Skonfiguruj konwertująca kampanię
Allegro Ads – skuteczne kampanie
Mnogość możliwych ustawień podczas tworzenia kampanii może początkowo powodować pewną konsternację, zwłaszcza u osób, które nie mają doświadczenia w tego typu działaniach marketingowych. Dlatego postanowiliśmy podzielić się kilkoma trikami, które sami stosujemy. Zobacz, jak przygotować i optymalizować najpopularniejsze typy kampanii Allegro Ads – oferty sponsorowane i reklamy graficzne – tak, aby były jak najbardziej efektywne.
Oferty sponsorowane Allegro Ads- wskazówki doboru parametrów
Allegro Ads – oferty sponsorowane. Wskazówki dotyczące doboru parametrów dla jej poszczególnych podtypów.
Reklamuję wszystkie oferty
Wybierając ten typ konfiguracji kampanii Allegro Ads, w pierwszej fazie działań warto przetestować wszystkie miejsca emisji. Podczas ustalania stawek, dobrą praktyką jest ich zaniżanie względem podanej propozycji. Optymalizacja budżetu powinna odbywać się stopniowo. Dlatego zalecamy zwiększać stawki proporcjonalnie do wzrostu zwrotu z inwestycji oraz wartości sprzedaży.
Przykład:
Tworząc tę kampanię, wybraliśmy niski budżet dzienny, a stawkę CPC ustawiliśmy na poziomie 70% sugerowanej wartości.
Reklamuję bestsellery
Decydując się na tę opcję należy mieć świadomość, że spośród wszystkich dostępnych ofert algorytm wybierze do reklamowania (zgodnie z nazwą kampanii) te najbardziej popularne. Popularność oferty ma kluczowe znaczenie dla jej pozycji na listingu. Im popularniejsza oferta, tym koszty jej promowania są niższe. W przypadku reklamowania bestsellerów, najlepiej więc ustawić możliwie niską stawkę CPC, a jako miejsce emisji wybrać wyniki wyszukiwania oraz stronę oferty. Zalecamy stopniowo zwiększać budżet wraz ze wzrostem pozostałych wskaźników (odsłon, kosztów, CTR czy ilości sprzedanych sztuk).
Przykład:
Ustawię reguły dla ofert
Ta konfiguracja to świetny wybór dla filtrowania według tytułów lub cen. Dlatego w tym przypadku, warto wybrać oferty na podstawie zakresów cenowych lub według konkretnego hasła. Na wstępie sugerujemy wybrać wszystkie miejsca emisji łącznie z Google Ads. Stawki powinny wynosić około 20% poniżej sugerowanego CPC, a budżety oscylować na bardzo niskim poziomie.
Przykład:
W przypadku kampanii „ustawię reguły dla ofert” ustawiliśmy wstępnie najniższy sugerowany budżet – stawkę wynoszącą ok. 80% sugerowanej kwoty CPC. Aby właściwie dopasować budżet do poziomu kosztów, kampania tego typu powinna zostać zweryfikowana po 3 dniach.
Ręcznie wybiorę oferty
W tej kampanii większość konfiguracji dobieramy w sposób indywidualny. Warto jednak pamiętać, że dobrze jest stworzyć kilka grup reklam, a następnie podzielić je, uwzględniając ich miejsca emisji oraz preferencje sprzedażowe.
Przykład:
W kampanii „ręcznie wybiorę oferty” wybraliśmy 10 ofert. Jako miejsca emisji wskazaliśmy wyniki wyszukiwania oraz stronę oferty. W pierwszej fazie ustawiliśmy stawkę na poziomie 80% preferowanego CPC, natomiast wysokość budżetu zgodnie z wartością zasugerowaną przez Allegro.
Słowa kluczowe i wykluczające w konfiguracji kampanii Allegro Ads
Możliwość doboru słów kluczowych i wykluczających dostępna jest tylko dla dużych sklepów oraz agencji posiadających tytuł Allegro Ads Partner +. Dobierając słowa w ramach ofert sponsorowanych, należy wykluczyć wszystkie niejednoznaczne frazy, które wymagają doprecyzowania. Przykładami mogą być: klocki (hamulcowe lub lego) i kamera (internetowa, samochodowa, filmowa).
Reklama graficzna w Allegro Ads
W przypadku reklamy graficznej, najistotniejszy jest dobór fraz kluczowych oraz wykluczeń.
W pierwszej fazie budowy kampanii należy wybrać markę. Niezbędne jest też przygotowanie logo o wymiarach 400×400 [px]. Jeśli istnieje taka możliwość warto przygotować kilka logotypów, stosując inwersję kolorów. Następny krok stanowi określenie formatu reklamy szablonowej oraz uzupełnienie informacji umożliwiających identyfikację promowanych produktów.
Przykładowe logotypy:
Następnie trzeba stworzyć treść kampanii. Mile widziane jest tutaj umieszczenie informacji o rabacie oraz haseł, które uwiarygodniają jakość produktu. Pisząc tekst reklamy, należy pamiętać o regulaminie serwisu (używanie niektórych słów i zwrotów nie jest dozwolone). W tym miejscu warto też mieć na uwadze to, aby precyzyjnie określić grupę asortymentową. Linkowanie do produktu powinno kierować na wąską grupę asortymentu lub na jeden wybrany produkt.
Ilość dobranych ofert jest ściśle skorelowana z typem oferowanego asortymentu. Dlatego zalecamy, aby dobór ofert pokrywał się z listą linkowania. Wskazane produkty powinny posiadać rabat lub oznaczenie Strefy Okazji.
W przypadku kampanii nastawionej na sprzedaż, kluczowe jest wybranie precyzyjnego zasięgu oraz dobór fraz wykluczających według planera kampanii. Im większe (i oczywiście poprawne) nasycenie frazami kluczowymi i wykluczającymi, tym większa szansa na sprzedaż.
Wybierając miejsca emisji, warto na początku zaznaczyć wyniki wyszukiwania oraz lewą kolumnę na liście ofert. Ich optymalizacją najlepiej zająć się dopiero po kilku tygodniach, po uzyskaniu twardych danych.
Budżet dzienny dobierany jest według stawki CPM. Dobrą praktyką na początku jest ustalenie dwukrotności CPM, przy określaniu stawki na poziomie od 9 zł do 13 zł za 1000 wyświetleń.