Ads4Brands Allegro Poradnik: reklamy dla marek od A do Z – przykłady, opłacalność, czy warto?
Jesteś merchantem marki lub producentem? Koniecznie musisz wiedzieć, czym są reklamy Ads4Brands i jak działają – to dla Ciebie bowiem zostały stworzone. Od klasycznych Allegro Ads różni je to, że dają Ci opcję wsparcia Twoich dystrybutorów w zakresie sprzedaży na Allegro z jednego scentralizowanego miejsca. Ma to wiele plusów. Poznaj Ads4Brands Allegro od podszewki!
- Czym są Ads4Brands Allegro?
- Jak dokładnie działają Ads4Brands?
- Rodzaje reklam Allegro Ads4Brands
- Koszty Ads4Brands i sposób rozliczeń
- Czy warto stosować Ads4Brands? Case study opłacalności
- Czy Ads4Brands to reklama Allegro tylko dla marek? Zasady
- Ads4Brands Allegro – FAQ
Czym są Ads4Brands Allegro?
Reklamy Allegro Ads4Brands to reklamy Allegro Ads stworzone typowo dla marek i producentów. Marketplace trafnie zauważył bowiem, że użytkownicy tego typu potrzebują możliwości wsparcia swoich dystrybutorów (których miewają kilkunastu lub kilkudziesięciu, a czasem nawet kilkuset) poprzez odgórną reklamę marki na Allegro. W ten sposób merchant lub brand manager nie musi dofinansowywać budżetu reklamowego poszczególnych partnerów, a po prostu może uruchomić reklamy brandu z jednego scentralizowanego miejsca, podnosząc jego rozpoznawalność i budując popyt.Co ważne dla Ciebie, profesjonalną współpracę przy kampaniach Ads4Brands prowadzą certyfikowane agencje Allegro Ads Partner + (takie jak nasza, Pirk Spark) oraz wszystkie pozostałe agencje reklamowe z niższym stopniem certyfikacji Allegro.
Jak dokładnie działają Ads4Brands?
Tak samo jak w przypadku zwyczajnych Allegro Ads – reklamami na Allegro dla marek i producentów zarządza się za pomocą specjalnego panelu. Panel Allegro Ads4Brands pozwala na wygodne promowanie różnych marek należących do jednego właściciela, co zwiększa kontrolę nad wydatkami i realnym zwrotem z inwestycji.
Panel Allegro Ads4Brands ułatwia także proces analizowania wyników. Aby znaleźć interesujące dane, nie musisz przeklikiwać się między kontami. Wszystko, co potrzebujesz, znajdziesz w jednym miejscu. Tym samym, dzięki Ads4Brands możesz skuteczniej realizować różne cele: promować pełne grupy produktów, reklamować wybrane kategorie i/lub skupiać się na pojedynczych ofertach.
Rodzaje reklam Allegro Ads4Brands
W ramach Ads4Brands dostępne są takie same formaty reklamowe jak w klasycznej wersji Allegro Ads. Niżej zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na ich temat.
Oferta sponsorowana Allegro Ads4Brands
W przypadku Ads4Brands nie ma możliwości ustawienia automatycznej kampanii na bestsellery. Można jednak skorzystać z opcji reklamowania wszystkich ofert, ręcznego wyboru ofert oraz ustawienia własnych reguł promowania.
Jeśli zaś chodzi o miejsca emisji, to reklamy sponsorowane Ads4Brands mogą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania, lewej kolumnie, stronie produktu oraz w tzw. pozostałych miejscach emisji (np. na stronie głównej, na stronie kategorii).
Reklama graficzna Allegro Ads4Brands
Zanim system pozwoli Ci na stworzenie reklamy graficznej, musisz określić markę. Zrobisz to, klikając w odpowiednią ikonę. Pamiętaj, że możesz wprowadzić 20 logotypów!
