Skuteczność metod promocji na Allegro

Monika Ulbrych

Specjalista Allegro

Opublikowane: 30 września, 2021
Kategoria:
5
(42)

Mnogość dostępnych na Allegro ofert (ponad 200 mln!) sprawia, że Sprzedawcy wciąż zastanawiają się co robić, aby zwiększyć zainteresowanie swoimi ofertami. Na Allegro istnieje wiele rodzajów działań, które pomagają promować oferty. Warunek? Muszą być odpowiednio dobrane. W tym artykule postaramy się je pokrótce przedstawić i opisać, w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać.

Skuteczność metod promocji na Allegro

Pierwszym etapem sprzedaży jest przyjrzenie się własnemu produktowi i ofercie. O tym, jak zwiększyć ich atrakcyjność w oczach Klienta pisaliśmy tutaj: Oferty perełki na Allegro i ich skuteczność. Co jednak jeśli produkt został korzystnie przedstawiony, a mimo to słupki sprzedaży w ogóle nie drgnęły? Pora na dobranie odpowiednich działań marketingowych oraz przeprowadzenie analizy konkurencji! Aby zwiększyć szansę dotarcia do klienta, najlepiej zastosować kilka różnych typów promocji. Wybór konkretnych zależny jest od oferowanego asortymentu oraz marży.

Promocja

Najczęściej wybieraną promocją jest Wyróżnienie oraz reklama Allegro ADS.

Wyróżnienie – to najprostszy sposób na umiejscowienie oferty na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Wyróżniona oferta wyświetlana jest znacznie wyżej niż oferty Sprzedawców, którzy nie skorzystali z tej formy promocji. Allegro oferuje 3 rodzaje wyróżnień:

  1. Wyróżnienie – dzięki niemu oferta będzie umieszczona wysoko w wynikach wyszukiwania, nad wszystkimi innymi ofertami (koszt 19,90 zł za 10 dni).
  2. Wyróżnienie Elastyczne – daje taki sam efekt jak standardowe wyróżnienie, ale można je ustawić na dowolną ilość dni (koszt 2,90 zł dziennie).
  3. Wyróżnienie Pakietu Promo – zapewnia pogrubienie tytułu oraz podświetlenie oferty na niebiesko na liście promowanych przedmiotów (koszt 3,90 zł dziennie).

Jednodniowe wyróżnienia okazują się szczególnie wartościowe w przypadku pojedynczych ofert lub wtedy, gdy chcesz promować oferty tylko przez pewien okres czasu np. tylko w weekend, kiedy sprzedaż w danej kategorii jest największa.

Musisz jednak pamiętać, że wyróżnienia są odnawialne i jeśli w odpowiednim czasie ich nie wyłączysz, pakiet będzie odnawiał się automatycznie (opłaty również). Warto nadmienić, że w chwili zakupu produktu poza stałą opłatą naliczana jest dodatkowa prowizja, która w obecnym momencie wynosi 75% standardowej prowizji.

Wybór ofert do wyróżnienia powinieneś poprzedzić analizą konkurencji w danej kategorii. Jeśli wielu sprzedawców korzysta z Pakietu Promo to standardowe wyróżnienie (bez błękitnego podświetlenia) będzie bardziej widoczne na liście ofert i odwrotnie.

Warto wspomnieć o tym, że oferty wyróżnione, których wartość jest wyższa niż 100 zł mogą być kupowana na raty (Z pewnością stanowi to uatrakcyjnieniem dla klientów!). W związku z tym, są dodatkowe oznaczone ikoną „Raty ZERO”.

Przykład wyróżnienia na Allegro
Przykład wyróżnienia na Allegro

Allegro ADS – Allegro oferuje kilka typów promocji w systemie płatnych kliknięć / wyświetleń, które szczegółowo opisaliśmy tutaj. Warto wrócić do tego artykułu, ponieważ zdradzamy tam kilka trików, które pomogą w skonfigurowaniu oraz optymalizacji kampanii tak, aby generowała sprzedaż przy optymalnie wysokim zwrocie z inwestycji.

UWAGA! 

Jeśli wyróżniasz ofertę, dodatkowa prowizja naliczana jest nie tylko podczas zakupu z listy ofert w pozycji organicznej. Obowiązuje ona również, jeśli zakup zostanie dokonany z płatnego kliknięcia reklamy ADS.

