W lutym 2021 roku do naszej agencji trafił właściciel sklepów Allegro z kategorii Dom i Ogród. Większość jego asortymentu stanowiły nawozy i preparaty do roślin.
162 293 zł
wartości sprzedaży
20,37 zł
zwrotu z inwestycji
1 143 153
odsłon aukcji
Klient zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w przygotowaniach do zbliżającego się sezonu sprzedażowego. Mieliśmy zwiększyć widoczności ofert w serwisie. W minionym okresie nie była ona zbyt zadowalająca.
Drugim istotnym celem Klienta było generowanie wysokich wartości sprzedaży przy pomocy narzędzia Allegro Ads. Oczekiwany zwrot z inwestycji miał utrzymywać się na poziomie minimum 10 zł.
Pierwsze działania na reklamach Allegro
W pierwszej fazie działań uruchomiliśmy kampanię Allegro Ads. Chcieliśmy sprawdzić potencjał produktów przy możliwie najniższych stawkach CPC (cost per click). Wyniki zweryfikowaliśmy po 2 tygodniach. Poniższy wykres przedstawia rezultaty naszych działań w tamtym okresie.
Multikonta Allegro
Klient przekazał nam 3 konta z bardzo podobnym asortymentem (część produktów na wszystkich kontach była wręcz identyczna). Aby uniknąć walki między kontami na stawki CPC w kampaniach Allegro Ads, postanowiliśmy postawić na zawężenie i rozszerzanie grup asortymentowych oraz na rotacyjne wybieranie miejsc emisji. Skuteczność tej metody okazała się bardzo wysoka dla wybranej kategorii, a spadki w pierwszym okresie odczuło jedynie najsłabsze konto.
W kolejnych tygodniach wdrożyliśmy na wybrany asortyment szereg działań marketingowych dostępnych w panelu Allegro takich jak wyróżnienia, monety, zestawy czy rabaty. Dzięki odpowiedniemu doborowi asortymentu oraz jego poszerzeniu udało nam się wygenerować znacznie wyższą sprzedaż na Allegro. W porównaniu do 2020 r. zwiększyliśmy ją o ponad 100%! Warto wspomnieć, że w analogicznym okresie sprzedażowym w 2020 r. kategoria Dom i ogród odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w związku z pandemią COVID-19.
Na przestrzeni dwóch miesięcy wypracowaliśmy również znaczące wzrosty
w kampaniach Allegro Ads.
Kluczowym działaniem okazało się utrzymywanie niskich stawek CPC, skalowanie budżetów i rezygnacja ze szczegółowej optymalizacji kampanii. Maksymalizacja zwrotu z inwestycji sprawiła, że maksymalizacja budżetów sprzedaży i skuteczność pozostałych działań marketingowych, rosły współmiernie do wyników całego konta.