Świąteczna strategia Allegro Ads – Poradnik na Boże Narodzenie 2023

Avatar for Michał Surmacz

Michał Surmacz

Manager Działu Realizacji w Pirk Spark

Opublikowane: 11 grudnia, 2023
Kategoria:
3.9
(14)

Reklama na Allegro w trakcie świąt Bożego Narodzenia cieszy się stosunkowo niską popularnością. Nic dziwnego – w tym okresie sprzedaż zwykle notuje duże spadki. Nie oznacza to jednak, że optymalizacja kampanii Allegro Ads podczas świąt nie ma sensu! Jako agencja specjalizująca się w obsłudze Allegro przygotowaliśmy dla Ciebie Allegro Ads poradnik, w którym znajdziesz aż 3 skuteczne strategie, które pomogą Ci zwiększyć swoją sprzedaż w okresie Bożego Narodzenia 2023. 

  1. Kampanie Allegro Ads w magicznym okresie między 24 a 27 grudnia
  2. Reklama na Allegro w Boże Narodzenie – czy to ma sens? 
  3. Strategie na prowadzenie Allegro Ads podczas świąt – Allegro Ads poradnik
  4. Kampanie Allegro Ads a jakość sprzedaży 
  5. Optymalizacja Allegro Ads w Boże Narodzenie – dodatkowe wskazówki 
  6. Świąteczna strategia Allegro Ads – FAQ 

Optymalizacja kampanii Allegro Ads w magicznym okresie między 24 a 27 grudnia

Listopad i grudzień to szczególnie gorące okresy w sprzedaży – także online. To właśnie wtedy większość z nas kupuje prezenty na święta, do czego dodatkowo zachęcają liczne promocje i wyprzedaże. Gorączkę zakupów widać również na Allegro – większość kategorii właśnie wtedy odnotowuje najwyższe wyniki w roku. 

Ruch w e-commerce zwalnia jednak tuż przed 24 grudnia. Z tego powodu wielu sprzedawców kwestionuje sens stosowania Allegro Ads w tym okresie. Oczywiście, w ten sposób można zaoszczędzić budżet reklamowy, niemniej w rzeczywistości, takie działanie może przynieść więcej szkody niż pożytku. W końcu w wielu przypadkach kolejny gorący okres zaczyna się od razu po świętach, czyli 27 grudnia. To wystarczający powód, aby nie wstrzymywać reklam na Allegro na całe dwa tygodnie!

Reklama na Allegro w Boże Narodzenie – czy to ma sens? 

Ogólnie rzecz biorąc, prowadzenie Allegro Ads może korzystnie wpłynąć na grudniową wartość sprzedaży. Choć faktycznie, końcówka ostatniego miesiąca w roku najczęściej nie generuje tak spektakularnych liczb jak początek miesiąca, to zyski wypracowywane podczas świąt wciąż stanowią kawałek tortu, o który warto powalczyć. 

Święta to czas, który zwykle poświęcamy najbliższym. Niemniej, nie znaczy to, że przestajemy korzystać z internetu. Wiele osób po zjedzeniu barszczu z uszkami spędza wolny czas, przeglądając oferty. Jasno wskazuje na to rosnąca liczba kliknięć. Niestety, nie zawsze idzie ona w parze z finalizowaniem transakcji. Warto jednak odnotować, że wyszukane wówczas produkty często trafiają do „Zapisanych”, aby zostać zakupionymi tuż po poświątecznym przypływie gotówki.  W związku z tym, aby przynieść wymierne korzyści, strategia Allegro Ads w okresie świąt Bożego Narodzenia musi być szczególnie przemyślana. 

