Jak sprzedawać na Allegro kawę i herbatę? Poradnik ekspertów Allegro
Jak sprzedawać na Allegro kawę, a jak herbatę? A może Allegro sprzedaż takiego asortymentu jest do siebie podobna? Jako doświadczona agencja specjalizująca się w kompleksowej obsłudze Allegro przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, który pomoże Ci w rozwijaniu tego rodzaju biznesu na największej polskiej platformie marketplace. Znajdziesz w nim zarówno ciekawe dane jak rzeczywiście wygląda sprzedaż kawy i herbaty, jak i wartościowe wskazówki pozwalające na zwiększenie sprzedaży.

- Sprzedaż online kawy i herbaty – ogólny zarys
- Czy Allegro to odpowiednie miejsce na sprzedaż kawy i herbaty?
- Statystyka Allegro dla kawy i herbaty
- Co najlepiej sprzedaje się na Allegro – top produkty w kategorii kawa i herbata
- Rozszerzone statystyki Allegro – kawa i herbata
- Jak sprzedawać na Allegro kawę i herbatę?
- Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? – Rady od ekspertów dla kategorii kawa i herbata
- Sprzedaż na Allegro kawy i herbaty – potencjał poszczególnych fraz w Allegro Ads
- Jak sprzedawać na Allegro kawę i herbatę? – FAQ
Sprzedaż online kawy i herbaty – ogólny zarys
Sprzedaż kawy w Internecie w Polsce
Przeciętny Polak pije ok. 2,5 filiżanki kawy dziennie, co daje średnią konsumpcję na poziomie ok. 4 kg na głowę każdego roku oraz 14. miejsce na świecie pod względem spożycia kawy (BigCupofCoffee). Według portalu inwestycje.pl wartość polskiego rynku kawy wynosi ok. 7 miliardów złotych i, najprawdopodobniej, będzie rosła w kolejnych latach. Ze słów Michała Proszewskiego, dyrektora segmentu kawy w Coca-Cola HBC Polska, wynika natomiast, że tylko za 3 miliardy z tej liczby odpowiada kawa pita na mieście. Tym samym, aż 4 miliardy złotych zostało wygenerowane przez kawę spożywaną w domu (ISBnews)!
To znaczy, że w naszym kraju popyt na kawę (zarówno ziarnistą, jak i mieloną) jest naprawdę duży, a z biegiem czasu sytuacja będzie tylko ulegać poprawie. Co więcej, kawa bardzo dobrze sprzedaje się przez internet. Łukasz Wichłacz z Coffeedesk przyznał, że pandemia miała bardzo pozytywny wpływ na branżę (Digital Experts Blog). Przyzwyczajenie do smacznej kawy, którą parzyło się za pomocą biurowego ekspresu, spowodowało, że wiele osób podczas lockdownu zaczęło rozwijać swoje umiejętności jako domowi bariści. To z kolei przełożyło się na trend kupowania kawy wyższej jakości oraz akcesoriów pozwalających na jej prawidłowe przygotowanie. Poluzowanie obostrzeń nie zachwiało tą sytuacją – obecnie Polacy równie chętnie jak wcześniej spożywają dobrą kawę w domowym zaciszu.
Sprzedaż herbaty w Internecie w Polsce
A jak sprawy mają się z herbatą? Konsumpcja per capita daje nam 11. miejsce na świecie (nad słynącą z uprawy herbaty Japonią!). Przeciętny Polak spożywa rocznie ok. 1 kg herbaty (Finance Yahoo). Co ciekawe, śledząc polski rynek herbaciany, da się zauważyć istotne zmiany w nawykach konsumpcyjnych. Choć wciąż najpopularniejszym rodzajem herbaty pozostaje czarna ekspresowa, wzrost zainteresowania tematem dbania o zdrowie w ostatnich latach przekłada się na wyższą sprzedaż ziół oraz herbaty zielonej (w tym niezwykle popularnej w mediach społecznościowych matchy). W 2023 roku (2023, Finance Yahoo) krajowy rynek herbaty wart jest ok. 2,1 miliardy złotych oraz wciąż się rozwija. Do 2025 roku jego wartość ma wzrosnąć o niemal 10% (do ok. 2,35 miliarda złotych).
Oczywiście, podobnie jak wygląda to w przypadku kawy, Polacy najczęściej kupują herbatę w stacjonarnych sklepach spożywczych. Niemniej, produkty tego typu dobrze radzą sobie także w sprzedaży online. Przede wszystkim, cechują się długą datą przydatności do spożycia oraz w większości nie wymagają skomplikowanych warunków przechowywania, dzięki czemu mogą być wysyłane w standardowych paczkach. Nie da się ukryć, że pandemia miała ogromny wpływ na zainteresowanie kupnem kawy i herbaty przez internet. Chodzi nie tylko o lockdowny, ale także o poszukiwanie sposobów na wzmocnienie odporności. Herbata uchodzi za najzdrowszy napój na świecie, nic więc dziwnego, że podczas pandemii tak wiele osób było zainteresowanych kupnem liści wysokiej jakości. Te tendencje przełożyły się także na wzrost sprzedaży ziół i naparów rozgrzewających.
Wypracowane przez ostatnie lata nawyki oraz upodobanie do napojów wysokiej jakości sprawiają, że nawet teraz sprzedaż kawy i herbaty w sieci wydaje się bardzo dobrym pomysłem na biznes.
Czy Allegro to odpowiednie miejsce, aby sprzedawać herbatę i kawę?

