We wrześniu 2020 roku do naszej agencji trafił Klient zarządzający 5 oficjalnymi sklepami w serwisie Allegro, który zlecił nam stworzenie kampanii Ads4Brands. Mieliśmy ustawić zestawy reklam Allegro Ads dla każdego z kont. Klient dokładnie określił swoje oczekiwania i budżet. Ponieważ większa część asortymentu była dostępna w niskich cenach, przewidywany zwrot inwestycji miał utrzymywać się na poziomie 6 zł.
268 962 zł
wartość sprzedaży
6 617 176
odsłony
6 896
sprzedane sztuki
Ze względu na strukturę firmy Klient oczekiwał, aby generowanie wysokich wartości sprzedaży, zarządzanie budżetem i raportowanie wyników odbywało się za pośrednictwem jednego podmiotu.
W pierwszej fazie współpracy Klientowi zależało na wzroście wartości sprzedaży na Allegro, przy zachowaniu możliwie najwyższego zwrotu z inwestycji.
Kluczowe zadania ustawiania reklam Allegro
Podczas pierwszego spotkanie z Klientem uzyskaliśmy informacje dotyczące trading planu na czwarty kwartał (Q4) 2020 r. oraz pierwszy (Q1) i drugi (Q2) kwartał 2021 r. Na podstawie otrzymanych danych opracowaliśmy strategię działania, po czym przystąpiliśmy do jej realizacji.
Kluczowe było stworzenie kampanii opartych na niskich stawkach CPC (cost per click). Ich celem było wygenerowanie większej ilość odsłon i kliknięć. Przy stałym podnoszeniu jakości ofert, takie działanie miało przełożyć się również na zwiększenie wskaźnika CR.
Dodatkowo ustawiliśmy kampanie na wybrany asortyment. W ich przypadku stawki CPC były na tyle wysokie, że pozwoliły na maksymalizację wartości sprzedaży.
Od stycznia 2021 r., ze względu na rozpoczęcie przez Klienta nowego roku biznesowego, musieliśmy zoptymalizować działanie wszystkich ustawionych wcześniej kampanii reklamowych na Allegro. Po zbudowaniu wartości sprzedaży, naszym celem stało się zwiększenie zwrotu z inwestycji przy jednoczesnym zmniejszeniu budżetów. Udało nam się! Po wdrożeniu zmian, obniżyliśmy koszty, nie tracąc w znacznym stopniu wartości sprzedaży.
Maksymalizacja efektów Allegro Ads
Poza ofertami sponsorowanymi wdrożyliśmy również kilka reklam graficznych.
Poniżej wykres przedstawiający wyniki tychże reklam za okres 01.09.2020– 28.02.2021 r.
Zmiany, które zaszły w 2021 r. są wynikiem modyfikacji wysokości budżetów. Warto również zaznaczyć, że w przypadku poszczególnych grup kampanii rozszerzyliśmy ich zasięgi po to, aby wygenerować wyższy ruch na koncie. Po weryfikacji zwrotów z inwestycji, kiedy uzyskaliśmy stabilny poziom przychodów, zredukowaliśmy ilości kampanii. Pozwoliło nam to zwiększyć poziom ich ogólnej rentowności.