Allegro Ads – ile to kosztuje?
Niemal każdy sprzedawca Allegro na początku swojej kariery zastanawia się, ile kosztuje Allegro Ads i czy wniesiony budżet na pewno przełoży się na oczekiwane rezultaty. Jesteś jednym z nich? Jako certyfikowana agencja marketplace zajmująca się obsługą Allegro Ads, przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym poruszymy interesujące Cię kwestie. Nie tylko omówimy podstawowe koszty Allegro Ads, ale także pokażemy przykłady działań na różnych budżetach reklamowych. Znajdziesz w nim również zaktualizowany cennik na 2024 rok.
- Reklama na Allegro
- Jak działają reklamy Allegro Ads?
- Rodzaje kampanii Allegro Ads
- Koszty reklamy na Allegro zależą od kategorii, w której sprzedajesz
- Aktualny cennik reklamy Allegro Ads 2024
- Korzyści stosowania reklam Allegro
- Ile kosztuje Allegro Ads? Przykłady kampanii na różnych budżetach
- Optymalizacja kampanii ze specjalistami Allegro Ads
Reklama na Allegro
Allegro oferuje swoim sprzedawcom liczne metody promowania ofert. Do najpopularniejszych z pewnością należą wyróżnienia, Strefy Okazji oraz Monety Allegro. Co jednak w przypadku, gdy konkurencja w danej kategorii jest na tyle duża, że to nie wystarcza? Osoby szczególnie zainteresowane rozwojem swojego sklepu mogą skorzystać z Allegro Ads. To nic innego jak wewnętrzny system reklamowy Allegro. Dzięki niemu można stworzyć reklamy sponsorowane, które zwiększają ruch zarówno na poszczególnych aukcjach, jak i całym koncie.
Jak działają reklamy Allegro Ads?
Co ciekawe, wielu sprzedawców (nawet bardzo doświadczonych) nie zdaje sobie sprawy, w jaki sposób działają reklamy Allegro. Mimo stworzenia setek kampanii, niektórym z nich wciąż wydaje się, że Allegro Ads służy do bezpośredniego zwiększania zysków i, tym samym, nieprawidłowo oceniają ich efektywność.
W rzeczywistości celem kampanii Allegro Ads jest tylko (i aż) generowanie ruchu. Ruch ten pozyskiwany jest poprzez wyświetlanie kreacji w najbardziej popularnych miejscach portalu (np. na samej górze listy produktów – nawet nad ofertami wyróżnionymi). To oczywiście może (ale w żadnym razie nie musi!) przełożyć się na wzrost sprzedaży na Allegro.
Zrozumienie tego, jak działają reklamy Allegro Ads ma kluczowe znaczenie, ponieważ pozwala na bardziej adekwatną ocenę funkcjonalności poszczególnych kreacji. Jeżeli dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w tym temacie, przeczytaj nasz artykuł jak ustawić Allegro Ads, żeby nie przepalać budżetu, gdzie przedstawiamy najczęściej popełniane błędy.
Rodzaje kampanii Allegro Ads
Zanim odpowiemy na pytanie, ile kosztuje Allegro Ads, warto przypomnieć, że obecnie na platformie Allegro można spotkać się z kilkoma formatami reklam. Wszystkie pozwalają na określenie budżetu i momentu emisji, a także czasu ich funkcjonowania na portalu. Jednakże różnią się od siebie celem stosowania, miejscem wyświetlania oraz modelem rozliczeń. W dalszej części artykułu dokładniej przyjrzymy się każdej z nich.
Kampanie sponsorowane Allegro Ads
Kampanie sponsorowane to bez wątpienia najchętniej używany typ reklamy Allegro Ads. W zasadzie trudno się dziwić. Są stosunkowo łatwe w przygotowaniu oraz rozliczane w modelu CPC, co znaczy, że płaci się wyłącznie za kliknięcia a nie same wyświetlenia. Dodatkowo reklamy tego typu prezentowane są na najwyższych miejscach w wyszukiwarce Allegro, dzięki czemu cechują się bardzo dobrą widocznością.
Reklama graficzna Allegro Ads
Reklama graficzna na Allegro występuje w czterech formach: banerowej, szablonowej, elastycznej i na stronie głównej. Ta pierwsza jest niezwykle łatwa do przygotowania, ponieważ opiera się na gotowym szablonie. Z kolei pozostałe wymagają stworzenia oryginalnej kreacji graficznej.
