Case study Obsługa Allegro: Budownictwo i akcesoria | Pirk Spark

Case study Obsługa Allegro
Kategoria „Budownictwo i akcesoria” na Allegro

Przedstawiamy historię współpracy z klientem z kategorii “Budownictwo i akcesoria” na Allegro. Specjalizuje się on w sprzedaży osprzętu elektroinstalacyjnego, sprzętu do fotowoltaiki oraz narzędzi uznanych marek (m.in. Schmith i NeoTools). 

 

Ze względu na specjalistyczny profil asortymentu (instalacja wielu produktów wymaga posiadania odpowiedniej licencji), kupującymi są przede wszystkim profesjonalni instalatorzy.

 

Nasz klient posiada zarówno konto na Allegro, jak i własny sklep internetowy.

hero

Dlaczego Klient nawiązał współpracę z agencją marketplace Allegro?

Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc we wrześniu 2022 roku. Z powodu niewystarczającej ilości czasu zdecydował się przekazać nam obsługę swojego konta (usługa kompleksowa obsługa Allegro). Tym, na czym mu szczególnie zależało, było zwiększenie sprzedaży na tym marketplace oraz ograniczenie ponoszonych do tej pory kosztów Allegro Ads.

image

Początkowy etap współpracy: audyt Allegro

Aby lepiej zapoznać się z kontem Klienta i problemami, z jakimi się borykało, naszą współpracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu jego sklepu Allegro. Dzięki dokładnej weryfikacji kluczowych obszarów udało nam się zdobyć informacje, które następnie posłużyły do zbudowania indywidualnej strategii działania.

image

Problem

Niska rentowność spowodowana zbyt szerokim zakresem metod promocji na Allegro.

W przypadku branży Klienta kupujący nie zwracają szczególnej uwagi na dodatkowe benefity (tj. kupony, monety). Dlatego też ich stosowanie w wielu przypadkach prowadziło do przepalenia budżetu reklamowego.

Za istotny czynnik obniżający Allegro sprzedaż uznaliśmy również kwestię nieregulaminowości poszczególnych ofert.

image

Cel

Wspólnie z Klientem za cel naszej współpracy obraliśmy zwiększenie rentowności i zminimalizowanie kosztów Allegro Ads, co wtórnie miało przyczynić się do wzrostu ogólnej wartości sprzedaży.

Zależy nam, aby nasi partnerzy mogli w krótkim czasie odczuć skutki naszej pomocy. Działamy szybko i efektywnie i tak też było w tym przypadku.

image

Plan działania

Aby ochronić budżet reklamowy Klienta, postanowiliśmy zacząć od odłączenia nierentownych metod promocji oraz poprawy stosunku kosztów do przychodu.

Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze miały stać się podstawą do uruchomienia kampanii Allegro Ads. Równolegle chcieliśmy skupić się na działaniach organicznych, które w dłuższej perspektywie sprzyjają zwiększeniu sprzedaży oraz budowie świadomości marki.

Przykład „Oferty perełki” u naszego Klienta

Tak jak planowaliśmy, prace na koncie Allegro Klienta zaczęliśmy od ograniczenia ponoszonych kosztów. W tym celu odłączyliśmy większość aktywnych pakietów Promo oraz Strefy Okazji Allegro, a także zrezygnowaliśmy z kuponów oraz monet. Na początku chcieliśmy skupić się na ograniczeniu wydawanego budżetu.

Jednocześnie zajęliśmy się poprawą ofert. Nie tylko zadbaliśmy o to, aby stały się regulaminowe (z tym problemem nasz Klient borykał się bardzo długo), ale także poprawiliśmy ich treść. Nowe opisy zyskały czytelność i przejrzystość – głównie dzięki skróceniu oraz przeniesieniu najważniejszych (z punktu widzenia kupujących) informacji na samą górę.

image

Nowe opisy produktów na Allegro zyskały czytelność i przejrzystość – głównie dzięki skróceniu oraz przeniesieniu najważniejszych (z punktu widzenia kupujących) informacji na samą górę. Zmieniliśmy także grafiki produktowe. Miniatury i banery Allegro stały się bardziej profesjonalne i atrakcyjne.

image



Duży nacisk położyliśmy na to, aby aukcje Allegro nie tylko przyciągały wzrok, ale także przedstawiały sprzedawany sprzęt w realistyczny sposób. Podobnie z miniaturkami Allegro produktów. Naszemu klientowi zależało na wyróżnieniu się na tle konkurencji, dlatego pierwsze zdjęcia produktu są inne i bardziej pomysłowe.

