Planer kampanii Allegro – jak z niego korzystać

Avatar for Krzysztof Mach

Krzysztof Mach

Senior Project Manager

Opublikowane: 27 listopada, 2024
Kategoria:
5
(6)

Jak na tegorocznego czempiona jakości wśród agencji Allegro Ads przystało – doskonale znamy planer kampanii Allegro Ads. Jest to podstawowe narzędzie pracy ułatwiające prowadzenie reklam zarówno profesjonalnym agencjom marketingowym (takim jak nasza), jak i indywidualnym sprzedającym. Przypatrzmy mu się dziś nieco bliżej!

  1. Planer kampanii Allegro Ads – do czego służy i kiedy Ci się przyda
  2. Jak wygląda Allegro planer kampanii?
  3. Instrukcja jak korzystać z planera kampanii Allegro
  4. Czym jest CPC w planerze kampanii Allegro?
  5. Jak wykorzystać planer kampanii Allegro Ads w optymalizacji kampanii graficznej?
  6. Planer kampanii Allegro Ads – FAQ

Planer kampanii Allegro Ads – do czego służy i kiedy Ci się przyda

Planer kampanii Allegro Ads to narzędzie reklamowe, które ułatwia pracę nad efektywną reklamą na Allegro. Jego zadaniem jest dostarczanie danych na temat konkretnych produktów. Zbierane przez planer informacje dają możliwość oszacowania popularności danego przedmiotu w serwisie oraz nasilenia konkurencji. System ukazuje również trendy roczne, co pozwala na tworzenie bardziej efektywnych strategii sprzedażowych.

Tym samym, planer kampanii Allegro Ads przyda Ci się, aby dowiedzieć się:

  • czego szukają Twoi potencjalni klienci,
  • jakie frazy kluczowe są najczęściej używane przez użytkowników Allegro,
  • w jakich okresach najlepiej zwiększyć budżet na kampanie Allegro Ads,
  • czy sprzedając dany produkt, musisz liczyć się z dużą konkurencją.

Gdzie znajdziesz planer kampanii reklamowych?

Narzędzie znajdziesz w panelu Allegro Ads po zalogowaniu do konta reklamowego, ale tylko wtedy gdy opłacasz przynajmniej profesjonalny abonament Allegro. Narzędzie dostępne jest także dla sprzedających bez abonamentu, jeśli wydadzą łącznie na Allegro Ads minimum 3 tys. zł w ciągu trzech ostatnich okresów rozliczeniowych.

Jak wygląda Allegro planer kampanii?

Allegro planer kampanii to część panelu reklamowego. Aby zacząć z niego korzystać, wystarczy kliknąć w odpowiednią zakładkę.

Narzędzie pozwala na określenie rynku, dla którego chcesz prowadzić analizę. Na ten moment możesz zapoznać się z danymi dla Allegro Polska, Allegro Czechy, Allegro Słowacja i Allegro Węgry – wystarczy, że zaznaczysz odpowiednią opcję.

Co chcesz reklamować? Wyszukiwarka planeru kampanii Allegro

Główną część planera kampanii Allegro Ads stanowi wyszukiwarka słów kluczowych.

Instrukcja jak korzystać z planera kampanii Allegro

Planer kampanii Allegro Ads jest stosunkowo prosty w obsłudze. Aby nauczyć Cię z niego korzystać, posłużymy się przykładem.

  • Wpisujemy w pasek wyszukiwarki słów kluczowych nazwę produktu, np. „Nintendo Switch Oled” czy „Sony Playstation 5″.
  • Klikamy „Szukaj”. W pierwszej kolejności zobaczymy całkowity potencjał dla danej frazy. Jak widać, hasło „Sony Playstation 5″ może się poszczycić 482 tys. wyszukań miesięcznie. Dodatkowo system wskazuje sugerowany budżet dzienny dla kampanii oraz sugerowaną stawkę CPC (Cost Per Click). Informuje również o wielkości konkurencji.
  •  Aby dowiedzieć się więcej, warto sprawdzić trend roczny. W tym celu kliknij w podświetlony na zielono napis „Pokaż trend roczny”. Twoim oczom ukaże się wykres przedstawiający liczbę wyszukań w poszczególnych miesiącach. Nasz przykład wskazuje, że sezon na Sony Playstation 5 przypada na Allegro pod koniec roku (od listopada do grudnia) – wówczas warto zwiększyć stawki w kampaniach sponsorowanych.
  •  Nieco niżej w planerze kampanii Allegro znajdziesz listę najpopularniejszych zapytań. Dzięki niej zapoznasz się ze średnim miesięczny zasięgiem frazy, sugerowanym CPC oraz wielkością konkurencji. To dobre źródło inspiracji podczas tworzenia tytułu oferty. Lista sprawdza się także podczas konfigurowania reklamy graficznej Allegro Ads w zakresie fraz kluczowych i wykluczających.
  • Ostatnim elementem planera kampanii Allegro Ads są kategorie. Gdy je otworzysz, zobaczysz średni miesięczny zasięg dla poszczególnych kategorii, sugerowane CPC oraz konkurencję.