Na portalu Allegro nie istnieje jedna kategoria, która łączyłaby kawę i herbatę. Oba napoje są traktowane odrębnie oraz stanowią część szerszego segmentu, jakim są produkty spożywcze (te z kolei wchodzą w obręb nadkategorii „Supermarket”). Asortyment tego rodzaju zwykle dobrze się sprzedaje. Jak wynika z badania Preferowane miejsca zakupowe w podziale na rodzaj produktu, Allegro to najczęściej wybierany kanał sprzedaży do zakupu produktów spożywczych (w tym kawy i herbaty). Podczas gdy największa polska platforma marketplace przyciąga aż 49% kupujących, samodzielne sklepy internetowe jedynie 5%. To w połączeniu z wartością generowaną przez kategorie „Kawa” i „Herbata” (ponad 350 milionów złotych – więcej dowiesz się z kolejnego akapitu) czyni Allegro sprzedaż bardzo atrakcyjną.

Źródło: Customer Journey 2024 Poszukiwanie i zakup produktów online, Minds & Roses, 2024
A kto sprzedaje na Allegro kawę i herbatę? W ramach serwisu funkcjonują zarówno niewielkie sklepy specjalizujące się w konkretnym rodzaju napoju (np. matchy lub kaw świeżo mielonych), jak i duże konta sprzedażowe, które z racji na różnorodność asortymentu bardzo przypominają tradycyjne supermarkety. Mimo że na portalu można wystawić niemal wszystko, nie da się ukryć, że największym zainteresowaniem kupujących cieszą się produkty znanych marek.
Kawa:
- Lavazza – 13,22% sprzedaży w całej kategorii,
- Blue Orca Coffee – 10,01% sprzedaży w całej kategorii,
- Tchibo – 9,99% sprzedaży w całej kategorii,
- Jacobs – 6,01% sprzedaży w całej kategorii,
- Dallmayr – 3,82% sprzedaży w całej kategorii,
- Kimbo – 3,27% sprzedaży w całej kategorii.
Herbata:
- Ahmad Tea – 5,60% sprzedaży w całej kategorii,
- Dilmah – 4,82% sprzedaży w całej kategorii
- Lipton – 4,05% sprzedaży w całej kategorii
- Green Touch – 3,78% sprzedaży w całej kategorii,
- Basilur – 3,34% sprzedaży w całej kategorii,
- Moya – 3,22% sprzedaży w całej kategorii,
- Big Active –1,55% sprzedaży w całej kategorii
➔ Według danych z 4.11.2024 (dla 30 ostatnich dni). Dla kawy 1% udziału w sprzedaży wynosi około 285 848,81 zł, a dla herbaty – 513 507,09 zł.
Statystyka Allegro dla kawy i herbaty
Aby dowiedzieć się, jaką wartość sprzedaży wygenerowały na Allegro w ciągu roku kawa i herbata, należy skorzystać z Allegro Analytics. W okresie od 1.10.2023 roku do 30.09.2024 roku kawa przyniosła 315 108 497,54 zł zysku, a herbata i inne napary 47 695 260,53 zł. Po zsumowaniu tych liczb, okazuje się, że ogólny wynik dla kawy i herbaty to 362 803 758,07 zł.
Sprzedaż na Allegro kawy – podział na podkategorie
➔ Dane z okresu: 21.10.2023-30.09.2024.
Kategoria | Udział w całkowitej wartości sprzedaży | Wypracowana wartość sprzedaży |
Kawa ziarnista | 62,26% | 195 997 485,46 zł |
Kapsułki do ekspresów | 16,98% | 53 505 422,88 zł |
Kawa mielona | 10,34% | 32 582 218,64 zł |
Kawa rozpuszczalna | 5,49% | 17 299 456,51 zł |
