Jak sprzedawać na Allegro produkty dla domu i ogrodu? Poradnik ekspertów Allegro
Pytanie jak sprzedawać na Allegro w segmencie „Dom i ogród” jest problematyczne, ponieważ to bardzo szeroka kategoria, która obejmuje różnorodne produkty (zarówno artykuły budowlane, jak i wyposażenie wnętrz). Jako specjaliści z agencji oferującej profesjonalne zarządzanie sprzedażą Allegro, postaramy się jednak na nie odpowiedzieć. Aby nakreślić Ci sytuacje, przygotowaliśmy dla Ciebie zwięzły poradnik, w którym znajdziesz przydatne wskazówki, twarde dane i liczne statystyki pozwalające na wyciągnięcie własnych wniosków. Dzięki nim zyskasz lepszy wgląd w kategorie Dom i Ogród oraz zyskasz szansę na wzrost sprzedaży na Allegro.
- Sprzedaż w internecie produktów dla domu i ogrodu – ogólne informacje
- Czy Allegro to właściwe miejsce, aby sprzedawać online produkty dla domu i ogrodu?
- Statystyki Allegro dla kategorii „Dom i ogród”
- Co najlepiej sprzedaje się na Allegro – kategoria „Dom i ogród”
- Rozszerzone statystyki Allegro – asortyment dom i ogród
- Jak sprzedawać na Allegro asortyment dom i ogród?
- Sprzedaż na Allegro produktów dla domu i ogrodu – potencjał fraz Allegro Ads
- Jak sprzedawać na Allegro produkty dom i ogród? – FAQ
Sprzedaż w internecie produktów dla domu i ogrodu – ogólne informacje
Pandemia i związane z nią restrykcje miały pozytywny wpływ na sprzedaż wyposażenia wnętrz przez internet. Wyłączenie sprzedaży stacjonarnej w połączeniu z pozostawaniem w domu spowodowanym lockdownami i pracą zdalną sprzyjało podejmowaniu decyzji o remoncie i zmianie wystroju. W 2020 roku produkty do domu i ogrodu były jednymi z najchętniej kupowanych online (eMarketer). Niestety, zwiększony popyt wiązał się nie tylko ze wzrostem sektora, ale także znacznym opóźnieniem realizacji zamówień.
Co ciekawe, poluzowanie obostrzeń nie spowolniło rozwoju branży. Wręcz przeciwnie! Tuż przed pandemią światowy rynek home&decor generował obroty na poziomie 22 miliardów dolarów, w jej czasie – 24 miliardy dolarów, a obecnie – około 28 miliardów dolarów (Arvato). Nic dziwnego, że eksperci postrzegają rynek wyposażenia wnętrz za jeden z najszybciej rosnących w e-commerce (także w Polsce).
Jednocześnie należy zauważyć, że produktami z największym potencjałem do sprzedaży w internecie są przede wszystkim dekoracje, narzędzia i akcesoria do organizacji przestrzeni. Mimo zmian w sektorze, meble wciąż najczęściej kupuje się stacjonarnie. Nie tylko dlatego, że ich wysyłka powoduje liczne problemy logistyczne, ale także dlatego, że większość klientów woli je przed zakupem obejrzeć osobiście. Sprzedawcy zmagają się więc tutaj z modelem ROPO (Research Offline – Purchase Online, czyli: sprawdź informacje stacjonarnie, kup w internecie) oraz odwróconego ROPO (Research Online – Purchase Offline, czyli: sprawdź informacje i opinie w internecie, kup stacjonarnie). Model ROPO stanowi także wyjaśnienie, dlaczego tak wiele marek decyduje się obecnie na zrezygnowanie z klasycznie rozumianego sklepu na rzecz showroomu.
Czy Allegro to właściwe miejsce, aby sprzedawać online produkty dla domu i ogrodu?
„Dom i ogród” to piąta największa kategoria produktowa na Allegro. Rocznie generuje około 900 milionów złotych. Co szczególnie ciekawe – nie tylko z perspektywy drobnych sprzedawców, ale także renomowanych marek –, Polacy najczęściej kupują produkty do domu i ogrodu właśnie na Allegro. Tym samym pod względem popularności platforma wyprzedza nawet duże sklepy internetowe poświęcone wyłącznie towarom tego typu.