Zastanawiasz się, gdzie wyświetla się graficzna reklama Allegro Ads? To zależy od jej rodzaju.
Reklamę szablonową i banerową można zobaczyć:
- na górze i dole strony z wyszukiwaniami Allegro,
- na samym dole sekcji O sprzedającym oraz
- w sekcji produktów polecanych.
Przy czym, reklama banerowa jest dodatkowo widoczna na lewo od wyników wyszukiwania!
Reklama na stronie głównej Allegro prezentuje się natomiast (jak sama nazwa wskazuje) na stronie głównej serwisu. W tym samym miejscu można zobaczyć również reklamę elastyczną, która dodatkowo wyświetla się w lewej kolumnie na liście ofert.
Bez względu na typ, wszystkie kampanie graficzne Allegro Ads doskonale sprawdzają się w promowaniu asortymentu oraz budowie rozpoznawalności sklepu. Pod tym względem przoduje zwłaszcza reklama na stronie głównej, ponieważ posiada funkcję precyzyjnego targetowania za pomocą tzw. profili Allegro (pakietów danych o realnych użytkownikach portalu).
Niestety, jak w każdej beczce miodu, także w przypadku reklam graficznych Allegro można znaleźć łyżkę dziegciu. Mianowicie: są one rozliczane według modelu CPM, czyli generują koszt za każde tysiąc wyświetleń – bez względu na to, czy zobaczą je osoby zainteresowane reklamowanymi produktami czy też nie. Tym samym, graficzna reklama Allegro Ads może bardzo łatwo przepalić budżet reklamowy i należy z nią postępować niezwykle ostrożnie.
Uwaga! Niedawno Allegro zmieniło stawki minimalne za wyświetlanie reklam graficznych. Od teraz koszt minimalny zależy od miejsca wyświetlania reklamy. Na stronie głównej (16 zł), na dole i górze z wynikami wyszukiwania (12 zł) po lewej stronie wyników wyszukiwania (11zł) i w podpowiedziach wyszukiwań (9zł).
Reklama wideo
Najnowsza opcja testowana przez Allegro od kilku miesięcy. Ten format reklamowy składa się z krótkiego wideo oraz wybranych przez Ciebie promowanych ofert. Dzięki reklamie wideo można zareklamować swój produkt za pomocą niedługiego filmu, który będzie miał wpływ na zwiększenie zainteresowania Twoimi produktami. Do jednej reklamy możesz dodać od 1 do nawet 15 ofert. Wyświetlana jest na liście wyników wyszukiwania. Instrukcja dodawania i więcej informacji na temat nowego typu reklamy znajdziesz na stronie Allegro.
Reklamy zewnętrzne Allegro Ads
Jak sama nazwa wskazuje kampanie zewnętrzne to reklamy, które są wyświetlane poza Allegro, bezpośrednio w wyszukiwarce Google. Używając ich, można znacznie poszerzyć swój zasięg, ponieważ pozwalają dotrzeć do klientów spoza portalu. Niemniej, reklamy zewnętrzne Allegro Ads nie zawsze przekładają się na satysfakcjonujące rezultaty. Lepiej korzystać z nich oszczędnie i najlepiej w przypadku popularnych produktów sezonowych.
Ads4Brands Allegro Ads
To na ten moment ostatni z dostępnych formatów reklamowych Allegro Ads. Usługa Ads4Brands cieszy się stosunkowo małą popularnością, ponieważ została skierowana do właścicieli marek (z tego powodu bywa nazywana „Allegro Ads dla marek”). Jej zadaniem jest ochrona interesów brandów przed stratami, które mogłyby powstawać na skutek nadmiernej rywalizacji pomiędzy dystrybutorami.
Koszty reklamy na Allegro zależą od kategorii, w której sprzedajesz
No dobrze, skoro już wiemy, czym jest Allegro Ads oraz jakie rodzaje kampanii oferuje sprzedawcom, czas dowiedzieć się ile kosztuje reklama na Allegro. Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i zależy od takich czynników jak:
- model rozliczeń,
- kategoria oraz
- miejsce emisji.
Aby lepiej to zrozumieć, ponownie powinniśmy pochylić się nad modelem rozliczeń. W przypadku CPC określasz maksymalną kwotę, jaką jesteś w stanie zapłacić za jedno kliknięcie w swoją ofertę sponsorowaną. Przy czym minimalny koszt określany jest na podstawie kategorii produktowej (zatem: ile płacimy za kliknięcie w reklamę sponsorowaną? To zależy od danej kategorii, przykładowo w przypadku działu „Moda” minimalna stawka CPC wynosi 0,50 zł).
