Case study obsługi Allegro + Allegro Ads: Seromix | Pirk Spark

Case study obsługa Allegro + Allegro Ads:
SEROMIX

Seromix to niewielka firma pochodząca z Podhala. Specjalizuje się w produkcji i sprzedaży serów oraz mięs i tradycyjnych wyrobów. Posiada własny sklep internetowy oraz konto na Allegro.

 

Nasza współpraca zaczęła się w lipcu 2022 r. W pierwszym miesiącu działaliśmy na rzecz Klienta w ramach Abonamentu Profesjonalnego, a po wprowadzeniu kluczowych zmian zaproponowaliśmy przejście na Abonament Podstawowy.

 

Obecnie nie tylko prowadzimy sprzedaż Klienta, ale także realizujemy działania marketingowe poprzez system Allegro Ads.

hero

Dlaczego Klient nawiązał współpracę z naszą agencją Allegro?

Klient zgłosił się do nas, ponieważ nie miał czasu, aby samodzielnie obsługiwać konto Allegro. Szczególnie zależało mu na obniżeniu kosztu sprzedaży swoich produktów, który w czerwcu 2022 r. osiągnął zatrważający poziom 55,94%!

image

Początek współpracy optymalizacji sklepu na Allegro

image

Problem

Marka Seromix borykała się z wieloma problemami związanymi ze sprzedażą na Allegro.

Najważniejsze były oczywiście wysokie koszty sprzedaży, ale Klient cierpiał również z powodu niskich wyników sprzedażowych (dotyczących zarówno ilości sprzedawanych produktów, jak i niesatysfakcjonującego zwrotu z inwestycji).

image

Cel

Razem z Klientem ustaliliśmy, że w pierwszej kolejności zajmiemy się optymalizacją sprzedaży Allegro.

Po zmniejszeniu dotychczasowych kosztów do założonego poziomu, mieliśmy skupić się na zwiększeniu sprzedaży i budowie rozpoznawalności marki.

image

Plan działania

Naszą współpracę zaczęliśmy od dogłębnej analizy funkcjonowania konta Seromix. Weryfikacja kluczowych obszarów pozwoliła nam na zlokalizowanie elementów odpowiedzialnych za obniżanie zysków.

W dalszej kolejności zajęliśmy się poprawą parametrów samego konta Allegro oraz poszczególnych ofert. Po obniżeniu kosztów sprzedaży i wyeliminowaniu nieregulaminowości przeszliśmy do działań w ramach Allegro Ads.

Prowadzenie Allegro – początkowy etap współpracy

Aby zwiększyć efektywność sprzedaży na Allegro i zminimalizować ponoszone straty postanowiliśmy wyeliminować wszystkie czynniki, które wpływały na wysoki poziom kosztów. Tym samym, wyłączyliśmy Monety, promocje elastyczne i na stronie kategorii, a także promowanie na stronie działu oraz Strefy Okazji Allegro.

 

Dopiero wówczas przystąpiliśmy do optymalizowania poszczególnych obszarów sklepu. Aby zwiększyć zainteresowanie ofertą oraz wyróżnić się na tle konkurencji, stworzyliśmy nową oprawę graficzną. Następnie skupiliśmy się na miniaturkach Allegro. Nie tylko dostosowaliśmy je do regulaminu Allegro, ale zadbaliśmy również o ich estetykę. Poprawiliśmy także tytuły oraz treść aukcji – przemyślane opisy odpowiednio nasycone frazami kluczowymi pozwoliły zminimalizować liczbę dyskusji i zapytań, które do tej pory pojawiały się z powodu niezrozumienia przez kupujących oferty. Działania tego typu szybko doprowadziły do zajęcia wyższych pozycji w trafności Allegro.

 

W celu zwiększenia sprzedaży Klienta, zaprojektowaliśmy atrakcyjne zestawy, które dodatkowo przyciągały kupujących dzięki dodaniu gratisów. Na zainteresowanie użytkowników Allegro ofertą wpływ miała także aktualizacja wielowariantowości w oparciu o oczekiwania konsumentów.

image

Największą Allegro sprzedaż przynoszą oferty bez wyróżnienia, co oznacza, że 93% wartości sprzedaży jest generowany przez Allegro Ads oraz klientów “powracajacych do sklepu”. W tym miejscu warto wspomnieć, że reklamy Allegro Ads służą wyłącznie do prezentacji asortymentu i zwiększaniu ruchu na ofertach, a nie rozwoju sprzedaży samej w sobie. To oznacza, że takie wyniki można osiągnąć jedynie wówczas, gdy organiczne parametry aukcji Allegro są odpowiednio zoptymalizowane i dostosowane do wymagań potencjalnych kupujących.

image

Największą bolączką naszego klienta były wysokie koszty, które ponosił prowadząc sklep na Allegro. W czerwcu, wynosiły one aż 55,94%! Z miesiąca na miesiąc udało nam się stopniowo zmniejszyć kwotę prowadzenia sprzedaży. Naszą drogę pokazujemy na drugiej grafice. Już w lipcu, nasze działania doprowadziły koszty do poziomu 27,43%, a w październiku udało nam się osiągnąć 12,62% przy jednoczesnym zwiększaniu sprzedaży na Allegro!

