Case study wdrożenia sklepu Allegro Sticky | Pirk Spark

Case study wdrożenia sklepu na Allegro i Shopee
Sticky

Sticky to firma drukarska, która specjalizuje się w produkcji naklejek. Jej wyroby są wykorzystywane nie tylko przez osoby prywatne, ale także w przemyśle i marketingu.

 

W 2019 r. Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w dywersyfikacji kanałów sprzedaży. Wówczas założyliśmy dla niego sklep internetowy oraz uruchomiliśmy konto na Allegro. Działając w oparciu o unikalną strategię, zrealizowaliśmy wyznaczone cele biznesowe oraz przeszliśmy do fazy utrzymywania sprzedaży na Allegro.

 

Gdy na polskim rynku e-commerce pojawiło się Shopee, zaproponowaliśmy Klientowi przejście do kolejnego etapu dywersyfikacji biznesu. Uznaliśmy, że asortyment Sticky (m.in. naklejki do dekoracji wnętrz) doskonale pasuje do singapurskiego giganta. Nasz pomysł spotkał się z aprobatą i tak na początku stycznia 2022 r. założyliśmy konto Klienta na nowym portalu sprzedażowym.

hero

Wybór marketplace

Dlaczego Shopee?

Shopee zawitało do Polski w połowie 2021 r. i, w przeciwieństwie do wielu innych platform sprzedażowych, które poległy w starciu z Allegro, od razu postawiło na agresywny marketing.



Aby przyciągnąć do siebie sprzedawców i kupujących, serwis postawił na atrakcyjne promocje (np. darmowe dostawy od 1 zł oraz brak prowizji dla sprzedawców w początkowym okresie ich działania).



Biorąc pod uwagę szybki rozwój Shopee oraz niezwykle przyjazne warunki, jakie oferuje sprzedającym, warto spróbować na nim swoich sił. Tym bardziej, że sprzedawanie na nim w porównaniu z Allegro wciąż wiąże się ze stosunkowo niskim ryzykiem (nawet mimo rosnących marż).

image

Uruchomienie sklepu na Allegro vs. Shopee

Towarzyszyliśmy Klientowi podczas wszystkich działań związanych z uruchomieniem sprzedaży na Shopee. Wsparliśmy go w trakcie rejestracji, a następnie przeszliśmy do konfiguracji BaseLinkera. W ten sposób maksymalnie usprawniliśmy proces migrowania ofert z Allegro.



Z powodu istotnych różnic występujących pomiędzy portalami, koniecznym było sprawdzenie wszystkich wystawionych ofert na Shopee oraz ręczne naniesienie poprawek wszędzie, gdzie zaszła taka potrzeba (np. opis produktu na Shopee nie może przekraczać 3 tys. znaków oraz zawierać zdjęć).


Koszty reklam Allegro Ads a Shopee

Obecnie na Shopee nie istnieje żaden podobnie złożony system reklamowy jak Allegro Ads. Z tego powodu sprzedaż online za pośrednictwem portalu nie wiąże się z koniecznością inwestowania w płatne formy promocji. Takie rozwiązanie sprawia, że wystawianie na nim towarów bywa średnio tańsze o 15% w stosunku do Allegro. Z tego powodu na Shopee sprawdza się przede wszystkim rzeczywiste konkurowanie ceną.



Wiedząc o tym, przeprowadziliśmy szczegółową analizę konkurencji, a następnie wsparliśmy Klienta we właściwym wycenianiu posiadanych produktów. Ta inicjatywa ostatecznie przełożyła się na zwiększenie zainteresowania naklejkami wśród kupujących.

Wyniki sprzedażowe na Shopee i Allegro

Choć początkowo sprzedaż Klienta generowała na Shopee mierne wyniki, sytuacja znacząco zmieniła się na początku kwietnia.



Wówczas Klient zanotował czterokrotny wzrost sprzedaży internetowej w stosunku do stycznia 2022 r. Obecnie liczba zamówień systematycznie rośnie, doganiając tę z Allegro, a nawet okresowo ją przerastając. Po raz pierwszy doszło do tego na początku lipca 2022 r. (liczba transakcji na Shopee wyniosła wówczas 225, podczas gdy na Allegro zaledwie 219).



Jak widać, wzrost sprzedaży na Shopee prezentuje się bardziej dynamicznie niż ma to miejsce na konkurencyjnej platformie marketplace. Analizując sytuację, poza liczbą transakcji, warto wziąć też pod uwagę koszty sprzedaży na poszczególnych serwisach.



Choć liczba zamówień na obu platformach wciąż się różni, generowane przez nią zyski zbliżają się do podobnego poziomu. To zasługa niskich (względem Allegro) kosztów funkcjonowania na Shopee.

image

Estymacje wyników sprzedaży na marketplace

Obserwacja trendów sprzedaży oraz ogólnej sytuacji panującej na rynku marketplace pozwala nam zakładać, że w najbliższym czasie sprzedaż Sticky na Shopee prześcignie tę generowaną przez Allegro.

W dużej mierze odpowiada za to rosnąca popularność Shopee w naszym kraju oraz ogromna akcja marketingowa, która wystartowała w kwietniu 2022 r. Według dostępnych szacunków działania samego serwisu przyczyniły się do (nawet kilkukrotnego) skoku sprzedaży wielu sprzedawców.

hero

Podsumowanie case study wdrożenia sklepu na Allegro i Shopee

Ogromny wpływ na osiągnięcie sukcesu przez naszego Klienta miał też moment, w którym zaproponowaliśmy mu uruchomienie sprzedaży na marketplace Shopee. Nie da się ukryć, że obecnie platforma posiada niezwykle atrakcyjną ofertę dla potencjalnych sprzedających.

Już z tego powodu warto rozważyć dywersyfikację swoich kanałów sprzedaży. Zwłaszcza że im wcześniej pojawi się na danym serwisie marketplace, tym więcej czasu zyska się na zbudowanie stabilnej pozycji. Aktualna sytuacja na Shopee (relatywnie niskie koszty) pozwala na zbudowanie sprzedaży bez konieczności inwestowania ogromnych budżetów w płatne promocje.

Oczywiście, taki stan rzeczy nie potrwa w nieskończoność i Shopee wkrótce również w Polsce (wzorem innych krajów) wprowadzi wewnętrzny system reklamowy. Tym bardziej wskazany wydaje się pośpiech w ekspansji na nowy serwis sprzedażowy.

Zwiększ sprzedaż
z Allegro Ads

Zainwestuj w reklamę Allegro Ads i powierz nam jej optymalizację. Zapisz się na darmową konsultację z naszym Specjalistą Allegro Ads!

STOPKA Formularz Leadowy

Administratorem danych osobowych jest Pirk Spark Sp. z o.o. Pełne informacje o przetwarzaniu danych znajdują się w Polityce prywatności.

hero image

case study osbługi Allegro i Allegro Ads

Projekty, z których
jesteśmy dumni

slide

Case study Acco Brands – Ads4Brands

Wyzwanie

Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

Co zrobiliśmy?

Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

Efekt!

Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.





slide

Case study Flystore

Wyzwanie

Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Co zrobiliśmy?

Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

Efekt!

Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.



slide

Case study Dip 24

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

Co zrobiliśmy?

Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

Efekt!

Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!



Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?