztowne. Musisz wiedzieć, że prawdziwym miernikiem efektywności kampanii Allegro jest zwrot z inwestycji. Dlatego oceniając wyniki kampanii, należy brać pod uwagę nie tylko ich zgodność z wyznaczonym celem, ale również poniesione koszty.

  • image

    W osiąganiu tak zadowalających efektów pomagają nam specjalistyczne narzędzia oraz wiedza. Zdobyliśmy ją, tworząc wysokobudżetowe kampanie dla wielu różnych branż. Dzięki temu wiemy, co robić, aby osiągać zamierzone cele. Często nawet wprowadzenie małej zmiany na koncie lub w ofercie potrafi zrobić wielką różnicę. Ogromne doświadczenie sprawia, że niewiele rzeczy może nas zaskoczyć. Przez lata wypracowaliśmy własne unikalne techniki sprzedaży na Allegro, których nie spotkasz nigdzie indziej.

  • image

    Nigdy nie pozostawiamy kampanii bez nadzoru i monitorujemy je na bieżąco. W analizowaniu naszych działań pomaga nam zestaw specjalistycznych (i często bardzo kosztownych) narzędzi, m.in.: Trade Watch, Trade Analytics oraz Niezbędnik Sprzedawcy. Co ważne, jako Partner Allegro Ads mamy możliwość korzystania z innowacyjnych narzędzi Allegro, jeszcze zanim zostaną wprowadzone na rynek.

ŚCIEŻKA WSPÓŁPRACY

Jak pracujemy dla Twojego wzrostu?

  • image

    01

    Kontakt

    Kontaktujemy się z Tobą
    po wypełnieniu formularza

  • image

    02

    Umowa

    Podpisujemy umowę
    obustronnie

  • image

    03

    Brief

    Wysyłamy Ci brief
    do wypełnienia

  • image

    04

    Prace

    Rozpoczynamy
    prace na koncie

  • image

    05

    Efekty

    Pierwsze efekty
    pojawiają się już po 7 dniach

ZESPÓŁ SPECIALISTÓW

Nasi specjaliści Allegro Ads

  • slide
    Michał Surmacz
    Team Leader & Marketplace Specialist

    Specjalista z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży e-commerce. Na przestrzeni lat bacznie obserwował zachodzące na rynku zmiany, co obecnie skutecznie wykorzystuje w swoich działaniach. Michał ma prawdziwie analityczny umysł. Specjalizuje się w kampaniach Allegro Ads i przeprowadzaniu audytów. Od niedawna, jeden z dwóch Team Leaderów zespołu Marketplace.

    m.surmacz@pirkspark.pl
  • slide
    Krzysztof Mach
    Marketplace Specialist

    Imponuje znajomością rynku e-commerce oraz niezwykle rozwiniętymi umiejętnościami komunikacyjnymi. Obsługując konta Allegro naszych Klientów, czuje się jak ryba w wodzie. Zawsze realizuje wyznaczone cele i troszczy się o wysoką wartość sprzedaży. Dodatkowo, doskonale odnajduje się w analizie danych. Wszystko to sprawia, że zawsze wie, co robić, aby powierzone mu konta osiągały pełen potencjał.

    k.mach@pirkspark.pl
  • slide
    Maria Wachowiak
    Marketplace Specialist

    Zajmuje się zarówno obsługą Allegro Ads, jak i optymalizowaniem organicznych parametrów kont. Dzięki swojemu artystycznemu wykształceniu bez problemu identyfikuje mocne i słabe strony sklepów Allegro i wie, co robić, aby wyróżnić je na tle konkurencji. Imponuje również swoimi umiejętnościami interpersonalnymi. Otwartość na drugą osobą i wysoki poziom empatii sprawiają, że świetnie dogaduje się z Klientami. Z tego powodu prowadzi obecnie nasz wewnętrzny dział Customer Service.

    m.wachowiak@pirkspark.pl
  • slide
    Mateusz Nowacki
    Marketplace Specialist

    Zna Allegro nie tylko z perspektywy specjalisty, ale także sprzedającego. Dzięki temu błyskawicznie identyfikuje bolączki naszych Klientów. Wykazuje ogromną znajomość systemu Allegro Ads. Co więcej, analizowanie wyników kampanii sprawia mu prawdziwą przyjemność i satysfakcję!

    m.nowacki@pirkspark.pl
  • slide
    Zofia Starkowska
    Marketplace Specialist

    Specjalistka ds. marketplace posiadająca doświadczenie w zarządzaniu sklepami internetowymi. Doskonale radzi sobie z prowadzeniem kampanii Ads oraz zwiększaniem sprzedaży organicznej. W kontakcie z Klientem stawia przede wszystkim na otwartość i partnerstwo.

    z.starkowska@pirkspark.pl
  • slide
    Oskar Hertman
    CEO of Pirk Spark

    Uwielbia branżę e-commerce i zagadnienia związane z marketingiem internetowym. Jest istnym wulkanem energii! To on motywuje i inspiruje cały zespół do dawania z siebie wszystkiego. Sam także nie pozostaje w tyle. Wyróżnia się nie tylko swoim profesjonalizmem i doskonałym wyczuciem trendów, ale także zaangażowaniem oraz przyjacielskim usposobieniem.