Jak już pisaliśmy w innych naszych linkach z tej serii, Allegro sprzedaż kwitnie również m.in. w takich kategoriach jak:
Segment „Dom i ogród” na Allegro jest bardzo szeroki. Możesz się o tym przekonać, nie tylko rozwijając drzewko kategorii na portalu, ale także sprawdzając słowa kluczowe w Google Trends. Internauci często wpisują bezpośrednio w wyszukiwarkę takie hasła jak: meble ogrodowe Allegro, narzędzia ogrodnicze Allegro, rośliny ogrodowe Allegro, dekoracje domu Allegro, akcesoria do domu Allegro, sprzedaż narzędzi Allegro oraz sprzedaż mebli Allegro.
Nic dziwnego, że w serwisie z powodzeniem funkcjonują zarówno branżowi giganci, jak i niewielkie sklepy specjalistyczne. W ramach sektora wnętrzarskiego na platformie działają także sprzedawcy zajmujący się dropshippingiem. Poniżej znajdziesz przykłady brandów ze Strefy Marek Allegro (zarówno większych, jak i mniejszych), które pomogą Ci w wyobrażeniu sobie potencjału sektora.
- DeWalt – 1,39% sprzedaży w całej kategorii,
- Makita – 1,52% sprzedaży w całej kategorii,
- Milwaukee – 0,77% sprzedaży w całej kategorii,
- Tefal – 0,58% sprzedaży w całej kategorii,
- ŚpijZdrowo – 0,37% sprzedaży w całej kategorii,
- Gerlach – 0,31% sprzedaży w całej kategorii.
➔ Według danych z 29.11.2023 (dla 30 ostatnich dni). Dla Twojej informacji – 1% udziału w kategorii „Dom i ogród” na Allegro wynosi ok. 1 041 689,22 zł.
Sprzedaż produktów dla domu i ogrodu na Allegro ma ogromny potencjał. Nie jest jednak pozbawiona wad. Szczególne trudności mogą napotkać sprzedający zajmujący się produkcją mebli i/lub dekoracji na zamówienie. Serwis Allegro stawia na standaryzacje, co oznacza, że preferuje produkty o określonej wadze i wymiarach. Owszem, zaimplementował funkcję wielowariantowości, jednak na ten moment nie wyczerpuje ona wszystkich opcji związanych ze sprzedażą artykułów na zamówienie. Stąd w przypadku asortymentu do domu i ogrodu strategie sprzedażowe Allegro służące maksymalizacji zysków skupiają się na produktach o określonych i powtarzalnych parametrach.
Statystyki Allegro dla kategorii „Dom i ogród”
W okresie od 5.01.2023 roku do 4.01.2024 roku kategoria „Dom i ogród” na Allegro wygenerowała aż 949 780 580,70 złotych. Aby sprawdzić obroty dla innego zakresu czasowego, zaloguj się na swoje konto firmowe i przejdź na stronę Allegro Analytics.
Sprzedaż na Allegro w kategorii „Dom i ogród” z podziałem na podkategorie
➔ Dane z okresu: 5.01.2023-4.01.2024.
Kategoria | Udział w całkowitej wartości sprzedaży | Wypracowana wartość sprzedaży |
Materace | 1,50% | 14 246 708,71 zł |
Łóżka | 1,11% | 10 542 564,44 zł |
Zabezpieczenia i rozdzielnice | 0,97% | 9 212 871,63 zł |
Nawozy | 0,95% | 9 022 915,51 zł |
Lampy wiszące | 0,91% | 8 643 003,28 zł |
Wkrętarki | 0,89% | 8 453 047,16 zł |
Krzesła | 0,82% | 7 788 200,76 zł |
Szafy | 0,81% | 7 693 222,70 zł |
Baseny | 0,78% | 7 408 288,52 zł |
Źródła światła | 0,77% | 7 313 310,47 zł |
Produkty dla domu i ogrodu na Allegro – podkategoria i liczba transakcji
➔ Dane z okresu: 1.10.2022-30.09.2023.
Co najlepiej sprzedaje się na Allegro – kategoria „Dom i ogród”
➔ Dane z okresu z ostatnich 90 dni.
