Case study
flystore_pl


Flystore_pl to firma specjalizująca się w sprzedaży dronów. Działa nie tylko na Allegro, ale także stacjonarnie. Klient posiada również własny sklep internetowy, który ze względu na ciekawy asortyment i wysoką jakość obsługi cieszy się sporym zainteresowaniem.

Nasza współpraca rozpoczęła się w marcu 2021 roku i od początku układała się bardzo pomyślnie. Do tego stopnia, że już po miesiącu (w kwietniu 2021 roku) Klient powierzył nam do prowadzenia swoje drugie konto, a we wrześniu 2021 roku – trzecie.

hero

Dlaczego nawiązaliśmy współpracę?

Klientowi zależało na optymalizacji konta. Chciał, aby sprzedaż dronów i innego asortymentu wspierały się nawzajem w celu generowania wysokiego i stabilnego dochodu przez cały rok.

image

Rozmowy wstępne

image

Problem

Głównym problemem Klienta było utrzymanie określonego stopnia opłacalności inwestycji. Kategoria dronów na Allegro ma jednak to do siebie, że wielu kupujących odwiedza oferty jedynie z ciekawości (bez zamiaru dokonania zakupów). Takie zachowanie odpowiada za przepalanie znacznej części budżetu reklamowego i obniża rentowność prowadzonych działań.

image

Cel

Utworzenie wzrostowego trendu sprzedaży przy równoczesnym zachowaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Klient chciał także, żebyśmy zajęli się wyłonieniem rentownych grup produktowych i stopniowym budowaniem silnej pozycji flystore_pl w kategorii „Elektronika” na Allegro.

image

Plan działania

Klucz do sukcesu w branży elektronicznej stanowi błyskawiczne reagowanie na chwilowe trendy.

Aby osiągnąć zamierzony cel, postanowiliśmy zająć się bardzo częstą optymalizacją oraz regularnym śledzeniem nowości na koncie. Wsparciem dla tych działań miało być aktywne poszukiwanie ewentualnych bestsellerów.

Za równie ważne uznaliśmy skrupulatne eliminowanie wszelkich nierentownych ofert oraz regularne ewaluowanie sprzedawanych produktów.

Sezonowość

Analiza sytuacji pozwoliła nam wytypować sezonowość jako istotny czynnik sukcesu w przypadku sklepu Klienta. Dlatego też postanowiliśmy zwrócić szczególną uwagę na okres sprzedażowy i minimalizowanie niepotrzebnych kosztów. Z kolei tuż po grudniowym boomie i naturalnym osłabieniu sprzedaży mocno skupiliśmy się na maksymalizowaniu opłacalności prowadzonych działań oraz regularnym wyłapywaniu nierentownego asortymentu.

Na początku marca 2022 roku, gdy tylko wykrystalizował się trend, ponownie zwiększyliśmy stawki oraz koszty kampanii. Takie działanie bezpośrednio przełożyło się na wysokie wyniki sprzedażowe (wzrost o 237% w porównaniu lutego do marca oraz o kolejne 151% w porównaniu marca do kwietnia), przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

Reklamy graficzne i sponsorowane

Niebagatelną rolę w kreowaniu satysfakcjonującej sprzedaży dla naszego Klienta odegrało także wykorzystanie reklam graficznych. Kampanie tego typu zapewniły nie tylko zwiększenie ruchu na koncie, ale także wpłynęły na promocję całej marki, co ostatecznie przełożyło się na wygenerowanie wysokiej wartości sprzedaży wspieranej.

Działania z obszaru Allegro Ads zaczęliśmy od gruntownej analizy wyników sprzedażowych w kampaniach sponsorowanych. W ten sposób wyłoniliśmy potencjalnie najbardziej rentowne produkty dla graficznej formy reklamy. Następnie (mając już solidną i dobrze zarabiającą bazę) wprowadziliśmy do kampanii kolejne grupy produktowe, jeszcze bardziej windując uzyskiwane wyniki.

Klientowi od początku zależało na zachowaniu wysokiego zwrotu z inwestycji, dlatego już od pierwszych dni współpracy skupiliśmy się na utrzymaniu tego współczynnika na stabilnym poziomie. Po osiągnięciu średniego wyniku 42,69 złotych (doszło do tego po 3 miesiącach od startu reklam), zajęliśmy się sukcesywnym tworzeniem coraz bardziej szczegółowych kampanii. W ten sposób uzyskaliśmy aż 341 409,25 złotych łącznej wartości sprzedaży (był to wzrost o 314% w porównaniu z pierwszym tygodniem naszej pracy na koniec pierwszego kwartału 2021 roku).

Dalsza współpraca

Nasz partner nie tylko posiada w swojej ofercie świetny asortyment, ale również sukcesywnie go rozbudowuje, bardzo często dodając kolejne produkty oraz wprowadzając liczne przetasowania. Takie działania są zupełnie normalne i typowe dla branży, która uwielbia nowości i nienawidzi stagnacji. Jej specyfika sprawia, że ilość elementów wymagających optymalizacji na koncie nigdy nie maleje.

Z tego powodu wciąż kontynuujemy naszą współpracę. W przyszłości mamy zamiar jeszcze bardziej rozwinąć sklep Klienta, jednocześnie ciągle poprawiając generowane wyniki. Obecnie głównie monitorujemy stawki, aby przygotować się na okres spadku zainteresowania w okresie wakacyjnym. Planujemy także zainicjowanie szybkich i agresywnych działań na początku września.

