Słowa kluczowe Allegro – jak je poprawnie dobierać?
Słowa kluczowe Allegro nie tylko pomagają kupującym w wyszukiwaniu interesujących produktów, ale także wspierają sprzedaż w poszczególnych sklepach. Czym dokładnie są i na jakie rodzaje można je podzielić? Czy mają jakiś wpływ na skuteczność reklam Allegro Ads? Odpowiedzi na te pytania oraz praktyczne przykłady jak je wykorzystać w opisie aukcji znajdziesz w tym artykule.

- Czym są słowa kluczowe Allegro?
- Słowa kluczowe Allegro – przykłady
- Dlaczego na Allegro słowa kluczowe mają znaczenie?
- Narzędzie do sprawdzania słów kluczowych Allegro
- Jak stworzyć idealny tytuł aukcji w oparciu o słowa kluczowe Allegro?
- Allegro Ads słowa kluczowe – przykład
- Słowa kluczowe Allegro – FAQ
Czym są słowa kluczowe Allegro?
Słowa kluczowe (inaczej frazy kluczowe) na platformie Allegro to po prostu frazy wywoławcze. Na wpisanie je w wyszukiwarkę system reaguje wyświetleniem odpowiednich produktów. Przykładowo, w przypadku zastosowania słowa kluczowego „żelazko” uzyskasz listę wszystkich dostępnych na Allegro ofert z żelazkami.

Skąd Allegro wie, że na zapytanie „żelazko” należy wyświetlać żelazka? Najprościej tłumacząc, system kategoryzuje oferty według słów zawartych w tytułach (a nie w dalszym opisie aukcji). Pozycjonowanie produktów Allegro przypomina zatem trochę SEO – użycie odpowiednich słów kluczowych jest (nomen omen) kluczem do sukcesu. Dlatego też tak ważną kwestią jest właściwe nazywanie aukcji przez sprzedawców. Odpowiednio dobrany tytuł to nie tylko większa wygoda korzystania z serwisu dla kupujących, ale także większa szansa, aby zwiększyć sprzedaż przez sprzedawców! Ostatecznie, jeśli w tytule aukcji prezentującej żelazko nie znajdzie się fraza kluczowa „żelazko”, system nie wyświetli jej tym osobom, które są w danym momencie zainteresowane jego kupnem.

Słowa kluczowe Allegro – przykłady
Słowa kluczowe Allegro można podzielić na kilka grup. Najczęściej wyszczególnia się:
- słowa kluczowe ogólne (np. „żelazko”),
- frazy długiego ogona (np. „żelazko z funkcją strażak”),
- słowa kluczowe brandowe (np. „żelazko Philips”),
- słowa kluczowe produktowe (np. „żelazko Philips DST7510/80 Azur Series 7500”),
- frazy kluczowe lokalne (np. „używane żelazko Rawicz”).
Na platformie Allegro da się spotkać wszystkie rodzaje fraz – z wyjątkiem lokalnych. Serwis już dawno przestał być niewielkim portalem aukcyjnym, na którym można wymieniać się używanymi przedmiotami w obrębie danego miasta. Obecnie sprzedawcy kierują swoją ofertę do użytkowników z całej Polski, nie ma więc konieczności umieszczania lokalizacji w tytule. Co więcej, regulamin Allegro nie zezwala na informowanie w nazwach ofert o miejscu, w którym możliwy jest odbiór osobisty. Takie pozycjonowanie produktów Allegro nie miałoby zatem sensu.
Dlaczego na Allegro słowa kluczowe mają znaczenie?
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe Allegro mogą wesprzeć Twoją sprzedaż. Dzięki nim:
- Zaprezentujesz swój asortyment większej liczbie klientów. Co więcej, potencjalni kupujący z dużo większym prawdopodobieństwem trafią na Twoje produkty. Dodatkowo tytuł skomponowany z właściwych fraz kluczowych może przełożyć się na wyższe CTR (współczynnik klikalności) oferty.
- Wzrośnie Twoja trafność allegro (poprawny tytuł to jeden z czynników wpływających na wyliczenie trafności danej aukcji, czyli pozycjonowanie produktów Allegro).
- Obniżą się Twoje koszty Allegro Ads, gdyż precyzyjne kierowanie reklam graficznych zależy od właściwego doboru słów kluczowych (tych, na jakie kreacja będzie się wyświetlać) i wykluczających (tych, na które dana kreacja się nie wyświetli). Dzięki prawidłowemu stosowaniu słów kluczowych zwiększy się zatem Twój Allegro Ads zwrot z inwestycji oraz cała rentowność biznesu.
Narzędzie do sprawdzania słów kluczowych Allegro
Nie wiesz, gdzie szukać Allegro słów kluczowych? Istnieje do tego specjalne narzędzie – planer kampanii Allegro Ads. Wykorzystuje się go też powszechnie pod pozycjonowanie produktów Allegro, żeby wyszukać frazy do tytułów. System ten gromadzi informacje na temat poszczególnych produktów w kontekście ich popularności i zainteresowania, jakie wzbudzają wśród kupujących. Prezentując frazy wywoławcze używane przez użytkowników portalu, planer kampanii Allegro pozwala także na generowanie trendów rocznych sprzedaży dla konkretnych przedmiotów. Aby skorzystać z planera kampanii Allegro Ads, musisz mieć na swoim sklepie Allegro uruchomiony co najmniej profesjonalny abonament Allegro. W niektórych przypadkach możliwe jest jednak uzyskanie dostępu do narzędzia bez konieczności wykupowania abonamentu – wówczas należy udowodnić, że wydało się na kampanie Allegro Ads minimum 3 tys. złotych w ciągu trzech ostatnich okresów rozliczeniowych.
Jak stworzyć idealny tytuł aukcji w oparciu o słowa kluczowe Allegro?
Allegro słowa kluczowe mogą Ci pomóc w tworzeniu tytułów aukcji. Dzięki ich zastosowaniu dotrzesz do większej liczby klientów oraz zwiększysz CTR swoich ofert. Jeśli nie wiesz, jak stosować frazy kluczowe w tytułach, zapoznaj się z poniższym przykładem.
Załóżmy, że chcesz wystawić na Allegro balsam do ciała Nivea. Masz już opis treści aukcji oraz zdjęcie produktowe. Wypełniłeś / wypełniłaś również obowiązkowe parametry. Pozostało Ci tylko wymyślić dobry tytuł oferty. Najlepiej zacząć od absolutnych podstaw, a więc zapisania nazwy produktu – w naszym wypadku będzie to „Nivea balsam do ciała błyskawicznie nawilżający”. Szukając inspiracji do stworzenia tytułu, najlepiej zajrzeć do planera kampanii Allegro. Po wpisaniu w wyszukiwarkę „balsam do ciała” otrzymamy najlepsze słowa kluczowe Allegro, a więc takie, które są najczęściej używane przez kupujących szukających w serwisie podobnych produktów.
Spośród najpopularniejszych fraz kluczowych powinniśmy wybrać te, które najlepiej pasują do danego produktu. W naszym przypadku będą to: „balsam do ciała Nivea” oraz „balsam do ciała nawilżający”. Uwzględniając je, uzyskamy podstawowy tytuł: „Nivea balsam do ciała nawilżający”. Wciąż pozostaje nam jednak ok. 40 znaków do wykorzystania.
Aby zyskać dodatkowe słowa kluczowe, warto wpisać w wyszukiwarkę dłuższe hasło, np. „balsam do ciała nawilżający”. W odpowiedzi otrzymamy popularne na Allegro słowa kluczowe długiego ogona.

