Facebook Ads - czym jest i dlaczego warto? - Pirk Spark

Czym jest Facebook Ads

Oczekujesz, że obecność w social mediach przełoży się zarówno na wizerunek, jak i większą sprzedaż? Tworzymy content i efektywne kampanie reklamowe.

hero

System reklamowy

Facebook Ads to system reklamowy jednego z największych portali społecznościowych na świecie. Jak podają statystyki, korzysta z niego ok. 3,8 miliarda osób, czyli niemal 50% całej populacji. Fascebook Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych wewnątrz samego serwisu Facebook, jak również w sieci reklamowej Audience Network Facebook (kilka tysięcy aplikacji i witryn wydawców, którzy współpracują z Facebookiem), a także w innych produktach marki – na Messengerze oraz na Instagramie. Według szacunków, dzięki Facebook Ads można dotrzeć w Polsce nawet do 23 milionów odbiorców.

image

Facebook

image

Instagram

image

Network Audience

image

Messenger

Dlaczego warto korzystać z Facebook Ads?

Ogromny zasięg to nie jedyne, co możesz zyskać, reklamując się za pomocą systemu Facebook Ads. Manager Reklam, czyli zaawansowane narzędzie służące do obsługiwania reklam na Facebooku, umożliwia bardzo precyzyjne profilowanie. Żaden inny system reklamowy nie posiada tak dużej bazy informacji o użytkownikach. Facebook Ads umożliwia dotarcie do osób, nie tylko na podstawie ich danych demograficznych, ale również zainteresowań, upodobań i zachowań użytkowników. Ustawiając kampanię możesz skierować ją m.in. do fanów Beyonce, wegan, wielbicieli masła orzechowego, osób lubiących danego fanpage’a, a także użytkowników, którzy złożyli wizytę na Twojej witrynie.

Ważną przewagą Facebooka nad innymi kanałami jest również uniemożliwienie blokowania reklam przez wtyczki i dedykowane oprogramowanie. Tym samym, korzystając z Facebook Ads, uzyskujesz znacznie większą szansę dotarcia do potencjalnego klienta. Szansa ta może być nawet dużo wyższa niż w sieci wyszukiwania.

Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze preferencyjne koszty. Reklama za pośrednictwem mediów społecznościowych jest stosunkowo tania: dotarcie do 1000 osób zwykle wynosi kilka złotych, a w niektórych przypadkach nawet kilka groszy! Wszystko zależy od tego w jaki sposób skonfigurujesz kampanię.

Mamy doświadczenie

Skuteczne wyznaczanie odbiorców produktu lub usługi na ogół jest dość skomplikowanym i czasochłonnym procesem, który na dodatek w przypadku niewłaściwego przeprowadzenia może zaszkodzić wizerunkowi marki. Jeśli liczysz na pozytywne i, co najważniejsze, długofalowe rezultaty, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji marketingowej – takiej jak nasza!

Wszystkim swoim Klientom zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie budowania contentu. Planujemy strategię marketingową zarówno dla działań płatnych, jak i organicznych. Tworzymy posty i reklamy z pomocą grafika i copywritera. Budową rozbudowanych kampanii zajmuje się z kolei nasz certyfikowany specjalista Facebook Ads.

Dzięki zdobywanej przez lata wiedzy doskonale wiemy, jak postępować, aby osiągnąć postawiony cel, bez względu na to, czy jest nim zwiększenie rozpoznawalności marki, zachęcenie do działania czy konwersja.

Zrealizujemy Twoje cele biznesowe!

Nomenklatura Facebook Ads zawiera trzy ogólne kategorie celów marketingowych. Pomożemy Ci w osiągnięciu każdego z nich.

Rozpoznawalność

To zarówno budowanie świadomości marki poprzez wzbudzanie zainteresowania odbiorców oferowanymi produktami lub usługami, jak również zwiększanie ich kręgu. Działania te są szczególnie istotne w przypadku bardzo konkurencyjnych branż oraz nowych biznesów. Doskonale sprawdzają się również podczas rebrandingu.