Podsumowanie

Połączenie ciekawego asortymentu z naszą wiedzą i doświadczeniem, pozwoliło zbudować naprawdę silną markę. Współpracę z Klientem zaczynaliśmy od sprzedaży, której wartość nie przekraczała 74 930,17 zł (kwiecień 2021 roku), z kolei obecnie osiągamy wyniki oscylujące w okolicach miliona (948 245,61 zł w kwietniu 2022 roku).

Działając przez ponad rok, w pełni zrealizowaliśmy wyznaczone cele. Taką skuteczność zawdzięczamy opieraniu się o przemyślaną strategię. To właśnie dzięki niej Klient zajął pierwsze miejsce wśród wszystkich sprzedawców Allegro związanych z kategorią „Drony”.

hero

Ścieżka współpracy

Jak pracujemy dla Twojego wzrostu?

image

1

Kontakt z Klientem

Współpracę rozpoczynamy od wypełnienia briefu przez Klienta.

image

2

Indywidualna strategia

Prowadzimy szczegółową analizę konkurencji oraz branży Klienta, a następnie opracowujemy indywidualną strategię działania.

image

3

Poszukiwanie bestsellerów

Bieżące monitorowanie kategorii pozwala nam na błyskawiczne reagowanie na trendy i wyławianie najlepiej rokujących produktów.

image

4

Allegro Ads

Projektujemy i realizujemy płatne kampanie reklamowe w zgodzie z celem i potrzebami Klienta.

image

5

Wyniki

Dzięki ścisłej współpracy z Klientem osiągamy założone cele.

Background

Branża elektroniczna cały czas rozwija się na Allegro. Dzięki temu wciąż jest stosunkowo przyjazna dla nowych graczy. Oczywiście, sytuacja ulegnie zmianie wraz ze wzrostem jej znaczenia. Rynek ma tendencje do monopolizowania, dlatego z czasem nowym sklepom coraz trudniej będzie wyróżnić się na tle licznej konkurencji i, tym samym, zająć korzystną pozycję.

Generalnie, im szybciej pojawimy się w kategorii ze swoimi produktami, tym będziemy mieć większą szansę na powodzenie w przyszłości. Aby dodatkowo ułatwić sobie drogę do sukcesu, warto korzystać z usług agencji marketingowej. Współpracując ze specjalistami, można zyskać przewagę konkurencyjną, która pozwoli szybko i sprawnie zaprezentować się szerokiemu gronu odbiorców.

Michał Dębski

Michał Dębski

Allegro Specialist

Specjalista Allegro z doświadczeniem w obsłudze klientów zagranicznych. Zwolennik szczerej i otwartej relacji z Klientem. Mimo raczej humanistycznych zainteresowań, potrafi rzetelnie analizować wyniki kampanii Allegro Ads, zawsze dążąc do ich zdecydowanej poprawy.

m.debski@pirkspark.pl 

Zwiększ sprzedaż
z Allegro Ads

Zainwestuj w reklamę Allegro Ads i powierz nam jej optymalizację. Zapisz się na darmową konsultację z naszym Specjalistą Allegro Ads!


    hero image

    case study

    Projekty, z których
    jesteśmy dumni

    slide

    Case study Acco Brands – Ads4Brands

    Wyzwanie

    Utrzymanie (za pośrednictwem jednego podmiotu) zwrotu z inwestycji na określonym poziomie w przypadku wszystkich pięciu kont należących do Klienta.

    Co zrobiliśmy?

    Zrealizowaliśmy kampanie w oparciu o niskie CPC, aby zwiększyć popularność poszczególnych aukcji oraz zmaksymalizować liczbę ich odsłon. Wprowadziliśmy także reklamy graficzne. W ten sposób podnieśliśmy wskaźnik CR oraz zbudowaliśmy satysfakcjonującą sprzedaż.

    Efekt!

    Zapewniliśmy ofertom Klienta ponad 6,5 mln odsłon, co poskutkowało sprzedażą niemal 7 tys. produktów oraz wygenerowaniem wartości na poziomie 268 tys. zł.


    slide

    Case study Flystore

    Wyzwanie

    Zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego zwrotu z inwestycji.

    Co zrobiliśmy?

    Monitorowaliśmy rynek, aby natychmiastowo reagować na chwilowe trendy. Śledzenie bestsellerów połączyliśmy z usuwaniem nierentownych ofert oraz ciągłym wprowadzaniem optymalizacji.

    Efekt!

    Dzięki Allegro Ads i minimalizacji niepotrzebnych kosztów udało nam się wygenerować dla Klienta sprzedaż o wartości ponad 4,6 mln zł, zajmując tym samym pierwsze miejsce w kategorii.

    slide

    Case study Dip 24

    Wyzwanie

    Klient zgłosił się do nas z prośbą o zwiększenie wartości sprzedaży oraz wytypowanie ofert wiodących, które będą w stanie generować zysk w przypadku tymczasowych braków innych produktów.

    Co zrobiliśmy?

    Zajęliśmy się systematycznym wskazywaniem ofert o największym potencjale sprzedażowym oraz ich optymalizacją. W celu zbudowania stałego zysku skorzystaliśmy także z Allegro Ads.

    Efekt!

    Systematycznie wyszukując najlepiej rokujące produkty, udało nam się spełnić oczekiwania Klienta. Już w ciągu pierwszych 30 dni naszej współpracy wygenerowaliśmy sprzedaż, która przekroczyła wartość tej z ubiegłego miesiąca aż o 300%!

    Spodobał Ci się ten wpis?

    Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

    Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

    Bądź pierwszy!

    We are sorry that this post was not useful for you!

    Let us improve this post!

    Tell us how we can improve this post?