Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? – Skuteczny przewodnik na 2024 rok
Ostatnia aktualizacja artykułu: 6.02.2024
Jak sprzedawać na Allegro, aby osiągać wymierne korzyści? Jako renomowana agencja marketplace od lat pomagamy osiągać sukcesy na Allegro, oferując naszym Klientom między innymi usługę prowadzenia konta sprzedawcy (tzw. kompleksowa obsługa Allegro). Jedną z najlepszych, a zarazem najłatwiejszych metod, zwiększenia skuteczności sprzedaży na Allegro jest dostosowanie się do preferencji kupujących. Czytając ten artykuł, dowiesz się, czego od sprzedawców Allegro oczekują ich klienci i, tym samym, zwiększysz swoją szansę na efektywną sprzedaż.
- Dlaczego warto zainwestować w zwiększenie sprzedaży na Allegro?
- Jak sprzedawać na Allegro? Poznaj preferencje kupujących
- 5 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro
- Zadbaj o wiarygodność oferty, a zyskasz lepsze oceny od kupujących
- Żeby zwiększyć sprzedaż na Allegro, pomyśl też o marketingu!
- API Allegro może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży na Allegro
- Dodatkowe sposoby na zwiększenie sprzedaży na Allegro
- Współpracuj z partnerami Allegro Ads
Dlaczego warto zainwestować w zwiększenie sprzedaży na Allegro?
Zastanawiasz się, dlaczego warto sprzedawać na Allegro? Cóż, Allegro to największy serwis marketplace w Polsce. Na ten moment posiada ok. 22 mln użytkowników, co czyni z niego niezwykle interesujący kanał sprzedaży online. Tak duży zasięg przyciąga ogromną liczbę sprzedawców. Sprzedaż internetowa na Allegro to doskonały pomysł na biznes – bez względu na to, czy ma stanowić tylko dodatkowy kanał sprzedaży czy też główną działalność w sieci.
Nic dziwnego, że osoby, które dopiero zaczynają sprzedawać na portalu Allegro, zmagają się z zajadłą walką o kupującego. To, co było łatwe jeszcze kilka lat temu, gdy polski e-commerce dopiero raczkował, z każdym dniem staje się coraz trudniejsze…
Na szczęście, wciąż można zwiększyć sprzedaż/zysk na aukcjach Allegro! Co więcej, aby to osiągnąć, wcale nie trzeba rozszerzać swojego asortymentu ani obniżać ustalonych cen (choć, oczywiście, rozsądna cena ma naprawdę duże znaczenie!). Jak zatem wyprzedzić konkurencję? Najlepiej poznając swojego klienta!
Jak sprzedawać na Allegro? Poznaj preferencje kupujących
Zacznijmy od absolutnych podstaw. Co przeciętny klient sklepów internetowych kupuje najchętniej? Przede wszystkim odzież i wszelkiego rodzaju dodatki do strojów (79%), obuwie (66%) oraz kosmetyki i perfumy (65%). Takie tendencje potwierdza samo Allegro. Serwis dodaje także, że jego użytkownicy niemal równie często wybierają książki, produkty farmaceutyczne oraz sprzęt RTV/AGD. Warto też wspomnieć również o tym, że aż 48% osób zainteresowanych kupnem artykułów dziecięcych, poszukuje ich na Allegro.
Jak widzisz, aby zacząć skutecznie sprzedawać na Allegro wcale nie musisz zmieniać swojego asortymentu. Wraz z rozwojem polskiego e-commerce, rośnie zainteresowanie nawet stosunkowo mało popularnymi produktami. Możesz za to zrobić coś innego. Poznając oczekiwania użytkowników portalu, lepiej dopasujesz do nich własny sklep internetowy na Allegro. W rezultacie czego zwiększysz swoje szanse na sukces!
5 skutecznych sposobów na zwiększenie sprzedaży na Allegro
1. Pracuj nad trafnością Allegro, czyli pozycjonowaniem swoich ofert!
Trafność Allegro to nic innego jak domyślny sposób sortowania w wyszukiwarce produktów. Nie da się ukryć, że wysokie pozycje zwykle przekładają się na lepszą sprzedaż. Dzieje się tak, ponieważ większość kupujących wybiera oferty, które znajdują się na pierwszej stronie, co więcej: dla przeważającej liczby znaczenie mają tylko 3-4 pierwsze pozycje.