Obecnie reklama graficzna Allegro Ads4Brands jest dostępna w 5 formatach:
- reklama szablonowa,
- reklama banerowa,
- reklama na stronie głównej oraz
- baner elastyczny,
- reklama video.
Konfigurowanie kampanii graficznej Allegro Ads4Brands jest bardzo zbliżone do tego, jak to działa w panelu Allegro Ads. Podczas tworzenia reklamy musisz uwzględnić słowa kluczowe i wykluczające, czyli frazy, na jakie reklama powinna się wyświetlać użytkownikom, a na jakie nie. Masz też możliwość określenia miejsca emisji. Pamiętaj, aby zawsze ustawiać reklamy graficzne per sprzedawca, gdyż linkowanie zawsze odbywa się na jeden listing (tym samym, nie stworzysz jednej kreacji linkującej do produktów u dwóch różnych sprzedawców! Zamiast tego musisz stworzyć dwie reklamy – osobną dla każdego sprzedającego).
Reklama zewnętrzna Allegro Ads4Brands
Tak jak zwyczajni użytkownicy Allegro Ads, osoby korzystające z Allegro Ads dla marek i producentów mogą reklamować swoje oferty w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli wybierzesz tę opcję, Twoje aukcje będą wyświetlać się bezpośrednio w Google w odpowiedzi na odpowiednią frazę wywoławczą.
Musisz jednak wiedzieć, że maksymalny koszt za kliknięcie (CPC) dla emisji w Google kalkulowany jest automatycznie, czyli inaczej niż w przypadku innych miejsc wyświetlania (wówczas możesz samodzielnie określić stawkę CPC). Możesz jednak ustawić budżet całej kampanii i w ten sposób kontrolować wydatki na reklamę. Mimo wszystko kampania z emisją w Google uchodzi za dość ryzykowną. Z tego powodu najlepiej reklamować w ten sposób najpopularniejsze produkty (takie, na które jest największy popyt).
Koszty Ads4Brands i sposób rozliczeń
Sposób rozliczania reklam Allegro Ads dla marek i producentów jest identyczny jak w przypadku „normalnych” Allegro Ads. Tak też kampanie sponsorowane opierają się na modelu CPC (koszt za kliknięcie), podczas gdy kampanie graficzne na modelu CPM (koszt za każde tysiąc wyświetleń).
Na portalu nie ma ustalonych stawek CPC/CPM, które pozwalają na zajęcie najlepszych miejsc na listingu. Wszystko dzieje się na zasadach licytacji, gdzie poszczególni sprzedający określają, ile są w stanie zapłacić za widoczność swoich kreacji. Z tego powodu sytuacja w danej kategorii może się zmieniać bardzo dynamicznie. Staraj się podchodzić do tego rozsądnie. Działaj w ramach ustalonych budżetów marketingowych i na bieżąco monitoruj, jak radzą sobie Twoje reklamy. Tylko w taki sposób możesz uniknąć przepalania zainwestowanych pieniędzy.
➔ „Zwyczajne” kampanie Allegro Ads przestają działać, gdy wyczerpie się stan magazynowy reklamowanego towaru. W Ads4Brand dzieje się coś innego. Gdy dany produkt skończy się u sprzedawcy #1, reklama nie przestaje działać – po prostu budżet przeznaczony na reklamowanie tego produktu u sprzedawcy #1 zaczyna zasilać reklamę tego produktu u sprzedawcy #2.
➔ Aby lepiej zaznajomić się z kwestią kosztów funkcjonowania na marketplace w 2024 roku, sprawdź nasz artykuł o prowizjach i opłatach Allegro.