Produkt | Wartość sprzedaży | Udział w TOP100 |
Akumulator Li-Ion DeWalt XR 18 V 5 Ah | 1 393 523,60 zł | 2,12% |
Materac sprężynowy kieszonkowy ŚpijZdrowo 160×200 160 x 200 x 24cm | 1 286 789,69 zł | 1,96% |
Nagrzewnica olejowa Mar-Pol 8 kW | 1 242 458,24 zł | 1,89% |
Regulator bezprzewodowy Salus 615142612 biały | 1 135 553,91 zł | 1,73% |
Mop parowy Vileda 1550 W / 400 ml | 1 101 300,85 zł | 1,68% |
Materac kokosowy LUCA DAKOTA MAX 140 x 200 x 24cm H3, H4 | 970 124,92 zł | 1,48% |
Szlifierka kątowa Bosch 900 W 230 V tarcza 125 mm | 968 283,58 zł | 1,47% |
Węgiel POPULARNY EKOGROSZEK workowany PALETA TONA 1000 kg OPAŁ Z DOSTAWĄ | 912 810,00 zł | 1,39% |
Pilarko-zagłębiarka elektryczna Makita 1300 W | 906 617,49 zł | 1,38% |
Papier toaletowy bezzapachowy Almusso 40 szt. | 896 302,61 zł | 1,37% |
Odkurzacz przemysłowy Kärcher WD3 1000 W | 890 004,38 zł | 1,36% |
Łóżko podwójne drewnopodobne BMS Group Hermes 160×200 biały | 887 657,58 zł | 1,35% |
Odśnieżarka Stiga 62 cm 6 KM | 875 085,91 zł | 1,33% |
Akumulator Makita 18 V 5 Ah | 872 817,38 zł | 1,33% |
Wkrętarka DeWalt zasilanie akumulatorowe 18 V DCD796P2 | 814 720,05 zł | 1,24% |
Sól zmiękczająca Ciech 25 kg | 794 300,68 zł | 1,21% |
Szlifierka kątowa DeWalt DCG405N 125 mm 18 V | 793 719,94 zł | 1,21% |
Nagrzewnica olejowa Powermat 30 kW | 792 462,26 zł | 1,21% |
Szlifierka do gipsu z wysięgnikiem Bosch 550 W 230 V | 776 319,21 zł | 1,18% |
Materac kokosowy LUCA Dakota Max 160 x 200 x 24cm H3, H4 | 772 228,66 zł | 1,18% |
Rozszerzone statystyki Allegro – asortyment dom i ogród
➔ Dane z 29.11.2023.
Transakcje według dni tygodnia w kategorii „Dom i ogród”
Transakcje i godziny sprzedaży w kategorii „Dom i ogród”
Sprzedaż Allegro produktów dla domu i ogrodu według metod dostawy
Produkty dla domu i ogrodu – najważniejsze podkategorie na Allegro
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | |
Noże do kosiarki | 21 570 | 16 690 | 56,28 zł |
Uszczelnienie do kabin i brodzików | 71 236 | 34 608 | 20,96 zł |
Silniki do kosiarki | 2 623 | 2 057 | 275,50 zł |
Firany | 361 610 | 136 210 | 51,65 zł |
Patelnie | 82 614 | 79 095 | 94,78 zł |
Produkty dla domu i ogrodu Allegro – średnie zamówienie, średnia cena i średnia liczba sztuk dla najważniejszych podkategorii
l. sprzedanych sztuk | l. transakcji | śr. cena oferty | śr. ilość sztuk w 1 zamówieniu | |
Choinki | 97 132 | 63 424 | 94,34 zł | 1,53 → 2 |
Kabiny prysznicowe | 11 361 | 10 009 | 867,91 zł | 1,14 → 1 |
Baterie umywalkowe | 29 294 | 25 289 | 196,64 zł | 1,16 → 1 |
Garnki | 36 552 | 34 478 | 94,40 zł | 1,06 → 1 |
Tapety w rolce | 115 623 | 42 207 | 48,66 zł | 2,74 → 3 |
Jak sprzedawać na Allegro asortyment dom i ogród?
Jak w przypadku każdej dużej kategorii, także funkcjonowanie w ramach Dom i ogród Allegro wiąże się z koniecznością rywalizacji z ogromną i zajadłą konkurencją. Aby mieć w ogóle szansę na sukces, nie wystarczy dodać lepszych miniaturek. Trzeba poświęcić naprawdę sporo czasu na przygotowanie atrakcyjnego wizualnie konta, które przyciągnie klientów.
