Bezpłatny e-book o sekretach tworzenia ofert na Allegro

Jak osiągać dobre wyniki sprzedażowe na Allegro?
Każdy sprzedawca, który funkcjonuje na portalu nieco dłużej, doskonale wie, że za efektywną sprzedaż w równej mierze odpowiada system Allegro Ads oraz organiczne aspekty konta.
Najlepsze kampanie na nic się nie zdadzą, jeśli będą prowadziły do niechlujnych i niewłaściwie przygotowanych aukcji. Zwłaszcza teraz, gdy na Allegro panuje niezwykle zacięta rywalizacja o klienta. Jeśli kupujący uzna, że Twoja oferta zwyczajnie mu się nie podoba (nie tylko pod względem ceny), po prostu ją opuści i znajdzie interesujący produkt u konkurencji. Ty z kolei pożegnasz się z jego pieniędzmi… Na zawsze!
Co można zrobić, aby temu przeciwdziałać? To proste! Musisz zainteresować się tematem tworzenia skutecznych ofert na Allegro!
>>Pobierz bezpłatnie naszego nowego e-booka.
Ponad 40 stron wiedzy o tworzeniu ofert na Allegro!
Siła oferty Allegro
Kupowanie w internecie staje się coraz bardziej popularne, jednak wielu osobom wciąż kojarzy się z większym ryzykiem niż robienie zakupów w sklepach stacjonarnych. Wiąże się to oczywiście z faktem, że surfując w sieci, nie można dotknąć ani zważyć w dłoniach poszczególnych produktów. Wybierając towary, internauci po prostu muszą wierzyć bodźcom wizualnym. Dlatego też tak duże znaczenie dla konwersji ma zarówno estetyka, jak i sposób, w jaki oferty prezentują określone informacje.
Funkcje oferty Allegro:
- zachęcenie klientów do podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej,
- wyróżnienie na tle konkurencji,
- zwiększenie konwersji (oraz zysków ze sprzedaży),
- stworzenie wizerunku atrakcyjnej marki.
Czym charakteryzuje się dobra oferta Allegro?
- Tytułem ułatwiającym wyszukiwanie
Tytuł aukcji służy użytkownikom Allegro do wyszukiwania produktów. Tym samym, dobry tytuł powinien zawierać nazwę przedmiotu oraz najważniejsze informacje na jego temat (np. kolor, wymiary). Aby zwiększyć trafność ofert Allegro, warto także stosować odpowiednie frazy kluczowe.
- Grafikami wysokiej jakości
Ze względu na ograniczenia sprzedaży w sieci, grafiki produktowe mają kluczowe znaczenie w przyciąganiu uwagi kupującego. Z tego powodu należy dołożyć wszelkich starań, aby ukazywały dany przedmiot w sposób jednocześnie estetyczny i zgodny z rzeczywistością. Na konwersję wpływa również przedstawienie zalet towaru w potencjalnym otoczeniu użytkowania oraz dodanie zbliżeń i ujęć z wielu stron. Pamiętaj jednak, aby wybierając zdjęcia produktowe, zachować umiar i rozsądek! Jaskrawa kolorystyka i nadmiar detali może zadziałać na klientów zniechęcająco.
- Prawidłowo wypełnionymi parametrami
Parametry to oddzielna sekcja, która jest wbudowana w każdą aukcję Allegro. Przyjmuje formę tabeli i służy do przedstawiania najważniejszych cech sprzedawanego produktu. Prawidłowo uzupełnione parametry nie tylko pozwalają kupującym na szybkie odnalezienie poszukiwanych informacji, ale przekładają się także na zajmowanie lepszych pozycji w domyślnym sortowaniu.
- Opisem przygotowanym w oparciu o zasady języka korzyści
Tworząc ofertę, wielu sprzedawców najmniej czasu poświęca na opis. To ogromny błąd, ponieważ, jak dowodzą badania, tekst produktowy stanowi przeważający czynnik w procesie podejmowania decyzji zakupowej (uważa tak niemal 90% klientów!). Skuteczny opis powinien prezentować zalety i zastosowanie produktu w zgodzie z językiem korzyści. Dobrze, aby był maksymalnie merytoryczny, prosty (zrozumiały dla użytkowników), podzielony na sekcje oraz umiejętnie wzbogacony o popularne frazy kluczowe.
- Zgodnością z regulaminem
Niestety, nie każdy pamięta, że przed przystąpieniem do tworzenia ofert Allegro, należy zapoznać się z regulaminem serwisu. Nie zajmie Ci to zbyt wiele czasu, a pozwoli zaoszczędzić wielu dotkliwych konsekwencji (w tym: obniżenia trafności oraz ograniczenia sprzedaży). Czytając regulamin, dowiesz się między innymi, jakich słów nie wolno używać w opisie oferty oraz za jakie działania Allegro ucina zasięgi.


Popularne przykłady nieregulaminowości.
Czy tworzenie ofert Allegro jest trudne?
Sam system tworzenia oferty Allegro jest intuicyjny i bardzo łatwy w użytkowaniu. Kreowanie atrakcyjnych treści wymaga jednak sporej praktyki i doświadczenia, które nie ogranicza się wyłącznie do umiejętności pisarskich. Profesjonalni copywriterzy zajmujący się ofertami Allegro bardzo często posiadają szeroką wiedzę na temat psychologii i marketingu. Niemniej, już sama znajomość podstawowych zasad kreowania ofert zdecydowanie zwiększa skuteczność aukcji.
Oczywiście, ten artykuł w najmniejszym stopniu nie wyczerpuje tematu.
Dlatego też nasza Senior Copywriter, Marcelina Jułkowska, przygotowała osobny e-book na temat tworzenia ofert Allegro (>>link do pobrania).
Znajdziesz w nim nie tylko wskazówki przekładające się na zwiększenie skuteczności aukcji, ale także wyniki badań oraz wartościowe informacje na temat organicznych aspektów konta Allegro. Co więcej, Marcelina dołączyła do niego interesujący dodatek, dzięki któremu dowiesz się, jak używać ChatuGPT do generowania własnych opisów!
Koniecznie się z nim zapoznaj, jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży i rozwoju swojego sklepu Allegro, zwłaszcza, że e-book Marceliny jest całkowicie darmowy!