Strategie na prowadzenie Allegro Ads podczas świąt – Allegro Ads poradnik  

Wraz z Michałem Surmaczem, Senior Team Leaderem naszego Działu Marketplace, przygotowaliśmy dla Ciebie trzy konkretne strategie Allegro Ads. Dzięki nim nie tylko przetrwasz święta, ale także zwiększysz swoją szansę na satysfakcjonującą sprzedaż na Allegro. Zastosuj te wskazówki naszego eksperta, które najlepiej pasują do Twojego biznesu. Poszczególne strategie różnią się od siebie potrzebnym budżetem oraz wymaganym poziomem nadzoru. Z tego powodu na pewno znajdziesz coś dla siebie, nawet jeśli dysponujesz stosunkowo niewielką kwotą oraz planujesz wyjechać na dłuższy urlop.

➔ Zanim wybierzesz jakąkolwiek strategię Allegro Ads:

➔ Po wybraniu odpowiedniej dla siebie strategii Allegro Ads i wdrożeniu jej założeń, nie zapominaj o monitorowaniu rentowności konta Allegro i tego, jak radzą sobie poszczególne kampanie promocyjne. To zadanie ułatwi Ci opracowana przez nas darmowa aplikacja dla sprzedawców Allegro AlleSpark.

1# Strategia Allegro Ads na święta Bożego Narodzenia dla dużych sklepów

To strategia dla dużych sprzedawców, którzy dysponują sporym budżetem oraz prowadzą intensywne kampanie promocyjne od okolic Black Weeku. W takiej sytuacji warto korzystać z maksymalnego budżetu aż do 20 grudnia (włącznie). 

Co więcej, nie trzeba obniżać stawek również 21 i 22 grudnia. Należy jednak pamiętać, że w te dni zwrot z inwestycji najprawdopodobniej spadnie. Dlaczego? Tuż przed świętami potencjalni kupujący będą często klikać w oferty, szukając tych, które pozwalają na odbiór osobisty. Wszystko, aby zdążyć z prezentem przed wigilią! Tym samym, koszty prowadzenia Allegro Ads będą stosunkowo wysokie, niemniej warto je ponieść, aby utrzymać sprzedaż na jakimkolwiek poziomie. 

W takim razie do kiedy utrzymywać kampanie Allegro Ads w grudniu? Jeśli planujesz pracować w sobotę 23 grudnia, to do rana tego dnia. Aby utrzymać rentowność, warto także obniżyć stawki – zwłaszcza że wkrótce liczba kliknięć znacznie się zmniejszy. Do 25 grudnia do około godziny 15:00 nie musisz szczególnie przejmować się obserwacją kampanii Allegro Ads, ponieważ ruch na aukcjach będzie minimalny. 

Pamiętaj jednak, aby od tego momentu zacząć ponownie kontrolować reklamy – przynajmniej do godziny 15:00 w środę 26 grudnia. Jeśli sprzedaż na Allegro się ruszy, koniecznie podnieś CPC! Jeśli nie – sprawdź w Allegro Analytics kategorię i konkurencję, aby upewnić się, czy sytuacja nie zmienia się z powodu zbyt niskich stawek.    

Od godzin popołudniowych w środę do godziny granicznej wysyłki w piątek 29 grudnia Twoje reklamy Allegro Ads mogą działać na maksymalnych stawkach. Obniżone CPC dobrze utrzymać do 15:00 w poniedziałek 1 stycznia. W Nowy Rok dobrze ponownie zwiększyć stawki, ponieważ wiele osób wykorzystuje ten dzień, aby przeglądać oferty w internecie. 

2# Strategia Allegro Ads na święta Bożego Narodzenia dla mniejszych sklepów, które nie planują przestoju

Jeszcze 20 grudnia warto utrzymywać wysokie CPC. To bezpieczny okres, ponieważ zamówione tego dnia paczki najprawdopodobniej dojdą do kupującego jeszcze przed wigilią. Nie oferujesz odbioru osobistego i nie planujesz pracować w sobotę? W takim razie obniż stawki już w czwartek 21 grudnia. Jeśli wolisz, możesz w tym okresie całkowicie wyłączyć kampanie Allegro Ads, aby ponownie włączyć je w okolicach 15:00 w poniedziałek 25 grudnia.