Akcje sprzedażowe

Jeśli Twoja konkurencja jest bardzo szeroka (a prawdopodobnie jest), powyższe metody promocji mogą nie wystarczyć, aby przyciągnąć uwagę klienta. Z pomocą przychodzi szeroki zakres akcji sprzedażowych:

Strefa okazji – to zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj promocji na Allegro; wiąże się z obniżką cenową oferty. Strefa okazji wyświetlana jest w formie zielonej ikonki informującej o wysokości rabatu, co znacznie wpływa na atrakcyjność oferty – w końcu, każdy z nas lubi obniżki cenowe:

Przed przystąpieniem do akcji sprzedażowej, warto ponownie podjąć się szczegółowej analizy konkurencji (aby sprawdzić, czy konkurencja nie uprzedziła nas z tym działaniem) oraz przeliczyć dokładnie marżę. Dlaczego? Ponieważ oznaczenie przyznawane jest na cały czas trwania oferty, co wiąże się z codzienną opłatą utrzymaniową w wysokości 1 zł (lub 0,1 zł jeśli produkt jest połączony w wielowariantowość) oraz dodatkową prowizją naliczoną w momencie sprzedaży, która stanowi 60% standardowej prowizji.

Na podobnych zasadach działają:

  • Wyprzedaż
  • SMART! okazja
  • Mega okazje

Jedyne, co je różni to wysokość opłat utrzymaniowych, czas trwania i oczywiście typ oznaczenia.

Uwaga!

Jeśli zdecydujesz się na udział w powyższych akcjach, ustal właściwą cenę jeszcze przed przystąpieniem do promocji. Jeśli planujesz zrobić to później, będzie to dość problematyczne. Podczas trwania akcji sprzedażowych, Sprzedający nie może samoczynnie podnosić cen produktów objętych promocją. Każdorazowa zmiana ceny musi być poprzedzona kontaktem z Allegro.

Rabat ilościowy – to forma promocji szczególnie istotna, jeśli posiadasz w ofercie produkty, które często są kupowane w ilości większej niż 1 szt., np. stoliki nocne, które zazwyczaj klienci kupują 2 w jednej transakcji. Głównym celem Rabatów ilościowych jest zwiększenie ilości produktów w koszyku. Oczywiście istnieją odgórne zasady ustalania rabatów – w przypadku 2 produktów rabat musi wynosić min. 15% na drugą sztukę, w przypadku 5 produktów min. 50% na piątą sztukę. A co jeśli nie posiadasz asortymentu, który sprzedaje się wielokrotnie w jednym koszyku? Nic straconego! Możesz zastosować promocję na różne produkty, rabat naliczany będzie wtedy przy najtańszym.ł.

Przykład: oferujesz rower za 1000 zł oraz kask za 100 zł – rabat na kolejną sztukę towaru wynosi 15%. Za oba produkty klient powinien więc zapłacić 1085 zł.

Niewątpliwym plusem tej akcji sprzedażowej jest możliwość wyboru wyświetlania promocji:

  • Wyświetlanie oznaczenia w ramach własnej oferty – jest to opcja darmowa
  • Wyświetlanie oznaczenia na liście ofert – widoczne już na listingu (dotyczy tylko rabatu ilościowego na jeden produkt), wiąże się z poniesieniem dodatkowych opłat – naliczana jest dodatkowa prowizja przy zakupie, która stanowi 60% standardowej prowizji oraz opłata utrzymaniowa w wysokości 1,9 zł dziennie lub 0,19 zł, jeśli oferta jest połączona w wielowariantowość.

Masz pełną dowolność w regulowaniu czasu Rabatów ilościowych – może to być tylko 1 dzień lub cały miesiąc, to Ty decydujesz, kiedy i jak długo ma trwać.

Rabat ilościowy
Rabat ilościowy

Kup w zestawie – co prawda, nie jest to typowa akcja sprzedażowa ze szczególnym oznaczeniem, jednak przy odpowiedniej konfiguracji może znacznie podnieść wartość zamówień. Jest to połączenie dwóch lub więcej ofert, które klient może zakupić w jednej transakcji. Dodatkowym atutem i zachętą do zakupu będzie zaoferowanie rabatu przy zakupie (tutaj nie ma odgórnych zasad, warunki ustalasz sam).

Warto tworzyć zestawy produktów, które uzupełniają się działaniem oraz takie, które niekoniecznie do siebie pasują – możesz wykorzystać zestawy do przedstawienia klientowi pozostałych ofert w ramach konta.

Przykład: szczoteczka elektryczna plus dodatkowe nakładki lub pasta do zębów.

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe to inaczej promocje mające na celu zapewnienie klientom korzyści oraz przywiązanie ich do serwisu Allegro i konta sprzedającego.

Monety – to płatna forma „gratisu”, który zyskuje klient podczas zakupu; po uzbieraniu odpowiedniej ilości monet kupujący może wykorzystać je jako rabat przy kolejnym zakupie (na całym Allegro). Koszt jednej monety wynosi 1,23 zł brutto. Monety stanowią bardzo atrakcyjną formę wyróżnienia się, zwłaszcza jeśli produkt jest „z wyższej półki cenowej”, a sprzedający nie chce obniżać jego wartości. Możesz być pewien, że mając do wyboru dwie oferty w identycznej cenie, klient chętniej zakupi produkt, który zapewni „profity” przy następnej transakcji.