Na szczęście istnieje wiele sposobów na zwiększenie trafności swojej oferty. Jednym z nich jest program Super Sprzedawca Allegro. Aby do niego dołączyć, należy spełnić liczne wskaźniki jakości. Od swoich najlepszych sprzedawców portal wymaga chociażby udzielania odpowiedzi na wiadomości i dyskusje klientów w wyznaczonym czasie. Jeśli każdego dnia realizujesz bardzo wiele zamówień i zwyczajnie nie masz czasu, na odpowiadanie kupującym, spróbuj skorzystać z autorespondera Allegro – np. naszego autorskiego programu Allespark.
2. Dostosuj czas i metody dostawy na Allegro do kupujących!
Nie da się ukryć, że kupujący przyzwyczaili się do błyskawicznej wysyłki. Realizacja zamówienia w 24 h to jeden z elementów, który przekonuje wielu z nich do zrobienia zakupów u danego sprzedawcy – zwłaszcza tuż przed świętami. Ogromny wpływ na Allegro sprzedaż ma także lista oferowanych sposobów dostawy. Jeśli zastanawiasz się, jakie metody dostawy wybrać, zasada jest bardzo prosta. Generalnie, im więcej z nich zaoferujesz kupującym, tym lepiej.
A co w przypadku, gdy możesz wykorzystać zaledwie kilka z nich? Wówczas skup się na tych, które są najbardziej lubiane. Według raportu Gemius Polacy robiący zakupy w internecie preferują zwłaszcza dostawy do paczkomatów InPost (81%) oraz wysyłkę kurierem (43%).
3. Zacznij korzystać z Allegro Smart!
Jeżeli zastanawiasz się, jak sprzedawać na Allegro, to wiedz, że tylko z Allegro Smart. Jak wynika z oficjalnych danych aż 6 mln osób korzysta obecnie z Allegro Smart, czerpiąc korzyści z darmowej dostawy zamówienia za co najmniej 45 zł. Prawdopodobnie nie znajdziesz wśród nich swoich klientów, ponieważ wolą robić zakupy w konkurencyjnych sklepach, jednak jeszcze nic straconego!
Rozważ opcję dołączenia do programu, a prawdopodobnie zyskasz nowych kupujących. Pamiętaj jednak, że Allegro Smart nie zawsze ma sens. Jeśli Twoi klienci to przede wszystkim osoby starsze, prawdopodobnie wciąż będą bardziej preferować wysyłkę za pobraniem niż możliwość skorzystania z darmowej dostawy. Duże znaczenie ma również branża. Sprzedając meble lub inne produkty wielkogabarytowe raczej nie wykorzystasz funkcjonalności Smarta.
4. Popraw zdjęcia produktowe i miniaturki! Grafika na Allegro to podstawa!
W internecie kupuje się oczami, a mimo to wielu sprzedawców Allegro zaniedbuje kwestię miniaturki oraz zdjęć produktowych. Miniaturka jest pierwszą rzeczą, na którą potencjalny klient zwraca uwagę. Zadbaj więc, aby była estetyczna i, co równie ważne, zgodna z regulaminem Allegro. Twoja konkurencja prawdopodobnie tylko czeka na Twój błąd, dlatego nie daj jej tej satysfakcji! Dbaj również o estetykę pozostałych zdjęć. Warto, aby wyróżniały się na tle innych aukcji swoją jakością. Najlepiej zainspiruj się sklepami, z którymi rywalizujesz i zrób to lepiej.
➔ Triki sprzedażowe #1 – rada od naszej graficzki, Agaty: Na swoich grafikach produktowych zaprezentuj towar z różnych perspektyw. Pokaż jego zastosowanie, używając aranżacji oraz przekaż dodatkowe informacje za pomocą ikon. Nie zapominaj jednak o regulaminie Allegro!
5. Stosuj precyzyjny opis aukcji Allegro!
Opis oferty Allegro bywa zaniedbywany przez sprzedawców jeszcze częściej niż miniaturka i grafiki. Postępując w taki sposób, naprawdę podcinasz skrzydła swojej sprzedaży. Jak wynika bowiem z licznych badań, precyzyjny opis produktu ma przeważający wpływ na decyzje zakupowe klientów. Nie tylko może przekonać nieprzekonanych do zakupu, ale także ograniczyć potencjalne pytania od kupujących – oczywiście pod warunkiem, że w rzetelny sposób przedstawi Twój asortyment.
