Marketplace 360

Jako wykwalifikowana agencja Marketplace, oferujemy szereg usług, które w mniej lub bardziej pośredni sposób wpływają na wielkość sprzedaży.

Niezależnie od tego, którą wybierzesz, możesz liczyć na nasze pełne merytoryczne i techniczne wsparcie.

hero

Marketplace 360

Rynek e-commerce w Polsce rozwinął się tak bardzo, że w 2021 r. osiągnął wartość 100 mld zł (dla porównania – w 2017 r. wyceniano go na zaledwie 25 mld zł). I, co równie ważne, nie jest to w żadnym wypadku jego szczyt. Specjaliści zakładają, że będzie rozwijał się przynajmniej do 2026 r. ze średniorocznymi wzrostami na poziomie 12-13%.


Twarde dane wskazują, że czeka nas złoty okres sprzedaży internetowej. Zwłaszcza, że już teraz prowadzenie e-sklepu zwyczajnie się opłaca (nawet w przypadku wyłącznego skupienia się na kanale online bez wsparcia w formie sprzedaży stacjonarnej). Biorąc pod uwagę prognozy specjalistów, dobrze zrobić wszystko, aby spełnić oczekiwania potencjalnych klientów i zmaksymalizować swój zysk – na przykład korzystając z naszych usług i dywersyfikując swoją działalność w sieci.

Dlaczego my?

Od wielu lat funkcjonujemy w szeroko rozumianym obszarze marketingu internetowego. Zajmujemy się Google Ads, Ceneo Ads oraz mediami społecznościowymi. Kompleksowo obsługujemy konta Allegro wraz z konfiguracją Allegro Ads. Tworzymy sklepy internetowe i koordynujemy ich funkcjonowanie. To jednak nie wszystko. Przede wszystkim pomagamy w realizacji wyznaczonych celów biznesowych. Przeprowadziliśmy wiele wysokobudżetowych kampanii dla klientów z różnych branż. Jesteśmy skuteczni. Świadczy o tym chociażby certyfikat Allegro Ads Parter +, który zdobyliśmy jako jedna z pierwszych agencji w Polsce.

Charakterystyka kupujących w internecie

Jak myślisz, ilu Polaków robi zakupy w internecie? Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2021” klientami e-sklepów jest aż 77% naszych rodaków. Co motywuje ich do kupowania online? Przede wszystkim nieograniczony czasowo dostęp do produktów, komfort i nielimitowany czas wyboru odpowiedniego towaru.


Czy byliby skłonni częściej robić zakupy w sieci? Jak najbardziej, ale pod pewnymi warunkami. Większość badanych za najbardziej motywujące wskazała następujące cechy e-sprzedaży: tańsza i szybsza dostawa (56%), ceny niższe od tych w sklepach stacjonarnych (53%), wyczerpujące opisy produktów (22%) oraz zróżnicowany i ciekawy asortyment (21%).


A co polscy klienci kupują w sklepach internetowych? Niezmiennie od lat odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy. Jak wynika z raportu Gemius (2001) przeciętny Kowalski (lub Kowalska) jest skłonny wydać miesięcznie w internecie 201 zł na buty, 199 zł na ubrania, 188 zł na artykuły spożywcze oraz 149 zł na artykuły dziecięce (w tym zabawki). Równie chętnie przeznaczy swoje pieniądze na sprzęty RTV i AGD – w przeciągu 6 miesięcy będzie aż 1232 zł. Oczywiście, to nie oznacza, że nie opłaca się sprzedawać produktów z innych kategorii. Wręcz przeciwnie! Rozwój rynku e-commerce sprawia, że coraz więcej towarów znajduje swoich nabywców.

Co sprawia, że 23% Polaków nie kupuje w sieci?