Kawa w saszetkach | 1,27% | 4 001 877,91 zł |
Kawa bezkofeinowa | 1,14% | 3 592 236,87 zł |
Cappuccino | 1,01% | 3 182 595,82 zł |
Akcesoria i dodatki | 0,55% | 1 733 096,73 zł |
Kawa zbożowa | 0,46% | 1 449 499,08 zł |
Napoje kawowe | 0,38% | 1 197 412,29 zł |
Sprzedaż na Allegro herbaty – podział na podkategorie
➔ Dane z okresu: 1.10.2023-30.09.2024.
Kategoria | Udział w całkowitej wartości sprzedaży | Wypracowana wartość sprzedaży |
Herbata czarna | 30,42% | 14 508 898,25 zł |
Herbata ziołowa | 16,88% | 8 050 959,97 zł |
Zestawy herbat | 14,71% | 7 015 972,82 zł |
Herbata owocowa | 10,39% | 4 955 537,56 zł |
Herbata zielona | 8,61% | 4 106 561,93 zł |
Matcha | 6,33% | 3 019 109,99 zł |
Herbata mieszana | 3,1% | 1 478 553,07 zł |
Napoje herbaciane | 2,61% | 1 244 846,29 zł |
Herbata biała | 1,65% | 786 971,79 zł |
Rooibos | 1,59% | 758 354,64 zł |
Podkategoria a liczba transakcji – kawa i herbata na Allegro
➔ Dane z okresu: 1.10.2023-30.09.2024.
Liczba transakcji kawy na Allegro

Liczba transakcji herbaty na Allegro

Co najlepiej sprzedaje się na Allegro – top produkty w kategorii kawa i herbata
➔ Dane z okresu: 1.10.2023-30.09.2024.
Kawa:
Produkt | Wartość sprzedaży | Udział w TOP100 |
Kawa ziarnista Arabica Lavazza Quality Oro 1000 g | 13 232 165,32 zł | 6,93% |
Kawa ziarnista mieszana Lavazza Crema e Aroma 1000 g | 6 272 631,72 zł | 3,29% |
Kawa ziarnista robusta Lavazza Expert Gusto Forte 1000 g | 4 796 288,64 zł | 2,51% |
Kawa ziarnista Blue Orca Coffee Brazylia 1000 g | 4 644 533,68 zł | 2,43% |
Kawa ziarnista Arabica Tchibo Barista Caffe Crema 1000 g | 4 558 437,45 zł | 2,39% |
Kawa ziarnista Blue Orca Coffee Brazylia 2000 g | 4 408 119,15 zł | 2,31% |
Kapsułki Cafissimo Tchibo Cafissimo Rich Aroma 96 szt. | 3 932 860,67 zł | 2,06% |
Kawa ziarnista mieszana Lavazza Crema e Aroma 1000 g | 3 592 728,76 zł | 1,88% |
Kawa ziarnista mieszana Lavazza Qualita Rossa 1000 g | 3 502 371,91 zł | 1,84% |
Kawa ziarnista Segafredo Intemezzo 1000 g | 3 492 729,85 zł | 1,83% |
Herbata:
Produkt | Wartość sprzedaży | Udział w TOP100 |
Herbata czarna ekspresowa Lipton 200 g | 806 606,99 zł | 3,63% |
Matcha Green Touch 100 g | 724 663,29 zł | 3,26% |
Herbata czarna ekspresowa Ahmad Tea 200 g | 607 371,38 zł | 2,73% |
Matcha Moya 100 g | 601 298,99 zł | 2,71% |
Zestaw herbat ekspresowych Dilmah Pick&Mix 430g 240 torebek | 533 047,38 zł | 2,4% |
Zestaw herbat Veertea 200 sztuk | 498 188,17 zł | 2,24% |
Herbata czarna liściasta Impra Tea 100 g | 434 108,94 zł | 1,95% |
Herbata czarna ekspresowa Dilmah 200 g | 434 108,94 zł | 1,95% |
Herbata czarna ekspresowa Pig Tips 696 g | 423 739,24 zł | 1,91% |
Zestaw herbat Lovare 18 smaków (90 torebek) | 416 826,21 zł | 1,88% |
Rozszerzone statystyki Allegro – kawa i herbata
➔ Dane z 4.11.2024 roku
Transakcje sprzedaży kawy na Allegro a dni tygodnia