Dalsza kompleksowa obsługa Allegro

W celu przyspieszenia rozwoju sprzedaży skupiliśmy się na rotowaniu promowanymi ofertami na Allegro. Działając w ten sposób udało nam się zachować zwrot na poziomie 10 zł (wedle życzenia Klienta), jednocześnie nie zwiększając budżetu na działania marketingowe.

 

W kolejnym kroku wdrożyliśmy reklamy graficzne, które do dziś przyniosły ponad 6 tys. zł zysków. Wliczając do tego sprzedaż wspieraną, wynik wzrasta aż trzykrotnie – do ok. 19 tys. zł. W przypadku Seromix doskonale spisała się także wtyczka Google. Rozwiązanie tego typu nie tylko poskutkowało zwiększeniem sprzedaży, ale także przyniosło zwrot na poziomie ok. 9 zł. Było to możliwe dzięki doskonałemu dopasowaniu metod marketingowych do specyfiki Klienta, ponieważ reklama zewnętrzna Google nie sprawdza się w każdej sytuacji.

 

Obecnie zajmujemy się głównie optymalizowaniem ofert oraz rozbudową asortymentu Seromix. Regularnie wprowadzamy do sklepu nowości. Tym samym, na koncie Klienta można znaleźć już nie tylko produkty spożywcze, ale także inne wyroby z Podhala (m.in. kapcie, pościele i chusty z góralskimi wzorami).

Podsumowanie case study obsługa Allegro + Allegro Ads

Dzięki naszej pomocy Seromix z nawiązką zrealizował wszystkie wyznaczone cele. Nie tylko zmniejszyliśmy koszty sprzedaży na Allegro, ale także znacząco zwiększyliśmy efektywność sklepu. Allegro sprzedaż Klienta rośnie z miesiąca na miesiąc, przy czym warto pamiętać, że dla jego głównej kategorii najlepszym sezonem pozostaje grudzień. Biorąc to pod uwagę, w najbliższym czasie spodziewamy się kolejnych wzrostów.

 

Co więcej, już po dwóch miesiącach od momentu rozpoczęcia prowadzenia przez nas konta Allegro (we wrześniu 2022 r.) konto Seromix_3 zajęło 5. miejsce w swojej kategorii (wcześniej, nie mieszcząc się w pierwszej 10), a w październiku 2022 r. awansowało na 1. miejsce, zostawiając innych sprzedających w tyle!

Ścieżka współpracy z agencją Allegro Ads Partner+

Jak pracujemy dla wzrostu Twojej sprzedaży na Allegro?

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Indywidualna strategia

Przeprowadzamy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.

image

3

Minimalizacja kosztów

Zmniejszamy ponoszone koszty bez zwiększania budżetu marketingowego oraz optymalizujemy kluczowe obszary funkcjonowania sklepu.

image

4

Allegro Ads

Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.

image

5

Wyniki

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.

Allegro sprzedaż – produkty spożywcze | Opinia specjalisty

Przez długi czas Allegro kojarzyło się przede wszystkim ze sprzedażą elektroniki i przedmiotów codziennego użytku. Przykład naszego Klienta dowodzi jednak, że sytuacja uległa zmianie.

 

Obecnie przekrój asortymentu dostępnego na portalu jest bardzo szeroki i bez problemu można znaleźć na nim nawet produkty spożywcze – zwłaszcza te o długiej dacie przydatności do spożycia.

 

Pod tym względem sery i domowe wyroby mięsne są rzeczywiście dość nietypowe, niemniej nawet one znajdują na Allegro swoich nabywców.

Michał Surmacz

Michał Surmacz

Team Leader & Marketplace Specialist

Specjalista z ponad 10-letnik doświadczeniem w branży e-commerce. Na przestrzeni lat bacznie obserwował zachodzące na rynku zmiany, co obecnie skutecznie wykorzystuje w swoich działaniach. Michał ma prawdziwie analityczny umysł. Specjalizuje sie w kampaniach Allegro Ads i przeprowadzaniu audytów. Od niedawna Team Leader zespołu Marketplace.

m.surmacz@pirkspark.pl  

Historie sukcesu naszych Klientów Allegro Ads

slide

Case study Acco Brands

Wyzwanie
Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

 

Co zrobiliśmy?
Zrealizowaliśmy kampanie Ads Allegro w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne.  W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik konwersji oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

 

Efekt
Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.

slide

Case study Flystore

Wyzwanie
Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji w Allegro Ads.

 

Co zrobiliśmy?
Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

 

Efekt!
Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.

slide

Case study Dip 24

Wyzwanie
Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

 

Co zrobiliśmy?
Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

 

Efekt!
Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 4.3 / 5. Liczba głosów 6

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?