Case study marki LoveStim – branża erotyczna

LoveStim to popularna marka akcesoriów erotycznych oraz suplementów. Firma oferuje swój asortyment na wielu marketpleace’ach oraz stronie internetowej. W przypadku sprzedaży na Allegro właściciel marki natknął się na problem nieadekwatnego wzrostu kosztów w stosunku do sprzedaży. Naszym celem było znalezienie rozwiązania tej sytuacji.

hero

Problem

Erotyka jest jedną z najtrudniejszych branż na Allegro. Z racji tego że mieliśmy już z nią pewne doświadczenie, od razu przeszliśmy do działania. Na portalu nie brakuje tanich, wątpliwej jakości gadżetów erotycznych, które cieszą się dobrą sprzedażą. Nieświadomy konsument zmotywowany wysoką ilością sprzedanych sztuk oraz niską ceną może zaszkodzić nie tylko zasobności swojego portfela, ale również zdrowiu. Marka LoveStim jako polski producent musiała zetknąć się z konkurencyjnymi produktami z zagranicy. Ponieważ zdobywanie rynku wiąże się z wysokimi kosztami, kluczowa była tutaj optymalizacja kosztów. Nie chcieliśmy jednak poprzestać tylko na zmniejszaniu wydatków – kolejnym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży.

section image

Rozwiązanie

W realizacji celów pomogło nam precyzyjne dobieranie sposobów promocji oraz stopniowe wykluczanie nierentownych grup produktów z kampanii sponsorowanych. Po eliminacji nierentownych grup produktowych skupiliśmy się na poprawianiu jakości kluczowych ofert oraz na rozszerzeniu kategorii. Ustawiliśmy indywidualne, spersonalizowane kampanie sponsorowane oraz reklamy graficzne na bestsellery. Mimo znacznego ograniczenia kosztów marketingowych, udało nam się osiągnąć wzrost sprzedaży. W głównej mierze była to zasługa wcześniejszego przygotowania ofert.

section image

Efekty

Koszty równe 52% przychodu w czerwcu zredukowaliśmy do 44% w sierpniu. Co więcej, udało nam się to osiągnąć przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży o kilkadziesiąt tysięcy zł. Nie poprzestaliśmy jednak na tym. Nadal sukcesywnie pracowaliśmy nad redukcją kosztów sprzedaży. Zaowocowało to obniżeniem wydatków do niecałych 34% w styczniu, przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży o 22% w stosunku do czerwca. 

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 3.4 / 5. Liczba głosów 7

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?