Czasy, kiedy Empik był tylko siecią księgarni, dawno minęły. Obecnie pod szyldem marki sprzedawane są nie tylko książki, ale również artykuły piśmiennicze, gry wideo, gadżety oraz bilety na wydarzenia muzyczne. Rosnąca popularność marketplace’ów sprawiła, że w 2017 r. firma dodatkowo uruchomiła EmpikPlace, czyli własną platformę sprzedażową. Narzędzie pozwala zewnętrznym sprzedawcom na wystawianie swoich produktów w ramach sklepu empik.com. Co ciekawe, obecnie odpowiada za 20% ogólnej sprzedaży marki, i według wszystkich przewidywań, w najbliższym czasie będzie utrzymywać dużą dynamikę wzrostu.
Jeśli nie posiadasz rozpoznawalnego brandu, to jeszcze nic straconego. Wciąż możesz przyciągnąć klientów, sprzedając swoje produkty w ramach większej marki. To właśnie zasada działania platformy Empik. Marketplace oferuje nie tylko przestrzeń na Twoje produkty, ale przede wszystkim oznacza je swoim logiem, dzięki czemu zyskują większą atrakcyjność.
Jak wynika z badań OBOP sprzedaż markowych produktów rośnie w Polsce o wiele szybciej niż dzieje się to w przypadku towarów, które nie mają nic wspólnego z wielkimi brandami. To dlatego, że marki mocno oddziałują na wyobraźnię. Jak stwierdził Philip Kotler: marka to nie znaczek, marka to przyrzeczenie, obietnica. W niektórych przypadkach jest to obietnica rozwiązania problemów, a w innych doświadczenia czegoś unikalnego. Empik stanowi natomiast swoistą gwarancję jakości.
Na EmpikPlace można sprzedawać wszystko. Obecnie z platformy korzysta ponad 2,5 tysięcy sprzedawców, którzy do tej pory wystawili ok. 4 mln ofert należących do 16 kategorii. Nic dziwnego, że wśród nich można znaleźć nawóz do roślin oraz karmę dla psa. Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał marki, za pośrednictwem EmpikPlace szczególnie warto sprzedawać takie produkty jak:
Skojarzenia ciężko zmienić i w tym tkwi ich wielka moc. Mimo upływu lat, większość osób, myśląc o Empiku, wciąż widzi stylową księgarnię. Zamiast z tym walczyć, o wiele bardziej opłaca się poddać masowej nostalgii i wkroczyć na platformę z jednoznacznie określonym asortymentem.
Będąc dla wielu symbolem wiarygodności, Empik posiada dość restrykcyjne warunki współpracy. I nic dziwnego! Ostatecznie oferuje dostęp do unikalnych klientów, którzy są przyzwyczajeni do określonej jakości i często nie korzystają z innych platform e-commerce. Tym samym, oferta EmpikPlace skierowana jest wyłącznie do średnich i dużych firm działających w e-commerce. Dla marki istotna jest także jakość oferowanego asortymentu oraz opinie klientów na temat ich funkcjonowania.
Uczestnictwo w programie Empik Premium wiąże się ze spełnieniem dodatkowych warunków. Należy posiadać średni miesięczny obrót za pośrednictwem portalu na poziomie 20 tys. zł brutto, 98% wskaźnik przyjęcia zamówień oraz co najmniej 50 ocen transakcji ze średnią 4,5. Ważne jest także oferowanie wybranych kanałów dostawy (przynajmniej kuriera oraz paczkomat, Pocztę Polską lub inny punkt odbioru). Niemniej, warto się postarać, ponieważ dołączając do Empik Premium, można znacząco zwiększyć atrakcyjność swoich ofert.
Empik sam w sobie przyciąga wielu potencjalnych klientów. Sklep marki charakteryzuje się ogromnym ruchem, ale Empik Premium oferuje coś więcej – dostęp do najbardziej lojalnych klientów marki.
Współpraca z Empikiem jest bardzo komfortowa. Marka zapewnia dostęp do wysokiej jakości zaplecza narzędziowego, które znacząco ułatwia prowadzenie sprzedaży.
Dedykowane narzędzia sprawiają, że obsługa EmpikPlace jest bardzo komfortowa. Portal posiada dwustronną integrację z wieloma platformami sprzedażowymi oraz integratorami, m.in. z BaseLinkerem oraz IdoSell. Dzięki temu nie tylko w łatwy sposób wystawisz oferty, ale także zsynchronizujesz stany i ceny produktów ze swoim magazynem. Znacząco usprawnisz także zarządzanie zamówieniami oraz proces wystawiania faktur i paragonów. A nawet więcej – możesz sprawić, że zamówienia złożone na Empik automatycznie trafią do panelu Twojego sklepu, gdzie będą mogły być dalej przetwarzane.
Empik słynie z przejrzystego systemu składania zamówień. Dokonywanie zakupów u współpracujących sprzedawców odbywa się dokładnie w ten sam sposób jak w przypadku kupowania bezpośrednio od marki. Oznacza to, że klient nie zostaje przekierowany na zewnętrzną stronę. Tym samym, nie musi zakładać nowego konta, logować się ani podawać swoich danych osobistych. Wystarczy, że kliknie kilka razy, a transakcja zostanie sfinalizowana.
Ta łatwość obsługi sprawia, że w wielu przypadkach kupujący nawet nie zdają sobie sprawy, że właśnie dokonali zakupu poza Empikiem. Komfort składania zamówień na portalu jest tak duży, że w wielu przypadkach wynagradza stosunkowo wysokie koszty dostawy.
Dołączając do EmpikPlace, nie trzeba uiszczać opłaty aktywacyjnej. Sprzedawanie także nie wiąże się z koniecznością opłacania abonamentu. Marka rozlicza się z zewnętrznymi sprzedawcami w wygodnym systemie prowizyjnym. Model ten pozwala na wypracowywanie satysfakcjonujących zysków.
Choć sprzedawanie za pośrednictwem EmpikPlace jest stosunkowo łatwe, lepiej powierzyć je w ręce profesjonalistów. Brak doświadczenia w obsłudze systemu może skutkować popełnieniem kosztownych błędów. Dzięki współpracy z nami możesz ich uniknąć. I co najważniejsze rozpocząć sprzedaż w ramach nowego kanału z przytupem!
W PirkSpark znamy się na marketingu internetowym i obsłudze marketplace’ów jak mało kto. Mogą o tym zaświadczyć nasi zadowoleni klienci oraz prestiżowy certyfikat Allegro Ads Partner +, który otrzymaliśmy jako jedna z nielicznych agencji w Polsce. Posiadana przez nas wiedza i wypracowane doświadczenie pozwala nam działać bardzo swobodnie – bez względu na wielkość budżetu i wyznaczone cele biznesowe. Przekonaj się sam!