Zwroty prowizji Allegro 2023 – wnioski, warunki i wyjątki
Zastanawiasz się, jak złożyć wniosek o zwrot prowizji Allegro? To bardzo proste, ponieważ marketplace posiada opracowany system występowania o rabat transakcyjny Allegro (tak brzmi oficjalna nazwa zwrotu naliczonej prowizji Allegro). Niestety, nie zawsze jego uzyskanie jest możliwe. Jako doświadczeni eksperci, którym niestraszna kompleksowa obsługa Allegro, postanowiliśmy omówić dla Ciebie ten temat. Dzięki naszemu artykułowi dowiesz się nie tylko, jak ubiegać się o zwroty prowizji Allegro, ale także jakie kwoty odzyskasz i jak długo trzeba na nie czekać.

- Zwroty prowizji Allegro – informacje wstępne
- Co dokładnie sprawdza Allegro decydując o przyznaniu zwrotów prowizji?
- Warunki, na jakich przyznawane są zwroty prowizji Allegro
- Jak złożyć wniosek o zwrot prowizji Allegro?
- Ile wynosi zwrot prowizji na Allegro?
- Zwrot prowizji Allegro – jak długo trzeba czekać na środki?
- Automatyczny zwrot prowizji Allegro
- Czy Allegro może odmówić przyznania zwrotu prowizji?
- Zwroty prowizji Allegro – FAQ
Zwroty prowizji Allegro – informacje wstępne
Każdy, kto odpowiednio długo zajmuje się sprzedażą na Allegro, w pewnym momencie musi zmierzyć się z sytuacją, w której transakcja z jakiegoś powodu nie dochodzi do skutku. To właśnie wówczas należą Ci się zwroty prowizji Allegro. Zakup produktu może się nie zakończyć z różnych powodów. Niektórzy użytkownicy kupują produkt, a następnie zwyczajnie zapominają o sfinalizowaniu zamówienia poprzez dokonanie wpłaty. Zdarza się także, że zakupione towary są po jakimś czasie zwracane. W obu przypadkach Allegro pobiera prowizję, ponieważ automatycznie zakłada, że sprzedający otrzymał swoje pieniądze.
Na szczęście istnieje sposób na anulowanie naliczonej opłaty. Aby zabezpieczyć się przed potencjalnymi nadużyciami, serwis nie pozwala jednak na dokonanie tego za pomocą kilku kliknięć. Jeśli chcesz odzyskać zwrot prowizji Allegro, w większości przypadków musisz złożyć specjalny wniosek o przyznanie rabatu transakcyjnego.
Co dokładnie sprawdza Allegro, decydując o przyznaniu zwrotów prowizji?
Zanim otrzymasz zwrot pieniędzy, Allegro zweryfikuje, czy w ogóle rabat transakcyjny Ci się należy. Portal robi to, zapoznając się z danymi zawartymi w systemie i tylko wówczas, gdy dane jasno wskazują, że transakcja nie została sfinalizowana lub kupujący dokonał zwrotu zakupionego towaru.
Zwroty prowizji Allegro – czynniki, które wpływają na ich przyznanie:
- sposób płatności oraz metoda dostawy wybrane przez kupującego,
- status transakcji,
- czy ewentualny zwrot wpłaty został wykonany przez Allegro Finanse,
- czy kupujący skorzystał z opcji „Zwróć zakup” w „Moje zakupy”,
- powód ewentualnego zwrotu,
- czy zamówienie zawiera numer przesyłki.
Pamiętaj, że w przypadku niekompletnych danych pozwalających przyznać zwrot prowizji, Allegro zwróci się o ich uzupełnienie do kupującego. Dlaczego nie do Ciebie? W ten sposób serwis upewnia się, że sprzedawcy utrzymują odpowiedni poziom obsługi.
Jak złożyć wniosek o zwrot prowizji Allegro?
Żeby złożyć wniosek o zwrot prowizji Allegro, zaloguj się na swoje konto. Odszukaj odpowiednią ofertę i kliknij w przycisk „Akcje”.

Następnie postępuj zgodnie z instrukcją składania wniosku o zwrot prowizji Allegro:
- Kliknij w funkcję „Zwrot prowizji”.
- Wskaż produkty, które nie zostały zakupione / zostały zwrócone (możesz także podać odpowiednią liczbę sztuk).
- Potwierdź wniosek, klikając w „Złóż wniosek”.
➔ Allegro zwrot naliczonej prowizji rozpatruje, sprawdzając dane systemowe.

