Case study Allegro Wdrożenie ABC Pościeli | Pirk Spark

Case study Allegro Wdrożenie
optymalizacja ABCposcieli_pl

ABC Pościeli to sklep Allegro, który specjalizuje się w sprzedaży pościeli i koców (produkty należące do tej kategorii odpowiadają za 90% asortymentu). Oferuje także ręczniki i elementy wystroju okien. Konto działa na portalu od niemal 15 lat oraz posiada odznakę Super Sprzedawcy. Zakupy w sklepie poleca aż 99,3% klientów.

 

Nasza współpraca przy konfiguracji Allegro Ads dla konta ABC Pościeli rozpoczęła się w kwietniu 2023 roku i trwa nadal. Optymalizacja opisywana w tym case study nastąpiła na przełomie marca i kwietnia 2024 roku.

hero

Dlaczego Klient zdecydował się na optymalizację konta Allegro Wdrożenie?

Od wielu miesięcy prowadziliśmy obsługę Allegro Ads dla konta ABCposcieli_pl. Choć kampanie radziły sobie bardzo dobrze, w pewnym momencie oczywistym stało się dla nas, że nie wykorzystują pełni swojego potencjału. Chcieliśmy zwiększyć wyniki sprzedażowe konta dzięki kilku konkretnym poprawkom organicznym. Wprowadzając spójny branding oraz poprawiając prezentację bestsellerów, sklep nie tylko zwiększyłby swoją wiarygodność, ale także sprzedaż. 

 

Klienta przekonały nasze rzeczowe argumenty. W marcu 2024 roku pozwolił nam na optymalizację kwestii organicznych, aby dodatkowo zwiększyć skuteczność uruchomionych kampanii reklamowych.

image

Rozmowy wstępne o sprzedaży na Allegro i optymalizacji Allegro Ads

image

Problem

W kategorii Klienta panuje spora konkurencja. Brak spójnej identyfikacji, profesjonalnych banerów i opisów z grafikami stawiającymi na wyeksponowanie korzyści, miały negatywny wpływ na rozpoznawalność i wiarygodność marki ABC Pościeli.

image

Cel

Zbudowanie wizerunku profesjonalnego i godnego zaufania sklepu na Allegro. Stworzenie nawigacji, która zwiększa ruch na ofertach i koncie, prowadząc do wzrostu sprzedaży.

image

Plan działania

W pierwszym tygodniu przygotowaliśmy pierwsze elementy identyfikacji wizualnej, aby Klient mógł zatwierdzić czy kierunek, który obraliśmy, jest zgodny z jego założeniami. Po akceptacji propozycji stworzyliśmy pozostałe materiały. W ostatnim tygodniu wdrożyliśmy elementy na koncie, poprawiając również tytuły aukcji, parametry, wielowariantowość oraz zestawy.

Działania optymalizujące sklep Allegro

Zgodnie z opracowanym przez nas procesem realizacji usługi Allegro Wdrożenie całość działań optymalizacyjnych potrwała miesiąc. Prace rozpoczęliśmy 11 marca 2024 roku, a ostatnie zmiany wdrożyliśmy 11 kwietnia 2024 roku. W ciągu zaledwie 30 dniu odmieniliśmy oblicze zakładki Sklep, stworzyliśmy 15 ofert perełek i zbudowaliśmy lepsze połączenia pomiędzy kluczowymi produktami.

Zakładka Sklep

Zakładka Sklep upodabnia konto Allegro do tradycyjnego sklepu internetowego. Sprawia, że sklep wygląda bardziej wiarygodnie. To z kolei przekłada się na wyższy wskaźnik konwersji – użytkownicy Allegro chętniej dokonują zakupów na kontach, które prezentują się profesjonalnie. Przemyślana oprawa graficzna pozwala się wyróżnić na tle setek sprzedawców. Indywidualne grafiki ułatwiają zapamiętanie sklepu i przekładają się na szybką identyfikację marki, co sprzyja zwiększeniu odsetka lojalnych klientów.

 

Pracując nad zakładką Sklep konta ABCposcieli.pl, przygotowaliśmy:

 

  • Baner główny – to idealny sposób na zaprezentowanie firmy. My wykorzystaliśmy go w roli wizytówki Klienta – umieściliśmy na nim logo, motto oraz krótki przegląd asortymentu. Zadbaliśmy również o to, aby baner główny zawierał kolory wytypowane podczas ustalania identyfikacji wizualnej.
  • 5 banerów na liście ofert – nie tylko nawiązują swoją stylistyką do baneru głównego, ale także stanowią spójną całość. W dodatku są atrakcyjną reklamą głównych grup produktowych Klienta.
  • 5 banerów pionowych – zwiększają estetykę zakładki Sklep. Są zgodne z identyfikacją wizualną i stanowią harmonijną całość z pozostałymi elementami konta.

