Klient jest jednym z największych sprzedawców artykułów szkolnych – plecaków oraz akcesoriów przeznaczonych dla uczących się dzieci (m.in. piórników i worków na buty).
700 000
Odsłon reklam
530 000
Przychodu
12 000
Sprzedanych produktów
Klient jest jednym z największych sprzedawców artykułów szkolnych: plecaków oraz akcesoriów przeznaczonych dla uczących się dzieci (m.in. piórników i worków na buty).
Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w zwiększeniu sprzedaży w wakacje, czyli najlepszym dla niego okresie, kiedy wiele rodzin przygotowuje się do rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Czas ten jest o tyle istotny, że zawsze generuje większe zyski. Tym razem Klient potrzebował jednak pomocy w uzyskaniu możliwie największego przychodu od początku lipca do końca sierpnia, gdyż później sezon na artykuły szkolne mija.
Jako formę naszej współpracy wybraliśmy Ads 4 Brands, podłączając do kampanii Allegro ADS aż 11 kont naszego Klienta. Skupiliśmy się jedynie na kampaniach sponsorowanych. Była to decyzja strategiczna, ponieważ kampanie graficzne nie mogły zostać przeprowadzone z powodu ograniczeń budżetowych. Działania rozpoczęliśmy w połowie lipca, a więc na samym starcie gorącego dla Klienta okresu sprzedażowego i zakończyliśmy tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego, czyli z ostatnim dniem sierpnia.
Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie dwóch typów kampanii. Pierwsza z nich była kampanią zasięgową na cały asortyment . W ten sposób mogliśmy maksymalnie zwiększyć potencjał odsłon oraz dotrzeć do możliwie największej grupy osób, generując na koncie ogromny ruch.
Druga kampania opierała się na bardziej precyzyjnych działaniach . Dzięki podziałowi asortymentu na konkretne grupy produktów, udało nam się wyselekcjonować bestseller.
Pierwsza kampania zasięgowa Allegro Ads wygenerowała ponad 700 000 odsłon przy czynniku CTR na poziomie 2,27%. Takie wyniki pomogły wypracować sprzedaż wartą aż 220.000 zł w okresie od połowy lipca do końca sierpnia. Podobny rezultat nasz Klient osiągnął samodzielnie w zeszłym roku podczas całego sezonu wakacyjnego.
Po sukcesie kampani zdecydowaliśmy się na uruchomienie działań bardziej precyzyjnych, skierowanych na konkretne grupy produktowe. Podnieśliśmy stawkę aż o 11 groszy, jednakże finalnie udało nam się utrzymać CTR na dokładnie tym samym poziomie, co w kampanii zasięgowej. W tym przypadku także uzyskaliśmy imponującą wartość sprzedaży, bo wynoszącą niemal 270.000 zł. Przez cały okres trwania obu kampanii regularnie weryfikowaliśmy zwroty z inwestycji , dostosowując do nich nasze działania.
Uzyskane przez nas wyniki pozwoliły nam na identyfikację produktów, które cieszyły się największym zainteresowaniem. Tym samym, nasz Klient otrzymał jasne informacje, na jakich grupach asortymentowych powinien skupić się w przyszłym roku.
Ze względu na powyższe dane można uznać, że efekty kampani były bardzo zadowalające. Przez niecałe dwa miesiące współpracy otrzymaliśmy ponad 530 000 zł przychodu , sprzedając jednocześnie ok. 12 000 sztuk produktów. Finalne zainteresowanie osiągnęło poziom 3400, co sugeruje, że kampania przynosiła także efekty po jej zakończeniu 30.08.2021 r.