Senior copywriter naszej agencji marketplace Allegro, Marcelina Jułkowska, dzieli się w tym eBooku najlepszymi praktykami tworzenia przekonujących treści. Wśród poruszonych zagadnień znajdziesz m.in.:
Bez względu na to czy jesteś copywriterem czy sprzedawcą na Allegro, z pewnością znajdziesz w tym poradniku coś dla siebie. Aż 87% kupujących w
internecie uważa, że opisy produktów mają największy wpływ na ich decyzje
zakupowe! Warto więc przyłożyć się do tego zadania.
Nie ma w nim ogólników ”na każdą okazję”. Wszystkie wskazówki jak pisać teksty ofert sprzedażowych pochodzą z naszego know-how o Allegro i dotyczą wyłącznie tej platformy. Trzeba Ci wiedzieć, że znamy się na niej jak mało kto. Nasza agencja Pirk Spark od lat obsługuje rozmaite firmy i sklepy, pomagając im poprawić wygląd i treść ofert na Allegro. Przygotowywane przez nas treści nazywamy pieszczotliwie “perełkami”, bo dzięki dopracowanym sekcjom i opisom, te oferty na Allegro mogą pochwalić się istotnie wysoką konwersją.
Jeśli chcesz efektywnie sprzedawać na Allegro, po prostu musisz zainteresować się tematem tworzenia tekstów ofertowych. Odpowiednio przygotowany opis produktu zwykle przekłada się nie tylko na wzrost ogólnej wartości sprzedaży, ale także na budowę świadomości marki, co z kolei zwiększa sprzedaż w długofalowej perspektywie.
Skuteczny opis oferty produktowej na Allegro powinien prezentować zalety i zastosowanie produktu w zgodzie z językiem korzyści. Ważne by robił to wyczerpująco – aż 22% klientów sklepów internetowych przyznaje, że bardziej szczegółowe teksty produktowe zachęciłyby ich do częstszego kupowania online (Gemius, 2021). To jednak nie wszystko. Dobry opis musi także realizować zasady SEO. Wplecenie fraz kluczowych w tekst sprawi, że produkt będzie odnajdywany przez większą liczbę potencjalnych klientów, pozytywnie wpływając na sprzedaż na Allegro.
Tworząc ofertę na Allegro, należy także wziąć pod uwagę ograniczone opcje układu. Portal pozwala na rozbicie treści na kolumny (maksymalnie dwie) oraz wiersze (które mogą zawierać do piętnastu grafik). Takie wytyczne umożliwiają kreowanie następujących struktur:
Oczywiście, struktury te można ze sobą łączyć w zależności od własnych
preferencji i upodobań. Mieszanie różnych opcji pozwala na zdynamizowanie
tekstu oferty sprzedażowej, co przekłada się na większą skuteczność w przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów. Jak to zgrabnie wszystko ze sobą połączyć dowiesz się pobierając eBook “Sekrety tworzenia ofert na Allegro”. Podaj maila i kliknij w button, a już w kilka minut pojawi się on w Twojej skrzynce!