Case Study yrke.pl
– manufaktura mebli

Yrke to rodzinna, licząca ponad 76 lat polska manufaktura mebli. Dotychczas nasza współpraca z Klientem dotyczyła promowania produktów za pośrednictwem reklam Google Ads. Analizując wyniki kampanii i dane z Google Analytics, zauważyliśmy jednak pewne nieprawidłowości w strukturze strony, które wskazywały na konieczność przeprowadzenia audytu pod kątem UI i UX.

hero

Problem

Zauważyliśmy, że zarówno architektura strony, jak i sam interfejs nie są zbyt intuicyjne dla Użytkownika, a sama szata graficzna (bazująca na dotychczasowej identyfikacji wizualnej) mało estetyczna. Zaproponowaliśmy więc Klientowi wykonanie rebrandingu marki i przebudowę sklepu.

  • Błędy UI/UX na aktualnym szablonie sklepu internetowego
  • Niezbyt nowoczensa identyfikacja marki
  • Brak miejsca na rozwój nowych produktów

hero image

Założenia projektowe

Sklep stworzony został na podstawie wykupionego wcześniej szablonu Shoper. Choć zawierał dość sporo błędów, postanowiliśmy jedynie go przerobić. Budowa całkowicie nowej struktury mogłaby spowodować drastyczny spadek sprzedaży. Oczywiście próbowaliśmy tego uniknąć.

Naszym głównym celem było stworzenie interfejsu przyjaznego zarówno pod względem użytkowym, jak i wizualnym. Odświeżona struktura miała sprzyjać rozwojowi sklepu (W dotychczasowej nie było miejsca na wdrożenie nowych produktów). Za nieodzowne uznaliśmy również konieczność zbudowania konfiguratora umożliwiającego personalizację mebli.

  • Silnik sklepu internetowego Shoper
  • Konfigurator indywidualnego mebla
  • Poprawa identyfikacji graficznej marki
  • Analiza UI/UX aktualnego szablonu oraz grupy docelowej – dopasowanie struktury pod zdobyty dane
  • Stworzenie architektury umożliwiającej rozwój sklepu internetowego wraz z rozwojem asortymentu Klienta

hero image

Realizacja projektu
krok po kroku

01

Warsztat z klientem

Pierwszym etapem naszych prac był warsztat z Klientem. Na wspólnym spotkaniu ustaliliśmy najważniejsze cechy produktów oraz zalety marki, na których można by oprzeć przewagę konkurencyjną. Ustaliliśmy również kierunek rozwoju brandu i wizualne poprawki dotyczące stosowanej identyfikacji. Spotkanie zakończyliśmy rozpisaniem wszystkich niezbędnych założeń i działań. Ten etap stworzył najważniejsze fundamenty do rozpoczęcia analiz konkurencji oraz utworzenia architektury informacji.

step

02

Research, analiza konkurencji

Analizę rozpoczęliśmy od przebadania dotychczasowego szablonu, zarówno pod względem UI, jak i UX. Zbadaliśmy docelową grupę odbiorców i poznaliśmy ich potrzeby. Zrobiliśmy też rozeznanie w branży, badając rozwiązania stosowane przez konkurencję.

step

03

Architektura informacji

Przebudowaliśmy strukturę sklepu, zmieniając niektóre funkcjonalności, rozłożenie sekcji oraz kolorystykę sklepu. Powiększyliśmy też ilość zakładek i wdrożyliśmy zmiany w katalogu produktów. Całość przedstawiliśmy naszemu Klientowi w formie przejrzystego widoku w programie Adobe XD.

step

04

Przygotowanie struktury pod SEO

W każdym tworzonym przez nas projekcie internetowym uczestniczy nasz dział SEO. Dzięki wdrożeniu sugerowanych poprawek, stworzyliśmy strukturę gotową do dalszych działań pozycjonerskich.

step

05

Makietowanie oraz testy

Po dopracowaniu architektury strony, wprowadziliśmy ostatnie poprawki dotyczące jej aspektów wizualnych. Gotowy layout zaczęliśmy implementować na stronę internetową.

step

06

Kodowanie

Widoki z makiet zamieniliśmy w kod źródłowy. Efektem naszej pracy było umieszczenie gotowego projektu na serwerze. Przed oddaniem projektu Klientowi czekał nas jednak jeszcze jeden etap.

step

07

Optymalizacja projektu

Poddaliśmy sklep testom. Staraliśmy się wykluczyć wszystkie występujące błędy optymalizacyjne. Wdrożyliśmy też niezbędne skrypty, mające na celu przyspieszenie strony internetowej.

step

08

Oddanie i finalizacja projektu

Finalizacja projektu miała formę spotkania. Nasz Project Manager przekazał Klientowi gotowy sklep, tłumacząc jego obsługę i wszystkie pozostałe techniczne zawiłości.

step

Efekty naszej pracy
obejrzyj filmy

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 2

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

contact

Kontakt i szybka wycena

Szybko wycenimy projekt i odpowiemy na wszystkie pytania

Czekamy na wiadomość od Ciebie! Dokonaj darmowej wyceny lub opisz krok po kroku czego potrzebujesz korzystając z naszego panelu kontaktowego. Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle. A może masz jakieś pytania? Śmiało pisz!

Zwykle odpowiadamy w ciągu 24h!