SEO i content marketing – duet, który zwiększy Twój ruch i sprzedaż
Czy to, że Twój sklep zdobywa wysokie pozycje w Google automatycznie przekłada się na wzrost sprzedaży? Teoretycznie może tak być… ale na większe wzrosty możesz liczyć, jeśli użytkownik po wejściu na stronę zobaczy dobre treści. Takie, które odpowiedzą na jego pytania, a potem popchną go w stronę konwersji.

O tym, jak ważne jest łączenie SEO i content marketingu w ramach jednej, spójnej strategii, przeczytasz poniżej. Czy to, że Twój sklep zdobywa wysokie pozycje w Google automatycznie przekłada się na wzrost sprzedaży?
- SEO + content marketing = ruch, który ma sens
- Jakie treści pracują i na pozycje w Google, i na sprzedaż?
SEO + content marketing = ruch, który ma sens
W zasadzie każdy większy e-sklep ma swojego bloga/bazę wiedzy/sekcję z poradami, gdzie publikuje poradniki i artykuły dla potencjalnych klientów. Po co, skoro większość osób trafia do sklepu na zakupy, a nie po lekturę?
Content marketing pozwala sklepom sprowadzić na stronę o wiele szerszą grupę potencjalnych klientów, niż gdyby oprzeć całą strategię SEO wyłącznie na opisach produktów i kategorii. Załóżmy, że prowadzisz sklep z elektroniką. Publikując na swojej stronie teksty typu „Ranking smartfonów do robienia zdjęć” możesz pozycjonować się pod całą listę fraz („jaki smartfon do zdjęć?”, „telefon z dobrym aparatem do 1500 zł” i tak dalej), których raczej nie umieścisz w opisie produktu.
Artykuły, rankingi czy poradniki z zasady celują w te osoby, które znajdują się na wczesnym etapie lejka sprzedażowego i jeszcze nie podjęły decyzji, co (i gdzie) chcą kupić. Dobry content odpowie na ich pytania i zbuduje zaufanie do Twojego sklepu… a to zwiększy szanse na udaną sprzedaż.
I jeszcze jedno: fakt, że masz na swojej stronie pokaźne zaplecze treści powiązanych z produktami, które sprzedajesz, wspiera pozycjonowanie całego sklepu. To dlatego, że dzięki solidnym tekstom również i Google zacznie postrzegać Cię jako eksperta w danej dziedzinie, przez co algorytm powinien chętniej promować także inne podstrony w obrębie domeny.
Jakie treści pracują i na pozycje w Google, i na sprzedaż?
Treści, które publikujesz na swojej stronie nie powinny tylko sprzedawać albo tylko pozycjonować się pod frazy. Dobry copywriter, pracując w tandemie z doświadczonym SEOwcem – będzie w stanie to połączyć.
Co jest najważniejsze na styku SEO i content marketingu?
- Dobór fraz kluczowych – niekoniecznie tych z największym wolumenem zapytań. Jeśli Twoje treści faktycznie mają odpowiadać na problemy potencjalnych klientów, lepiej pozycjonować się pod frazy bardziej szczegółowe i pod konkretne pytania, zamiast np. pod nazwy kategorii produktowych lub marek. Po pierwsze dlatego, że łatwiej jest zdobywać wysokie pozycje pod frazami long tail (mniejsza konkurencja), a po drugie – sprowadzają one na Twoją stronę osoby z konkretnymi już oczekiwaniami, przez co ruch jest bardziej wartościowy.
- Tworzenie treści pod intencje i kolejne etapy lejka sprzedażowego – skoro o tym mowa, skuteczny content marketing zawsze odpowiada na intencje użytkownika. Ktoś, kto dopiero zaczyna szukać informacji na temat interesujących go produktów oczekuje innego typu treści, niż osoba już gotowa do zakupu. Dlatego dobrze mieć w swoim „katalogu” coś dla potencjalnych klientów z każdego etapu lejka – poradniki, które wyjaśniają kwestie techniczne, porównania i rankingi, recenzje produktów i tak dalej.
- Przejście od zainteresowania do sprzedaży – wiele tekstów, które możesz znaleźć na sklepowych blogach popełnia jeden, zasadniczy błąd; prowadzi donikąd. A żeby ruch z Google faktycznie przełożył się na sprzedaż, treści muszą przekładać się na działanie. Mogą zachęcać potencjalnego klienta do tego, aby sprawdził konkretne produkty w sklepie, założył konto… albo prowadzić go prosto do zakupu. Warto myśleć o swoim contencie jako o kolejnym punkcie styku z marką – i nigdy nie zapominać o CTA, nawet w poradnikach.
A jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie konkretnie taktyki pozwalają realizować te cele – polecamy sprawdzić case study Co naprawdę działa w SEO? przygotowane przez agencję Semcore. Czeka tam na Ciebie 30 szczegółowych case studies znanych marek z polskiego rynku (nie tylko e-commerce) i 250 taktyk, które naprawdę przynoszą efekty – generują ruch i zamieniają go na sprzedaż.
