Case study Acco Brands
– Ads4Brands

We wrześniu 2020 roku do naszej agencji trafił Klient zarządzający 5 oficjalnymi sklepami w serwisie Allegro, który zlecił nam stworzenie kampani Ads4Brands. Mieliśmy ustawić zestawy reklam Allegro Ads dla każdego z kont. Klient dokładnie określił swoje oczekiwania i budżet. Ponieważ większa część asortymentu była dostępna w niskich cenach, przewidywany zwrot inwestycji miał utrzymywać się na poziomie 6 zł.

hero

268 962 zł

wartość sprzedaży

6 617 176

odsłony

6 896

sprzedane sztuki

Problem
brak podmiotu odpowiedzialnego za efekty

Ze względu na strukturę firmy Klient oczekiwał, aby generowanie wysokich wartości sprzedaży, zarządzanie budżetem i raportowanie wyników odbywało się za pośrednictwem jednego podmiotu.

hero image

Cel
zwiększenie sprzedaży

W pierwszej fazie współpracy Klientowi zależało na wzroście wartości sprzedaży, przy zachowaniu możliwie najwyższego zwrotu z inwestycji.

hero image

Kluczowe zadania

Strategia

Podczas pierwszego spotkanie z Klientem uzyskaliśmy informacje dotyczące trading planu na czwarty kwartał (Q4) 2020 r. oraz pierwszy (Q1) i drugi (Q2) kwartał 2021 r. Na podstawie otrzymanych danych opracowaliśmy strategię działania, po czym przystąpiliśmy do jej realizacji.
Kluczowe było stworzenie kampanii opartych na niskich stawkach CPC (cost per click). Ich celem było wygenerowanie większej ilość odsłon i kliknięć. Przy stałym podnoszeniu jakości ofert, takie działanie miało przełożyć się również na zwiększenie wskaźnika CR.
Dodatkowo ustawiliśmy kampanie na wybrany asortyment. W ich przypadku stawki CPC były na tyle wysokie, że pozwoliły na maksymalizację wartości sprzedaży.

section image

Zmiany 2021

Od stycznia 2021 r., ze względu na rozpoczęcie przez Klienta nowego roku biznesowego, musieliśmy zoptymalizować działanie wszystkich ustawionych wcześniej kampanii. Po zbudowaniu wartości sprzedaży, naszym celem stało się zwiększenie zwrotu z inwestycji przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetów. Udało nam się! Po wdrożeniu zmian, obniżyliśmy koszty, nie tracąc w znacznym stopniu wartości sprzedaży.

section image

Maksymalizacja efektów

Reklama graficzna

Poza ofertami sponsorowanymi wdrożyliśmy również kilka reklam graficznych. Poniżej wykres przedstawiający wyniki tychże reklam za okres 01.09.2020– 28.02.2021 r.
Zmiany, które zaszły w 2021 r. są wynikiem modyfikacji wysokości budżetów. Warto również zaznaczyć, że w przypadku poszczególnych grup kampanii rozszerzyliśmy ich zasięgi po to, aby wygenerować wyższy ruch na koncie. Po weryfikacji zwrotów z inwestycji, kiedy uzyskaliśmy stabilny poziom przychodów, zredukowaliśmy ilości kampanii. Pozwoliło nam to zwiększyć poziom ich ogólnej rentowności.

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

contact

Kontakt i szybka wycena

Szybko wycenimy projekt i odpowiemy na wszystkie pytania

Czekamy na wiadomość od Ciebie! Dokonaj darmowej wyceny lub opisz krok po kroku czego potrzebujesz korzystając z naszego panelu kontaktowego. Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle. A może masz jakieś pytania? Śmiało pisz!

Zwykle odpowiadamy w ciągu 24h!