Case study obsługa Allegro + Allegro Ads: Liko

Liko-sklep to hurtownia elektrotechniczna, która powstała w 2003 r. Firma sprzedaje wysokiej jakości akcesoria elektryczne oraz oświetlenie ogrodowe. Nasza współpraca rozpoczęła się w marcu 2021 roku i trwa do dziś. Przez ponad rok udało się nam wspólnie zwiększyć sprzedaż ze 150 tys. zł w lutym 2021 r. do rekordowych 750 tys. zł w marcu 2022.

hero

Dlaczego Klient nawiązał współpracę z agencją marketplace?

Hurtownia Liko-sklep prowadzi sprzedaż na Allegro od niemal 6 lat, jednak dopiero w 2020 r. ten kanał sprzedaży zaczął przynosić realne zyski. W połowie marca 2021 r. firma skontaktowała się z nami w celu zwiększenia swojej dotychczasowej sprzedaży poprzez działania organiczne oraz prowadzenie kampanii Allegro Ads.

image

Początek współpracy optymalizacji sklepu na Allegro

image

Problem

Branża elektrotechniczna charakteryzuje się na Allegro dużą konkurencją oraz stosunkowo niską marżowością produktów. Klient oczekiwał, że zwiększymy wartość sprzedaży na Allegro, zachowując jednocześnie dotychczasowe koszty związane z funkcjonowaniem na portalu. Było to możliwe ze względu na fakt, że elektronika charakteryzuje się na Allegro dużym popytem generowanym przez powracających klientów.

image

Cel

Naszym głównym celem było zwiększenie sprzedaży, jednak Klient poprosił, abyśmy skupili się na produktach takich producentów jak: Legrand, Karlik, Ospel oraz Sonata. Prowadząc działania, mogliśmy z kolei całkowicie pominąć kable YTDY, których czas pakowania był bardzo długi, co w ich przypadku przekładało się na niską rentowność w stosunku do pozostałego asortymentu.

image

Plan działania

Każdą współpracę rozpoczynamy od przesłania briefu, dzięki któremu zbieramy najważniejsze informacje. Brief pomaga także naszym Klientom w wyjaśnieniu specyfiki swojej branży. Niezmiennie od lat kierujemy się zasadą „My znamy się na e-commerce, ale to Klient zna się na swojej branży” i w zgodzie z nią postępowaliśmy także w tym przypadku.

Kompleksowa obsługa Allegro

Działania organiczne

Przez pierwsze 3 miesiące współpracy prowadziliśmy wzmożone działania w zakresie zdefiniowanym w naszej ofercie Abonament Prowadzenia Sprzedaży. Choć było to bardziej kosztowne dla Klienta, zajęliśmy się całkowitą obsługą marketingową jego sklepu Allegro. Miało to kluczowe znaczenie dla sukcesu, ponieważ na najbliższe miesiące przypadał szczyt sezonu sprzedażowego dla większości kategorii.


Przygotowaliśmy oprawę graficzną, poprawiliśmy oferty pod kątem organicznym, uzupełniliśmy kluczowe zakładki w sklepie Klienta oraz wyselekcjonowaliśmy produkty o szczególnym znaczeniu dla budowy przyszłej sprzedaży. Zgodnie z ustaleniami z Klientem po przygotowaniu gruntu pod kampanie reklamowe, zmniejszyliśmy koszt naszej obsługi (oferta Allegro Ads – pakiet profesjonalny).

Kampanie Allegro Ads

Na podstawie opracowanej strategii i analizy dotychczasowych działań Klienta 15 marca 2021 r. zainicjowaliśmy płatne reklamy. Kierowaliśmy się przy tym grupami produktów wskazanych marek oraz niską marżowością branży. Wyniki, jakie udało nam się osiągnąć za pomocą samych kampanii sponsorowanych były imponujące.Dzięki nim wygenerowaliśmy aż 395 tys. zł sprzedaży w zaledwie 2,5 miesiąca! Osiągniecie takiej wartości wymagało w tym przypadku niezbyt wysokiego budżetu, ponieważ wszystkie działania pochłonęły niecałe 17 tys. zł. Warto również wspomnieć, że wdrożone reklamy wygenerowały spektakularną liczbę wyświetleń (aż 2 mln!).

Wykorzystaliśmy nie tylko standardowe kampanie sponsorowane, ale także o wiele lepiej sprecyzowaną reklamę graficzną. Ona także zakończyła się sukcesem, ponieważ pozwoliła nam uzyskać sumaryczną wartość sprzedaży na poziomie ponad 160 tys. zł, kosztując zaledwie 3,5 tys. zł.