➔ Triki sprzedażowe #2 – rada od naszej copywriterki, Marceliny: Używaj pogrubień i dziel tekst na sekcje. W przypadku produktów technicznych, umieść specyfikację na samej górze. Pamiętaj też o odpowiednich nagłówkach!
Jeśli naprawdę chcesz sprzedawać skutecznie na Allegro, zainteresuj się tematem tworzenia opisu oferty Allegro. Dzięki naszemu darmowemu e-bookowi pt. „Sekrety tworzenia ofert na Allegro” szybko poszerzysz swoją wiedzę!
Zadbaj o wiarygodność oferty, a zyskasz lepsze oceny od kupujących
Czy wiesz, że klienci robią research przed kupnem danego produktu? Ludzie lubią wiedzieć, co kupują, dlatego sprawdzają opinie o interesującym ich produkcie nie tylko na Allegro, ale również dedykowanych portalach (np. na Ceneo oraz Pepper). Co więcej, dobre opinie o danym towarze często przekładają się na zwiększenie jego sprzedaży. Tym samym, warto dołożyć wszelkich starań, aby oferować możliwie najlepszy asortyment.
Na swoim koncie Allegro znajdziesz sekcję zawierającą oceny klientów o sprzedającym. Jeśli zbierzesz wiele negatywnych opinii, ogromna część Twoich klientów zrezygnuje z zakupów u Ciebie i przeniesie się do konkurencji. Aby temu zapobiec, zadbaj o dobre wrażenia kupujących, zwiększając jakość obsługi kupującego na Allegro i wystawiając jedynie wiarygodne oferty!
Jasne, że nie zawsze można zapobiec negatywnym komentarzom. Miej jednak na uwadze, że zdecydowanie nie warto się wykłócać. Lepiej zachować klasę i starać się być miłym i uprzejmym. Takie zachowanie przekłada się na dobrą opinię o danym sprzedającym. Więcej o radzeniu sobie z negatywami na Allegro znajdziesz w naszym artykule pt. „Negatywne opinie – jak na nie reagować?”.
Żeby zwiększyć sprzedaż na Allegro, pomyśl też o marketingu!
Zacznij używać reklam Allegro Ads
Kampanie Allegro Ads cechują się bardzo dużą skutecznością w ściąganiu ruchu na poszczególne oferty, grupy produktów oraz konta Allegro. O ile właściwie je przygotujesz, a Twój sklep pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji (niekoniecznie asortymentem, ale na pewno szatą graficzną i poziomem opisów), płatne reklamy Allegro mogą istotnie zwiększyć Twoją sprzedaż.
Obecnie portal oferuje następujące formaty kampanii Allegro Ads:
- kampanie sponsorowane,
- reklamy graficzne (banerowe i szablonowe) oraz
- Ads4Brands.
➔ Dowiedz się więcej o systemie Allegro Ads i generowanych przez niego kosztach, czytając nasze artykuły: Allegro Ads zwrot z inwestycji i inne wskaźniki oraz Ile kosztuje Allegro Ads?.
Stosuj różne metody promocji Allegro
Marketing na Allegro to nie tylko Allegro Ads. Czy wykorzystujesz wszystkie możliwości, jakie daje Ci portal? Promocje na Allegro mają ogromną moc i potrafią przekonać do zakupów niemal każdego. Wybierz kilka z najpopularniejszych form i wdróż je na swoim koncie Allegro. Możesz na przykład wyselekcjonować najpopularniejsze oferty i dodać do nich po jednej Monecie (więcej przeczytasz o nich w oficjalnym opisie Monet Allegro). Co jeszcze dobrze działa na kupujących? Wszelkie zakładki typu „Hit”, „Super Cena” i „Smart okazje”. Koniecznie odwiedź swoją zakładkę „Centrum zniżek” i sprawdź, czy nie czeka tam na Ciebie darmowy pakiet promocji!
➔ Triki sprzedażowe #3 – rada od naszego Team Leadera, Michała: Nie pomijaj kwestii zestawów. Odpowiednio dobrane produkty mogą zwiększyć wartość średniego koszyka zakupowego. Tworząc zestawy, korzystaj z zasady komplementarności lub łącz ze sobą produkty popularne z tymi o małej sprzedaży. Klienci cenią także wielowariantowość na Allegro.