Nieco inaczej sprawa prezentuje się dla CPM. Aby wyemitować graficzną reklamę Allegro Ads banerową, szablonową lub na stronie głównej, musisz ustalić kwotę, jaką przeznaczysz na każde 1000 wyświetleń swojej kreacji. To swoiste zabezpieczenie przed nadmierną konsumpcją budżetu, ponieważ chroni przed przekroczeniem górnej granicy kosztów, jakie jesteś w stanie ponieść. Co więcej, podobnie jak w wypadku CPC, także CPM posiada określone przez Allegro minimalne progi. A więc ile kosztuje Allegro Ads w opcji CPM? Minimum 9 zł brutto, z kolei minimalny budżet dzienny to 15 zł.
Aktualny cennik reklamy Allegro Ads 2024
15 października 2024 roku Allegro zmieniło stawki minimalne za kliknięcia w oferty sponsorowane. Obecnie obowiązujące CPC w przykładowych kategoriach znajdziesz poniżej.
Allegro Ads cennik reklam sponsorowanych
Kategoria | Nieaktualna stawka | Aktualna stawka (obowiązuje od 15 października 2024 roku) |
Supermarket | 0,40 zł | 0,55 zł |
Zdrowie | 0,40 zł | 0,55 zł |
Dom i ogród | 0,45 zł | 0,60 zł |
Elektronika | 0,40 zł | 0,55 zł |
Uroda | 0,40 zł | 0,45 zł |
Motoryzacja | 0,35 zł | 0,40 zł |
Dziecko | 0,35 zł | 0,50 zł |
Sport i turystyka | 0,40 zł | 0,55 zł |
Moda | 0,35 zł | 0,50 zł |
Firma i usługi | 0,40 zł | 0,55 zł |
Allegro Ads cennik reklam graficznych
Koszty reklam graficznych Allegro Ads również uległy zmianie. Minimalna stawka CPM dla różnych miejsc emisji wygląda następująco:
Strona główna | 16 zł |
Strona oferty | 12 zł |
Dół i góra z wynikami wyszukiwania | 12 zł |
Lewa strona wyników wyszukiwania | 11 zł |
W podpowiedziach wyszukiwań | 9 zł |
➔ Więcej informacji na temat opłat na Allegro znajdziesz w naszym artykule Prowizje i opłaty Allegro – Zaktualizowany cennik na 2024 r.
Prawdziwy koszt reklamy Allegro Ads
Na ten moment koszt reklamy Allegro Ads nie wydaje się zbyt skomplikowaną kwestią, prawda? Niestety, to nie wszystko. To, na jakiej pozycji wśród reklam sponsorowanych znajdzie się Twoja kreacja oraz ilu właściwie użytkowników ją zobaczy, zależy od określonej przez Ciebie stawki.
Taki sposób działania systemu Allegro Ads zachęca do licytowania się na progi budżetowe – nic dziwnego, że sprzedawcy Allegro zajadle ze sobą rywalizują, zawyżając stawki. Najmocniej można to odczuć w najpopularniejszych kategoriach. Wniosek, jaki z tego płynie brzmi: jeśli będziesz polegać wyłącznie na minimalnej kwocie, prawdopodobnie nigdy nie uda Ci się zrealizować swoich celów biznesowych.
Budżet Allegro Ads
Zanim poruszymy kwestię miejsc emisji, zatrzymajmy się na chwilę, aby bliżej przyjrzeć się budżetowi Allegro Ads. Korzystając z wewnętrznego systemu reklamowego Allegro, samodzielnie decydujesz, jakie środki chcesz przeznaczyć na swoje reklamy. Nie wpłacasz niczego wcześniej. Usługa Allegro Ads rozliczana jest z dołu, co znaczy, że płacisz dopiero po otrzymaniu rachunku od serwisu na koniec okresu rozliczeniowego (okres rozliczeniowy Allego trwa od 26 dnia danego miesiąca do 25 dnia kolejnego miesiąca).
