Pierwsza pomoc w kryzysowej sytuacji na Allegro

Avatar for Zuzanna Gajewska

Zuzanna Gajewska

Marketing Specialist

Opublikowane: 22 lipca, 2022
Kategoria:
5
(5)

Od dawna sprzedajesz na Allegro i mimo zdobytego doświadczenia nie wiesz co robić, bo Twoja sprzedaż od kilku tygodni drastycznie spada? A może portal z jakiegoś powodu usunął część Twoich aukcji? Zastanawiasz się, jak uratować swoje konto i odpowiednio zareagować na sytuację? 

pierwsza pomoc dla konta allegro cover artykułu

Z przyjemnością Ci w tym pomożemy, w końcu nasza dewiza brzmi „Wzniecamy iskry, gasimy pożary”. Aby to zrobić, stworzyliśmy krótki i przystępny poradnik, który porusza aż 10 najważniejszych kwestii związanych z kryzysową sytuacją na koncie. 

Wspólnie uratujemy Twój sklep na Allegro! 

1. Obserwuj „Jakość mojej sprzedaży”

W panelu „Jakość mojej sprzedaży” Allegro wyszczególnia 5 obszarów. Są to:

  • oceny od kupujących,
  • obsługa kupującego,
  • atrakcyjność oferty,
  • realizacja zamówień,
  • przestrzeganie regulaminu.

Każdy z nich jest bardzo ważny i nie może zostać zaniedbany. Pominięcie któregokolwiek z nich grozi pojawieniem się sporych problemów w sklepie, m.in. utratą tytułu Super Sprzedawcy, gorszą pozycją produktów w trafności, a nawet usunięciem aukcji oraz nałożeniem blokady na konto. Aby zapobiec przykrym konsekwencjom, zwracaj większą uwagę na wszystkie obszary jakości sprzedaży.

2. Zwracaj uwagę na oceny od kupujących

Oceny od kupujących to skarbnica wiedzy o tym, jak klienci postrzegają Twój sklep, asortyment oraz obsługę. Wielu kupujących zapoznaje się z opiniami innych przed kupnem produktu, a gorsze oceny i negatywne komentarze mają często bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego też błyskawicznie na nie reaguj!

Jeśli zdarzy się Ci się negatyw, postaraj się wyjaśnić sytuację lub poproś osobę trzecią o interwencję. Jako sprzedawca możesz podchodzić do opinii klienta zbyt emocjonalnie, podczas gdy mediator zwykle zachowuje chłodny ogląd sytuacji. Na rynku istnieją agencje, które w swojej ofercie posiadają usuwanie negatywnych komentarzy. Nawiązując współpracę z renomowaną firmą, z pewnością uda Ci się poprawić wizerunek sklepu w oczach klientów oraz znaleźć rozwiązanie korzystne dla obu stron.

3. Wysyłaj zamówienia w terminie

Z naszego doświadczenia wynika, że najwięcej negatywnych opinii dotyczy opóźnionych  wysyłek oraz nieuzupełnienie listów przewozowych na czas. Tego typu niedociągnięcia szczególnie wpływają na postrzeganie sklepu przez klientów.

4. Staraj się rozwiązywać wszystkie dyskusje

Nierozwiązane dyskusje są powodem wielu problemów i często powodują obniżanie ocen przez klientów. W najgorszym wypadku mogą wiązać się z utratą odznaczenia Super Sprzedawcy, dlatego zachowaj czujność i zawsze próbuj łagodzić trudne sytuacje. Nie zakładaj z góry, że klient próbuje Cię oszukać lub wyłudzić rekompensatę. Postaraj się zrozumieć jego punkt widzenia, a z pewnością uda Ci się konstruktywnie wyjaśnić okoliczności.

5. Optymalizuj opcje promowania

Przeprowadź krótki audyt swojego sklepu. Sprawdź, czy na pewno sensownie korzystasz z wyróżnień, czy kampanie Allegro Ads przynoszą odpowiedni zwrot oraz czy nie posiadasz zbyt dużej liczby ofert w Strefie Okazji. Aby utrzymać ruch na koncie, koniecznie użyj metod przekierowywania potencjalnych klientów na inne oferty, np: wielowariantowości, serii produktowych, banerów na liście ofert, rabatu ilościowego na drugą sztukę towaru oraz opcji „Kup w zestawie”.

6. Monitoruj konkurencję

Stale obserwuj działania konkurencji. Może Twoi rywale robią coś inaczej i dlatego osiągają lepsze efekty? Sprawdź, jakich promocji używają w danej kategorii, jak wyglądają ich miniaturki i co wystawiają na sprzedaż. Może znajdziesz podobny produkt, który możesz sprzedać w lepszej cenie?

7. Korzystaj z sezonowości

Pomyśl o rozszerzeniu swojej oferty. Jeśli masz możliwość, zacznij od asortymentu, na który właśnie panuje sezon. Przykładowo w grudniu warto postawić na ozdoby świąteczne i potencjalne prezenty, a przed Walentynkami – na gadżety z serduszkami. Sezonowe produkty skutecznie ściągają ruch, dlatego skup na nich niektóre działania, w tym wyróżnienia.

8. Weryfikuj swoje oferty i wystawiaj je na nowo

Jeżeli Twoje oferty pojawiły się na Allegro wiele lat temu, a produkty słabo się sprzedają, spróbuj wystawić je na nowo. Pamiętaj, aby wzbogacić recyklingowaną aukcję o trafny tytuł, dobrą miniaturkę, estetyczne grafiki i rzeczowy opis. Warto to zrobić, ponieważ algorytm Allegro niekiedy przychylniej traktuje nowe oferty. Należy jednak mieć na uwadze, że takie rozwiązanie nie zadziała w każdej sytuacji – niektórzy klienci sprawdzają, ile osób kupiło już dany produkt i rzadko interesują się towarami z niewielką liczbą ocen. Dlatego też na początku spróbuj na nowo wystawić wyłącznie aukcje z zaledwie kilkoma sprzedanymi produktami.

9. Nie ignoruj kwestii zwrotów i reklamacji

Jeśli któryś z Twoich produktów generuje dużo zwrotów i/lub reklamacji, przyjrzyj się jego opisowi i zdjęciom. Czy odpowiednio go przedstawiają oraz dostarczają wszelkich niezbędnych informacji? Jeśli tak, a mimo to klienci nadal są niezadowoleni, wycofaj go z oferty, aby nie tracić czasu na obsługę zamówień, które do Ciebie powracają.

10. Optymalizuj oferty

Jeśli klienci klikają w Twój produkt, ale nie dokonują zakupu, zweryfikuj swoją ofertę. Może wskazana cena jest za wysoka? A może opis nie dostarcza podstawowych informacji? Grafiki słabo obrazują zastosowanie? Problemem może być także brak aktywnych promocji. Skorzystaj z wielowariantowości, zestawów lub rabatów, aby zatrzymać klienta na koncie i skłonić go do zakupów

Sprzedajesz na Allegro? A może myślisz o poszerzeniu asortymentu? Niezależnie od tego, do której grupy sprzedawców należysz, przygotowaliśmy obszerne raporty największych, wybranych kategorii na Allegro. Dowiedz się więcej o sprzedaży produktów z kategorii: Motoryzacja, Biżuteria, Kawa i herbata.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 5

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?