Następnego dnia (we wtorek 26 grudnia) dobrze maksymalnie podnieść stawki, aby przygotować się na 27 grudnia. To pierwszy dzień roboczy po świętach, który najprawdopodobniej będzie wiązał się ze sporą sprzedażą. Wieczorem 28 grudnia zacznij obserwować konkurencję i własne konto. Jeśli sprzedaż spowolni, wyłącz reklamy. Odpal je ponownie po 15:00 w Nowy Rok. Od tej pory wszystko powinno powoli wracać do normy, dlatego możesz pozwolić sobie na maksymalne CPC.

Wykres przedstawia funkcjonowanie kampanii Allegro Ads u naszego Klienta specjalizującego się w kategorii „Elektronika”. Zauważ, do jakiego spadku doszło w okolicach świąt! Mimo to, sprzedaż w drugiej połowie grudnia wciąż funkcjonowała, dając lepszy wynik 27.12 niż 19.12.

27 grudnia to pierwszy dzień roboczy po świętach, dlatego bardzo często wiąże się z wyższą Allegro sprzedażą.

3# Strategia Allegro Ads na święta Bożego Narodzenia dla planujących świąteczny urlop

Skoro planujesz dłuższy urlop, nie warto zaprzątać sobie głowy konkurencją i kampaniami Allegro Ads. Już wieczorem 20 grudnia wyłącz reklamy. Pamiętaj jednak, aby je uruchomić około 15:00 we wtorek 26 grudnia. Dobrze by było, gdyby działały aż do wieczora 29 grudnia. Następnie możesz ponownie je wyłączyć. Jeśli wolisz, możesz także pozwolić im nadal funkcjonować na minimalnym CPC – zwłaszcza w przypadku, gdy generują kliknięcia. Do normalnej pracy na maksymalnych stawka warto wrócić dopiero 1 stycznia w okolicach 15:00.   

Kampanie Allegro Ads a jakość sprzedaży 

Pamiętaj, że kampanie Allegro Ads nie powstały po to, aby zwiększać sprzedaż. Ich głównym celem jest budowanie ruchu na aukcjach, dlatego same w sobie nie przekładają się na wyższą konwersję. Nawet najbardziej przemyślane reklamy nie zapewnią Ci sukcesu, jeśli nie zadbasz o jakość sprzedaży. Aby oceniano Cię jako dobrego i profesjonalnego sprzedawcę, koniecznie postaraj się utrzymać wysoką trafność Allegro

Na trafność wpływa bardzo wiele czynników, w tym tytuł aukcji, jej oprawa graficzna oraz przewidywany czas dostawy. Ta ostatnia kwestia ma szczególne znacznie w okolicach Bożego Narodzenia. Jeśli z powodu natłoku zamówień, nie wyrobisz się z pakowaniem i wysyłaniem produktów, Twoja trafność Allegro spadnie, a wraz z nią jakość sprzedaży. To z kolei przełoży się na wyniki całego sklepu.

Ta kampania Allegro Ads była bardzo efektywna, ale ze względu na problemy z wysyłką musiała zostać zatrzymana w okresie świąt. Skutkowało to obniżeniem jakości konta, co miało olbrzymi wpływ na sprzedaż w kolejnych tygodniach. Mimo podwyższeniu i powrocie stawek wyniki dalej utrzymywały się na niższym poziomie.

➔ Aby lepiej zadbać o trafność Allegro, zapoznaj się z naszym darmowym e-bookiem Sekrety tworzenia ofert na Allegro. Dzięki zawartym w nim wskazówkom z pewnością zwiększysz atrakcyjność swoich aukcji.

➔ Mamy gotowe strategie nie tylko na Boże Narodzenie. Tu możesz sprawdzić scenariusze działań Allegro Ads na majówkę.