Transakcje sprzedaży herbaty na Allegro a dni tygodnia

Transakcje sprzedaży kawy na Allegro a godziny

Transakcje sprzedaży herbaty na Allegro a godziny

Sprzedaż na Allegro kawy i herbaty – rozkład cen
Rozkład cen dla kawy na Allegro:

Rozkład cen dla herbaty na Allegro:

Dane dla 5 najważniejszych podkategorii na Allegro
Kawa:
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | |
Kawa ziarnista | 932 768 | 621 133 | 59,39 zł |
Kapsułki do ekspresów | 536 015 | 346 755 | 37,44 zł |
Kawa mielona | 391 536 | 151 852 | 23,54 zł |
Kawa rozpuszczalna | 178 498 | 83 942 | 28,96 zł |
Kawa w saszetkach | 53 811 | 24 047 | 26,42 zł |
Herbata:
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | |
Herbata czarna | 300 860 | 139 409 | 17,42 zł |
Herbata ziołowa | 234 573 | 124 422 | 13,95 zł |
Zestawy herbat | 65 658 | 38 208 | 33,82 zł |
Herbata owocowa | 193 981 | 105 034 | 10,65 zł |
Matcha | 40 858 | 32 021 | 48,12 zł |
Zamówienie a średnia cena i średnia liczba sztuk w pięciu najważniejszych podkategoriach
Kawa:
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | śr. ilość sztuk w 1 zamówieniu | |
Kawa ziarnista | 932 768 | 621 133 | 59,39 zł | 1,5 → 2 |
Kawa mielona | 391 536 | 151 852 | 23,54 zł | 2,58 → 3 |
Cappuccino | 71 904 | 29 619 | 14,49 zł | 2,43 → 2 |
Napoje kawowe | 29 081 | 9 431 | 14,39 zł | 3,08 → 3 |
Kawa zbożowa | 51 120 | 15 950 | 9,77 zł | 3,21 → 3 |
Herbata:
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | śr. ilość sztuk w 1 zamówieniu | |
Herbata czarna | 300 860 | 139 409 | 17,42 zł | 2,16 → 2 |
Herbata zielona | 108 266 | 58 974 | 14,61 zł | 1,84 → 2 |
Herbata ziołowa | 234 573 | 124 422 | 13,95 zł | 1,89 → 2 |
Herbata mieszana | 41 536 | 24 410 | 14,30 zł | 1,7 → 2 |
Herbata czerwona | 23 942 | 10 261 | 13,32 zł | 2,33 → 2 |
Jak sprzedawać na Allegro herbatę i kawę?
Sprzedając kawę i herbatę na Allegro, należy szczególnie skupić się na rentowności – aby ją kontrolować, skorzystaj z naszego darmowego narzędzia Raporty Allegro Rentowność. Tego typu produkty są stosunkowo tanie, co oznacza, że trzeba bardzo ostrożnie dobierać metody promocji, aby wyjść na plus. Zanim przejdziesz do tworzenia strategii marketingowej, dokładnie określ swój budżet, mając na względzie nie tylko koszty produkcji/zakupu asortymentu, ale także jego magazynowania i wysyłki, a także prowizje Allegro.