Czy warto stosować Ads4Brands? Case study opłacalności
To, czy warto inwestować w reklamy na Allegro dla marek i producentów, zależy od Twojej wewnętrznej strategii marki, jej potencjału na Allegro i celów sprzedażowych. Z naszego doświadczenia agencyjnego w reklamowaniu marek na Allegro wynika jednak, że jest to forma Allegro Ads, którą producenci preferują. Często dowozi znacznie lepsze wyniki niż rozproszenie budżetu na dofinansowanie indywidualnych reklam dystrybutorów. Dzieje się tak, ponieważ ich umiejętności konfiguracji Allegro Ads bywają różne. Co więcej, dystrybutorzy często ze sobą rywalizują, odbierając sobie nawzajem % udziału sprzedaży, zamiast skupiać się na pozyskiwaniu nowych klientów, którzy danej marki jeszcze nie znają.Profesjonalnie prowadzona reklama Ads4Brands na Allegro ma większe możliwości pod względem całościowego skalowania wyników sprzedażowych marki. Zapoznaj się z przykładem. Spójrz na kampanię Ads4Brands, którą prowadziliśmy ostatnio dla jednego z producentów.
Prowadzona przez nas od 22 lipca do 31 sierpnia 2024 roku kampania sponsorowana w ramach Ads4Brands wygenerowała wartość sprzedaży na poziomie 20936,70 zł oraz 10,07 zł zwrotu z inwestycji. Jednocześnie kosztowała jedynie 2078,59 zł, co przy liczbie 136559 odsłon przełożyło się na 0,63 zł za każde pojedyncze kliknięcie. Po uruchomieniu omawianej reklamy sprzedaż zaczęła rosnąć. Co więcej – wyprzedziła pod tym względem koszty, poprawiając ogólną rentowność konta z tygodnia na tydzień.
➔ W naszym portfolio znajdziesz też inne wyniki kampanii Ads4Brands: case study Derform oraz case study Acco Brands.
Czy Ads4Brands to reklama Allegro tylko dla marek? Zasady
Aby móc korzystać z reklamy Ads4Brand Allegro, należy posiadać konto firmowe i być przedstawicielem marki. Za takiego portal postrzega zarówno producenta, jak i dystrybutora (pod warunkiem że posiada zgodę ze strony producenta na sprzedaż). Jeśli spełniasz te warunki, skontaktuj się z Allegro, wysyłając wiadomość na adres: reklama@allegro(kropka)pl
Jak więc widać, stosunkowo nietrudno zyskać dostęp do reklamy na Allegro dla marek i producentów. Na ten moment marketplace nie stawia żadnych dodatkowych warunków w rodzaju przynależności do Strefy Marek Allegro lub znajdowania się na liście marek chronionych Allegro.
Ads4Brands Allegro – FAQ
Jakie są korzyści z Ads4Brands na Allegro?
Dzięki Allegro Ads4Brands merchant lub brand manager ma możliwość wygodnego promowania swoich ofert. Wszystko dzieje się z poziomu jednego panelu, nie ma więc konieczności przeklikiwania się pomiędzy kontami poszczególnych marek ani tworzenia osobnych budżetów reklamowych dla każdego z nich. Panel Allegro Ads4Brand zdecydowanie ułatwia też analizowanie danych i kontrolowanie wydatków.
Czy z Ads4Brands mogą korzystać tylko marki chronione na Allegro?
Nie, z reklam Allegro Ads4Brand mogą korzystać wszystkie marki – nie tylko te, które posiadają status chronionych w serwisie i/lub funkcjonują w ramach Strefy Marek Allegro. Aby jednak stosować Ads4Brands, należy dysponować kontem firmowym i być producentem lub dystrybutorem danego brandu. Jeśli spełniasz te warunki i jesteś zainteresowany Ads4Brands, skontaktuj się z Allegro.
Czy za Ads4Brands płaci się dodatkowo?
Nie, za samo korzystanie z Ads4Brands nie musisz dodatkowo płacić. System działa identycznie jak klasyczne Allegro Ads, co oznacza, że koszty generują jedynie reklamy. W przypadku ofert sponsorowanych płaci się za każde kliknięcie (model CPC), a w przypadku reklam graficznych za każde tysiąc wyświetleń (model CPM).