Case study Allegro Ads + Obsługa Allegro: Wispol | Pirk Spark

Case study Allegro Ads + obsługa Allegro
Drogeria Wispol

Drogeria Wispol to jedna z największych sieci stacjonarnych drogerii, która działa na Podkarpaciu. W tym regionie jest rozpoznawalną i cenioną marką. Firma równie sukcesywnie buduje swoją pozycję w sieci. Obecnie posiada własny sklep internetowy oraz popularne konto Allegro.

 

W portfolio produktów Drogerii Wispol można znaleźć wysokiej jakości kosmetyki pochodzące zarówno od krajowych, jak i zagranicznych marek. Nasza współpraca rozpoczęła się w październiku 2020 roku i trwa do dziś.

hero

Dlaczego Klient nawiązał współpracę z naszą agencją marketplace Allegro?

Klient samodzielnie obsługiwał swoje konto Allegro oraz prowadził kampanie Allegro Ads. Nie było to jednak efektywne. Chcąc poprawić wyniki, zwrócił się do nas z prośbą o pomoc.

 

Początkowo zajmowaliśmy się jedynie konfiguracją reklam Allegro Ads. W celu zwiększenia skuteczności całego konta zaproponowaliśmy jednak poszerzenie usługi o obsługę sprzedaży Allegro. To był strzał w dziesiątkę, który pozwolił nam na takie zoptymalizowanie kampanii reklamowych, aby otrzymywać zakładany zwrot z inwestycji.

image

Rozmowy wstępne o sprzedaży na Allegro i optymalizacji Allegro Ads

image

Problem

Główny problem Klienta stanowiła ogromna konkurencja panująca w kategorii na Allegro. Większość sklepów drogeryjnych sprzedaje na portalu te same produkty, co powoduje intensywną rywalizację cenową. Zmagał się też z cyklicznym wyczerpywaniem się stanów magazynowych. Było to spowodowane dużą dywersyfikacją kanałów sprzedaży (sklep stacjonarny, sklep online, marketplace). Wymagało to cyklicznego wyławiania dobrze rokujących produktów, które mogłyby chwilowo zastępować brakujące bestsellery w celu utrzymania sprzedaży.

image

Cel

W trakcie pierwszych rozmów rozpoznaliśmy największe problemy z jakimi boryka się sklep na Allegro. Oprócz tego zajęlilśmy się wspólnie obraniem celów. Wspólnie z Klientem ustaliliśmy, że naszym głównym celem będzie zwiększenie sprzedaży na Allegro. Poza ekspansją, mieliśmy także zająć się budową rozpoznawalności marki Drogeria Wispol na portalu i w Internecie. To podczas pierwszych rozmów ustalony został satysfakcjonujący zwrot z inwestycji oraz warunki przejścia na wyższy pułap abonamentu.

image

Plan działania

Każdą współpracę rozpoczynamy od przesłania briefu, dzięki któremu zbieramy najważniejsze informacje. Brief pomaga także naszym Klientom w wyjaśnieniu specyfiki swojej branży. Niezmiennie od lat kierujemy się zasadą „My znamy się na e-commerce, ale to Klient zna się na swojej branży” i w zgodzie z nią postępowaliśmy także w tym przypadku. Dzięki temu poznaliśmy najpopularniejsze produkty i marki. Skupiliśmy również nasze działania na analizie konkurencji. Dodatkowo, podzieliliśmy asortyment, skupiając się początkowo na ofertach najbardziej opłacalnych dla Klienta.

Początek współpracy: prowadzenie kampanii Allegro Ads

Na prośbę Klienta rozpoczęliśmy współpracę od prowadzenia kampanii Allegro Ads. Początkowo skupiliśmy się wyłącznie na reklamach sponsorowanych i dopiero na podstawie uzyskanych przez nie wyników stworzyliśmy reklamy graficzne.

 

W przeciwieństwie do kampanii sponsorowanych, które generują opłaty za kliknięcia, reklamy graficzne rozliczane są w modelu CPM (płatność za każde 1000 wyświetleń). Dlatego też zawsze należy je starannie przygotować – najlepiej w oparciu o twarde dane –, aby uniknąć przepalenia posiadanych środków. Zawsze działamy w ten sam sposób, ponieważ budżet naszych klientów jest dla nas bardzo ważny.

 

Konfigurując kampanie Allegro Ads, udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż na poziomie 200 tys. zł miesięcznie. Z doświadczenia wiedzieliśmy jednak, że jego sklep posiada znacznie większy potencjał. Z tego powodu zaproponowaliśmy rozszerzenie naszych usług o prowadzenie sprzedaży i przystąpiliśmy do realizacji działań organicznych. Dzięki temu ostateczne udało nam się zwiększyć średnią wartość miesięcznej sprzedaży o 300 tys. zł (do ponad 500 tys. zł).

 

Jak to możliwe? Przede wszystkim należy pamiętać, że kampanie reklamowe Allegro Ads z zasady nie przekładają się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży, a jedynie na ściągnięcie ruchu na sklep . Tym samym, tylko właściwie skonfigurowane konto Allegro z atrakcyjnymi ofertami jest w stanie zatrzymać klientów i, w rezultacie, generować satysfakcjonujący zysk.