15 ofert perełek

Nawet najlepiej zoptymalizowane kampanie Allegro Ads nie wygenerują wyników, jeśli będą odsyłać do mało atrakcyjnych aukcji. W końcu niemal 90% osób kupujących w internecie uważa, że opisy produktów mają największy wpływ na ich decyzje zakupowe (OneSpace, 2020). Tym samym, aby zwiększyć szanse na sprzedaż, nie można poprzestawać wyłącznie na płatnych reklamach. Atrakcyjne oferty (zarówno pod względem tekstu, jak i grafik) to wzrost sprzedaży w długofalowej perspektywie. Dlatego też przekształciliśmy 15 wyselekcjonowanych ofert Klienta w prawdziwe perełki. Zadbaliśmy o:

 

  • Opis – dopasowanie do profilu klienta oraz zastosowanie zasad języka korzyści pozwoliło na uwypuklenie zalet produktów i, tym samym, wyróżnienie ich spośród podobnych towarów.
  • Grafiki – przykuwają wzrok, a dzięki zastosowaniu opracowanych wcześniej key visuals subtelnie budują świadomość marki.
  • Miniatury – są zgodne z regulaminem Allegro i wzbudzają zainteresowanie klientów (zachęcają do kliknięcia w ofertę, co bezpośrednio przekłada się na większy ruch na aukcjach).
  • Tytuły – dokładnie opisują produkt i ułatwiają wyszukiwanie na portalu, ponieważ zawierają popularne frazy kluczowe.
  • Parametry – starannie uzupełnione nie tylko pozwalają klientom na szybkie zapoznanie się z najważniejszymi cechami produktu, ale także przekładają się częstsze wyszukiwanie danej oferty.

Nawigacja

Brak odpowiedniej nawigacji nie pozwala w pełni wykorzystać ruchu generowanego przez kampanie Allegro Ads i inne metody promocji. Budując odpowiednie powiązania pomiędzy produktami, można nie tylko przedstawić najważniejsze (z perspektywy sprzedaży) oferty, ale także skrócić drogę do sfinalizowania transakcji przez klientów. Chcąc podwyższyć wskaźnik konwersji i, tym samym, efektywność tworzonych przez nas reklam, zajęliśmy się architekturą sklepu ABCposcieli.pl oraz zbudowaniem właściwych połączeń między produktami

 

Podczas optymalizacji konta przygotowaliśmy:

 

  • 12 serii produktowych – kafelki ułatwiają klientom poruszanie się po sklepie oraz stanowią dobrą reklamę asortymentu.
  • Po 2 zestawy dla 50 produktów – to nie tylko sposób na ukazanie szerszego wycinka asortymentu, ale także zwiększanie wartości przeciętnego zamówienia.
  • Tagi ofertowe – zwiększają widoczność wyselekcjonowanych grup produktowych w zakładce Sklep.
  • Wielowariantowość – zwiększa wskaźnik trafności oferty, pozwala klientom na dostosowanie produktu do swoich potrzeb oraz chroni przed odpływem kupujących (zabezpiecza przed funkcją automatycznego łączenia ofert, która ukazuje aukcje konkurencji).

Efekty 30-dniowej optymalizacji konta Allegro

Sezon na takie produkty jak pościele i koce przypada na Allegro na ostatnie miesiące roku, przy czym peak występuje w okolicach Bożego Narodzenia. Wiosna i lato wiążą się natomiast ze spowolnieniem sprzedaży produktów tego typu. Mimo to nasze działania przyniosły spektakularne efekty. Porównując wyniki generowane przez konto w kwietniu i maju 2024 roku z tymi z analogicznego okresu w 2023 roku widać, że:

 

  • wartość sprzedaży wzrosła o 83,28%,
  • liczba transakcji wzrosła o 106,89%,
  • liczba sprzedanych sztuk wzrosła o 91,89%,
  • konto klienta poprawiło swoją pozycję w rankingu sprzedających o 9 miejsc (przesunęło się z 23. miejsca na 14.).

Ścieżka współpracy dla usługi Wdrożenie Allegro (optymalizacja konto Allegro)

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Indywidualna strategia

Potwierdzamy założenia z briefu oraz dokonujemy selekcji 15 ofert z największym potencjałem do optymalizacji.

image

3

Etap I optymalizacji

W pierwszym tygodniu przygotowujemy pierwsze elementy i przedstawiamy je Klientowi do akceptacji.

image

4

Etap II optymalizacji

W drugim i trzecim tygodniu wykonujemy pozostałe elementy w zgodzie z zaakceptowanymi przez Klienta materiałami.

image

5

Konsultacja końcowa

Klient potwierdza wykonanie usługi i rozmawiamy o istniejących szansach rozwoju.

Komentarz specjalistki prowadzącej optymalizację konta Allegro

Podkategoria Pościele i koce, która należy do kategorii Dom i ogród (drugiej największej na portalu) jest niesamowicie zależna od sezonowości. Tekstylia domowe tego typu sprzedają się najlepiej jesienią i zimą. Z tego powodu budowa sprzedaży w pozostałe miesiące jest utrudniona. Niemniej da się osiągać satysfakcjonujące wyniki poza sezonem, o ile dopracuje się kwestie organiczne.

 

Spora konkurencja panująca w podkategorii sprawia, że ciężko zwrócić uwagę kupujących. Dlatego też nie można skupiać się wyłącznie na kampaniach Allegro Ads. Pożądane rezultaty przyniesie jedynie połączenie potencjału reklam z wyrazistym brandingiem. Uzyskany w taki sposób efekt synergii przełoży się na stabilny dochód przez cały rok.

Maria Wachowiak

Maria Wachowiak

Marketplace Specialist

Prowadzi dział Customer Service oraz zajmuje się obsługą Allegro Ads i optymalizowaniem organicznych parametrów kont. Dzięki swojemu artystycznemu wykształceniu szybko identyfikuje mocne i słabe strony sklepów Allegro i wie, co robić, aby wyróżnić je na tle konkurencji.

 

case study

Projekty, z których
jesteśmy dumni

slide

Case study Acco Brands

Wyzwanie

Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

Co zrobiliśmy?

Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

Efekt!

Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.

slide

Case study Flystore

Wyzwanie

Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Co zrobiliśmy?

Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

Efekt!

Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.

slide

Case study Dip 24

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

Co zrobiliśmy?

Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

Efekt!

Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 5

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?