Sticky to firma drukarska, która specjalizuje się w produkcji naklejek. Jej wyroby są wykorzystywane nie tylko przez osoby prywatne, ale także w przemyśle i marketingu.
W 2019 r. Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w dywersyfikacji kanałów sprzedaży. Wówczas założyliśmy dla niego sklep internetowy oraz uruchomiliśmy konto na Allegro. Działając w oparciu o unikalną strategię, zrealizowaliśmy wyznaczone cele biznesowe oraz przeszliśmy do fazy utrzymywania sprzedaży na Allegro.
Gdy na polskim rynku e-commerce pojawiło się Shopee, zaproponowaliśmy Klientowi przejście do kolejnego etapu dywersyfikacji biznesu. Uznaliśmy, że asortyment Sticky (m.in. naklejki do dekoracji wnętrz) doskonale pasuje do singapurskiego giganta. Nasz pomysł spotkał się z aprobatą i tak na początku stycznia 2022 r. założyliśmy konto Klienta na nowym portalu sprzedażowym.
Wybór marketplace
Shopee zawitało do Polski w połowie 2021 r. i, w przeciwieństwie do wielu innych platform sprzedażowych, które poległy w starciu z Allegro, od razu postawiło na agresywny marketing.
Aby przyciągnąć do siebie sprzedawców i kupujących, serwis postawił na atrakcyjne promocje (np. darmowe dostawy od 1 zł oraz brak prowizji dla sprzedawców w początkowym okresie ich działania).
Biorąc pod uwagę szybki rozwój Shopee oraz niezwykle przyjazne warunki, jakie oferuje sprzedającym, warto spróbować na nim swoich sił. Tym bardziej, że sprzedawanie na nim w porównaniu z Allegro wciąż wiąże się ze stosunkowo niskim ryzykiem (nawet mimo rosnących marż).
Towarzyszyliśmy Klientowi podczas wszystkich działań związanych z uruchomieniem sprzedaży na Shopee. Wsparliśmy go w trakcie rejestracji, a następnie przeszliśmy do konfiguracji BaseLinkera. W ten sposób maksymalnie usprawniliśmy proces migrowania ofert z Allegro.
Z powodu istotnych różnic występujących pomiędzy portalami, koniecznym było sprawdzenie wszystkich wystawionych ofert na Shopee oraz ręczne naniesienie poprawek wszędzie, gdzie zaszła taka potrzeba (np. opis produktu na Shopee nie może przekraczać 3 tys. znaków oraz zawierać zdjęć).
Obecnie na Shopee nie istnieje żaden podobnie złożony system reklamowy jak Allegro Ads. Z tego powodu sprzedaż online za pośrednictwem portalu nie wiąże się z koniecznością inwestowania w płatne formy promocji. Takie rozwiązanie sprawia, że wystawianie na nim towarów bywa średnio tańsze o 15% w stosunku do Allegro. Z tego powodu na Shopee sprawdza się przede wszystkim rzeczywiste konkurowanie ceną.
Wiedząc o tym, przeprowadziliśmy szczegółową analizę konkurencji, a następnie wsparliśmy Klienta we właściwym wycenianiu posiadanych produktów. Ta inicjatywa ostatecznie przełożyła się na zwiększenie zainteresowania naklejkami wśród kupujących.
Choć początkowo sprzedaż Klienta generowała na Shopee mierne wyniki, sytuacja znacząco zmieniła się na początku kwietnia.
Wówczas Klient zanotował czterokrotny wzrost sprzedaży internetowej w stosunku do stycznia 2022 r. Obecnie liczba zamówień systematycznie rośnie, doganiając tę z Allegro, a nawet okresowo ją przerastając. Po raz pierwszy doszło do tego na początku lipca 2022 r. (liczba transakcji na Shopee wyniosła wówczas 225, podczas gdy na Allegro zaledwie 219).
Jak widać, wzrost sprzedaży na Shopee prezentuje się bardziej dynamicznie niż ma to miejsce na konkurencyjnej platformie marketplace. Analizując sytuację, poza liczbą transakcji, warto wziąć też pod uwagę koszty sprzedaży na poszczególnych serwisach.
Choć liczba zamówień na obu platformach wciąż się różni, generowane przez nią zyski zbliżają się do podobnego poziomu. To zasługa niskich (względem Allegro) kosztów funkcjonowania na Shopee.
Obserwacja trendów sprzedaży oraz ogólnej sytuacji panującej na rynku marketplace pozwala nam zakładać, że w najbliższym czasie sprzedaż Sticky na Shopee prześcignie tę generowaną przez Allegro.
W dużej mierze odpowiada za to rosnąca popularność Shopee w naszym kraju oraz ogromna akcja marketingowa, która wystartowała w kwietniu 2022 r. Według dostępnych szacunków działania samego serwisu przyczyniły się do (nawet kilkukrotnego) skoku sprzedaży wielu sprzedawców.
Ogromny wpływ na osiągnięcie sukcesu przez naszego Klienta miał też moment, w którym zaproponowaliśmy mu uruchomienie sprzedaży na marketplace Shopee. Nie da się ukryć, że obecnie platforma posiada niezwykle atrakcyjną ofertę dla potencjalnych sprzedających.
Już z tego powodu warto rozważyć dywersyfikację swoich kanałów sprzedaży. Zwłaszcza że im wcześniej pojawi się na danym serwisie marketplace, tym więcej czasu zyska się na zbudowanie stabilnej pozycji. Aktualna sytuacja na Shopee (relatywnie niskie koszty) pozwala na zbudowanie sprzedaży bez konieczności inwestowania ogromnych budżetów w płatne promocje.
Oczywiście, taki stan rzeczy nie potrwa w nieskończoność i Shopee wkrótce również w Polsce (wzorem innych krajów) wprowadzi wewnętrzny system reklamowy. Tym bardziej wskazany wydaje się pośpiech w ekspansji na nowy serwis sprzedażowy.
Zainwestuj w reklamę Allegro Ads i powierz nam jej optymalizację. Zapisz się na darmową konsultację z naszym Specjalistą Allegro Ads!
case study osbługi Allegro i Allegro Ads