Rozważenie zakupu

Ten cel skupia wszelkie działania, które mają na celu zwiększenie szansy na dokonanie zakupu np.: zainstalowanie aplikacji, obejrzenie materiału wideo czy dokonanie subskrypcji. Najlepsze efekty przynosi w przypadku witryn z niewielką liczbą wyświetleń oraz tych, których wyświetlenia wciąż utrzymują się na stałym poziomie.

Konwersja

Określa, jaki procent odbiorców stał się klientem danego produktu lub usługi, dlatego bezpośrednio wiąże się ze zwiększeniem sprzedaży i/lub liczbą pozyskanych leadów.

Obszary naszych działań

Poniżej zapoznasz się ze wszystkimi obszarami prowadzonych przez nas działań w ramach obsługi mediów społecznościowych.

Opracowywanie strategii – tworzymy plany działania na podstawie twardych danych oraz oczekiwań naszych Klientów. Dobieramy odpowiednie formy i kanały przekazu do przyjętych celów biznesowych i ustalonego budżetu. Wyodrębniamy precyzyjne grupy docelowe i proponujemy najskuteczniejsze rozwiązania. Klasyfikujemy leady zgodnie z lejkiem sprzedażowym.

Tworzenie postów – dzięki doskonałej znajomości mediów społecznościowych, projektujemy posty (zarówno tekst, jak i kreacje graficzne), które angażują odbiorców. Skuteczna komunikacja umożliwia nam maksymalne zwiększenie zasięgów.

Formaty reklamowe Facebook Ads

Obsługujemy kampanie reklamowe we wszystkich formatach udostępnianych przez Facebook Ads, czyli:

Zdjęcie

Oznacza zarówno zdjęcie, jak i grafikę, którą publikuje się poprzez system dodawania postów na Facebooku i/lub Instagramie.

Film

To wszelkie treści wideo, które mogą pojawić się zarówno w Aktualnościach, jak i relacjach oraz w formie in-stream (krótkich reklam wyświetlanych podczas transmisji na żywo)

Stories

Stanowi film, zdjęcie lub kolekcję obu tych formatów w trybie pełnoekranowym na Facebooku, Messengerze i/lub Instagramie.

Messenger

Reklama z wezwaniem do działania zostaje umieszczona w aplikacji Messenger w karcie Czaty, umożliwiając przekierowanie do wybranego miejsca.

Reklama karuzelowa

Pozwala na wyświetlanie co najmniej dwóch reklam w formie grafiki lub filmu wraz z przypisanymi nagłówkami, opisami i/lub linkami.

Pokaz slajdów

Umożliwia prezentowanie szybko następujących po sobie obrazów.

Kolekcja

Jednocześnie prezentuje i pozwala na szybkie nabywanie produktów lub usług z poziomu Facebooka.

Demo

To zwykle dostępny w Aktualnościach krótki film stanowiący podgląd treści (np. zawartości danej aplikacji).

Materiał błyskawiczny

Sprawia, że po dotknięciu w reklamę (np. grafikę, film, karuzelę), otwiera się ona w trybie pełnoekranowym na danym urządzeniu mobilnym.

Optymalizacja kampanii reklamowych

Regularnie przeglądamy statystyki i analizujemy raporty, poszukując rozwiązań, które zapewnią maksimum skuteczności w ramach ustalonego budżetu, a następnie kompleksowo je wdrażamy.

Piksel – to fragment skryptu, który po umieszczeniu w kodzie danej strony www, pozwala na śledzenie aktywności jej użytkowników. Tym samym, umożliwia powiązanie ich z odpowiednimi kontami na Facebooku (oczywiście, jeśli tylko je posiadają). Takie działanie przyczynia się do skutecznego określenia grup docelowych kampanii Facebook Ads, zwłaszcza w zakresie remarketingu.

W Pirk Spark zajmujemy się zarówno implementacją i uruchomieniem Piksela Facebooka, jak również analizą zebranych przez niego danych. Na ich podstawie tworzymy ściśle dopasowane do odbiorcy reklamy dynamiczne.

