Przedstawiamy historię współpracy z klientem z kategorii “Budownictwo i akcesoria” na Allegro. Specjalizuje się on w sprzedaży osprzętu elektroinstalacyjnego, sprzętu do fotowoltaiki oraz narzędzi uznanych marek (m.in. Schmith i NeoTools).
Ze względu na specjalistyczny profil asortymentu (instalacja wielu produktów wymaga posiadania odpowiedniej licencji), kupującymi są przede wszystkim profesjonalni instalatorzy.
Nasz klient posiada zarówno konto na Allegro, jak i własny sklep internetowy.
Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc we wrześniu 2022 roku. Z powodu niewystarczającej ilości czasu zdecydował się przekazać nam obsługę swojego konta (usługa kompleksowa obsługa Allegro). Tym, na czym mu szczególnie zależało, było zwiększenie sprzedaży na tym marketplace oraz ograniczenie ponoszonych do tej pory kosztów Allegro Ads.
Aby lepiej zapoznać się z kontem Klienta i problemami, z jakimi się borykało, naszą współpracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu jego sklepu Allegro. Dzięki dokładnej weryfikacji kluczowych obszarów udało nam się zdobyć informacje, które następnie posłużyły do zbudowania indywidualnej strategii działania.
Problem
Niska rentowność spowodowana zbyt szerokim zakresem metod promocji na Allegro.
W przypadku branży Klienta kupujący nie zwracają szczególnej uwagi na dodatkowe benefity (tj. kupony, monety). Dlatego też ich stosowanie w wielu przypadkach prowadziło do przepalenia budżetu reklamowego.
Za istotny czynnik obniżający Allegro sprzedaż uznaliśmy również kwestię nieregulaminowości poszczególnych ofert.
Cel
Wspólnie z Klientem za cel naszej współpracy obraliśmy zwiększenie rentowności i zminimalizowanie kosztów Allegro Ads, co wtórnie miało przyczynić się do wzrostu ogólnej wartości sprzedaży.
Zależy nam, aby nasi partnerzy mogli w krótkim czasie odczuć skutki naszej pomocy. Działamy szybko i efektywnie i tak też było w tym przypadku.
Plan działania
Aby ochronić budżet reklamowy Klienta, postanowiliśmy zacząć od odłączenia nierentownych metod promocji oraz poprawy stosunku kosztów do przychodu.
Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze miały stać się podstawą do uruchomienia kampanii Allegro Ads. Równolegle chcieliśmy skupić się na działaniach organicznych, które w dłuższej perspektywie sprzyjają zwiększeniu sprzedaży oraz budowie świadomości marki.
Tak jak planowaliśmy, prace na koncie Allegro Klienta zaczęliśmy od ograniczenia ponoszonych kosztów. W tym celu odłączyliśmy większość aktywnych pakietów Promo oraz Strefy Okazji Allegro, a także zrezygnowaliśmy z kuponów oraz monet. Na początku chcieliśmy skupić się na ograniczeniu wydawanego budżetu.
Jednocześnie zajęliśmy się poprawą ofert. Nie tylko zadbaliśmy o to, aby stały się regulaminowe (z tym problemem nasz Klient borykał się bardzo długo), ale także poprawiliśmy ich treść. Nowe opisy zyskały czytelność i przejrzystość – głównie dzięki skróceniu oraz przeniesieniu najważniejszych (z punktu widzenia kupujących) informacji na samą górę.
Nowe opisy produktów na Allegro zyskały czytelność i przejrzystość – głównie dzięki skróceniu oraz przeniesieniu najważniejszych (z punktu widzenia kupujących) informacji na samą górę. Zmieniliśmy także grafiki produktowe. Miniatury i banery Allegro stały się bardziej profesjonalne i atrakcyjne.
Duży nacisk położyliśmy na to, aby aukcje Allegro nie tylko przyciągały wzrok, ale także przedstawiały sprzedawany sprzęt w realistyczny sposób. Podobnie z miniaturkami Allegro produktów. Naszemu klientowi zależało na wyróżnieniu się na tle konkurencji, dlatego pierwsze zdjęcia produktu są inne i bardziej pomysłowe.
W tym samym czasie uruchomiliśmy pierwsze kampanie Allegro Ads. Po kilku eksperymentach okazało się, że w przypadku asortymentu Klienta reklamy graficzne nie przynoszą satysfakcjonujących efektów.
Tym samym, skupiliśmy się wyłącznie na kampaniach sponsorowanych oraz sieci reklamowej. I był to strzał w dziesiątkę!
Działania rozpoczęliśmy pod koniec września, podobnie przygotowania do zbliżającego się (wielkimi krokami) sezonu. Średni miesięczny koszt kampanii Allegro Ads wyniósł ok. 10 tys. zł przy sprzedaży wynoszącej ponad 180 tys. zł!
Dzięki postępowaniu w zaplanowany sposób, udało nam się zwiększyć przychody Klienta już na początku następnego miesiąca.
W porównaniu do września październik przyniósł sprzedaż większą o 1,5 raza, a listopad aż dwukrotnie wyższą! Mimo że w tym czasie ceny poszczególnych produktów uległy zwiększeniu, nie poskutkowało to obniżeniem sprzedaży na Allegro. Wręcz przeciwnie! Przeciętny koszyk zakupowy urósł w listopadzie o 36% przy utrzymaniu średniej ceny.
Nasze działania wpłynęły także na zwiększenie satysfakcji kupujących. W krótkim czasie sklep na Allegro zyskał średnią ocen na poziomie 100% oraz ponad 4100 łapek w górę! Często jednym z problemów Sprzedawców jest niski poziom obsługi klienta. Jednak, w przypadku naszego klienta, obsługa przed i po zakupie stoi na bardzo wysokim poziomie! O czym świadczy sama ocena i dobra opinia na koncie.
Ścieżka współpracy z agencją Allegro Ads Partner+
1
Kontakt z Klientem
Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.
2
Indywidualna strategia
Przeprowadzamy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.
3
Minimalizacja kosztów
Zmniejszamy ponoszone koszty bez zwiększania budżetu marketingowego oraz optymalizujemy kluczowe obszary funkcjonowania sklepu.
4
Allegro Ads
Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.
5
Wyniki
Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.
Obecnie na Allegro można znaleźć niemal wszystko. Jednakże to, czy produkt znajdzie swojego nabywcę, zależy od wielu czynników. Znaczenie ma nie tylko cena, ale także sposób jego prezentacji. Ta druga kwestia staje się coraz istotniejsza wraz ze wzrostem konkurencji na portalu Allegro.
Aby skutecznie docierać do klientów, trzeba wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom.
W przypadku produktów technicznych i mocno specjalistycznych (np. narzędzi) zwykle o wiele lepiej sprawdza się minimalizm. Konkretne przedstawienie parametrów produktu wraz z wyszczególnieniem najważniejszych cech oraz ewentualnym zaprezentowaniem marki zwykle działa o wiele lepiej niż długie i kwieciste opisy.
case study