Na początku marca 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z właścicielem sklepu na Allegro dom24_net. Klient specjalizuje się w sezonowej sprzedaży produktów z kategorii Dom i ogród. Otrzymaliśmy zlecenie dotyczące stworzenia kampanii Allegro Ads. Naszym zadaniem było wypromowanie wybranych grup produktowych w ramach promocji sezonowej.
191 265 zł
wartości sprzedaży na Allegro
10,35 zł
zwrotu z inwestycji
31961
wejść na aukcje Allegro
Dotychczas Klient samodzielnie prowadził kampanie Allegro Ads. Rezultaty nie były jednak zadowalające. Reklamy Allegro okazały się nieefektywne. Zwrot z inwestycji był niski, a sprzedaż internetowa wciąż utrzymywała się na tym samym poziomie.
Kampania Allegro Ads miała na celu wypromowanie sezonowych produktów, a co za tym idzie, również zwiększenie ogólnej sprzedaży na koncie.
Pierwsze działania w ustawianiu reklam Allegro
Nasze działania rozpoczęliśmy od stworzenia kampanii Allegro Ads obejmującej wszystkie dostępne produkty. Po pierwszym tygodniu, wytypowaliśmy te, które najlepiej konwertowały i przenieśliśmy je do osobnych kampanii. Celem tego działania było zwiększenie zwrotu z inwestycji. W porozumieniu z Klientem, wszystkie nowo wprowadzone produkty typowaliśmy do lepszych promocji, tak aby od razu mogły trafić na wysokie pozycje w trafności.Wyniki działań z tego okresu obrazuje poniższy screen.
Maksymalizacja efektów Allegro Ads
Pod koniec marca, mając już nieco więcej rozeznania w branży i informacji na temat docelowej grupy Klientów, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie na Allegro kampanii graficznych. Promowaliśmy najlepsze produkty Klienta, uwzględniając ich sezonowość. Były to: hulajnogi, lampy solarne, lampy tik-top, masażery, wagi kuchenne oraz wagi łazienkowe. Rezultaty kampanii graficznej, możesz prześledzić poniżej.
Podsumowując nasze działania na reklamach Allegro, w ciągu 3 miesięcy udało nam się wygenerować sprzedaż w kampaniach produktowych w wysokości 118 498,15 zł oraz kampaniach graficznych w wysokości 72 767,25 zł, przy zwrocie inwestycji wynoszącym ponad 10 zł.