➔ Wszystkie złożone w ciągu ostatnich 120 dni wnioski o zwrot prowizji Allegro znajdziesz w „Złożonych wnioskach”
Ile wynosi zwrot prowizji na Allegro?
Zwrot prowizji Allegro (czy też rabat transakcyjny) wynosi tylko tyle, ile naliczona dla danego produktu prowizja. Jej wysokość różni się w zależności od:
- kategorii, w której została umieszczona dana oferta,
- ceny końcowej (w przypadku licytacji),
- liczby sprzedanych sztuk oraz
- wybranej przez kupującego metody przesyłki (a także jej kosztów).
➔ Pamiętaj, że rabat transakcyjny Allegro nie zawiera kwoty pobranej za wystawienie aukcji oraz korzystanie z opcji dodatkowych (np. wyróżnień)! Zwroty prowizji Allegro ≠ zwroty 100% całości kosztów sprzedawcy!
➔ Sprawdź, w jaki sposób Allegro oblicza prowizję od sprzedaży produktów. Jeśli zależy Ci na dokładniejszych danych, wypróbuj specjalny kalkulator prowizji Allegro. Zapoznaj się także z naszym artykułem na temat kosztów Allegro, aby dowiedzieć się więcej o opłatach wynikających z prowadzenia sprzedaży na tym portalu marketplace.
Zwrot prowizji Allegro – jak długo trzeba czekać na środki?
Zwykle zwrot prowizji od sprzedaży Allegro następuje bardzo sprawnie i nie trzeba na niego zbyt długo czekać. Niemniej, portal nigdzie nie wskazuje ram czasowych, w jakich musi do niego dojść. Dlatego też, aby maksymalnie skrócić czas oczekiwania na pieniądze, najlepiej składać wniosek o przyznanie rabatu transakcyjnego tak szybko jak to tylko możliwe.
Automatyczny zwrot prowizji Allegro
Niekiedy Allegro dokonuje automatycznych zwrotów prowizji – bez konieczności składania wniosku.
Warunki automatycznego zwrotu prowizji Allegro (sytuacje, kiedy istnieje możliwość skorzystania z automatycznego zwrotu kwoty):
- Kupujący skorzystał z Allegro Finanse, a transakcja posiada status „Zakończona”
- kupujący zwrócił zakup za pomocą odpowiedniego formularza i wskazał jeden z uznawanych przez Allegro powodów (np. „Towar i paczka uszkodzone [w transporcie]”), Ty dokonujesz zwrotu wpłaty za pomocą Allegro Finanse, a Twój poziom sprzedaży posiada co najmniej Neutralny status,
- kupujący odstąpił od umowy, nie korzystając z formularza w zakładce Allegro „Moje zakupy”, Ty dokonujesz zwrotu wpłaty za pomocą Allegro Finanse, a Twoja jakość sprzedaży jest co najmniej Neutralna lub – w przypadku, gdy jest niższa – klient potwierdził w kontakcie z Allegro, że zwrot towaru nie nastąpił z Twojej winy.
2. Kupujący skorzystał z Allegro Finanse, ale transakcja nie została zakończona
- Twoja jakość sprzedaży jest co najmniej Neutralna lub, jeśli jest niższa, kupujący potwierdził w kontakcie z Allegro, że nie sfinalizował zamówienia z innego powodu niż Twoja wina (zwrot prowizji Allegro również przejdzie wówczas z automatu).
3. Kupujący skorzystał z płatności za pobraniem
- kupujący zwrócił zakup za pomocą odpowiedniego formularza i wskazał jeden z uznawanych przez Allegro powodów (np. „Towar i paczka uszkodzone [w transporcie]”), a Twój poziom sprzedaży posiada co najmniej Neutralny status,
- kupujący odstąpił od umowy, nie korzystając z formularza w zakładce Allegro „Moje zakupy”, a z opcji śledzenia przesyłki (na podstawie numeru dodanego do zamówienia) jasno wynika, że nie przyjął paczki oraz potwierdził w kontakcie z Allegro, że nie doszło do tego z Twojej winy.
4. Kupujący skorzystał z opcji płatności przy odbiorze osobistym lub dostawy sprzedającego
- kupujący zwrócił zakup za pomocą odpowiedniego formularza i wskazał jeden z uznawanych przez Allegro powodów (np. „Towar i paczka uszkodzone [w transporcie]”), a Twój poziom sprzedaży posiada co najmniej Neutralny status,
- kupujący odstąpił od umowy, nie korzystając z formularza w zakładce „Moje zakupy”, a w kontakcie z Allegro przyznał, że nie odebrał paczki i/lub potwierdził w kontakcie z Allegro, że nie doszło do tego z Twojej winy.
