Gdzie promować swoją ofertę e-commerce?
W sieci funkcjonuje bardzo wiele polskich sklepów internetowych. Obecnie istnieje ich już ponad 50 tysięcy, a wraz z kontami Allegro liczba ta przekracza nawet 150 tysięcy. Konkurencja jest olbrzymia i trudno się dziwić – branża e-commerce uznawana jest za bardzo przyszłościową ze względu na jej spektakularne średnioroczne wzrosty (wynoszą ok. 12%). Jak jednak wyprzedzić innych i korzystać z pełni jej potencjału? Czy wystarczy posiadać ciekawy asortyment, aby pozyskać uwagę klienta?
Niestety nie. W celu zwiększenia konwersji należy sięgać po takie rozwiązania jak optymalizacja SEO, kampanie Google Ads oraz porównywarki cenowe. Te ostatnie sprzyjają szybkiemu zwiększeniu zasięgu bez konieczności ponoszenia ogromnych nakładów finansowych. Ale gdzie najlepiej umieścić swoją ofertę?
Porównywarki cen
Porównywarki cen to strony internetowe wskazujące użytkownikom miejsca, w których mogą kupić interesujące ich produkty w określonej cenie. Zwykle bardzo dobrze pozycjonują się w wynikach wyszukiwania, dlatego skutecznie działają na widoczność danej oferty. Sprzyjają też zwiększeniu konwersji – według danych Ceneo nawet co ósma transakcja w Polsce odbywa się za pośrednictwem porównywarek cenowych.
Najpopularniejsze porównywarki cenowe w Polsce
- Ceneo.pl – to niekwestionowany lider porównywarek w Polsce. Obecnie posiada ok. 30 mln aktywnych ofert oraz 26 tys. zarejestrowanych sklepów internetowych. Może się pochwalić 23 mln odwiedzin miesięcznie.
- Skąpiec.pl – serwis osiąga ok. 18 mln odsłon każdego miesiąca, z czego ponad 3 mln to wizyty unikalne. Na ten moment ukazuje ok. 6 mln produktów.
- Okazje.info.pl – według danych z serwisu, odwiedza go ok. 7 mln użytkowników, którzy co każdą godzinę wyświetlają 30 tys. stron produktowych.
- Nokaut.pl – prezentuje ofety pochodzące z ponad 2 tys. sklepów i dane na temat ok. 7 mln produktów.
- Google Shopping – nie jest to typowa porównywarka cenowa, a po prostu funkcjonalność Google. Zakładka „Zakupy” pokazuje poszukiwany produkt po wpisaniu jego nazwy w pasku wyszukiwania, a także pozwala na porównanie dostępnych ofert.
Biorąc pod uwagę popularność i rozpoznawalność, najlepiej promować się na Ceneo – przynajmniej na początku korzystania z portali tego typu. Wraz z rozwojem biznesu warto rozszerzać współpracę o kolejne serwisy.
Koszty korzystania z Ceneo
Prezentowanie swoich ofert za pośrednictwem najpopularniejszej porównywarki cen w Polsce wiąże się z ponoszeniem określonych opłat. Wiele usług Ceneo rozliczanych jest w wyjątkowo korzystnym modelu CPC („Cost Per Click”), zwanym powszechnie jako kampanie Ceneo Ads. Oznacza to, że sprzedawca płaci wyłącznie w przypadku przejścia potencjalnego klienta ze strony porównywarki do sklepu.
Koszt pojedynczego kliknięcia różni się w zależności od wybranej kategorii produktu i może wynosić od 0.39 zł do 1.03 zł. Warto zapamiętać, że kategoria „Handmade” opłacana jest inaczej, a mianowicie w systemie prowizyjnym.
Co szczególnie wygodne, rozliczenia z serwisem odbywają się w formie przedpłaty. Dzięki temu można samodzielnie określić kwotę swoich zobowiązań i uniknąć przepalenia budżetu marketingowego. W przypadku wykorzystania wszystkich środków Ceneo po prostu blokuje możliwość przekierowywania na daną stronę. Oczywiście, ponowne zasilenie konta wiąże się ze wznowieniem współpracy. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by zrezygnować w dowolnym momencie – wówczas serwis zwraca niewykorzystane rezerwy.
Pakiety doładowań
Dedykowane konto można doładować dowolną kwotą lub określoną w wybranym pakiecie Ceneo. Zdecydowanie się na korzystanie z pakietu wiąże się z otrzymaniem wartościowych benefitów.
Pakiet | Podstawowy | Optymalny | Rozszerzony |
Kwota | 375 -1000 zł | 1001-1500 zł | > 1501 zł |
Benefit | 15% | 20% | 30% |
Maksymalna kwota bonusu | 150 zł | 300 zł | 1000 zł |
Czy warto korzystać z Ceneo?
Wygodny model rozliczania się z serwisem sprawia, że promowanie się w jego ramach wiąże się z bardzo małym ryzykiem przepalenia budżetu. Za to korzystanie z Ceneo przynosi wiele korzyści. Nie tylko dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych i wgląd w działanie konkurencji, ale także:
- zwiększenie zasięgu
- lepszą widoczność
- zwiększenie rozpoznawalności marki
- zwiększenie ruchu
- poprawę konwersji
- wypracowanie pozycji lidera w branży