Dalsze prowadzenie kampanii Allegro Ads

Po zoptymalizowaniu aspektów organicznych, wspólnie z Klientem zdecydowaliśmy, że warto ograniczyć nasze działania wyłącznie do pracy z Allegro Ads. Warto tutaj wspomnieć, że kategoria „Elektryka i akcesoria” cały czas rozwija się na portalu, co oznacza, że stale rośnie popyt na przypisane do niej produkty. W związku z tym dalsza współpraca z Klientem polegała głównie na analizie aktualnych trendów i dopasowywaniu do nich prowadzonych przez nas kampanii.

Co szczególnie ciekawe, wraz z rozwojem kategorii „Elektryka”, nasze wyniki również stawały się coraz lepsze. To dlatego, że regularnie szukaliśmy nowych okazji do promocji kolejnych grup produktowych. Stopniowo eliminowaliśmy nierentowne oferty oraz optymalizowaliśmy kampanie w taki sposób, aby były możliwie najbardziej opłacalne dla Klienta.

W okresie od lutego do końca maja 2022 r. udało nam się utrzymać stabilny zwrot z inwestycji na poziomie aż 31 zł. Jednocześnie wypracowaliśmy (i to tylko za pomocą reklam sponsorowanych) sprzedaż o wartości ponad 1,1 mln złotych, przeznaczając na to wyłącznie 36 tys. zł budżetu.

Podsumowanie wyników Allegro Ads i działań na koncie

Nasza współpraca z Liko-sklep pokazuje, że połączenie znajomości branży przez Klienta oraz naszego doświadczenia w e-commerce może przynieść znakomite efekty, nawet w przypadku asortymentu, który przeciętnemu odbiorcy raczej nie kojarzy się z Allegro.

W zaledwie 2,5 miesiąca udało nam się wygenerować 395 tys. zł sprzedaży z reklam sponsorowanych oraz ponad 160 tys. zł z reklam graficznych. Sumarycznie w okresie luty-maj 2021 r., udało nam się wydobyć z reklam Allegro Ads sprzedaż o wartości ponad 1,1 mln złotych.

hero

Allegro sprzedaż – produkty elektrotechniczne | Opinia specjalisty

Kategorie produktów z grupy „Budownictwo i akcesoria” (w której znajduje się także powiązana z naszym Klientem podkategoria „Elektryka i akcesoria”) wciąż rozwijają się na portalu, co oznacza, że generują coraz większy popyt. Dlatego też wielu sprzedawców może zyskać dzięki nim swoją szansę na zwiększenie sprzedaży.Mimo dużej konkurencji produkty z tych kategorii w większości trafiają do specjalistów, którzy nie poprzestają na pojedynczych zakupach i często zostają stałymi klientami danego sklepu. Tym samym, działania marketingowe mogą być mocno skupione wokół konkretnej grupy docelowej. Duży odsetek powracających regularnie klientów może zapewnić stały dochód na wysokim poziomie – nawet w przypadku niskiej marży.

Tylko w tym roku, 30 największych sprzedawców działających w kategoriach z grupy „Budownictwo i akcesoria” osiągnęło łączny przychód na poziomie ponad 233 mln zł. Taki wynik robi szczególne wrażenie, ponieważ dotyczy wyłącznie okresu od stycznia do końca maja 2022 r.

Mimo dobrych perspektyw, wielu sprzedawców działających w pokrewnych branżach wstrzymuje się od sprzedaży na marketplace’ach, nie zdając sobie sprawy, że obecnie na Allegro istnieje popyt na praktycznie każdy rodzaj produktu.

Michał Surmacz

Michał Surmacz

Team Leader & Marketplace Specialist

Specjalista z ponad 10-letnik doświadczeniem w branży e-commerce. Na przestrzeni lat bacznie obserwował zachodzące na rynku zmiany, co obecnie skutecznie wykorzystuje w swoich działaniach. Michał ma prawdziwie analityczny umysł. Specjalizuje sie w kampaniach Allegro Ads i przeprowadzaniu audytów. Od niedawna jest jednym z dwóch Team Leaderów zespołu Marketplace

m.surmacz@pirkspark.pl 

Ścieżka współpracy z agencją Allegro Ads Partner +

Jak pracujemy dla Twojego wzrostu sprzedaży na Allegro?

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Analiza

Przeprowadzamy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.

image

3

Działania organiczne

Przygotowujemy konto Klienta, aby uzyskać możliwie najlepsze wyniki organiczne oraz zwiększyć efektywność kampanii sponsorowanych.

image

4

Allegro Ads

Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.

image

5

Wyniki

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.

case study

Projekty, z których
jesteśmy dumni

slide

Case study Acco Brands – Ads4Brands

Wyzwanie

Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

Co zrobiliśmy?

Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

Efekt!

Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.





slide

Case study Flystore

Wyzwanie

Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Co zrobiliśmy?

Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

Efekt!

Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.



slide

Case study Dip 24

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

Co zrobiliśmy?

Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

Efekt!

Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!



Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 4

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?