Czym jest CPC w planerze kampanii Allegro?

CPC (Cost Per Click) to jeden z parametrów kampanii ofert sponsorowanych, który pokazuje ile kosztuje Allegro Ads w opcji minimum. Oznacza koszt za kliknięcie w reklamę, o czym szerzej poczytasz w artykule Zwrot z inwestycji Allegro Ads i pozostałe wskaźniki. W przypadku reklamy graficznej Allegro posługuje się natomiast parametrem CPM (Cost Per Million), który określa kwotę, jaką należy zapłacić za każde 1000 wyświetleń danej kreacji.

W planerze kampanii Allegro system wskazuje sugerowane CPC, a więc minimalny koszt kliknięcia w ofertę sponsorowaną. Z racji innego sposobu działania nie wyświetla jednak sugerowanego CPM (Cost Per Million). Pamiętaj, żeby zbytnio nie polegać na sugestiach stawek! Zarówno skuteczne strategie Allegro Ads na Boże Narodzenie jak i strategie całoroczne zawsze podkreślają jedno: musisz liczyć się z wydatkami większymi niż minimalne, jeśli chcesz dobrze pozycjonować reklamę.

Jak wykorzystać planer kampanii Allegro Ads w optymalizacji kampanii graficznej?

Choć większość osób używa planera kampanii Allegro Ads jedynie do tworzenia tytułów ofert oraz zbierania informacji na temat sugerowanych CPC dla kampanii ofert sponsorowanych, narzędzie znajduje także zastosowanie w przypadku reklam graficznych.

Graficzne reklamy Allegro można bowiem kierować do konkretnych grup odbiorców. Jest to możliwe dzięki systemowi słów kluczowych i wykluczających. Słowa kluczowe Allegro ułatwiają użytkownikom serwisu wyszukiwanie interesujących produktów. Jeśli zatem chcesz, aby Twoja oferta wyświetlała się odpowiednim osobom, musisz zadbać o odpowiednie frazy wyszukiwania (inaczej słowa kluczowe). Oczywiście, nie musisz samodzielnie ich wymyślać, ponieważ znajdziesz je właśnie w planerze kampanii Allegro Ads. 

Aby jeszcze dokładniej określić odbiorców swoich kreacji, warto zastosować słowa wykluczające, czyli frazy, na które dana reklama graficzna na pewno się NIE wyświetli (i, tym samym, nie skonsumuje niepotrzebnie budżetu). Allegro planer kampanii również Ci to ułatwi.

➔ Pamiętaj, że słowa kluczowe i wykluczające dla danej kreacji nie mogą być takie same.

Planer kampanii Allegro Ads – FAQ

Jakie możliwości ma planer kampanii Allegro Ads?

Planer kampanii Allegro Ads pozwala na zaznajomienie się z trendem rocznym dla danego produktu. Daje także wgląd w popularność konkretnych słów kluczowych oraz pokazuje dla nich sugerowane stawki CPC. Dzięki temu optymalizacja Allegro Ads przebiega o wiele efektywniej.

Jak używać planera kampanii, aby stworzyć tytuł oferty?

Aby stworzyć tytuł oferty, wpisz w planer kampanii Allegro nazwę produktu. Przyjrzyj się liście najpopularniejszych zapytań i wybierz z niej kilka fraz kluczowych, które najlepiej pasują do danej oferty. W ten sposób zyskasz pewność, że Twój tytuł będzie atrakcyjny dla potencjalnych kupujących.

Czy Allegro planer kampanii to to samo co Allegro Analytics?

Allegro planer kampanii to nie to samo co Allegro Analytics. Allegro Analytics to narzędzie do analizowania sprzedaży na Allegro. Planer kampanii stanowi natomiast część panelu reklamowego i pomaga w planowaniu kampanii ofert sponsorowanych oraz reklam graficznych.

Czy w planerze kampanii Allegro zobaczę konkretne oferty?

Nie, planer kampanii Allegro Ads nie wyświetla konkretnych ofert. Zamiast tego ukazuje dane o popularności poszczególnych fraz kluczowych. System daje także wgląd w trendy roczne. Niemniej w tym przypadku również bierze pod uwagę wyniki wszystkich ofert danego produktu wystawionych na marketplace, a nie informacje o konkretnej ofercie (np. Twojej).

Czy planer kampanii Allegro pomoże mi zwiększyć sprzedaż?

Planer kampanii Allegro powstał, aby wspomóc sprzedawców w optymalizacji kampanii ofert sponsorowanych oraz reklam graficznych. Niemniej, pośrednio z pewnością może wesprzeć Cię w zwiększaniu sprzedaży, ponieważ wskazuje najpopularniejsze słowa kluczowe oraz daje możliwość wytypowania najgorętszych sezonów sprzedażowych dla poszczególnych produktów.


Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 6

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?