Projektowanie sklepów internetowych

Platforma e-commerce powinna być jak najlepszy team sprzedażowy – skuteczna, przyjazna i przekonująca.

Pomożemy Ci dobrać rozwiązanie dostosowane do Twoich celów sprzedażowych.

hero

Polski rynek e-commerce

Rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Polska jest jednym najszybciej rosnących rynków e-commerce w Europie. Wszystkie szacunki wskazują, że handel elektroniczny będzie co roku osiągał w Polsce ok. 12% przyrostu aż do 2026 r., kiedy przyjmie zawrotną wartość 162 mld złotych brutto (obecnie ok. 70 mld zł).

Biorąc pod uwagę takie prognozy, nic dziwnego, że coraz więcej biznesów dywersyfikuje swoje kanały sprzedaży, przenosząc się do internetu. Jeśli rozważasz założenie własnego sklepu online, znajdujesz się w najlepszym możliwym czasie, aby to zrobić. Z naszą pomocą stworzysz platformę, który będzie generowała duże przychody.

hero image

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy?

Dynamiczny rozwój rynku e-commerce to tylko jeden z powodów, dla których warto rozpocząć sprzedaż w internecie. Oto kilka innych, równie mocnych argumentów.

Niskie koszty

Uruchomienie sklepu internetowego, a nawet stworzenie go od podstaw, jest nieporównywalnie tańszym procesem niż zakładanie i prowadzenie tradycyjnego sklepu stacjonarnego. W przypadku handlu e-commerce odpadają także koszty stałe takie jak opłaty za prąd czy zajmowany lokal, a jeśli chcesz to nawet koszty magazynowania

Niewielkie ryzyko

Prowadzenie sklepu internetowego związane jest ze znacznie mniejszym ryzykiem finansowym niż otwarcie tradycyjnego biznesu. Rozpoczęcie biznesu online pochłania znacznie mniej czasu, stresu i pieniędzy. I co ważne, sukces sprzedaży nie jest zależny w żaden sposób od lokalizacji, tylko od obranej strategii marketingowej.

Nieustanne generowanie przychodów

Sklep internetowy działa przez cały czas, również nocą oraz w dni świąteczne, dzięki temu użytkownicy mogą finalizować zakupy w wybranym przez siebie momencie. Zysk generowany jest zatem praktycznie bez przerwy.

Dostęp do milionów klientów

Potencjał sprzedażowy sklepu internetowego nie jest tak ograniczony jak w przypadku sklepu stacjonarnego. Odpowiednie pozycjonowanie umożliwia zdobycie tysięcy, a w niektórych przypadkach nawet milionów użytkowników z całego świata.

Zwiększenie świadomości marki

Mając sklep internetowy nie tylko zwiększysz sprzedaż, ale też poszerzysz świadomość swojej marki wśród potencjalnych klientów. To z kolei przełoży się na większą rozpoznawalność oraz konwersje.

Zautomatyzowana sprzedaż

Dobrze zaprojektowany sklep internetowy pozwala na zautomatyzowanie wielu kluczowych dla sprzedaży procesów, choćby integrację ze stanami magazynowi. Takie funkcjonalności w znaczący sposób ułatwiają i przyspieszają pracę.

Możliwość prowadzenia remarketingu

Sklep internetowy ułatwia dotarcie do osób, który już miały styczność z Twoją ofertą. Po zintegrowaniu platfromy z odpowiednimi narzędziami, będziesz mógł dotrzeć do tzw. gorących leadów – czyli osób mocno zainteresowanych twoim asortymentem, które z jakiegoś powodu porzuciły zakupy przed finalizacją – i zachęcić je do dokonania transakcji.

Co to znaczy „dobry sklep internetowy”?

Dobry sklep internetowy to taki, który przynosi zyski. Aby jednak było to możliwe, musi przyciągać konsumentów i zachęcać ich do sfinalizowania transakcji. Podstawę stanowią oczywiście dostępne produkty. Ale nawet najlepszy asortyment nie zostanie doceniony przez kupujących, jeśli nie będzie atrakcyjnie wyeksponowany i… łatwy w odnalezieniu.

