Czy warto sprzedawać na ERLI

Erli to stosunkowo nowa platforma sprzedażowa, która pojawiła się w 2020 r. z ambicją podboju polskiego rynku e-commerce. Mimo że funkcjonuje dość krótko zdążyła przyciągnąć do siebie kilka milionów użytkowników i ponad 6 tys. sprzedających. Co więcej, liczba tych ostatnich co miesiąc wzrasta średnio o 30%! W stosunku do Allegro to wciąż niedużo. Jeśli jednak zastanawiasz się nad rozszerzeniem swoich kanałów sprzedaży, warto przeanalizować obecność na Elri właśnie teraz, gdy konkurencja jest stosunkowo mała, a szansę na znalezienie swojej niszy relatywnie wysokie.

hero

Erli dla sprzedających: super niskie prowizje

To, czym Erli przekonuje do siebie sprzedawców są na pewno stosunkowo niskie koszty sprzedaży, które – jak można przeczytać w komunikatach marki – w porównaniu do wiodących platform na rynku, są niższe aż o 50%. Portal pobiera prowizję wyłącznie od ceny sprzedanego produktu – to kwota brutto, do której nie są doliczane już żadne inne dopłaty takie jak np. koszty dostawy.

Wysokość prowizji zależna jest też od wysokości rabatu, jaki sprzedawca nakłada na swój asortyment. Paradoksalnie, im niższą cenę produktu zaoferuje, tym może liczyć na mniejszą prowizję.

Warto podkreślić, że Erli automatycznie nalicza i ściąga prowizje z wpłat, które podchodzą od kupujących. Sprzedawca w każdej chwili może sprawdzić ich wysokość, wchodząc na swoje konto. W przypadku, gdy kupujący nie odbierze przesyłki lub zwróci towaru, sprzedający może skorzystać z tzw. „rabatu transakcyjnego”, czyli zwrotu naliczonej wcześniej prowizji.

Jak widzisz, warunki współpracy, jakie Erli oferuje sprzedawcom są naprawdę korzystne, ale mogą być jeszcze lepsze…

Basic czy PROseller?

Erli oferuje dwa plany sprzedażowe: Basic i PROseller.

Pierwszy jest całkowicie bezpłatny, umożliwia wystawianie produktów na sprzedaż oraz realizowanie bezprowizyjnych płatności PayU. Dla początkujących sprzedawców taka opcja może wydawać się wystarczająca, jednak należy zwrócić uwagę na to, że plan Basic pozbawiony jest jakiejkolwiek możliwości promowania ofert.

Plan PREseller rozliczany jest w formie abonamentu (39 zł / miesiąc), a korzystanie z niego przynosi wiele korzyści, niejako „odblokowując” wszystkie dostępne funkcjonalności portalu (m.in. wgląd w rozszerzone statystyki, raporty i analizy trendów rynkowych) oraz możliwość wyróżniania poszczególnych produktów.

Korzyści promocyjne

  • mailingi sprzedażowe
  • gwarantowany udział w kampaniach reklamowym Google Ads i Facebook Ads
  • promocja oferty na stronie głównej w strefach specjalnych
  • promocja oferty w strefach specjalnych na stronach kategorii oraz w wynikach wyszukiwania
  • lokowanie produktów w poradnikach zakupowych erli.pl

Korzyści wizerunkowe

  • logotypu sklepu przy produkcie na listingu z ofertami
  • banery reklamowe w widoku sklepu

Korzyści dla klientów

  • udział w ErliPRO – programie darmowych dostaw dla Kupujących
  • raty 0% PayU

Jak dodać produkt na ERLI?

Sprzedaż na elri.pl moga prowadzić wyłącznie przedsiębiorcy. Aby założyć konto sprzedawcy, należy mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą. Póki co Erli nie współpracuje z osobami prywatnymi. Co ważne, na portalu sprzedawane są wyłącznie, nowe, nieużywane produkty.

Obecnie na Erli dostępnych jest ponad 9,5 mln ofert, posegregowanych w 12 głównych kategorii. Na głównej stronie obecna jest również tzw. strefa marek, w której można nabyć produkty określonych firm. Sam wygląd ofert i proces ich dodawania jest praktycznie taki sam jak na Allegro.

Można dodawać oferty ręcznie lub automatycznie, dzięki integracji z innymi platformami sklepowymi lub zewnętrznymi narzędziami takimi jak Baselinker. W ten sposób praktycznie bez wysiłku powielisz aukcje z innych swoich marketplace’ów np. z Allegro. Jako specjaliści e-commerce możemy Ci w tym pomóc. Oprócz integracji zajmujemy się również prowadzeniem szkoleń dla pracowników na ten temat 😉

Metody płatności

Na Erli dostępne są wszystkie nowoczesne systemy płatności on-line: PayU, GooglePay, Blik oraz karty płatnicze (bez żadnych dodatkowych opłat). Co ważne, portal oferuje również płatność w systemie ratalnym 0% PayU. Raty mogą być wykorzystane na zakup produktów, których łączna wartość wynosi od 300 do 20 000 zł.