5. Kupujący anulował zamówienie (tak, słusznie się domyślasz, że automatyczne zwroty prowizji Allegro bardzo często zostają przyznane właśnie z tego powodu)
- kupujący wybrał opcję „Kup teraz”, wybrał płatność z góry i nie dokonał wpłaty lub płatność za pobraniem / odbiór osobisty z płatnością przy odbiorze
- kupujący anulował nieopłacony zakup w licytacji i nie wybrał płatności za pobraniem (wówczas otrzymasz rabat po ok. 7 dniach od momentu anulowania zakupu przez kupującego)
- kupujący anulował zakup, który opłacił oraz otrzymał zwrot środków za pomocą Allegro Finanse,
- kupujący nie dokonuje wpłaty w wyznaczonym czasie, a zakup został anulowany przez sprzedawcę.
Czy Allegro może odmówić przyznania zwrotu prowizji?
Niestety, zdarza się, że Allegro nie zwróci prowizji.
Do odmowy przyznania rabatu transakcyjnego najczęściej dochodzi, gdy:
- kupujący płaci za produkt przez Allegro Finanse i nie otrzymuje zwrotu pieniędzy w ten sam sposób,
- zamówienie nie zawiera numeru listu przewozowego (dotyczy wyłącznie zamówień za pobraniem i sytuacji, w której kupujący nie zwraca towaru poprzez formularz dostępny w „Moje zwroty”),
- kupujący skorzystał z formularza zwrotu i jako przyczynę wskazał jeden z uznawanych przez Allegro powodów (tj. niewłaściwy towar, przekroczenie czasu dostawy, niekompletny towar, uszkodzony towar, inna wada lub inna niezgodność z umową), a Twoja jakość sprzedaży jest niższa niż Neutralna,
- w kontakcie z Allegro kupujący wskazał, że to Ty odpowiadasz za niezrealizowanie umowy.

Zwroty prowizji Allegro – FAQ
1. Gdzie znaleźć wniosek o zwrot prowizji Allegro?
Wniosek o zwrot prowizji Allegro znajdziesz w zakładce „Zamówienia”. Gdy już ją otworzysz, odszukaj interesującą Cię ofertę, a następnie wybierz opcję „Akcje”. Wówczas ukaże Ci się możliwość ubiegania się o zwrot prowizji.
2. Czy zwroty prowizji Allegro to zwroty całościowe 100% środków?
Zwrot prowizji od sprzedaży Allegro obejmuje jedynie wysokość prowizji za sprzedaż danego produktu. W jego skład nie wchodzą dodatkowe opłaty, które portal pobiera chociażby za wystawienie oferty oraz korzystanie z metod promowania.
3. Czy rabat transakcyjny Allegro to to samo co zwrot prowizji od sprzedaży?
Tak. Allegro stosuje nazwy „zwrot prowizji” oraz „rabat transakcyjny” zamiennie. Dlatego też, jeśli portal przyzna Ci rabat transakcyjny, otrzymasz zwrot prowizji.
4. Jak wystąpić o zwrot prowizji Allegro?
Wystarczy, że złożysz wniosek o zwrot prowizji Allegro dla odpowiedniej oferty. Nie zawsze jest to jednak potrzebne. W określonych przypadkach serwis dokonuje automatycznego zwrotu wpłaty.
5. Dlaczego Allegro naliczyło mi prowizję za sprzedaż po tym, jak przyznało zwrot?
Do takiej sytuacji może dojść, jeśli kupujący zmieni zdanie i zapłaci za produkt po tym, jak Allegro przyzna Ci zwyczajny lub automatyczny rabat transakcyjny. Zgodnie z regulaminem, serwis traktuje takie przypadki jak osobną sprzedaż i w związku z nią nalicza standardową prowizję.
6. Czy mogę ponownie uzyskać zwrot prowizji Allegro, jeśli klient zrezygnuje z zakupu po raz drugi?
Jak najbardziej! Jednakże żeby uzyskać zwrot prowizji Allegro w takiej sytuacji należy bezpośrednio skontaktować się z obsługą Allegro. Zanim jednak wciśniesz przycisk do kontaktu z serwisem, zwróć klientowi wpłatę poprzez system Allegro Finanse.