Case study Acco Brands - Ads4Brands | Pirk Spark

Case study Acco Brands
– Ads4Brands

We wrześniu 2020 roku do naszej agencji trafił Klient zarządzający 5 oficjalnymi sklepami w serwisie Allegro, który zlecił nam stworzenie kampanii Ads4Brands. Mieliśmy ustawić zestawy reklam Allegro Ads dla każdego z kont. Klient dokładnie określił swoje oczekiwania i budżet. Ponieważ większa część asortymentu była dostępna w niskich cenach, przewidywany zwrot inwestycji miał utrzymywać się na poziomie 6 zł.

hero

268 962 zł

wartość sprzedaży

6 617 176

odsłony

6 896

sprzedane sztuki

Problem
brak podmiotu odpowiedzialnego za efekty Allegro Ads

Ze względu na strukturę firmy Klient oczekiwał, aby generowanie wysokich wartości sprzedaży, zarządzanie budżetem i raportowanie wyników odbywało się za pośrednictwem jednego podmiotu.

image

Cel:
zwiększenie sprzedaży na Allegro

W pierwszej fazie współpracy Klientowi zależało na wzroście wartości sprzedaży na Allegro, przy zachowaniu możliwie najwyższego zwrotu z inwestycji.

image

Kluczowe zadania ustawiania reklam Allegro

Strategia reklamowa Allegro Ads

Podczas pierwszego spotkanie z Klientem uzyskaliśmy informacje dotyczące trading planu na czwarty kwartał (Q4) 2020 r. oraz pierwszy (Q1) i drugi (Q2) kwartał 2021 r. Na podstawie otrzymanych danych opracowaliśmy strategię działania, po czym przystąpiliśmy do jej realizacji.
Kluczowe było stworzenie kampanii opartych na niskich stawkach CPC (cost per click). Ich celem było wygenerowanie większej ilość odsłon i kliknięć. Przy stałym podnoszeniu jakości ofert, takie działanie miało przełożyć się również na zwiększenie wskaźnika CR.
Dodatkowo ustawiliśmy kampanie na wybrany asortyment. W ich przypadku stawki CPC były na tyle wysokie, że pozwoliły na maksymalizację wartości sprzedaży.

section image

Zmiany 2021

Od stycznia 2021 r., ze względu na rozpoczęcie przez Klienta nowego roku biznesowego, musieliśmy zoptymalizować działanie wszystkich ustawionych wcześniej kampanii reklamowych na Allegro. Po zbudowaniu wartości sprzedaży, naszym celem stało się zwiększenie zwrotu z inwestycji przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetów. Udało nam się! Po wdrożeniu zmian, obniżyliśmy koszty, nie tracąc w znacznym stopniu wartości sprzedaży.

section image

Maksymalizacja efektów Allegro Ads

Reklama graficzna Allegro

Poza ofertami sponsorowanymi wdrożyliśmy również kilka reklam graficznych. Poniżej wykres przedstawiający wyniki tychże reklam za okres 01.09.2020– 28.02.2021 r.
Zmiany, które zaszły w 2021 r. są wynikiem modyfikacji wysokości budżetów. Warto również zaznaczyć, że w przypadku poszczególnych grup kampanii rozszerzyliśmy ich zasięgi po to, aby wygenerować wyższy ruch na koncie. Po weryfikacji zwrotów z inwestycji, kiedy uzyskaliśmy stabilny poziom przychodów, zredukowaliśmy ilości kampanii. Pozwoliło nam to zwiększyć poziom ich ogólnej rentowności.

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 13

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 13

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?