Case study DIP24pl

W styczniu 2022 roku zgłosił się do nas klient z prośbą o przeprowadzenie audytu konta. Uwagi i sugestie zawarte w przeprowadzonej przez nas weryfikacji przekonały go, że jesteśmy profesjonalistami, dlatego też zdecydował się skorzystać z innych naszych usług. Klientowi zależało na zwiększeniu sprzedaży. W tym celu zajęliśmy się nie tylko optymalizacją Allegro Ads, ale także działaniami na koncie (zwłaszcza poprawą trafności ofert).

Nasza praca bardzo szybko zaowocowała podniesieniem poziomu sprzedaży. Już w pierwszym miesiącu udało nam się wypracować sprzedaż przekraczającą wartość styczniowej aż o 300%! Kolejne miesiące przyniosły dalsze wzrosty. Obecnie popularność i trafność ofert są na tyle wysokie, że istnieje spora szansa na utrzymanie sprzedaży na równie spektakularnym poziomie.

hero

151 558,15

wartość sprzedaży

15,63

zwrot z inwestycji

1 819 287

odsłony

Problem

Działania klienta w dużej mierze są zależne od stanów magazynowych dostawców. Nie jest to jednak typowy dropshipping. Sklep każdego dnia zamawia towar, który za jego pośrednictwem został sprzedany na Allegro, aby zrealizować wysyłki do swoich klientów. Czas realizacji zamówienia wynosi więc 2 dni robocze, co negatywnie odbija się na trafności i zniechęca potencjalnych kupujących do podejmowania pozytywnych decyzji zakupowych. Jednakże klient posiada także produkty, które są wysyłane w ciągu 24 godzin – dotyczy to towarów, które osiągnęły określony poziom sprzedaży i zostały zamówione z wyprzedzeniem.

Aby budować trafność i popularność poszczególnych ofert, należy systematycznie wyszukiwać produkty z potencjałem. Jest to utrudnione przez pierwotny brak stanów magazynowych, które są automatycznie zaciągane przez BaseLinker. System każdego ranka weryfikuje dostępność towarów, a następnie zamyka oferty z zerowym stanem magazynowym. Niestety, zdarza się, że niektóre produkty wyczerpują się u dostawców w ciągu kilku dni, co przekłada się na zamykanie dobrze rokujących aukcji. Aby temu przeciwdziałać i utrzymywać wysoki poziom sprzedaży, należy mieć w zanadrzu kilka różnych ofert o wysokim potencjale.

image

Cel

Ciągłe podnoszenie wartości sprzedaży i dbanie o to, aby na koncie stale znajdowały się oferty wiodące, które wygenerują zysk nawet w przypadku chwilowych trudności związanych z wyczerpywaniem się poszczególnych towarów u dostawców.

image

Strategia

Systematyczne typowanie ofert, które mają szansę zwiększyć swoją sprzedaż w szybkim tempie. Kluczowe czynniki to w tym przypadku: rodzaj produktu, dostępność u dostawców, cena, konkurencja i możliwość połączenia z innymi produktami w ramach wielowariantowości. Ten ostatni aspekt jest szczególnie istotny, ponieważ pozwala na przekierowanie zainteresowania kupujących na towary inne niż wiodące. Tym samym, zwiększa szansę utrzymywania stałej sprzedaży w przypadku wyczerpania stanów magazynowych pierwotnej oferty wiodącej. Oczywiście, działa to w obu kierunkach. Aukcje charakteryzujące się mniejszym zainteresowaniem ostatecznie również generują ruch na ofercie głównej.

image

Oferty wytypowane jako wiodące wymagają optymalizacji. Poprawiane są ich opisy i grafiki. W wielu przypadkach teksty dostarczane przez producentów i dostawców nie spełniają podstawowych norm jakości. Zwykle poza podstawowymi parametrami, zawierają tylko kilka mało perswazyjnych zdań. Potencjalny kupujący nie znajduje więc w nich żadnych słów zachęty do zakupu, dlatego wymagają zastosowania języka korzyści. Równie istotna w przypadku zwiększania sprzedaży jest miniaturka produktu – wyróżniająca się z listingu wyszukiwania ma większe szanse na zwrócenie uwagi użytkowników Allegro.

Jako walor należy wskazać dostępność na koncie wyłącznie produktów znanych marek. Sama obecność popularnych brandów generuje większą liczbę wyszukań względem produktów niemarkowych. Należy koniecznie wykorzystać ten atut, aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu DIP24pl.

section image

Allegro Ads

Podjęte przez nas działania w zakresie obsługi Allegro Ads można podzielić na dwa typy:

1. kampanie, które budują popularności ofert wiodących,
2. kampanie, które służą wyszukiwaniu nowych produktów.

Przy czym oferty z większą popularnością muszą generować taką sprzedaż i zwrot, aby rekompensować koszty związane z wyszukiwaniem nowych produktów, które z czasem zasilą grupę ofert wiodących.

Celem kampanii należących do drugiej kategorii jest natomiast wyszukiwanie rokujących produktów, dlatego nie zawsze przynoszą dobry zwrot z inwestycji. Stała rotacja towarów w ich obrębie skutkuje jednak znajdowaniem nowych – takich, które są rentowne i ostatecznie trafiają do pierwszej grupy kampanii.

Obecność dużej liczby produktów wiodących w kampaniach jest konieczna także ze względu na systematyczne wyczerpywanie się stanów magazynowych. Znaczenie ma również dobór i weryfikacja towarów w kampaniach ukierunkowanych na wyszukiwanie, ponieważ inwestowanie w oferty, których stany magazynowe szybko się wyczerpią, stanowi marnotrawstwo środków. Środki te można z kolei przeznaczyć na produkty mające szansę sprzedawać się w dłuższym okresie.

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 7

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?