Towary o stosunkowo niskiej cenie, do których zaliczają się kawy i herbaty, warto sprzedawać w zestawach i wielopakach. Taka taktyka pozwala na ograniczenie jednostkowego kosztu sprzedaży oraz ułatwia klientowi zbudowanie zamówienia, które uprawniałoby do skorzystania z opcji Allegro Smart. Zwiększa także atrakcyjność sklepu dla kupujących robiących duże zamówienia (ostatecznie, kawę i herbatę bardzo często spożywa się w biurze). Dodatkowo, dobrze pomyśleć o rozszerzeniu asortymentu. Handlując kawą, możesz przykładowo oferować kupującym syropy smakowe, filiżanki oraz akcesoria do parzenia alternatywnego. Z kolei w przypadku herbaty, warto pokusić się o rozbudowę sklepu o zaparzacze, miody i imbryczki.
Jak w każdej kategorii także w handlu kawą i herbatą duże znaczenie ma wygląd aukcji. Zadbaj zarówno o grafiki, jak i opis produktowy. Towary tego typu wręcz proszą się o działające na wyobraźnie zdjęcia z aranżacją. Filiżanka parującej kawy lub herbata smakowa w towarzystwie dojrzałych owoców może sprawić cuda. Kawa i herbata to także wdzięczne obiekty do tworzenia tekstów ofertowych. Aby uatrakcyjnić swój opis, możesz zaprezentować klientowi historię konkretnego gatunku, region, z którego pochodzi oraz instrukcję poprawnego przygotowania. Warto także pokusić się o przygotowanie infografik pokazujących najważniejsze parametry produktu (np. aromat, intensywność, poziom goryczy). Więcej na temat ofert Allegro dowiesz się z naszego darmowego e-booka Sekrety tworzenia ofert na Allegro.
Jak zwiększyć sprzedaż na Allegro? – Rady od ekspertów dla kategorii kawa i herbata
- Dbaj o szerokie portfolio produktów! – Zarówno kawy, jak i herbaty często występują w wielu rodzajach, smakach i pojemnościach. Dlatego też bardzo ważnym jest, aby oferować klientowi możliwie największy wybór. W końcu o wiele łatwiej zbudować koszyk kwalifikujący się do Allegro Smart, gdy w jednym miejscu można zamówić zarówno białą herbatę, jak i zioła wspierające odporność. Nie zapominaj przy tym o wielowariantowości! Jeśli oferowany przez Ciebie produkt jest dostępny w kilku opakowaniach różniących się wielkością, koniecznie połącz go w wielowariant. W ten sposób unikniesz automatycznego scalania Twoich ofert z aukcjami konkurencji i, tym samym, zapobiegniesz odpływowi klientów.

- Zapewnij usługi dodatkowe! – Jak wynika z analizy potencjału fraz kluczowych, kawy i herbaty (a zwłaszcza zestawy herbat) szczególnie dobrze sprzedają się w listopadzie i grudniu. Z pewnością wiele osób kupuje tego typu produkty w ramach prezentu na święta Bożego Narodzenia. Tym samym, jeśli zapewnisz im możliwość ozdobnego zapakowania zamówienia, z pewnością pozytywnie wyróżnisz się na tle konkurencji.
- Weź pod uwagę sezonowość! – Kawa i herbata to asortyment, który jest podatny na sezonowość. Oba produkty najlepiej sprzedają się w okresie jesienno-zimowym, a więc wówczas, gdy na zewnątrz panują niższe temperatury. Pamiętaj o tym, planując strategię marketingową, aby optymalnie wykorzystać swój budżet. Jeśli nie masz konkretnego pomysłu, jak sprzedawać herbatę na Allegro w listopadzie i grudniu, pomyśl o stworzeniu okazjonalnych banerów.
- Postaw na strategie organiczne! – Sprzedając kawę i herbatę, warto szczególnie mocno skupić się na działaniach organicznych, które w największym stopniu wpływają na trafność. Zadbaj o opisy, zdjęcia produktowe, miniaturki, tytuł oraz parametry. W ten sposób zwiększysz swoją szansę na zajęcie wyższych pozycji na listingu – i to bez wydawania dużych pieniędzy na reklamę. Regularnie podglądaj też konkurencję. Analizując jej działania, możesz odkryć skuteczne metody na zwiększenie sprzedaży. Czasami niewielka zmiana (np. dodanie owoców symbolizujących smak mieszanki ziołowej do miniaturki) może przynieść spektakularne rezultaty.