Twój sklep internetowy Allegro powinien być nie tylko katalogiem produktów, ale także czymś w rodzaju magazynu lifestyle’owego. Ukazuj swoje towary w ciekawych stylizacjach, a w opisach umieszczaj porady na temat aranżacji wnętrz. Sprzedajesz poszewki na poduszki? Nie ograniczaj się do jednego ujęcia. Pokaż, jak dekoracja prezentuje się pod różnymi kątami i w różnych miejscach. Zasada ta dotyczy także produktów budowlanych oraz narzędzi. W ich przypadku jednak staraj się ukazywać bardziej techniczne parametry (np. grubość membrany).
Działając w taki sposób, pomożesz kupującym w wyobrażeniu sobie danego przedmiotu w określonym otoczeniu, zwiększając chęć do sfinalizowania transakcji. Podsumowując, Twoje produkty powinny być źródłem inspiracji dla potencjalnych klientów. Wówczas nie tylko zdobędziesz zainteresowanie, ale także zbudujesz pozycję eksperta w branży.
➔ Zmiany w ofertach (tzw. optymalizacja ofert Allegro) mogą wymagać czasu. Więcej wskazówek w zakresie przygotowywania aukcji znajdziesz w naszym darmowym e-booku Sekrety tworzenia ofert na Allegro.
Aby skutecznie sprzedawać na Allegro w kategorii domu i ogrodu warto również posiadać szeroki asortyment. Klienci chętniej robią zakupy w sklepach, w których za jednym razem mogą zamówić wszystko, czego potrzebują. Jeśli oferujesz tapety, postaraj się o rozszerzenie portfolio o specjalne noże, kleje, farby oraz wałki, a następnie stwórz zestawy rabatowe, które pozwolą na zwiększenie wartości średniego koszyka zakupowego.
Pamiętaj jednak, że szeroki asortyment wymaga właściwie przygotowanej nawigacji. Wykorzystaj do tego zakładkę Sklep i przygotuj intuicyjne tagi i banery, które będą odsyłać klientów do odpowiednich grup produktów i/lub pojedynczych towarów. Nie zaniedbuj żadnej funkcji, którą oferuje Allegro. Serie produktowe, które wyświetlają się pod każdą ofertą, to doskonałe miejsce, aby zaprezentować i skatalogować swoje produkty.
Jak zwiększyć sprzedaż Allegro? – Rady od ekspertów dla kategorii „Dom i ogród”
- Używaj organicznych form promocji! – Działania marketingowe Allegro nie ograniczają się do Allegro Ads. W przypadku kategorii „Dom i ogród” bardzo duży potencjał ma Pakiet Promo. Jego stosowanie pomoże Ci się wyróżnić na listingu. Warto także postawić na wyróżnienia Allegro oraz Monety. Pamiętaj jednak, że dostępne formy promocji generują dodatkowe koszty. Aby liczba odsłon Allegro charakteryzowała się satysfakcjonującą konwersją, w pierwszej kolejności upewnij się, że Twoje aukcje oraz zakładka Sklep już cechują się przynajmniej identyczną jakością jak u konkurencji. Opis zgodny z zasadami języka korzyści oraz atrakcyjne zdjęcia mają ogromny wpływ na pozycjonowanie ofert Allegro, ponieważ działania organiczne stanowią klucz do trafności Allegro.
- Postaw na możliwie szeroki asortyment! – Oczywiście nie chodzi o to, aby zrezygnować ze specjalizacji w danym obszarze. Jeśli masz zamiar sprzedawać maty grzewcze, nie musisz od razu rozbudowywać swojego portfolio o środki ochrony roślin i modne fototapety. Warto jednak dodać do swojego asortymentu produkty uzupełniające (w tym przypadku, chociażby, termoregulatory), które uczynią Twój sklep bardziej kompletnym i atrakcyjniejszym dla potencjalnych kupujących.
- Zadbaj o odpowiednie metody dostawy! – Aby zachęcić klientów do zrobienia zakupów w Twoim sklepie, zaoferuj im takie formy dostawy, jakich oczekują. Obecnie niemal 64% transakcji w ramach kategorii „Dom i ogród” wiąże się z wyborem dostawy do punktu (przede wszystkim paczkomatu). Wyjdź naprzeciw kupującym i koniecznie uwzględnij tę metodę w swoim sklepie. Jeśli oferujesz produkty wielkogabarytowe, musisz także posiadać w swojej ofercie dostawę kurierem.