Za to, że niektórzy po prostu nie kupują w internecie, w głównej mierze odpowiadają nawyki. Osoby przyzwyczajone do robienia zakupów stacjonarnie mają duże opory do wydawania swoich pieniędzy w sieci. Zwykle martwią się o bezpieczeństwo transakcji oraz obawiają się, że produkty prezentowane w internecie nie odpowiadają rzeczywistości. Oczywiście, najbardziej opornych nie da się przekonać do e-commerce, niemniej warto się postarać, aby przyciągnąć tych nieco mniej nieustępliwych. Gra jest warta świeczki, ponieważ toczy się o nawet 5 mln potencjalnych klientów!


W tym celu możesz nie tylko wyposażyć się w certyfikat SSL i sprawdzone formy płatności online oraz obniżyć koszty wysyłki, ale także zadbać o widoczność. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że nie wszyscy użytkownicy internetu wiedzą o istnieniu Twojego sklepu. Prawdopodobnie większość z nich nigdy go nawet nie odwiedzi. Dlatego nie warto ograniczać się do jednej platformy (np. tylko do własnego sklepu internetowego lub konta Allegro). Zdecydowanie lepiej prowadzić sprzedaż wielokanałową, czyli być wszędzie tam, gdzie potencjalni klienci mogą Cię zobaczyć.

Zalety sprzedaży wielokanałowej

Szybkie wdrożenie

W Pirk Spark posiadamy zarówno wiedzę, jak i doświadczenie niezbędne, aby pomóc Ci podbić najpopularniejsze platformy e-commerce. Kompleksowo zajmiemy się całym procesem i zapewnimy wsparcie we wszystkich potrzebnych obszarach.

Duża popularność

Znane marketplace’y (np. Allegro, Amazon) to nie tylko dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów, ale także zaufanie internautów. Jak dowodzą badania, Polacy są bardziej skłonni kupować za pośrednictwem renomowanych platform e-commerce, które egzekwują odpowiedni standard obsługi klienta.

Lepsze pozycjonowanie

Poszukując określonych produktów, potencjalni klienci mają większą szansę trafić na Twoje konto Allegro lub profil na Ceneo niż stronę Twojego sklepu. Dzieje się tak, dlatego, że duże platformy e-commerce zwykle osiągają lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.

Większy ruch

Sprzedaż wielokanałowa pozwala dotrzeć do wielu potencjalnych klientów, także tych, który preferują określony sposób dokonywania zakupów online (np. za pośrednictwem określonego serwisu).

Większy zysk

Używanie wielu kanałów sprzedaży wiąże się z większą konwersją. Według badań, sprzedawcy korzystający z kilku marketplace’ów odnotowują większe zyski niż ci, którzy skupiają się wyłącznie na jednym kanale e-commerce.

Łatwa obsługa

Obecnie sprzedaż na wielu platformach e-commerce jednocześnie wcale nie musi nastręczać problemów. Istnieje możliwość integracji poszczególnych kanałów (np. Allegro i Ceneo ze sklepem internetowym), która znacząco ułatwia obsługę zamówień.

Gdzie warto być?

Sięgnijmy jeszcze raz do raportu „E-commerce w Polsce 2021”. Zawiera on osobny rozdział, który dotyczy spontanicznej znajomości serwisów e-commerce. Jeśli zajmujesz się sprzedażą w sieci, z pewnością trafnie zidentyfikujesz przynajmniej kilka z nich. Oczywiście, najbardziej rozpoznawalne jest Allegro – 84% badanych podaje tę markę jako jedną z pierwszych, która przychodzi na myśl po usłyszeniu frazy „zakupy w internecie”.


Bardzo popularne są także: Aliexpress (20%), Amazon (13%), Ceneo (8%), eBay (7%) oraz Empik (4%). Sprzedawanie za pośrednictwem wymienionych marketplace’ów stanowi niemal konieczność. Aby wyprzedzić konkurencję, warto zainteresować się też nowymi platformami e-commerce, np. Erli i Shopee, które w Polsce pojawiły się dopiero w 2021 r. Zwłaszcza, że mają duże szanse na dotarcie w najbliższym czasie do milionów użytkowników.


