Dlaczego raz w roku warto zrobić przegląd konta Allegro? 

Zuzanna Gajewska

Social Media Manager

Opublikowane: 12 października, 2022
Kategoria:
5
(2)

Jeśli posiadasz samochód, z pewnością przynajmniej raz w roku poddajesz go szczegółowemu przeglądowi. Specjaliści sprawdzają dla Ciebie podzespoły i oceniają ich sprawność. Weryfikacja samochodu ma ogromne znaczenie dla Twojego bezpieczeństwa. Nic dziwnego, że poświęcasz na nią swój czas, energię i pieniądze. Ale czy z podobną uwagą traktujesz swój sklep Allegro? Prawdopodobnie nie – a szkoda!, ponieważ coroczny audyt konta może Ci zapewnić szereg benefitów.

Audyt konta Allegro – na czym to polega?

Najogólniej mówiąc, audyt to weryfikacja sposobu funkcjonowania danego sklepu oraz metoda identyfikacji jego słabych i mocnych stron. Pod tym względem faktycznie przypomina przegląd samochodu. Największe różnice tkwią jednak w elementach, które podlegają ocenie. 

W przypadku audytu konta Allegro zazwyczaj ewaluacji podlegają takie obszary jak:

  • oferty (aspekty techniczne, merytoryczne i wizualne),
  • abonament (sposób korzystania z poszczególnych funkcji),
  • zakładki informacyjne (treść oraz zgodność z regulaminem),
  • promocje (analiza skuteczności używanych form),
  • Allegro Ads (efektywność wykorzystywanych kampanii oraz ich rentowność).

Dlaczego specjaliści zrobią to lepiej?

Być może przyszło Ci teraz na myśl, że wszystkie te aspekty możesz z powodzeniem sprawdzić samodzielnie. Jasne, ale czy masz pewność, że zyskasz wówczas obiektywną wiedzę? Emocjonalny stosunek do biznesu może utrudniać proces prawidłowej weryfikacji, a pozostaje jeszcze kwestia posiadanych umiejętności. Ostatecznie, nawet jeśli jesteś świetnym kierowcą, raczej nie decydujesz się na samodzielne przeglądanie swojego samochodu, prawda? Dlaczego zatem postępować inaczej w przypadku sklepu, który zapewnia Ci dochód?

Najlepsze efekty uzyskasz, przekazując swoje konto w ręce specjalistów Allegro, a więc osób, które posiadają zarówno wiedzę na temat polskiego giganta e-handlu, jak i doświadczenie w obsłudze kont specjalizujących się w różnym asortymencie. Wgląd w funkcjonowanie wielu sklepów to niezwykle cenna kompetencja, ponieważ daje szerokie spojrzenie na całą branżę e-commerce. Tym samym, specjaliści nie tylko dokonują trafnej weryfikacji poszczególnych elementów konta, ale także podpowiadają, w jaki sposób je usprawnić, aby przyspieszyć rozwój sprzedaży. 

Jak często weryfikować swoje konto Allegro?

No dobrze, zgadzasz się, że audyt konta Allegro może być przydatny. Ale jak często należy go przeprowadzać? Czy nie wystarczy raz? Niestety, nie. Nawet jeśli specjaliści już kiedyś gruntownie przebadali Twoje konto, a Tobie udało się wdrożyć sugerowane optymalizacje, to wcale nie oznacza, że Twoja sprzedaż będzie rosła bez końca. Dzieje się tak, ponieważ rynek e-commerce jest bardzo dynamiczny i to, co sprawdza się dziś, niekoniecznie musi działać również w przyszłości. 

Zmienność rynku e-commerce

Na branżę ogromny wpływ ma bieżąca sytuacja gospodarcza oraz polityczna. Takie zjawiska jak pandemia czy wojna na Ukrainie nie pozostają bez wpływu na zachowania konsumenckie klientów Allegro. Dotyczy to nie tylko zainteresowania konkretnymi produktami, ale także oczekiwań dotyczących ich prezentacji. 
Przede wszystkim zmienia się jednak samo Allegro – portal jest sukcesywnie rozbudowywany. Wdrażane poprawki wpływają nie tylko na UX serwisu i produktyzację, ale także jego regulamin. Do tej pory wielokrotnie zdarzało się, że wraz z kolejnymi aktualizacjami zabraniano wcześniej dopuszczalnych sposobów wyróżniania ofert. Brak dostosowania do zasad z kolei obniża jakość konta i ma negatywny wpływ na trafność, co w skrajnej sytuacji może nawet całkowicie pogrzebać sprzedaż. Do tego konkurencja na Allegro jest bardzo zajadła i natychmiast wykorzystuje swoją szansę, jeśli tylko pozwoli się sobie na chwilę nieuwagi.