CASE STUDY

Projekty, z których jesteśmy dumni

  • slide

    Case study Acco Brands - Ads4Brands

    Wyzwanie

    Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

    Co zrobiliśmy?

    Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

    Efekt!

    Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.


  • slide

    Case study Flystore

    Wyzwanie

    Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

    Co zrobiliśmy?

    Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

    Efekt!

    Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.


  • slide

    Case study Dip 24

    Wyzwanie

    Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

    Co zrobiliśmy?

    Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

    Efekt!

    Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!


FAQ

Często zadawane pytania

  • Gdzie mogę sprawdzić wyniki Allegro Ads?

    Z rezultatami prowadzonych przez nas kampanii zapoznasz się, czytając przesyłane (cotygodniowo lub comiesięcznie) e-maile z raportami Allegro Ads.

  • W jaki sposób określić dzienny lub miesięczny budżet przeznaczony na działania Allegro Ads?

    Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, uruchomimy specjalne kampanie, które pozwolą nam zebrać odpowiednie dane, a następnie po konsultacji wspólnie ustalimy zwrot z inwestycji oraz budżet.

  • Jaki może być maksymalny/minimalny zwrot z inwestycji kampanii Allegro Ads?

    To kwestia indywidualna i zależna od branży oraz narzuconej marży na produkty. Można wskazać wiele czynników, które wpływają na osiągane wyniki, dlatego dobieramy je jednostkowo.

  • Mam wykupioną w waszej agencji usługę Allegro Ads. Jakie działania mogę poprawić na koncie, aby osiągnąć większe zyski?

    Należy pamiętać, że celem kampanii Allegro Ads jest sprowadzenie ruchu. Oznacza to, że podjęte działania poskutkują zwiększeniem sprzedaży tylko wówczas, gdy konto będzie atrakcyjne wizualnie dla potencjalnych kupujących, a oferty zachęcające do zakupów.

  • Moje reklamy Allegro Ads były dotąd nieefektywne. Czy wasze działania zwiększą ich skuteczność?

    Tak, ponieważ posiadamy wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia kampanii Allegro Ads. Dlatego też po samym zapoznaniu się z ich ustawieniami, dowiemy się, jakie błędy popełniano do tej pory oraz jak je naprawić.

  • Na moim koncie nigdy nie były prowadzone kampanie Allegro Ads. Czy to oznacza, że moje oferty mogły być niewidoczne dla kupujących?

    Tak, ponieważ poprawnie skonfigurowane kampanie Allegro Ads pozwalają na dotarcie do nowych użytkowników oraz zwiększenie liczby odsłon poszczególnych ofert.

  • Czy mam wpływ na wprowadzane na koncie zmiany? Czy będę każdorazowo akceptować wasze działania?

    Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń. Jeśli zażyczysz sobie weryfikację naszych działań, zawsze możemy przesyłać Ci je do wcześniejszej akceptacji, zwłaszcza w przypadku, gdy będą wiązać się z ponoszeniem dodatkowych kosztów (np. uruchomienie wyróżnień).

  • Czy mogę brać czynny udział w tworzeniu strategii marketingowej?

    Jak najbardziej! Podczas tworzenia strategii marketingowej kontaktujemy się z Klientami w celu akceptacji zaproponowanych działań. Liczymy się z ich zdaniem i zawsze bierzemy je pod uwagę, ponieważ to oni najlepiej znają swoje konto oraz produkty.

  • Po jakim czasie od podjęcia współpracy zobaczę na koncie pierwsze efekty działań?

    Pierwsze efekty naszych działań widoczne są już po tygodniu od podjęcia współpracy.

  • Czy to normalne, że dzisiejsza sprzedaż jest inna niż dnia poprzedniego?

    Tak, to zupełnie normalne, dlatego należy brać pod uwagę wynik w skali całego miesiąca, zamiast skupiać się na jednostkowej sprzedaży danego dnia.

  • W mojej ocenie koszty oferowanych przez was usług są relatywnie wysokie. Z czego to wynika?

    W przedstawionej cenie oferujemy przede wszystkim lata zdobytych doświadczeń w branży, wiedzę, w którą zainwestowaliśmy energię i czas oraz zespół specjalistów (dedykowany konsultant, profesjonalni copywriterzy, graficy oraz specjaliści do spraw narzędzi usprawniających działania na koncie). Do tego w ramach świadczonej usługi wspieramy Klienta w trudnych i kryzysowych sytuacjach, sprawnie rozwiązując wszelkie pojawiające się problemy.

image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 3.1 / 5. Liczba głosów 97

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?