Kategorie produktów z grupy „Budownictwo i akcesoria” (w której znajduje się także powiązana z naszym Klientem podkategoria „Elektryka i akcesoria”) wciąż rozwijają się na portalu, co oznacza, że generują coraz większy popyt. Dlatego też wielu sprzedawców może zyskać dzięki nim swoją szansę na zwiększenie sprzedaży.
Mimo dużej konkurencji produkty z tych kategorii w większości trafiają do specjalistów, którzy nie poprzestają na pojedynczych zakupach i często zostają stałymi klientami danego sklepu. Tym samym, działania marketingowe mogą być mocno skupione wokół konkretnej grupy docelowej. Duży odsetek powracających regularnie klientów może zapewnić stały dochód na wysokim poziomie – nawet w przypadku niskiej marży.
Tylko w tym roku, 30 największych sprzedawców działających w kategoriach z grupy „Budownictwo i akcesoria” osiągnęło łączny przychód na poziomie ponad 233 mln zł. Taki wynik robi szczególne wrażenie, ponieważ dotyczy wyłącznie okresu od stycznia do końca maja 2022 r.
Mimo dobrych perspektyw, wielu sprzedawców działających w pokrewnych branżach wstrzymuje się od sprzedaży na marketplace’ach, nie zdając sobie sprawy, że obecnie na Allegro istnieje popyt na praktycznie każdy rodzaj produktu.