- Podążaj za trendami! – Może na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale sprzedaż herbaty na Allegro (oraz kawy) w dużej mierze opiera się na śledzeniu trendów. Obecnie da się zauważyć szczególne zainteresowanie herbatą matcha oraz blue matcha, a także naparami z klitorii ternateńskiej (buttefly pea). W przypadku kawy zaś – produktami funkcjonalnymi, a więc zawierającymi dodatek grzybów lub innych adaptogenów. Obserwując chwilowe mody, możesz bardzo szybko zareagować i wprowadzić do swojego asortymentu towar, który przyciągnie do Ciebie nowych klientów lub stanie się jednym z bestsellerów.

Sprzedaż na Allegro kawy i herbaty – potencjał poszczególnych fraz w Allegro Ads
➔ Dane z okresu: listopad 2022 – październik 2023.
Potencjał dla frazy „kawa”

Potencjał dla frazy „kawa ziarnista”

Potencjał dla frazy „kawa mielona”

Potencjał dla frazy „herbata”

Potencjał dla frazy „zestaw herbat”

Potencjał dla frazy „zielona herbata”

Jak sprzedawać na Allegro herbatę i kawę? – FAQ
Czy warto sprzedawać na Allegro herbatę i kawę?
Kawa i herbata to produkty, które rocznie generują na Allegro niemal 320 milionów złotych. Jak widać, warto sprzedawać na Allegro asortyment tego rodzaju! Tym bardziej, że jak wynika z prognoz specjalistów (chociażby z Yahoo Finance), popyt na kawę i herbatę będzie w Polsce rósł jeszcze przynajmniej przez kilka najbliższych lat.
Co najbardziej opłaca się sprzedawać na Allegro w kategorii kawa i herbata?
Po analizie najpopularniejszych produktów i kategorii zakupowych, można stwierdzić, że tym, co najbardziej opłaca się sprzedawać na Allegro w kategorii kawa i herbata są: kawa ziarnista (zwłaszcza Lavazza i Segafredo), kapsułki do ekspresów, herbata czarna ekspresowa (np. Lipton lub Ahmad Tea) oraz różnego rodzaju zestawy herbat.
Jak prowadzić sprzedaż kawy i herbaty za pomocą Allegro Ads?
Reklamując kawę lub herbatę za pomocą Allegro Ads, należy pamiętać o tym, aby nie promować wszystkich wariantów. Najlepiej wybrać jeden z nich – ten najpopularniejszy. W ten sposób zminimalizuje się ryzyko przepalenia pieniędzy, jednocześnie zwiększając ruch na pozostałych aukcjach. Zwykle w przypadku tego typu kategorii dobrze sprawdza się reklama szablonowa zawierająca produkty wyświetlane w Strefie Okazji. Z kolei klasyczna reklama banerowa przyniesie najlepsze efekty w połączeniu z zestawami prezentowymi, gdyż uwidoczni ich zalety, motywując klientów do zakupu.
Jakie są koszty sprzedaży na Allegro kawy i herbaty?
To, jakie są koszty sprzedaży na Allegro zależy od masy czynników, m.in. od stanu produktu, podkategorii i użytej metody promocji. Aby choć w przybliżonym stopniu oszacować, ile wyniesie Cię sprzedaż kawy i herbaty na Allegro, skorzystaj z oficjalnego kalkulatora opłat i prowizji.