Optymalizacja Allegro Ads w Boże Narodzenie – dodatkowe wskazówki 

  • Po 20 grudnia przestań reklamować ozdoby świąteczne! – Bombki, lampki choinkowe i inne ozdoby dalej się klikają ale po 20 grudnia praktycznie nie sprzedają. Dlatego reklamując je za pomocą Allegro Ads, będziesz tylko marnotrawić budżet.   
  • Nie reklamuj produktów z długim okresem wysyłki! – Wyłącz kampanie Allegro Ads (lub ustaw bardzo niskie stawki) dla tych produktów, które nie zdołają dotrzeć do kupujących przed świętami. Najlepiej zrobić to w dniu granicznym, czyli w tym, od którego niemożliwa będzie realizacja zamówienia przed Bożym Narodzeniem. 

Nasz Klient zajmujący się sprzedażą mebli wyłączył Allegro Ads już na początku grudnia, gdyż wiedział, że nie zdąży wysłać produktów przed świętami. Dzięki temu ochronił swój budżet marketingowy i jakość sprzedaży konta.

  • Obserwuj konkurencję! – W okresie świątecznym reklama na Allegro oraz kampania linków sponsorowanych Twojej konkurencji może być mniej intensywna. Jeśli faktycznie tak będzie, wykorzystaj okazję i lepiej nie wyłączaj swoich reklam Allegro Ads. Dobrym pomysłem może się także okazać delikatne podniesienie stawek. Obserwuj, analizuj i działaj – to jedyny sposób, aby wyprzedzić rywali.   
  • Dodaj do zamówienia świąteczny bonus! – Święta to szczególny czas dla wielu osób. Warto wykorzystać ten okres do budowy pozytywnych relacji z klientami. Dorzuć do paczki karteczkę z życzeniami z okazji Bożego Narodzenia albo jakiś drobiazg, a z pewnością poprawisz swój wizerunek.  

Świąteczna strategia Allegro Ads – FAQ 

Czy optymalizacja Allegro Ads podczas świąt ma sens?

Jak najbardziej! Odpowiednia optymalizacja Allegro Ads nawet podczas świąt może przynieść wymierne rezultaty. Dobrze przemyślane kampanie pozwalają na wygenerowanie jakichkolwiek wyników podczas najmniej korzystnego okresu sprzedażowego w ciągu roku. Co więcej, zwiększają szansę na większą sprzedaż w okresie między świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem.

Jakie produkty warto promować w okresie świąt?

W okresie świąt warto promować bestsellery oraz te produkty, które przyciągają ruch. Łatwo je wytypujesz, kontrolując swoją sprzedaż oraz obserwując konkurencję. Pamiętaj jednak, aby tuż przed świętami oraz w ich trakcie nie reklamować ozdób świątecznych, ponieważ raczej się już nie sprzedadzą i tylko zmarnujesz na nie swój budżet.

Czy w święta Bożego Narodzenia na Allegro jest większa sprzedaż?

Niestety, nie. Święta Bożego Narodzenia to okres wyciszenia – także w e-commerce. Większość osób robiących zakupy online spędza ten czas w gronie najbliższych i nie ma czasu ani ochoty na przeglądanie ofert w internecie. Z tego powodu sprzedaż w tym okresie zwykle nie jest szczególnie imponująca. Niemniej, korzystanie z Allegro Ads może pomóc w jej utrzymaniu na jakimkolwiek poziomie. 

Czy świąteczny bonus dołączony do zamówienia to dobry pomysł?

Oczywiście, że tak! Każdy lubi niespodzianki – zwłaszcza w okresie świąt. Jeśli dodasz do zamówienia drobiazg (np. kartkę z życzeniami), z pewnością ocieplisz swój wizerunek i zadbasz o zadowolenie klientów.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 3.9 / 5. Liczba głosów 14

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?