Co łączy Black Week i tydzień przedświąteczny? Analiza sprzedaży na Allegro

Zuzanna Gajewska

Social Media Manager

Opublikowane: 29 listopada, 2022
Kategoria:
0
(0)

Już 25 listopada wystartował jeden z najważniejszych okresów w branży handlowej!

Z pewnością w sklepach stacjonarnych i Internecie udało Ci się zauważyć szyldy i grafiki reklamowe informujące o spektakularnych obniżkach (nawet do -70%). Również Allegro (jak co roku) przygotowało szereg promocji dla kupujących!

Czy jednak Black Week tak samo opłaca się sprzedawcom?

Udział w Black Week na Allegro = większy zysk w grudniu?

Z naszego doświadczenia agencyjnego wynika, że sprzedawcy, inwestujący w Allegro Ads już w listopadzie, odnotowują większe zyski nie tylko pod koniec tego miesiąca ale także w czasie przedświątecznym! Oczywiście, są branże, których peaki sezonowe przypadają na inne miesiące, jednak duża część sprzedawców na Allegro już od kilku tygodni przygotowywała się na ten moment.

W dalszej części tego artykułu zaprezentujemy Ci wyniki ubiegłorocznych kampanii Klientów, którzy trafili pod nasze skrzydła na krótko przed Black Week. Specjalnie wybraliśmy sklepy dysponujące nieco mniejszym budżetem, aby zaprezentować Ci, że satysfakcjonujące efekty wcale nie zależą od dziesiątek tysięcy złotych wydanych na reklamy.

Branża elektroniczna

Najpierw przedstawimy Ci sytuację naszego Klienta z branży elektronicznej specjalizującego się w sprzedaży telewizorów, pralek oraz ekspresów do kawy.  Budżet, który zaproponował na początku naszej współpracy był niewielki – z naszymi działaniami mieliśmy zmieścić się w kwocie ok. 1000 zł.

Mimo takich wymagań udało nam się wypracować zwrot 85 zł (w najlepszym dniu sprzedażowym), co przełożyło się na listopadową średnią na poziomie 66,36 zł. Brzmi imponująco? To wciąż nie wszystko. Wartość sprzedaży, jaką osiągnęliśmy w kluczowym momencie, przekroczyła granicę 26 tysięcy złotych. I to za kwotę 1022,54 zł wydaną od 11 listopada 2021 r.!

Efekty naszych działań przerosły oczekiwania klienta! Stały się także fundamentem sprzedaży w kolejnym miesiącu. Na początku grudnia Klient zgodził się na podniesienie budżetu o ok. 500 zł. Dzięki temu uruchomiliśmy dodatkowe kampanie i po raz kolejny wyniki okazały się zachwycające! W okresie od 1 do 31 grudnia średni zwrot z inwestycji wyniósł 77,24 zł (w najlepszym dniu aż 136,14 zł!), a wartość sprzedaży osiągnęła aż 116 104,50 zł!

Branża meblowa

Na początku listopada 2021 r. nawiązaliśmy współpracę z Klientem z branży meblowej. Jego cel był jasno określony, mianowicie: chciał dogonić konkurencję i sprzedać możliwie najwięcej produktów podczas Black Week. Aby sprostać tym oczekiwaniom, skupiliśmy się na prezentacji całego przekroju asortymentu, zwracając szczególną uwagę na okrągłe stoły drewniane i industrialne. Na swoje działania otrzymaliśmy 1700 zł.

Ciekawostką niech będzie fakt, że przed naszą współpracą, Klient sprzedawał mniej niż 10 stołów okrągłych miesięcznie. Nasze kampanie natomiast pozwoliły przekroczyć ten wynik dwukrotnie! Warto także wspomnieć, że uruchomione przez nas reklamy sponsorowane sprawiły, że wartość sprzedaży Klienta osiągnęła 33 tys. zł.

Analizując branżę meblową, należy pamiętać, że jej peak sprzedażowy przypada na przełom listopada i grudnia. W przeciwieństwie do innych kategorii produktowych meble omija zwiększona sprzedaż w okolicach świąt. Dzieje się tak, ponieważ większość osób chce celebrować Boże Narodzenie z już nowym wystrojem i dlatego decyduje się na kupno stołów, foteli, regałów itp. na tyle wcześniej, aby otrzymać je w odpowiednim momencie (tj. przed wigilią).

Branża obuwnicza

Także z Klientem z branży obuwniczej rozpoczęliśmy współpracę na krótko przed Black Week. Wspólnie zdecydowaliśmy, że skupimy się na najbardziej opłacalnych pod względem marży grupach produktów oraz obuwiu typowo sezonowym. Co istotne dla naszej analizy, buty rzadko wybierane są na prezent świąteczny, jednakże prawda ta nie dotyczy obuwia dziecięcego, w którym nasz Klient się specjalizował.

Na początku otrzymaliśmy na działania 800 zł. Na szczęście, mamy duże doświadczenie w operowaniu na mniejszych kwotach, ponieważ wielu naszych Klientów w pierwszych miesiącach współpracy stosuje niższe budżety niż docelowe. Odpowiednio zarządzając pieniędzmi, sprawiliśmy, że w zaledwie dwa tygodnie kampanie sponsorowane zaowocowały sprzedaż na poziomie 38 tys. zł oraz zwrotem z inwestycji wynoszącym aż 40 zł.  

Dzięki dobrym wynikom w listopadzie, Klient podniósł budżet aż dwukrotnie. To sprawiło, że włączone kampanie nie zwolniły w grudniu, a wręcz przyniosły lepsze efekty. Do końca roku kupujący zamówili aż 557 par obuwia, co przełożyło się na wartość sprzedaży za cały miesiąc na poziomie 74 455,99 zł.

Podsumowanie

Powyższe przykłady pokazują, że sukces na Allegro nie zawsze zależy od wysokich budżetów marketingowych. Oczywiście, poza przemyślaną strategią i kampaniami zaprojektowanymi przez specjalistów, duże znaczenie ma także sam okres sprzedażowy. Jeżeli nie inwestujesz w kampanie Allegro w tym czasie, pamiętaj, że Twoja konkurencja najprawdopodobniej już to zrobiła, a więc szanse na sprzedaż organiczną w Twoim sklepie będą niższe.

Listopad i grudzień to dla wielu branż miesiące najwyższych wyników, dlatego warto przygotować się na Black Week oraz okres świąteczny z wyprzedzeniem
Mamy nadzieję, że Ci się udało!

Jeżeli masz problem z obraniem przedświątecznej strategii lub brakiem czasu na prowadzenie działań w panelu Allegro Ads, >>skontaktuj się z nami w tej sprawie!

Pomożemy w dobraniu odpowiedniej drogi dla Twojego e-sklepu na Allegro.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?