Protip:

Oferując produkt w cenie 35 zł z dostawą SMART! warto rozważyć podniesienie ceny do 40 zł oraz dodanie 4-5 monet. Klient zapłaci więcej za produkt, a nadwyżka zwróci mu się w formie rabatu. Zminimalizuje to ryzyko celowego dokupienia kolejnego produktu, który mógłby zostać zwrócony.
Przykład oferty z monetami
Przykład oferty z monetami

Kupony rabatowe– najnowszy program lojalnościowy Allegro, który umożliwia zaoferowanie rabatu na kolejne zamówienie zrealizowane w tym samym sklepie. Sam wybierasz wartość kuponu rabatowego, czas trwania akcji, realizacji oraz wartości zamówienia, przy jakiej można aktywować rabat. Kupony znajdą zastosowanie w niemal każdej kategorii. Ilość pobranych oraz zrealizowanych rabatów możesz obserwować w dedykowanej zakładce.

Podkreśl swoje atuty!

„Hit”

Oznaczenie, które możesz dodać w ofercie, jeśli w ciągu ostatnich 30 dni cieszyła się dużą sprzedażą. Podkreśla popularność na liście ofert, co może pozytywnie wpłynąć na zaufanie klientów.

Przykład oferty na Allegro - Hit
Przykład oferty na Allegro – Hit

„Nowość”

Wyróżnienie szczególnie atrakcyjne, jeśli wprowadzasz nowy produkt (model, kolor) na rynek. Możesz go użyć, jeśli czas trwania oferty nie przekracza 6 miesięcy. Oznaczenie wyświetla się w formie błękitnej ikonki z napisem „nowość”.

Przykład oferty Allegro - Nowość
Przykład oferty Allegro – Nowość

Obie formy promocji trwają 30 dni. Ich wprowadzenie wiąże się z uiszczeniem opłaty utrzymaniowej w wysokości 2,90 zł dziennie (lub 0,29 zł w przypadku połączenia wielowariantowością) oraz dodatkowej prowizji o wartości 60% standardowej prowizji.

Wdrożenie promocji, propozycje strategii.

Mnogość opcji promocyjnych zapewnia szerokie możliwości działania w celu uwidocznienia ofert, a przy okazji również pozyskiwania stałych, powracających klientów. Podstawą wszystkich promocji powinna być wcześniejsza analiza dotychczasowej sprzedaży oraz kroków konkurencji.

Jak to zrobić?

Przede wszystkim zapoznaj się z najczęściej sprzedawanymi przez konkurentów modelami produktów (styl, kolorystyka, zakres cenowy) w Twojej głównej kategorii. Przeanalizuj swój asortyment i testuj działanie promocji poprzez łączenie różnych metod.

Jak dobrać odpowiednią dla siebie promocję?

  • Oferujesz meble: szafy, komody, krzesła, stoły? Konkurenci opierają się głównie na Wyróżnieniu i Monetach? Przetestuj skuteczność Kuponów rabatowych z długim terminem realizacji + Strefę okazji oraz połączenie produktów metodą „Kup w zestawie” (np. komoda + szafa). Jeśli posiadasz w ofercie kilka mebli w podobnym stylu, sprawdź działanie Rabatu ilościowego na różne produkty.
  • Wystawiasz produkty, które mimo wyróżnienia mają mało wyświetleń? Przetestuj skuteczność kampanii zasięgowych ADS.
  • Posiadasz odgórnie narzuconą politykę cenową, która ogranicza Ci możliwość zaniżenia ceny produktu? Dodaj Monety i Kupony rabatowe, które (nie obniżając wartości) zagwarantują kupującym dodatkową korzyść.
  • Klienci często dobierają losowe produkty, których nie potrzebują tylko po to, by załapać się na darmową dostawę SMART!, a następnie je zwracają? Wykorzystaj metodę Kup w zestawie i zaproponuj przedmioty, które faktycznie są komplementarne np. pod względem działania (np. latarka + baterie).
Jak dobrać odpowiednią promocję na Allegro?
Jak dobrać odpowiednią promocję na Allegro?

Dobierając promocję, zwróć uwagę na marżę, jaką masz na danym produkcie. Dodatkowe opłaty lub prowizje mogą spowodować utratę rentowności sprzedaży. Staraj się łączyć metody wysokokosztowe z bezpłatnymi.

Jeśli dobranie odpowiedniej strategii promocji nadal jest dla Ciebie skomplikowane lub po prostu natłok obowiązków nie pozwala Ci poświęcić na to czasu, skontaktuj się z nami! Jedną z naszych flagowych usług są „Abonamenty”, w ramach których kompleksowo czuwamy nad poziomem sprzedaży naszych klientów – poprawiamy jakość konta (audyt konta Allegro) i ofert oraz wdrażamy skuteczne strategie marketingowe.

Zapisz się na newsletter i otrzymuj informacje o nowych artykułach na naszym blogu.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 42

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?