Wyróżnikami dobrego sklepu są przejrzysta, uporządkowana struktura oraz intuicyjny, przyjazny interfejs, który zręcznie przeprowadzi użytkownika przez cały proces zakupowy – począwszy od wyboru asortymentu, aż po dokonanie płatności. Sklep internetowy powinien być zaprojektowany zgodnie z zasadami UI (user interface) i UX (user experience). Obsługa platformy e-commerce musi być w pełni intuicyjna i bezproblemowa. W dobrze zaprojektowanym sklepie nie ma miejsca na przypadkowy układ elementów.

Jeśli kupujący poczuje się zagubiony podczas wizyty na platformie, szybko zrezygnuje z zakupów. Podobnie dzieje się w przypadku zbyt wolnego czasu załadowania strony. Jeśli ładowanie strony zajmuje więcej niż 2 s użytkownicy są skłonni opuścić sklep. Przyjazna platforma handlowa powinna działać sprawnie i szybko, bez względu na to jak duży asortyment oferuje.

Ważnym wyznacznikiem przyjaznego sklepu internetowego jest również responsywność, czyli umiejętność dostosowania wyglądu, treści i nawigacji do urządzenia, na którym jest przeglądany. Warto o tym pamiętać. Jak pokazują statystyki, ponad 70% użytkowników przegląda strony na urządzeniach mobilnych. Posiadanie sklepu, który jest responsywny, stanowi dziś wręcz obowiązek.

Aby sklep przynosił zyski, powinien maksymalnie usprawniać zachodzące procesy sprzedażowe. Aby tak się stało, warto zintegrować go z zewnętrznymi systemami, które wspomogą proces fakturowania i rozliczania z kontrahentami oraz pomogą w kompleksowym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Takie rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić nie tylko sporą ilość czasu, ale również pieniędzy.

Istotnym apsektem sklepu internetowe jest również optymalizacja pod kątem SEO. Dzięki temu sklep będzie bardziej widoczny w wynikach wyszukiwania. To z kolei wpłynie na zwiększenie ruchu, a w rezultacie również na większą liczbę konwersji.

Jak widzisz, istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu własnej platformy sprzedażowej. Dlatego, zamiast działania w pojedynkę, zalecamy zwrócić się o pomoc do wykwalifikowanej agencji.

Jakie sklepy online możemy stworzyć dla Ciebie w Pirk Spark?

Tworzymy platformy sprzedażowe, które sprawnie realizują wszelkie procesy zakupowe. Pomagamy przedsiębiorcom z różnych branż. Projektując sklep chcemy, aby spełniał nie tylko oczekiwania naszego Klienta, ale też algorytmów i przede wszystkim użytkowników. Nigdy nie tworzymy dwóch takich samych rozwiązań. Każdy model biznesowy wymaga innego projektu. Ta różnorodność sprawia, że do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie.

Punktem wyjścia do stworzenie optymalnego w danym przypadku rozwiązania, jest dla nas strategia e-commerce. Przygotowując architekturę platformy, kierujemy się nie tylko asortymentem i branżą, ale też kierunkiem rozwoju, w którym zmierza dany sklep. Jako agencja 360° zawsze staramy się oferować naszym klientom kompleksowe, długofalowe rozwiązania, nawet jeśli dotyczą tylko jednostkowego projektu.

Tworzone przez nas sklepy internetowe są:

image

Ze spójną komunikacją wizualną

Zgodne z profilem i identyfikacją wizualną konkretnej firmy

image

Dopasowane

Dopasowane do oczekiwań i potrzeb przedsiębiorstwa

image

Użyteczne

Estetyczne i przejrzyste

image

Intuicyjne

Proste w obsłudze

image

Przyjazne użytkownikom

image

Wydajne i szybkie

image

Elastyczne

Zintegrowane z zewnętrznymi systemami

image

Bezpieczne

image

Responsywne

Dopasowane zarówno do ekranów komputerów, jak i urządzeń mobilnych

image

Skalowalne

tworzymy elastyczne architektury, które w każdej chwili można dostosować do zmieniającego się modelu biznesowego

Oprócz tworzenia sklepów zajmujemy się również ich rozbudową, audytowaniem, optymalizacją oraz zarządzaniem. Jeśli jesteś zbyt zajęty, możesz powierzyć nam jego administrowanie i rozwój.

