Jak zatrzymać klienta w sklepie Allegro? – kilka słów o nawigacji

Avatar for Monika Ulbrych

Monika Ulbrych

Sales Specialist

Opublikowane: 8 lutego, 2023
Kategoria:
4.5
(10)

Wygodna opcja sortowania na Allegro sprawia, że kupujący mogą dowolnie porównywać oferty wielu sprzedawców. Wbrew przekonaniom wcale nie wybierają jednak tych, które są najtańsze. Jak dowodzą liczne dane, użytkownicy Allegro preferują aukcje, które znajdują się najwyżej na listingu. A co wpływa na ich pozycję? Przede wszystkim atrakcyjność grafik i opisów oraz jakość samego sklepu
Masz pewność, że Twoje oferty są dopracowane i do tego stosujesz różne formy promocji, a mimo to klienci nadal pomijają Twój asortyment lub wartość ich koszyków zakupowych pozostaje niesatysfakcjonująca? Sprawdź, co z Twoją nawigacją i przekonaj się, czy udało Ci się odpowiednio połączyć produkty w ramach swojego konta!

Nawigacja konta Allegro

Sprowadzenie klienta na konto wiąże się z wysiłkiem oraz kosztami. Zwłaszcza że kupujący rzadko zatrzymują się na pierwotnie wybranej ofercie – o wiele częściej szukają dalej. Z tego powodu warto zadbać o zbudowanie maksymalnie wielu połączeń pomiędzy poszczególnymi aukcjami. Takie rozwiązanie zachęca do dokładniejszego zapoznania się z asortymentem i zwiększa szansę na podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej, co przekłada się z kolei na zwiększenie wartości koszyka
Prawidłowe zaprojektowanie nawigacji pomoże Ci również w zwiększeniu rentowności działań promocyjnych.

Przykładowo, jeśli kupujący kliknie w ofertę sponsorowaną (poduszkę) i jej nie zakupi, ale przejdzie na inną Twoją aukcję (pościel), która została połączona z ofertą pierwotną i sfinalizuje transakcję, nie zmarnujesz budżetu, który był przeznaczony na jego kliknięcie.

Narzędzia zwiększające szansę na zatrzymanie klienta w sklepie:

Wielowariantowość

To podstawowe narzędzie, które pozwala na zaprezentowanie klientom podobnych produktów (mogą różnić się od siebie m.in. wzorem, kolorem, rozmiarem). Innymi słowy, wielowariantowość służy do łączenia produktów podobnego typu (warunkiem koniecznym jest ta sama kategoria wystawienia!), jednak różniących się przynajmniej jednym z podstawowych parametrów

Należy jednak pamiętać, że wielowariantowość można łączyć maksymalnie z dwoma właściwościami (np. kolor i rozmiar)! Takie działanie znacznie ułatwia kupującym szukanie odpowiedniego produktu i przyczynia się do ograniczenia liczby zwrotów.

Kup w zestawie

Ta opcja umożliwia zakup dwóch różnych produktów (z rabatem lub bez). Do każdej oferty możesz stworzyć aż 7 zestawów! Każdy musi składać się z przynajmniej 2 ofert. Jeśli posiadasz kilka towarów, które uzupełniają się działaniem (jak szczoteczka do zębów,  pasta i nić dentystyczna), możesz łączyć je w większe pakiety

Dużym atutem „Kup w zestawie” jest to, że chcąc chwilowo zaoferować możliwość zakupu danych produktów w jednej transakcji, nie musisz tworzyć na stałe nowej oferty z pakietem, ponieważ zestawy da się edytować w dowolnym momencie. Ta metoda może realnie wpłynąć na ostateczną wartość koszyka oraz uchronić Cię przed ucieczką klienta do konkurencji, gdyż w przejrzysty sposób prezentuje dodatkowe produkty (nawet te, na połączenie których nie pozwala wielowariantowość). 
Ręczne tworzenie zestawów może być dość pracochłonne, dlatego warto użyć do tego odpowiedniego narzędzia.

Dowiedz się więcej o sprzedaży na Allegro w kategorii Dom i Ogród. Dane, statystyka i wskazówki dla sprzedawców!

Aby nieco ułatwić Ci pracę na Allegro, stworzyliśmy dla Ciebie alleSpark – innowacyjny program, dzięki któremu stworzysz zestawy aż 10 razy szybciej! >> Sprawdź.

Banery na liście ofert

Banery na liście ofert to osobna funkcja w ramach abonamentu Allegro (dostępna nawet w najniższym pakiecie), która pozwala na umieszczenie na szczycie listy ofert aż 5 banerów przedstawiających zalety swojego biznesu. Możesz użyć ich do zaprezentowania zalet swojego konta (np. producent, polska marka, Laur Konsumenta) i/lub przekroju asortymentu podzielonego na kategorie
Prawidłowe (zgodne z tematyką kreacji) podlinkowanie zdecydowanie zachęca do zrobienia większych zakupów! Koniecznie rozważ wykorzystanie tego narzędzia, jeśli posiadasz więcej niż kilka stron ofert. W innym przypadku jest bardzo mało prawdopodobnym, aby kupujący samodzielnie zapoznał się z kilkoma setkami aukcji. Zdecydowanie lepiej działa bezpośrednie poinformowanie go o tym, co posiadasz w swoim asortymencie.

Serie produktowe

Stanowią nic innego niż kafelki wyświetlające się na wszystkich ofertach w ramach konta. Dostępne są w ramach każdego abonamentu Allegro i można ustawić ich nawet 12! Dzięki seriom produktowym estetycznie pokażesz swój asortyment. Pamiętaj jednak, że (tak jak w przypadku banerów) kluczem do sukcesu tej metody jest prawidłowe podlinkowanie produktów. To oznacza, że musisz zadbać, aby ikona faktycznie prowadziła klienta do określonej listy produktów. 


Poza seriami prezentującymi poszczególne kategorie produktów, warto również tworzyć ikonki promocyjne – np. bestsellery, najlepsza cena, super okazja.

Rabaty ilościowe

Uchodzą za metodę promocji, która przynosi bardzo dużo korzyści. Co najważniejsze: po wdrożeniu rabatów ilościowych, znika sekcja „Oferty sponsorowane, które mogą Cię zainteresować” (czyli jedna z dróg, za pomocą której Allegro Ads pomaga uciekać Twoim klientom do konkurencji!). 

Opcja zachęca kupującego do zwiększania wartości koszyka. Jej kolejnym atutem jest to, że prezentuje różne produkty. Tym samym, nawet jeśli kupujący nie skorzysta z opcji zakupu kilku sztuk, istnieje szansa, że skusi się na inny produkt. 

W tym miejscu warto również wspomnieć, że rabaty ilościowe są darmowe. Ich używanie nie wiąże się z dodatkowymi opłatami i prowizjami. Jedyny warunek ich udzielenia na najtańszy przedmiot stanowi działanie według poniższego schematu:

To Ty decydujesz, jaką wysokość rabatu przypisać do danej oferty i ile sztuk objąć promocją.

Podsumowanie

Pamiętaj, że tworząc nawigację swojego sklepu, nie musisz ograniczać się do jednej metody! Im więcej narzędzi wykorzystasz na koncie, tym większa szansa na wzrost wartości sprzedaży. Klienci zwracają uwagę na różne parametry podczas zakupów, dlatego usprawnienie ruchu na sklepie pośrednio przekłada się na wzrost konwersji.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 4.5 / 5. Liczba głosów 10

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?