Musisz jeszcze wiedzieć, że istnieją dwa rodzaje budżetu Allegro Ads. Tworząc kampanie, ustalasz nie tylko budżet dzienny (czyli kwotę, jaką możesz przeznaczyć na jeden dzień wyświetlania danej reklamy), ale także budżet całkowity (innymi słowy: maksymalną kwotę, jaką możesz zainwestować w swoje kreacje podczas całego okresu ich funkcjonowania).
Graficzna reklama Allegro Ads a budżet dzienny (przykład)
Jak to działa w praktyce? Aby lepiej zrozumieć kwestię budżetów, posłużymy się przykładem.
Załóżmy, że dla swojej reklamy graficznej wyznaczasz stawkę CPM na poziomie 9 zł (innymi słowy: 9 zł to stawka CPM, którą jesteś w stanie zapłacić za każde 1000 wyświetleń). Tym samym, za każde pojedyncze wyświetlenie kreacji będziesz płacić 0,009 zł (1000 wyświetleń / 9 zł CPM). Czas na budżet dzienny! Portal Allegro wymaga, aby wynosił co najmniej 15 zł. Jeśli zdecydujesz się na 100 zł, Twoja reklama będzie widoczna w serwisie tak długo, aż nie skonsumuje wyznaczonej przez Ciebie kwoty. Oznacza to, że będzie mogła maksymalnie wyświetlić się 11 111 razy (100 zł budżetu dziennego / 0,009 zł koszt pojedynczego wyświetlenia reklamy).
To dużo czy mało? Zależy od branży, kategorii produktu i samej kreacji. W niektórych przypadkach nigdy nie uda Ci się wyczerpać całego budżetu dziennego, podczas gdy kiedy indziej wyczerpie się on zaledwie po kilku godzinach funkcjonowania danej reklamy Allegro Ads.
Warto także pamiętać, że choć Allegro nie określa minimalnej wartości funduszy na całą kampanię, ustala już progi dla budżetu dziennego. Co więcej, są one ściśle uwarunkowane miejscem emisji (3 zł w przypadku wyświetlania na Allegro oraz 10 zł w przypadku Google).
Allegro Ads koszty dodatkowe
Wymienione koszty to nie wszystkie opłaty, które ponoszą sprzedawcy używający Allegro Ads. Korzystanie z reklam typu Ads nie zwalnia bowiem z konieczności uiszczania prowizji Allegro za sprzedaż produktów.
Co więcej, jeśli zależy Ci na efektywności swoich kreacji, niezbędnym może okazać się wykupienie abonamentu Allegro, który daje wgląd w Allegro Analytics (inaczej: panel analityczny Allegro). Moduł ten prezentuje statystyki poszczególnych kampanii, dzięki czemu pozwala na trzymanie ręki na pulsie. Monitorując na bieżąco swoje reklamy, obniżysz ryzyko przepalenia budżetu Allegro Ads, ponieważ zyskasz szansę na natychmiastowe naniesienie poprawek.
Korzyści stosowania reklam Allegro
Być może potencjalne koszty i mnogość informacji zniechęciły Cię do reklamy ofert na Allegro. Jeśli tak, prawdopodobnie zaraz zmienisz zdanie, ponieważ korzyści Allegro Ads są wręcz przytłaczające!
Dzięki Allegro Ads zyskasz szansę na:
- zwiększenie sprzedaży Allegro – duże zainteresowanie ofertami, które mogą wygenerować reklamy Allegro często przekłada się na większą liczbę sfinalizowanych transakcji,
- wzrost zysków – większe zyski to bezpośredni wynik rosnącej liczby zamówień,
- budowę świadomości swojej marki – umiejętnie stosowane reklamy Allegro Ads zwykle przekładają się na większą rozpoznawalność sklepów i marek,
- zajęcie pozycji lidera w wybranej kategorii Allegro – większa rozpoznawalność sprawia, że klienci chętniej wybierają dany sklep Allegro, dzięki czemu o wiele łatwiej zająć mu dominującą pozycję w danej kategorii.
Ile kosztuje Allegro Ads? Przykłady kampanii na różnych budżetach
Zastanawiasz się, jaki budżet na Allegro Ads będzie najlepszy? Niestety, nie istnieje prosta odpowiedź na to pytanie. Wszystko zależy od Twoich celów biznesowych, asortymentu oraz kategorii Allegro. Czujesz rozczarowanie? Spokojnie! Z przyjemnością przedstawimy Ci przykładowe kampanie naszych Klientów, które działają na różnych budżetach reklamowych. Ich analiza z pewnością ułatwi Ci ustalenie odpowiedniej kwoty dla siebie.