Raz w roku to optymalne rozwiązanie

Biorąc pod uwagę wszystkie wymienione czynniki, warto robić przegląd swojego konta raz w roku. To rozwiązanie optymalne, jeśli jednak z jakiś powodów nie możesz sobie na nie pozwolić, korzystaj z audytu przynajmniej wówczas, gdy zauważysz zmiany w swojej sprzedaży (np. drastyczne spadki). Krytyczna ocena specjalistów na pewno pomoże Ci w ustaleniu przyczyny zaistniałej sytuacji, a także podpowie, w jaki sposób jej przeciwdziałać. 

Korzyści z regularnego audytowania konta Allegro

Najlepiej ustalić sobie określoną datę na zlecenie audytu i trzymać się jej każdego roku. Dzięki temu, bez trudu porównasz zmiany zachodzące na swoim koncie oraz rynku, eliminując jednocześnie wpływ sezonowości. A to zaledwie jedna z licznych zalet regularnej weryfikacji sklepu Allegro.

Poddając się corocznemu audytowi konta, zyskasz:

  • wzrost sprzedaży – jakość i odpowiednie ustawienie parametrów sklepu mają bezpośredni wpływ na generowaną sprzedaż. Jednakże utrzymanie wysokiej jakości w zmiennych warunkach bywa bardzo trudne. Dzięki audytowi poznasz słabe strony swojego biznesu oraz sposoby na to, w jaki sposób je usprawnić. Jeśli tylko wdrożysz sugerowane poprawki, z pewnością odczujesz to w poprawie trafności swoich ofert.
  • zwiększenie zainteresowania klientów – gusta kupujących są zmienne. Zależą od bieżącej sytuacji oraz panujących trendów. Aby utrzymać pozycję na rynku, trzeba za nimi podążać. Prowadzenie biznesu zwykle jednak wymaga sporo czasu. Nic dziwnego, że pozostaje go niewiele na zgłębianie oczekiwań klientów. Na szczęście, audyt to bardzo dobry sposób na zapoznanie się z prezentacją swojego sklepu z punktu widzenia kogoś z zewnątrz.
  • lepszą pozycję pośród konkurencji – niektóre audyty (np. nasz Audyt ekspercki konta Allegro, o którym więcej przeczytasz >>tutaj) oferują także szczegółową analizę konkurencji oraz kosztów i cen. Wiedza o tym, jak działa konkurencja oraz jak wypada się na jej tle ma kluczowe znaczenie dla budowania rozpoznawalności. Zwłaszcza, że specjaliści przeprowadzający audyt nie poprzestają na suchych faktach, ale także podpowiadają, co robić, aby pozytywnie się wyróżnić. Z kolei analiza kosztów i cen pozwala na zoptymalizowanie kosztów sprzedaży, co ma kluczowe znaczenie dla rentowności całego biznesu.

Podsumowanie

W naszej ofercie znajdziesz aż dwa rodzaje audytów. Pierwszy z nich (Audyt profesjonalny) najbardziej przyda się małym i średnim sklepom >>Skontaktuj się z nami w sprawie promocji na ten audyt.

Służy on głównie identyfikacji czynników mających wpływ na sprzedaż. Drugi (Audyt ekspercki) stanowi opcję rozszerzoną o analizę konkurencji oraz kosztów i cen. Z tego powodu najlepiej sprawdzi się w przypadku średnich i dużych sklepów, które posiadają już satysfakcjonującą sprzedaż, a ich obecnym celem jest zajęcie pozycji lidera w danej kategorii. Audyt ekspercki to również najlepsze rozwiązanie dla każdego, kto pragnie zwiększyć rentowność swojego biznesu. 

Martwisz się, że audyt to tylko suchy raport? Nie u nas! Oczywiście, w ramach wybranej usługi otrzymasz od nas wyczerpującą analizę wszystkich kluczowych obszarów funkcjonowania Twojego sklepu. Dokładamy jednak wszelkich starań, aby była ona tak samo szczegółowa, jak przejrzysta i czytelna. Co więcej, po otrzymaniu raportu możesz poprosić przygotowującego go specjalistę o darmową konsultację. To świetny sposób na pogłębienie swojej wiedzy, zwłaszcza że podczas spotkania możesz zadać dowolne pytanie na temat przeprowadzonej weryfikacji. 

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 2

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?