Przekuwanie ruchu na sprzedaż

Avatar for Semcore

Semcore

Opublikowane: 5 marca, 2025
Kategoria:
5
(1)

Duża liczba unikalnych odsłon strony internetowej niekoniecznie musi oznaczać rosnącą sprzedaż. Zdarza się, że witryna przyciąga potencjalnych klientów, ale nie zachęca do dokonania ostatecznego zakupu. W jaki sposób możesz rozwiązać ten problem? Poznaj kilka dobrych praktyk, które pozwalają przekuć ruch z witryny internetowej na wzrost sprzedaży swoich produktów oraz usług. Zainteresowanie Twoją stroną internetową rośnie, a jednocześnie nie przekłada się to na zysk? Z pewnością może być to niezwykle irytujące. Działania SEO poprawiają widoczność witryny w sieci i przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie. Kolejni użytkownicy odwiedzają zasoby internetowe Twojej firmy, ale nie wiąże się to ze wzrostem sprzedaży. Czy można to zmienić?

Źródło: https://pixabay.com/photos/online-e-commerce-shopping-internet-6817350/

  1. Czy ruch na stronie internetowej można przekuć w sprzedaż?
  2. Pięć dobrych praktyk, które pomogą przekuć ruch na sprzedaż

Czy ruch na stronie internetowej można przekuć w sprzedaż?

Ruch na stronie możesz przekuć na sprzedaż, ale musisz wcześniej zdiagnozować problemy niepowodzenia kampanii. Jeżeli pozycjonowanie stron lub kampania w Google Ads przynosi efekty w postaci generowania ruchu, a nie przekłada się na sprzedaż, oznacza to, że musisz zmienić określone elementy na swojej witrynie. Co może wpływać na niski współczynnik konwersji, czyli osiąganie wysokiego pułapu pożądanych działań (w tym zakresie sprzedaży) z ruchu na stronie internetowej? Przekładają się na to mało atrakcyjne i słabo zachęcające do zakupu opisy produktów czy kategorii, nieczytelny wygląd witryny, odrzucające od witryny walory użytkowe (np. powolne ładowanie witryny lub nieprawidłowodziałający moduł zakupów i zapłaty), ale też np. wysoki koszt obsługi towaru i same ceny, oferowanych przez Ciebie produktów. 

Pięć dobrych praktyk, które pomogą przekuć ruch na sprzedaż

Błędy możesz zdiagnozować stosując narzędzia takie jak Google Analytics, Google Search Console, albo zlecając audyt UX, czyli działań user experience. To kontrola poprawnego funkcjonowania strony z punktu widzenia jej użytkownika. Takie działania mogą uzupełnić wcześniejsze pozycjonowanie.

Jakie praktyki możesz zastosować, aby zachęcić potencjalnych użytkowników do realizacji zakupów?

  1. Przygotuj poprawne językowo, ekspercie i prosprzedażowe opisy – największe serwisy e-commerce dbają o wysoką jakość publikowanych treści. Każdy opis produktu lub kategorii powinien pokazywać zastosowanie towaru, jego parametry, właściwości i korzyści wynikające z zakupu. Warto podeprzeć je np. twardymi danymi i statystykami.
  2. Zadbaj o regularne promocje, wyprzedaże, kody rabatowe – warto zachęcić nowych i stałych klientów regularnym obniżeniem cen poszczególnych partii produktów. Możesz też zachęcić ich do rejestracji lub zakupu, oferując rabat na kolejne zakupy. To nie tylko sposób na poprawę sprzedaży, ale też pozyskanie obszernej bazy klientów.
  3. Zmień sposób dokonywania zakupów – zwróć uwagę na aspekty techniczne. Powinieneś wdrożyć możliwość zapłaty kartą, BLIK-iem czy szybkim przelewem. Warto rozważyć opcję zaimplementowania obsługi płatności ratalnej (jak robi to Allegro.pl). Pamiętaj, aby jednocześnie usprawnić proces dokonania zakupu od „włożenia” go do koszyka, aż po dokonanie płatności.
  4. Popraw czas ładowania strony internetowej – skup się na aspektach technicznych. Zwróć uwagę jak szybko ładuje się strona i czy wszystkie jej elementy są zaimplementowane prawidłowo. Im dłuższy jest czas ładowania witryny, tym mniejsze zainteresowanie użytkowników zakupami. 
  5. Stosuj jasne wezwania do działania (CTA) – dobrze jest wprost zachęcać użytkownika do zakupu. Stosuj bezpośrednie zwroty, podkreślenia, zwroty takie jak „Zamów już dziś, a…”. Pamiętaj o krótkich i prostych komunikatach, które są zrozumiałe dla odbiorców.

Źródło: https://pixabay.com/photos/e-commerce-safety-payments-online-3228418/

Wdrożenie powyższych działań powinno przełożyć się na sukcesywny wzrost współczynnika konwersji w postaci sprzedaży. Im więcej działań prokonsumenckich zastosujesz na stronie, tym wyższa jest szansa, że zacznie to funkcjonować w prawidłowy sposób.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?