Case study Allegro Ads: LoveStim – branża erotyczna | Pirk Spark

Case study Allegro Ads
LoveStim – branża erotyczna

LoveStim to popularna marka akcesoriów erotycznych oraz suplementów. Firma oferuje swój asortyment na wielu marketpleace’ach oraz stronie internetowej. W przypadku sprzedaży na Allegro właściciel marki natknął się na problem nieadekwatnego wzrostu kosztów w stosunku do sprzedaży. Naszym celem było znalezienie rozwiązania tej sytuacji.

hero

Problem ze sprzedażą erotyki na Allegro

Erotyka jest jedną z najtrudniejszych branż na Allegro. Z racji tego że mieliśmy już z nią doświadczenie, od razu przeszliśmy do działania. Na portalu nie brakuje tanich, wątpliwej jakości gadżetów erotycznych, które cieszą się dobrą sprzedażą. Nieświadomy konsument zmotywowany wysoką ilością sprzedanych sztuk oraz niską ceną może zaszkodzić nie tylko zasobności swojego portfela, ale również zdrowiu. Marka LoveStim jako polski producent musiała zetknąć się na Allegro z konkurencyjnymi produktami z zagranicy. Ponieważ zdobywanie rynku wiąże się z wysokimi kosztami Allegro, kluczowa była tutaj optymalizacja kosztów. Nie chcieliśmy jednak poprzestać tylko na zmniejszaniu wydatków – kolejnym wyzwaniem było zwiększenie sprzedaży online.

section image

Optymalizacja Allegro Ads

W realizacji celów pomogło nam precyzyjne dobieranie sposobów promocji oraz stopniowe wykluczanie nierentownych grup produktów z kampanii sponsorowanych Allegro. Po eliminacji nierentownych grup produktowych skupiliśmy się na poprawianiu jakości kluczowych ofert oraz na rozszerzeniu kategorii. Ustawiliśmy indywidualne, spersonalizowane kampanie sponsorowane Allegro Ads oraz reklamy graficzne na bestsellery. Mimo znacznego ograniczenia kosztów marketingowych, udało nam się osiągnąć wzrost sprzedaży. W głównej mierze była to zasługa wcześniejszego przygotowania ofert.

section image

Wyniki prowadzenia Allegro Ads

Koszty Allegro równe 52% przychodu w czerwcu zredukowaliśmy do 44% w sierpniu. Co więcej, udało nam się to osiągnąć przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży o kilkadziesiąt tysięcy zł. Nie poprzestaliśmy jednak na tym. Nadal sukcesywnie pracowaliśmy nad redukcją kosztów sprzedaży. Zaowocowało to obniżeniem wydatków do niecałych 34% w styczniu, przy jednoczesnym zwiększeniu sprzedaży o 22% w stosunku do czerwca. 

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 4.2 / 5. Liczba głosów 13

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?