Case study BiuroweZakupy24.pl
– Ceneo Ads

Klient jest jednym z największych sprzedawców detalicznych w segmencie artykułów biurowych. Skrupulatnie buduje swoją markę sklepów stacjonarnych a przy tym rozwija sektor e-commerce, który generuje aktualnie dużą część przychodu spółki.

hero

10 000

produktów w asortymencie

1600%

ROAS

3730

produktów w TOP3

Problem
Brak efektów dotychczasowych kampanii

Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w promowaniu sklepu w porównywarce Ceneo. Dotychczasowe działania nie były zbyt skuteczne. Kampanie generowały zbyt dużo kosztów, a przy tym były mało efektywne. Klientowi trudno było przebić się przez konkurencyjne oferty o bardzo niskich cenach, których nie był w stanie przebić.

Kolejny problem stanowił bardzo szeroki asortyment. Przy 10 000 produktów niemożliwym było promowanie wszystkiego, a wybór poszczególnych artykułów biurowych wydawał się niesamowicie trudny. Nie mając strategii, Klient obawiał się kolejnego przepalenia budżetu.

hero image

Cel
Budowa sklepu

Nasz plan działania opierał się na zbudowaniu świadomości bezpiecznego i wartościowego sklepu. Postanowiliśmy walczyć z dumpingiem cenowym poprzez odpowiednie pozycjonowanie produktów. Chcieliśmy, żeby w świadomości klientów kojarzyły się z wysoką jakością, profesjonalizmem i zaufaniem – głównymi wartościami firmy. Selekcjonując produkty do kampanii, kierowaliśmy się ich dotychczasową wielkością zwrotu z inwestycji.

  • Wyselekcjonowanie produktów, ich grup oraz producentów, które osiągają najlepszy zwrot z inwestycji – założyliśmy minimalny ROAS na poziomie 600%.
  • Zwiększenie sprzedaży produktów, pomimo dumpingu cen, poprzez wyeksponowanie wartości firmy.
  • Zbudowanie świadomości bezpiecznego i wartościowego sklepu.

hero image

Strategia na kampanie

Sezonowość i małe grupy produktów

Przed ustawieniem kampanii uporządkowaliśmy produkty w kilka grup. Wyznacznikami podziału były sezonowość i popularność. Aby zapewnić kampanii dużą efektywność, postanowiliśmy wdrożyć masową optymalizację za pomocą uczenia maszynowego (Machine Learning). W skutecznej promocji produktów miały nam pomóc również angażujące teksty promocyjne.

1. Podzielenie produktów sezonowością
2. Podzielenie produktów na bestsellery spółki
3. Zastosowanie Machine Learning do wprowadzania masowych optymalizacji
4. Zastosowanie angażujących tekstów promocyjnych

section image

Efekty

Udało nam się wyselekcjonować niemal połowę asortymentu, który wart był ustawiania dodatkowych stawek za przeklik w TOP3 Odnaleźliśmy też 20% produktów, które generują 80% przychodu dla klienta! Dzięki temu osiągnęliśmy główny cel – zwiększyliśmy sprzedaż produktów, przy jednoczesnym wzroście zwrotu z inwestycji (osiągnięte wyniki przebiły pod tym względem nawet Google Ads i Facebook Ads).

  • Uzyskanie ROAS na poziomie blisko 1600%
  • Zwiększeni widoczność bestsellerowych produktów
  • Wyselekcjonowanie blisko 4000 produktów wartych bidowania w TOP3
  • Według zasady Pareto, odnalezienie 20% produktów, generujących 80% przychodu
  • Przewyższenie zwrotu z inwestycji względem Google Ads oraz Facebook Ads
  • section image

    Spodobał Ci się ten wpis?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

    Bądź pierwszy!

    We are sorry that this post was not useful for you!

    Let us improve this post!

    Tell us how we can improve this post?

    contact

    Kontakt i szybka wycena

    Szybko wycenimy projekt i odpowiemy na wszystkie pytania

    Czekamy na wiadomość od Ciebie! Dokonaj darmowej wyceny lub opisz krok po kroku czego potrzebujesz korzystając z naszego panelu kontaktowego. Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle. A może masz jakieś pytania? Śmiało pisz!

    Zwykle odpowiadamy w ciągu 24h!