Dalsza współpraca: obsługa konta Allegro

Po nawiązaniu pełnowymiarowej współpracy zajęliśmy się całościową obsługą konta Allegro Klienta (poza odpowiadaniem na wiadomości klientów i wysyłaniem zamówień). Na nowo stworzyliśmy oprawę graficzną sklepu oraz opis sprzedającego, aby wyróżnić Drogerię Wispol na tle konkurencji. Istotną kwestią było zaprojektowanie nawigacji (tagi), która ułatwiałaby klientom odnajdywanie interesujących ich produktów i, tym samym, skracała proces zakupowy do minimum. W celu jeszcze większego usprawnienia sprzedaży, zaimpelentowaliśmy wielowariantowość.

 

Poświęciliśmy czas na wyłowienie bestsellerów, a następnie przygotowaliśmy do nich tzw. oferty perełki (szczególnie atrakcyjne opisy stworzone według zasad języka korzyści oraz z uwzględnieniem obecnych trendów w sprzedaży). Korzystaliśmy przy tym z pomocy grafika i copywritera.

 

W celu maksymalizacji zysków systematycznie dostosowywaliśmy naszą strategię do danych okresów sprzedażowych. Sezonowość ma ogromne znaczenie w branży kosmetycznej, ponieważ poszczególne produkty lepiej sprzedają się w różnych okresach (np. zestawy prezentowe w grudniu). Wykorzystanie peaków sprzedażowych i promowanie właściwego asortymentu przełożyło się na wzrost zysków. Z kolei dobieranie produktów w zestawy poskutkowało zwiększeniem średniej wartości koszyka zakupowego.

Obecnie nasza agencja do obsługi konta Allegro

Pirk Spark wciąż współpracuje z Drogerią Wispol. Dzięki temu, że obsługujemy konto Allegro Klienta, może on poświęcić cały swój czas na budowę sieci sklepów stacjonarnych.

 

W trakcie niemal 2 lat, które poświęciliśmy na rozwój konta Drogeria Wispol, stworzone przez nas reklamy zostały wyświetlone niemal 45 mln razy! Zgodnie z modelem lejka sprzedażowego tak ogromna liczba przełożyła się na satysfakcjonującą wartość konwersji.

 

Obecnie konto Allegro Wispol generuje miesięcznie ok. 10 tys koszyków zakupowych, co jest równoznaczne z ok. 25 tys. sprzedanymi sztukami oraz średnią wartością sprzedaży z reklam sponsorowanych na poziomie 300 tys. zł.

Podsumowanie case study Allegro Ads + obsługa Allegro

Nasza wieloletnia współpraca z Drogerią Wispol pokazuje, że połączenie znajomości branży przez Klienta oraz naszego doświadczenia w e-commerce może przynieść znakomite efekty.

 

Zrealizowaliśmy wyznaczone cele, ponieważ działaliśmy w oparciu o strategię sprzedażową, którą stworzyliśmy wspólnie z Klientem. Unikalna strategia w naszym przypadku każdorazowo przekłada się na sukces. W Pirk Spark uważamy, że tylko długofalowe działania pozwalają na systematyczne ujawnianie potencjału sklepu na Allegro.

hero

Ścieżka współpracy z agencją Allegro Ads Partner+

Jak pracujemy dla wzrostu Twojej sprzedaży na Allegro?

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Analiza

Przeprowadzamy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.

image

3

Allegro Ads

Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.

image

4

Działania organiczne

Przygotowujemy konto Klienta, aby uzyskać możliwie najlepsze wyniki organiczne oraz zwiększyć efektywność kampanii sponsorowanych.

image

5

Wyniki

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.

Allegro sprzedaż kosmetyków | Opinia specjalisty

Kategoria „Uroda” na Allegro cechuje się bardzo dużą konkurencją. Większość sprzedawców oferuje te same produkty, dlatego aby wyróżnić się na ich tle, należy obniżać ceny swojego asortymentu.

 

Co interesujące, dostępne towary bardzo często się zmieniają. Za taki stan rzeczy odpowiada silna sezonowość – w zależności od pory roku inne produkty plasują się w topie kategorii (przykładowo latem są to przede wszystkim kosmetyki ochronne takie jak kremy z filtrem UV).

 

Atmosfera dodatkowo zagęszcza się w okolicach grudnia, gdy na Allegro pojawiają się gracze z zewnątrz, którzy zwykle oferują jedynie świąteczne zestawy prezentowe.

 

Biorąc pod uwagę tak zaciekłą walkę, szczególnie duże znaczenie w branży ma jakość samych ofert (zarówno zdjęć , jak i opisów), ponieważ klientki wnikliwie je czytają (chociażby w celu weryfikacji składu danego produktu).

Zuzanna Gajewska

Zuzanna Gajewska

Allegro & Social Media Specialist

Absolwentka studiów licencjackich z zakresu marketingu internetowego. Swoje pierwsze kroki na Allegro stawiała, obsługując branżę motoryzacyjną. Początkowo, w Pirk Spark zajmujowała się tworzeniem strategii marketingowych oraz realizacją działań w ramach kont naszych klientów na Allegro. Obecnie pracuje w wewnętrznym dziale marketingu naszej agencji.

z.gajewska@pirkspark.pl 

case study

Projekty, z których
jesteśmy dumni

slide

Case study Acco Brands

Wyzwanie

Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

Co zrobiliśmy?

Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

Efekt!

Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.

slide

Case study Flystore

Wyzwanie

Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Co zrobiliśmy?

Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

Efekt!

Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.

slide

Case study Dip 24

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

Co zrobiliśmy?

Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

Efekt!

Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?