Oferty perełki na Allegro i ich skuteczność

Rafał Strączek

Allegro Team Leader

Opublikowane: 26 sierpnia, 2021
Kategoria:
5
(8)

Abonamenty Allegro to jedne z pierwszych usług, jakie wykonywaliśmy w naszej agencji. Po kilku latach działalności w tym zakresie z całą pewnością możemy stwierdzić, że najczęstszym problemem, z którym mierzą się Sprzedający, jest wysoka konkurencyjność, a co za tym idzie, również konieczność walki z dużymi producentami.

Allegro staje się serwisem coraz bardziej wyspecjalizowanym, na którym trudno jest się przebić małym sprzedawcom. Operujący wielkimi budżetami reklamowymi przedsiębiorcy wydają się być na uprzywilejowanej pozycji.

Sposobem małych sprzedających na wyjście z tej, jak się wydaje, patowej sytuacji jest konkurowanie niższą ceną. Jednak i takie rozwiązanie często okazuje się niewystarczające. Jak zatem walczyć z gigantami? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Przykład konkurowania ceną na Allegro
Przykład konkurowania ceną na Allegro

Problem z jakością przygotowanej aukcji

Częstym problemem Sprzedających na Allegro jest przywiązywanie zbyt małej wagi do jakości przygotowywanej aukcji. Problematyczny okazuje się również brak wiedzy Sprzedawców na temat tego, co wpływa na decyzję zakupową Klienta. Ciągnie to za sobą konsekwencje w postaci przepalonego budżetu na: Strefę Okazji, promowania, nic niedające oznaczenia „Nowość” lub „Hit” czy „wyklikanie” Allegro Ads. W rezultacie oferta ma sporo wyświetleń, ale nie generuje konwersji. Bardzo dobrze obrazują to statystyki reklam płatnych.

Statystyki niedopasowanych reklam płatnych Allegro
Statystyki niedopasowanych reklam płatnych Allegro

Z powyższej tabeli wynika, że dwa produkty mają podobną liczbę kliknięć i odsłon, jednak jeden z nich osiąga znacząco niższy zwrot z inwestycji. W tej sytuacji warto zastanowić się nad przyczyną takiego zjawiska.

Dlaczego aukcja nie sprzedaje, mimo że zostały spełnione wszystkie podstawowe warunki takie jak dostawy smart!, wysoka jakość sprzedaży i konkurencyjna cena?

Wyżej wymienione czynniki wpływają na trafność aukcji, a więc na jej widoczność wśród konkurencyjnych produktów. Nie zapewnia nam to jednak sprzedaży.

Wysoka pozycja produktu bez wysokiej sprzedaży - Allegro
Wysoka pozycja produktu bez wysokiej sprzedaży – Allegro

Produkt nie musi być wysoko w trafności, aby był widoczny dla Twoich Klientów –> sprawdź Allegro Ads

Czy to w ogóle możliwe, żeby nasz produkt znalazł się wysoko w trafności bez sprzedaży? Tak, w mniej konkurencyjnych kategoriach istnieje szansa wypromowania produktu nawet na pierwszą stronę z zerową sprzedażą. Ale co dalej? Niestety, to nie koniec pracy nad aukcją. Jeżeli oferta będzie miała dużo wyświetleń i wejść, a brak zakupów, jej trafność spadnie do momentu, aż zniknie z oczu potencjalnych kupujących. Jak widzisz, wysoka trafność nie gwarantuje sprzedaży. Dlatego należy wziąć pod uwagę inny czynnik, jakim jest jakość aukcji.

W przytoczonej wyżej sytuacji jakość samej aukcji jest niska i nie przekonała kupującego do dokonania zakupu.

Aby to wyjaśnić, posłużę się przykładem. Wyobraź sobie, że chcesz kupić wózek dla lalek dla swojej córki. Trafiasz na dwie aukcje z taką samą ceną, a jej opisy wyglądają tak:

Milly Mally Wózek dla lalek Julia Prestige Mint – cena 44,90 zł

Ta sama cena - porządnie przygotowany opis aukcji Allegro
Ta sama cena – porządnie przygotowany opis aukcji Allegro

Milly Mally Wózek dla lalek Julia Prestige Mint – cena 44,90 zł

Ta sama cena - marnie przygotowany opis aukcji Allegro
Ta sama cena – marnie przygotowany opis aukcji Allegro

Który wybierzesz? Który wzbudził w Tobie zaufanie i pozytywne emocje? Teraz wyobraź sobie, że kupujesz drogą lustrzankę za kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych. Decyzja zakupowa staje się trudniejsza – u kogo kupić, kto da mi większą gwarancję zadowolenia z zakupu? Ktoś, kto przekopiował zdawkowy opis producenta, czy ktoś, kto postarał się i chce jak najlepiej pokazać swój produkt Klientowi?

To pytania retoryczne, zostawiam je więc bez odpowiedzi.

Jak podnieść jakość oferty na Allegro?

To proste: poprzez wdrożenie elementów, na które zwracają uwagę kupujący tuż po otwarciu aukcji. Oto kilka czynników mających bardzo duży wpływ na konwersję:

  • Opis z językiem korzyści („Dlaczego warto kupić ten produkt tutaj?”).
  • Klarownie przedstawione parametry (wyróżnienie najważniejszych cech).
  • Układ boxów w aukcji (to, co najważniejsze, powinno znaleźć się na samej górze).
  • Wysokiej jakości grafiki z logotypem marki produktu.
  • Grafiki użytkowe (pokazanie produktu w użyciu).
  • Odpowiednio dobrana kategoria (duplikaty w dodatkowych kategoriach).
  • Wypełnione parametry produktów (w tym parametry dodatkowe).

Jak stworzyć wysokojakościową ofertę na Allegro?

Najlepiej z pomocą grafika, copywritera i specjalisty Allegro, który dodatkowo zadba o odpowiednie nagłówki zawierające słowa kluczowe. Płacenie za pracę trzech osób może być jednak dość kosztowne, dlatego polecamy skorzystać z naszego rozwiązania – usługi kompleksowego tworzenia „ofert perełek”, bo tak je tutaj nazywamy.

Oto przykładowe oferty perełki, które wykonaliśmy dla naszych Klientów:

Czym jest na Allegro tzw. „oferta perełka” i dlaczego warto w nią zainwestować?

Oferta perełka to aukcja dopasowana do aktualnie obowiązujących algorytmów i upodobań Użytkowników – zawiera estetyczne, przykuwające uwagę zdjęcia, infografiki oraz merytoryczny, perswazyjny opis.

Tworzenie ofert perełek to nasza autorska usługa, dlatego prawdopodobnie nie znajdziesz jej nigdzie indziej (przynajmniej nie w tak kompleksowym wydaniu).

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 8

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?