Technologie naszych sklepów internetowych

Tworzone przez nas platformy sprzedażowe bazują na sprawdzonych bezpiecznych silnikach e-commerce (Shopper, Woocommerce i PrestaShop), które umożliwiają szeroką personalizację i integrację z wieloma zewnętrznymi systemami.

Shoper

Doskonała platforma e-commerce zarówno dla małych, jak i dużych firm. Umożliwia sprzedaż nawet 50 tysięcy produktów; posiada też szereg interesujących funkcji, np. możliwość integracji z Allegro.

PrestaShop

To oprogramowanie dedykowane przede wszystkim małym i średnim sklepom internetowym, można jednak dostosować je do potrzeb biznesów z większym asortymentem. Jest wybierane szczególnie przez firmy związane z modą, AGD oraz sztuką i rozrywką. Umożliwia sprzedaż od 500 do 10 tysięcy produktów.

Woocommerce

Mimo, że formalnie jest wtyczką do WordPressa, umożliwia rozbudowę strony internetowej lub bloga(opartego na tym CMSie) o funkcje sklepu internetowego. Charakteryzuje się dużą wydajnością, ale najczęściej wybierana jest przez małe i średnie sklepy (do ok. 500 produktów).

Proces tworzenia sklepu internetowego

Tworzenie każdego sklepu internetowego rozpoczynamy od zapoznania się z profilem Klienta. Dokładny research pozwala nam na dobranie najlepszych rozwiązań. Na podstawie potrzeb, oczekiwań i celów biznesowych przygotowujemy architekturę informacji oraz identyfikację wizualną sklepu. Po akceptacji projektu przechodzimy do etapu programowania – integrujemy layout z wybraną platformą i dodajemy wszystkie niezbędne funkcjonalności.

Istotnym etapem naszych prac jest testowanie. Poddanie platformy szczegółowej weryfikacji pozwala nam na wyłapanie wszelkich błędów oraz udoskonalenie architektury. Wdrażamy poprawki tak długo, aż nie usuniemy wszelkich nieprawidłowości. Dopiero wtedy rozpoczynamy integrację naszego projektu z wybranymi systemami zewnętrznymi (np. porównywarkami cen). Gdy sklep już funkcjonuje, przechodzimy do optymalizacji pod kątem SEO, aby zwiększyć jego widoczność w wynikach wyszukiwania.

Wsparcie po uruchomieniu sklepu

Zaprojektowanie i uruchomienie sklepu internetowego nie oznacza końca naszych prac. Oferujemy kompleksową opiekę nad stworzonym przez nas sklepem – jeśli tylko chcesz, z przyjemnością zajmiemy się jego administracją oraz rozwojem.

Nie tylko będziemy dodawać za Ciebie produkty z nowymi, interesującymi opisami, ale też poprawimy te, które już istnieją. Zajmiemy się również analizą konkurencji, co umożliwi nam błyskawiczne reagowanie na wszelkie zmiany, które pojawią w Twojej branży. Na podstawie uzyskanych danych, zaproponujemy przeprowadzenie konkretnych akcji marketingowy (w tym działania pomagające odzyskać porzucone koszyki) oraz zasugerujemy wprowadzenie do asortymentu towarów o dużym potencjale sprzedażowym.