Program darmowych dostaw ErliPRO

Jedną z niekwestionowanych zalet zakupów na Erli jest program darmowych dostaw. ErliPRO oferuje bezpłatną dostawę do ponad 40 tysięcy punktów odbioru oraz kurierem:

  • ERLI InPost Paczkomaty 24/7,
  • ERLI InPost Kurier,
  • ERLI Orlen Paczka,
  • ERLI Poczta Polska,
  • ERLI Poczta Polska Punkty Odbioru: Żabka, Orlen, Ruch,
  • ERLI DHL Punkty odbioru: m.in. Żabka, Inmedio, Kaufland,
  • ERLI Automaty paczkowe,
  • ERLI DHL Kurier.

Co ciekawe, aby otrzymać darmową przesyłkę kupujący nie musi należeć do żadnego programu lojalnościowego, czy też wykupywać – jak w przypadku Allegro – specjalnej usługi abonamentowej. Wystarczy, że zakupi u jednego sprzedawcy produkty oznaczone logo ErliPRO, których łączna suma wynosi min. 100 zł.

Dla sprzedawców, udział w programie darmowych dostaw jest równie niewymagający. Aby produkty były sprzedawane w ramach ErliPRO, wystarczy zakupić droższy plan sprzedażowy, PROseller.

Jak promować na ERLI?

Sposób pozycjonowania ofert na Erli jest dość niebywały, gdyż nie opiera się na płatnym promowaniu produktów. Jedynym sposobem na osiągnięcie lepszych pozycji ofert są ich niskie ceny. Nie ma też możliwości wykupienia wyróżnień . Etykiety takie jak „Hit” i „Okazja” są nadawane automatycznie ofertom, które gwarantują cenę o co najmniej 3,5% niższą niż w innych marketplace’ach („Okazja”) oraz darmową dostawę („Hit”).

To właśnie oferty z tymi etykietami plasują się na najwyższych pozycjach Erli. Takie działanie sprawia, że kupujący widzi w pierwszej kolejności oferty o najniższej cenie, a nie te, które są wspierane płatną promocją (jak ma to miejsce na wielu innych portalach). I choć na pierwszy rzut oka sprzedaż produktów po możliwie najniższej cenie może wydawać się nierentowna, doświadczenia użytkowników pokazują, że wcale tak nie jest. Dzięki takiej polityce promowania ofert jednemu ze sprzedawców Erli udało się zarobić w ciągu jednego miesiąca ponad 135 tys. zł.

Promowanie w strefach specjalnych

Opcja promowania ofert w strefach specjalnych na stronie głównej, na stronach kategorii oraz w wynikach wyszukiwania dostępna jest wyłącznie sprzedającym, którzy zdecydowali się na wykupienie abonamentu PROseller. Jak można przeczytać na stronie portalu, otrzymują oni dostęp do bezpłatnego promowania swoich „najlepszych ofert”. Poza tym, o czym już zostało już wcześniej wspomniane, klienci PROseller mogą liczyć na lokowanie swoich produktów w poradnikach zakupowych erli.pl i w newsletterach, a także w kampaniach reklamowym Google Ads i Facebook Ads, na które Erli co miesiąc przeznacza ponad milion złotych.

Szansa na sukces!

Argumentami przemawiającymi za obecnością na Erli są nie tylko dogodne warunki współpracy dla sprzedających i cenowa polityka promowania ofert, ale również perspektywa szybkiego przyrostu użytkowników. Od samego początku portal kusi kupujących atrakcyjnym programem lojalnościowym – zebrane punkty można wymienić na 5-dniowe wakacje dla czterech osób w luksusowym apartamencie na morzem.

Co istotne, próg osiągnięcia celu jest naprawdę niski: wystarczy, że użytkownik zrobi zakupy na erli.pl o łącznej wartości 1285 zł. W budowaniu marki pomaga też rozbudowana kampania reklamowa, której twarzą jest jeden z najbardziej znanych polskich aktorów, Maciej Stuhr.

Obecnie średnia liczba miesięcznych odwiedzin portalu wynosi 2,6 mln. Choć statystyki te odbiegają od wyników Allegro, obecność na Erli w tej fazie rozwoju może skutkować znalezieniem własnej niszy. W końcu niewielka ilość sprzedających oznacza również niewielką konkurencję!

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?