API Allegro może pomóc Ci w zwiększeniu sprzedaży na Allegro
API Allegro to rodzaj interfejsu programistycznego, który służy do wymieniania informacji pomiędzy portalem Allegro a programami zewnętrznymi (np. własnymi sklepami internetowymi, programami do magazynowania oraz programami do księgowości online). Uogólniając, API Allegro pozwala na zsynchronizowanie konta Allegro z wybranym systemem zewnętrznym. Efektem takiego działania może być, chociażby, automatyzacja codziennej pracy oraz realizowania zamówień. Czas zaoszczędzony w ten sposób warto przeznaczyć na działania o większym znaczeniu strategicznym, np. na analizowanie konkurencji, obliczanie rentowności Allegro oraz planowanie kolejnych kroków.
➔ Jeśli chcesz poszerzyć swoją wiedzę na temat oprogramowania Allegro, przeczytaj oficjalny poradnik API Allegro dla sprzedających.
Dodatkowe sposoby na zwiększenie sprzedaży na Allegro
Istnieje jeszcze wiele innych, drobniejszych kwestii, które – jeśli tylko odpowiednio o nie zadbasz – mogą zwiększyć sprzedaż na Allegro.
Spośród nich warto wymienić przynajmniej:
- Tytuł oferty Allegro – razem z miniaturką tytuł oferty ma największy wpływ na przyciągnięcie potencjalnego klienta do danego produktu. Dlatego też zacznij wystawianie aukcji na Allegro od wymyślenia tytułu. Skonstruuj go w taki sposób, aby nie tylko zawierał popularne frazy kluczowe, ale także precyzyjnie opisywał sprzedawany przez Ciebie produkt.
- Liczba dostępnych sztuk – zastanawiasz się jaki wpływ na sprzedaż przedmiotów na Allegro, ma liczba dostępnych sztuk? Większy niż można byłoby sądzić! Tylko jedna sztuka na stanie często odstrasza potencjalnych klientów. Z drugiej strony 10 000 dostępnych sztuk może kojarzyć się z tanimi towarami sprowadzanymi z Chin.
- Kategoria sprzedawanego produktu na Allegro – zawsze staraj się przypisywać do swoich produktów odpowiednie kategorie sprzedaży. Działając w taki sposób, zapobiegniesz powstawaniu nieporozumień.
- Parametry aukcji Allegro – wystawianie aukcji na Allegro polega nie tylko na załączeniu grafik i przygotowaniu przekonującego opisu. Duże znaczenie dla konwersji ma także prawidłowe wypełnienie parametrów. Klienci Allegro często zaglądają w to miejsce, szukając podsumowania najistotniejszych elementów danego produktu. Jakie błędy można popełnić, wypełniając parametry? Przede wszystkim numeryczne, ale często zdarzają się także błędne oznaczenia kolorów. Dużym problem jest także traktowanie parametrów jako pola do nasycenia frazami kluczowymi. Jeżeli nie wiesz, co dokładnie wpisać w tej sekcji, przeprowadź krótką analizę konkurencji i sprawdź, jakich parametrów używa dla określenia swoich towarów.
Współpracuj z partnerami Allegro Ads
Jak widzisz, warto sprzedawać na Allegro. To wiodąca platforma marketplace z ogromnym potencjałem. Aby zwiększyć sprzedaż/zysk na aukcjach Allegro, wystarczy stosować się do kilku zasad. Niemniej nie zawsze będzie to łatwe ani możliwe. Skuteczna sprzedaż w dużej mierze zależy od posiadanej wiedzy i umiejętności. Nie można także pominąć wpływu branży oraz takiego czynnika jak kategoria produktów na Allegro.
Jeśli szczególnie zależy Ci na efektywności sprzedaży w internecie, skorzystaj z pomocy specjalistów. W Pirk Spark doskonale zdajemy sobie sprawę, czym jest sprzedaż internetowa na Allegro. Co więcej, wiemy jak sprzedawać skutecznie. Efekty naszej pracy doceniło samo Allegro, przyznając nam certyfikat Allegro Ads Partner + oraz odznaczenie Allegro Ads Quality Champion. Choć oba skupiają się na skuteczności w obsłudze Allegro Ads, stanowią swoisty papierek lakmusowy, który dowodzi jakości wszystkich naszych działań.