- Wybierz reklamy graficzne szablonowe! – Ta forma kampanii Allegro Ads idealnie nadaje się do zaprezentowania kilku produktów tego samego rodzaju, które różnią się od siebie kolorem lub innymi parametrami. Przykładowo, możesz za jej pomocą estetycznie ukazać dwa lub trzy wzory dywanów, co nie byłoby możliwe w ramach reklamy graficznej banerowej.
Sprzedaż na Allegro produktów dla domu i ogrodu – potencjał fraz Allegro Ads
➔ Dane z okresu: styczeń 2023 – grudzień 2023.
Potencjał dla frazy „Dywan”
Potencjał dla frazy „Filiżanka”
Potencjał dla frazy „Membrana”
Potencjał dla frazy „Wkrętarka”
Potencjał dla frazy „Lampa wisząca”
Potencjał dla frazy „Biurko”
Jak sprzedawać na Allegro produkty dom i ogród? – FAQ
Czy warto sprzedawać na Allegro produkty dom i ogród?
Zdecydowanie tak! Dom i ogród Allegro generuje ok. 900 milionów złotych rocznie, co czyni z niego jedną z największych kategorii na portalu. Co więcej, Allegro dominuje pod względem popularności wśród klientów zainteresowanych kupnem produktu dla domu i ogrodu. Wszystko to sprawia, że warto sprzedawać na Allegro towary tego typu.
Co najbardziej opłaca się sprzedawać na Allegro w kategorii „Dom i ogród”?
Statystyka i analiza wyników Allegro wskazuje, że w kategorii „Dom i ogród” najlepiej sprzedawać materace i łóżka (łącznie ponad 2% udziału w sprzedaży). Dużą popularnością wśród klientów cieszą się także wszelkiego rodzaju narzędzia, wyposażenie wnętrz, zabezpieczenia i rozdzielnice, oświetlenie oraz nawozy do roślin. Śledź trend sprzedażowy Allegro, aby na bieżąco wyłapywać najlepiej rokujące produkty.
Jak prowadzić sprzedaż na Allegro w kategorii „Dom i ogród” przy pomocy Allegro Ads?
W przypadku sprzedaży na Allegro produktów dla domu i ogrodu warto posłużyć się Allegro Ads. Szczególnie dobrze sprawdzają się reklamy graficzne szablonowe, które pozwalają na zaprezentowanie kilku towarów. Co ciekawe, kategoria „Dom i ogród” bardzo dobrze radzi sobie także w Google Ads. Warto to wykorzystać i włączyć dedykowane kampanie na sieci partnerskie dla bestsellerów, aby zwiększyć swoją efektywność sprzedaży Allegro. Jeśli brak Ci wprawy, pamiętaj, że optymalizacja kampanii Allegro Ads to nasz chleb powszedni i chętnie Ci pomożemy!
Czy prowadząc Allegro sprzedaż produktów dla domu i ogrodu, należy przejmować się sezonowością?
Analiza kategorii Allegro wykazuje, że „Dom i ogród” jest mało podatna na sezonowość. Przez większą część roku produkty wnętrzarskie i budowlane cieszą się stabilną sprzedażą. Wyjątkiem jest okres od stycznia do lutego, kiedy to można odnotować spowolnienie w kategorii. W tym czasie lepiej nieco ograniczyć promocję ofert w myśl zasady: maksymalizacja zysków Allegro czasem wymaga redukcji kosztów. Inaczej sytuacja wygląda dla artykułów ogrodniczych. Tutaj należy wziąć pod uwagę sezonowość, aby zmaksymalizować swoją szansę na wzrost sprzedaży na Allegro.
Ile wynoszą koszty sprzedaży na Allegro produktów dla domu i ogrodu?
Ciężko oszacować średnie koszty sprzedaży na Allegro dla tak szerokiej kategorii jak „Dom i ogród”. Na szczęście istnieje specjalny kalkulator prowizji i opłat Allegro. Czytając nasz artykuł, oszacujesz także, ile kosztuje Allegro Ads. Jeśli temat rentowności jest dla Ciebie szczególnie ważny, skorzystaj z darmowego narzędzia dla sprzedawców Allegro AlleSpark. Specjalny moduł Raporty Allegro Rentowność pomoże Ci obliczyć opłacalność konta, biorąc pod uwagę pełne koszty Allegro Ads.