Wnętrze panelu Allegro Ads

W tym samym czasie uruchomiliśmy pierwsze kampanie Allegro Ads. Po kilku eksperymentach okazało się, że w przypadku asortymentu Klienta reklamy graficzne nie przynoszą satysfakcjonujących efektów.
Tym samym, skupiliśmy się wyłącznie na kampaniach sponsorowanych oraz sieci reklamowej. I był to strzał w dziesiątkę!
Działania rozpoczęliśmy pod koniec września, podobnie przygotowania do zbliżającego się (wielkimi krokami) sezonu. Średni miesięczny koszt kampanii Allegro Ads wyniósł ok. 10 tys. zł przy sprzedaży wynoszącej ponad 180 tys. zł!

Podsumowanie case study obsługi konta Allegro

Dzięki postępowaniu w zaplanowany sposób, udało nam się zwiększyć przychody Klienta już na początku następnego miesiąca.

 

W porównaniu do września październik przyniósł sprzedaż większą o 1,5 raza, a listopad aż dwukrotnie wyższą! Mimo że w tym czasie ceny poszczególnych produktów uległy zwiększeniu, nie poskutkowało to obniżeniem sprzedaży na Allegro. Wręcz przeciwnie! Przeciętny koszyk zakupowy urósł w listopadzie o 36% przy utrzymaniu średniej ceny.

image

Nasze działania wpłynęły także na zwiększenie satysfakcji kupujących. W krótkim czasie sklep na Allegro zyskał średnią ocen na poziomie 100% oraz ponad 4100 łapek w górę! Często jednym z problemów Sprzedawców jest niski poziom obsługi klienta. Jednak, w przypadku naszego klienta, obsługa przed i po zakupie stoi na bardzo wysokim poziomie! O czym świadczy sama ocena i dobra opinia na koncie.

Ścieżka współpracy z agencją Allegro Ads Partner+

Jak pracujemy dla Twojego wzrostu sprzedaży na Allegro?

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Indywidualna strategia

Przeprowadzamy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.

image

3

Minimalizacja kosztów

Zmniejszamy ponoszone koszty bez zwiększania budżetu marketingowego oraz optymalizujemy kluczowe obszary funkcjonowania sklepu.

image

4

Allegro Ads

Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.

image

5

Wyniki

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.

Allegro sprzedaż narzędzi budowlanych | Opinia specjalisty

Obecnie na Allegro można znaleźć niemal wszystko. Jednakże to, czy produkt znajdzie swojego nabywcę, zależy od wielu czynników. Znaczenie ma nie tylko cena, ale także sposób jego prezentacji. Ta druga kwestia staje się coraz istotniejsza wraz ze wzrostem konkurencji na portalu Allegro.

Aby skutecznie docierać do klientów, trzeba wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.

W przypadku produktów technicznych i mocno specjalistycznych (np. narzędzi) zwykle o wiele lepiej sprawdza się minimalizm. Konkretne przedstawienie parametrów produktu wraz z wyszczególnieniem najważniejszych cech oraz ewentualnym zaprezentowaniem marki zwykle działa o wiele lepiej niż długie i kwieciste opisy.

case study

Projekty, z których
jesteśmy dumni

slide

Case study Acco Brands

Wyzwanie

Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

Co zrobiliśmy?

Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

Efekt!

Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.

slide

Case study Flystore

Wyzwanie

Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Co zrobiliśmy?

Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

Efekt!

Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.

slide

Case study Dip 24

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

Co zrobiliśmy?

Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

Efekt!

Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 3.4 / 5. Liczba głosów 9

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?