Niestandardowe grupy odbiorców – na podstawie przeprowadzonych analiz wyodrębniamy i tworzymy niestandardowe grupy odbiorców. Trafne określenie grupy docelowej (m.in. na podstawie pobranych przez Piksel aktywności jej członków) umożliwia przeprowadzenie skutecznego remarketingu. Działanie tego rodzaju w dużym zakresie przyczynia się do zwiększenia konwersji.

Konwersje niestandardowe – konwersje niestandardowe polegają na kreowaniu zasad umożliwiających obserwowanie akcji podejmowanych przez użytkowników Facebooka. W pewnym zakresie przypominają swoim sposobem funkcjonowania Piksela, ale na ogół pozwalają zoptymalizować prowadzoną kampanię reklamową w bardziej precyzyjny sposób. Najlepsze efekty daje korzystanie z obu tych narzędzi marketingowych jednocześnie.

Zapraszamy do współpracy!

Odpowiednio prowadzone kampanie marketingowe za pośrednictwem mediów społecznościowych przyciągają uwagę tysięcy osób. Tkwi w nich ogromna moc poszerzania świadomości marki i zwiększenia konwersji, a więc także maksymalizowania zysków. A co najlepsze, kampanie tego typu są stosunkowo tanie w porównaniu do innych form reklamy internetowej.

Samodzielne obsługiwanie social mediów nie zawsze jednak pozwala na pełne wykorzystanie tkwiącego w nich potencjału. Jeśli chcesz osiągnąć wymarzone cele, nie przepalając przy tym budżetu, nawiąż współpracę z naszą agencją! W prowadzone przez nas kampanie reklamowe zaangażowani są nie tylko eksperci od social mediów, ale także doskonale znający trendy graficy, copywriterzy oraz doświadczeni analitycy.

W dużej mierze sukcesy naszych kampanii wynikają z ich ciągłej optymalizacji. Regularnie przeglądamy statystyki i szukamy rozwiązań, które zapewnią maksimum skuteczności w ramach ustalonego budżetu. Doświadczenie w interpretacji danych i trafne wyciąganie wniosków pozwala nam na szybkie reagowanie na wszelkie nieprzewidziane sytuacje. Tym samym, przyczyniamy się do znacznego zwiększenia liczby klientów oraz wzrostu zysków.

Zapoznaj się z naszymi projektami i przekonaj się, że można nam zaufać!

Ile to kosztuje?

Nasza oferta

Stworzyliśmy elastyczną ofertę abonamentową z możliwością wyboru odpowiedniego pakietu usług.

Pakiet podstawowy

Pakiet profesjonalny

Pakiet ekspercki

Indywidualna strategia

Indywidualna strategia

included
included
included

Projekty graficzne

Projekty graficzne

included
included
included

Publikacja postów

Publikacja postów

4 miesięcznie
8 miesięcznie
12 miesięcznie

Format postów

Format postów

Statyczne
Statyczne, animacje
Statyczne, animacje

Zaawansowana konfiguracja Pixela

Zaawansowana konfiguracja Pixela

not included
not included
included

Rozbudowana kampania o hierarchicznej strukturze

Rozbudowana kampania o hierarchicznej strukturze

included
included
included

Bieżąca optymalizacja działań

Bieżąca optymalizacja działań

included
included
included

Remarketing

Remarketing

included
included
included

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny

not included
included
included

Systematyczne raportowanie

Systematyczne raportowanie

included
included
included

Dodatkowe kreacje reklamowe

Dodatkowe kreacje reklamowe

2
4
4

Zaawansowane kierowanie reklam

Zaawansowane kierowanie reklam

not included
included
included

Testy kilkudziesięciu grup docelowych

Testy kilkudziesięciu grup docelowych

not included
included
included

Reklamy nastawione na kontakt

Reklamy nastawione na kontakt

not included
included
included

Zaawansowana analityka

Zaawansowana analityka

not included
not included
included

Użycie narzędzi zewnętrznych do automatyzacji

Użycie narzędzi zewnętrznych do automatyzacji

not included
not included
included

Dedykowany konsultant

Dedykowany konsultant

not included
not included
included

Koszt

1300 zł netto

1700 zł netto

2100 zł netto

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 4

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 4

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?