Powierzając nam zarządzanie Twojego sklepu, możesz liczyć na:

image

Bieżące poprawki

Dodawaniem oraz edytowaniem już istniejących opisów produktów i ich kategorii

image

Analizy

Prowadzenie analizy konkurencji

image

Dynamika

Reagowanie na zachodzące na rynku zmiany

image

Promocje

Proponowanie konkretnych akcji promocyjnych

image

Bieżące poprawki UI / UX

Nanoszenie drobnych poprawek z zakresu UI oraz UX

image

Rekomendacje

Sugerowanie produktów o dużym potencjale sprzedażowym

Zespół naszych specjalistów zrobi wszystko, aby Twój sklep był atrakcyjnym i przyjaznym miejscem dla kupujących. Dzięki doświadczeniu i wiedzy z zakresu marketingu e-commerce oraz najnowszych trendów biznesowych jesteśmy w stanie istotnie zwiększyć jego widoczność w internecie, co szybko odczujesz jako zwiększenie wskaźnika konwersji.

Najczęściej zadawane pytania:

Ile trwa tworzenie sklepu internetowego?

Zaprojektowanie i uruchomienie w pełni sprawnego sklepu internetowego trwa zazwyczaj kilka tygodni. Oczywiście, podany czas ma charakter orientacyjny i możliwe jest zarówno jego wydłużenie, jak i skrócenie. Wszystko zależy od poziomu zaawansowania określonego projektu.

Czy istnieje możliwość rozbudowy sklepu internetowego w przyszłości?

W Pirk Spark projektujemy i wdrażamy wyłącznie sklepy internetowe, które są w pełni gotowe do obsługiwania sprzedaży. Niemniej, zdajemy sobie sprawę z dynamicznego rozwoju branży e-commerce, dlatego nasze sklepy budujemy w sposób modułowy. Taka architektura pozwala na ich rozwój i rozbudowę zawsze wtedy, gdy pojawi się taka potrzeba.

Czy oferujecie obsługę sklepu internetowego pod kątem SEO?

Jeśli tylko tego chcesz, zajmiemy się optymalizacją Twojego sklepu i oferowanego asortymentu pod względem SEO. W ramach oferowanych pakietów m.in. stworzymy skuteczne opisy Twoich produktów oraz ich kategorii.

Czy zajmujecie się promowaniem sklepów internetowych?

Jak najbardziej! Odpowiednia reklama umożliwia wyróżnienie się na tle konkurencji i znacząco poszerza świadomość kupujących na temat danej marki. W związku z tym planujemy strategie marketingowe oraz prowadzimy kampanie w ramach Google oraz Facebook Ads.

Jaką technologię wybrać?

Wybór technologii dla sklepu internetowego zależy, przede wszystkim, od wielkości Twojego asortymentu. W przypadku niewielu produktów polecamy Woocommerce, natomiast dla średnich i dużych sklepów lepszym rozwiązaniem jest Shopper lub PrestaShop. Jeśli masz trudności z podjęciem decyzji, jaką technologię wybrać, po prostu się z nami skontaktuj. Po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami i oczekiwaniami, zaproponujemy możliwie najlepsze rozwiązanie.

Dlaczego warto z wami współpracować?

Najlepiej zajrzyj do naszego portfolio 😉 Jesteśmy specjalistami w dziedzinie e-commerce nie tylko pod względem technologii, ale również marketingu. Wiemy jakie działania podjąć i jakich narzędzi użyć, aby skutecznie wypromować sklep.

Co was wyróżnia na tle konkurencji?

Poza wysoką jakością projektowanych przez nas sklepów internetowych, wyróżniamy się również wysoką jakością obsługi klienta. Szybki kontakt i przejrzysta komunikacja to nasz priorytet. Odbieramy telefony i odpisujemy na maile tak szybko, jak to możliwe.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

contact

Kontakt i szybka wycena

Szybko wycenimy projekt i odpowiemy na wszystkie pytania

Czekamy na wiadomość od Ciebie! Opisz krok po kroku, czego potrzebujesz. Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle i sporządzimy darmową wycenę. A może masz jakieś pytania? Śmiało pisz!

Zwykle odpowiadamy w ciągu 24h!