Oczywiście, nie ma potrzeby korzystania ze wszystkich kanałów jednocześnie. Niekiedy lepiej wybrać wyłącznie te, które najlepiej pasują do danego biznesu i dają największą szansą na osiągnięcie sukcesu. Jako profesjonalna agencja marketingowa z przyjemnością doradzimy Ci, na jakich marketplace’ach warto skupić się w Twoim przypadku. Co więcej, przeprowadzimy Cię przez cały proces dywersyfikacji sprzedaży krok po kroku.

Charakterystyka obsługiwanych przez nas platform e-commerce

Allegro – największy kanał e-commerce w Polsce. Platforma pojawiła się w 1999 r. jako serwis aukcyjny. Od tamtego czasu bardzo się zmieniła i rozwinęła. Obecnie większość sprzedawanych za jej pośrednictwem produktów stanowi nowy asortyment o ustalonej cenie. Co jednak ważniejsze, Allegro posiada ok. 20 mln użytkowników, a to oznacza, że korzysta z niego co drugi Polak.


Aliexpress – większość polskich kupujących online (75%) wybiera rodzime kanały e-commerce i sklepy internetowe. Jednakże ci, którzy korzystają z zagranicznych platform, zdecydowanie preferują Aliexpress. Do tej pory za pośrednictwem tego chińskiego serwisu sprzedażowego zakupów dokonało ok. 5 mln Polaków.


Amazon – posiadając niemal 3 mld użytkowników, Amazon z pewnością jest jednym z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie. A jak jego sytuacja prezentuje się w Polsce? Swoją polską wersję platforma uruchomiła dopiero w marcu 2021 r., a w szczytowym okresie (maj 2021, Gemius) odwiedziło ją ponad 4 mln Polaków.


Ceneo – to najpopularniejsza porównywarka cen w Polsce. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą nie tylko porównywać ceny tych samych produktów dostępnych w różnych sklepach, ale również dokonywać zakupów. Według oficjalnych danych posiada 30 mln aktywnych ofert, a miesięcznie korzysta z niej aż 23 mln Polaków.


eBay – posiadając konto na eBay, można sprzedawać na każdym dostępnym w ramach serwisu rynku. Oznacza to, że platforma oferuje wszystkim sprzedawcom dostęp do ogółu swoich użytkowników. To niezwykle interesujące, ponieważ w 2021 r. eBay odwiedzało aż 109 mln osób miesięcznie.


Empik – według Rankingu Best Brands z 2020 r. Empik jest jedną z najpopularniejszych marek handlu elektronicznego w Polsce. Każdego miesiąca serwis odwiedza ok. 22 mln osób, z czego 1,2 mln korzysta z niego za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Według oficjalnych danych EmpikPlace (marketplace Empiku) zrealizował do tej pory aż 2,5 mln zamówień.


Erli – to stosunkowo nowy projekt, ponieważ został uruchomiony dopiero w 2021 r. Platforma ma ambicje, aby konkurować z takimi gigantami jak Allegro. Wyróżnia się unikalnym programem lojalnościowym, który polega na wymianie wydanych złotówek na wirtualne punkty uprawniające do odebrania vouchera z nagrodą. Według szacunków z serwisu korzysta ok. 2,5 tys. sprzedawców, a miesięcznie odwiedza go ok. 1,5 mln osób.


Shopee – pochodzący z Singapuru marketplace Shopee ma duże szanse na to, żeby zagrozić statusowi Aliexpress. W Europie pojawił się w 2021 r., a jego pierwszym rynkiem w regionie stała się Polska. Swoich użytkowników platforma kusi przede wszystkim darmową dostawą. Uważana jest za jeden z najpopularniejszych marketplace’ów na świecie – i nic dziwnego, w 2020 r. liczba złożonych za jej pośrednictwem zamówień wyniosła aż 1 mld.


Etsy – ze względu na preferowany asortyment Etsy bardzo różni się od innych popularnych marketplace’ów. Znaczną większość sprzedających stanowią artyści, kolekcjonerzy i rzemieślnicy. Platforma pozwala na dotarcie ze swoim rękodziełem do zainteresowanych osób na całym świecie. Obecnie Etsy gromadzi ok. 4,5 mln sprzedawców i ponad 80 mln aktywnych kupujących.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?