Kampania z mniejszym budżetem Allegro Ads
To przykład tego, jak radziły sobie kampanie sponsorowane naszego Klienta z niełatwej branży biżuteryjnej w czerwcu 2023 roku. Jego budżet reklamowy wyniósł niecałe 1000 zł. Mimo tak niskiego wkładu osiągnęliśmy zwrot z inwestycji na poziomie 6,78 zł. (jeśli wydaje Ci się, że to mało, koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem Allegro Ads zwrot z inwestycji i pozostałe wskaźniki i przekonaj się, że wysoki Allegro Ads zwrot z inwestycji nie zawsze jest pożądany z perspektywy wartości sprzedaży) oraz wypracować 6748,77 zł zysku.
Kampania ze średnim budżetem Allegro Ads
Budżety Allegro Ads na poziomie 2500-5000 zł można nazwać „średnimi”. Powyższa grafika prezentuje kampanie sponsorowane z czerwca 2023 roku, które stworzyliśmy dla Klienta specjalizującego się w kategorii „Dom i ogród”. Po zainwestowaniu w reklamy Allegro Ads 3521,89 zł osiągnęliśmy 18,06 zł zwrotu z inwestycji oraz 63616,79 zł wartości sprzedaży.
Kampania z wysokim budżetem Allegro Ads
Za wysokie zwykle uznaje się budżety na poziomie ok. 10 tys zł. Powyżej możesz zobaczyć, jak radziły sobie oferty sponsorowane naszego Klienta z branży beauty (kosmetycznej) w czerwcu 2023 roku. Kwota w wysokości 14 107,43 zł, którą przeznaczył na reklamy Allegro, przyniosła bardzo dobre rezultaty i pozwoliła wypracować 10,48 zł zwrotu z inwestycji oraz 147 800,22 zł przychodu.
Kampania z bardzo wysokim budżetem Allegro Ads
Na bardzo wysokie budżety (powyżej 15 000 zł) mogą sobie pozwolić tylko nieliczni sprzedawcy Allegro. Powyższy wykres ze statystyk Allegro prezentuje efektywność kampanii sponsorowanych w czerwcu 2023 roku, które stworzyliśmy dla Klienta zajmującego się (niezwykle konkurencyjną) branżą telefonów powystawowych. Zainwestowanie 40 512,19 zł pozwoliło osiągnąć przychód na poziomie 1 077 539,85 zł oraz Allegro Ads zwrot z inwestycji o wartości 26,60 zł.
Znaczenie budżetu Allegro Ads
Jak widzisz, budżet Allegro Ads ma znaczenie. Jest ono jednak mniejsze niż powszechnie się wydaje. Przykłady naszych Klientów dowodzą, że nawet z niewielką inwestycją w reklamy Allegro można osiągać dobre rezultaty. Aby odnieść sukces, należy jednak eksperymentować. Zaczynaj od stosunkowo niskich kwot i stopniowo je zwiększaj, dopóki nie uzyskasz satysfakcjonujących wyników.
Optymalizacja kampanii ze specjalistami Allegro Ads
Efektywność kampanii Allegro jest niepodważalna. Aby jednak reklamy przynosiły oczekiwane rezultaty, trzeba poświęcić wiele czasu na naukę systemu Allegro Ads. Tworzenie skutecznych reklam Allegro może sprawiać pewne trudności, zwłaszcza jeśli brakuje nam wiedzy z zakresu marketingu w e-commerce. Duże znaczenie dla efektywności poszczególnych kreacji mają również zdolności analityczne. Nie masz pewności, czy poradzisz sobie z optymalizacją Allegro Ads? Nie ryzykuj i skorzystaj z pomocy specjalistów!
Pirk Spark to uznana agencja Allegro Ads, w której od lat pomagamy Klientom w prowadzeniu kampanii Allegro. Naprawdę znamy się na rzeczy, o czym świadczy chociażby fakt, że Allegro odznaczyło nas prestiżowym certyfikatem Allegro Ads Partner+. Ten tytuł stanowi w branży dowód jakości naszych działań oraz gwarancję skuteczności.
Zależy Ci na zwiększeniu swojej Allegro sprzedaży? Umów się z nami na niezobowiązującą rozmowę o swoim koncie! Nasz ekspert oceni potencjał Twojego konta i poinformuje Cię, ile kosztuje prowadzenie Allegro Ads przez naszą agencję.