Do naszego produktu pasują takie frazy jak „balsam mocno nawilżający do ciała”, „balsam do ciała intensywnie nawilżający” oraz „głęboko nawilżający balsam do ciała”. Każda z tych fraz ma podobny miesięczny zasięg, nie ma więc większego znaczenia, którą wybierzemy. Przykładowy tytuł może teraz brzmieć: „Nivea balsam do ciała intensywnie nawilżający”.

W tym momencie tytuł składa się teraz z 46 znaków ze spacjami. Wciąż pozostaje więc spora przestrzeń do zagospodarowania. W takim wypadku warto uwzględnić cechy produktu, które nie są widoczne na miniaturce, np. pojemność lub zapach. W ten sposób możemy wydłużyć tytuł do: „Nivea balsam do ciała intensywnie nawilżający 400 ml”.

Dobrym pomysłem jest także dokładne zapoznanie się z produktem. Często w opisie aukcji da się znaleźć cechy godne uwzględnienia w tytule – oczywiście, po przerobieniu ich na frazy kluczowe i weryfikacji w planerze kampanii Allegro. Zapoznając się ze specyfikacją naszego produktu, dowiemy się m.in., że jest przeznaczony do skóry suchej, zawiera kwas hialuronowy, szybko się wchłania i zapewnia efekt nawilżenia do 72 h.
Jak zatem mógłby brzmieć tytuł? Oto propozycje:
- „Nivea balsam do ciała intensywnie nawilżający sucha skóra 400 ml”

- „Nivea balsam do ciała intensywnie nawilżający 400ml nawilżenie skóry do 72h”

- „Nivea balsam do ciała intensywnie nawilżający z kwasem hialuronowym 400 ml”

➔ Na pozycjonowanie produktów Allegro wpływa nie tylko tytuł oferty, ale także jej prezentacja i opis. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o opisie aukcji, zajrzyj do naszego darmowego e-booka Sekrety tworzenia ofert na Allegro.
Allegro Ads słowa kluczowe – przykład
W Allegro Ads słowa kluczowe mają także ogromne znaczenie, szczególnie podczas optymalizowania reklam graficznych. Dzięki zastosowaniu słów kluczowych można skierować kreację do odpowiedniej grupy klientów, a więc wyłącznie do tych osób, które są zainteresowane kupnem danego produktu.
Dlaczego to takie ważne? Analiza słów kluczowych i ich odpowiednie wykorzystanie w reklamach graficznych Allegro Ads nie tylko pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż, ale także ograniczyć koszty prowadzenia sklepu Allegro. Kampanie graficzne są bowiem rozliczane w modelu CPM, co oznacza, że płaci się za każde 1000 wyświetleń kreacji, a nie poszczególne kliknięcia! Aby zatem ochronić budżet, warto postarać się, aby reklamy były prezentowane tylko tym osobom, które faktycznie mają zamiar kupić reklamowany przez nas produkt.

Przed przystąpieniem do prac nad swoją kreacją, zajrzyj do planera kampanii Allegro. Dzięki narzędziu szybko wyselekcjonujesz najlepsze do Allegro Ads słowa kluczowe dla danego produktu. Gdy już to zrobisz, starannie uzupełnij odpowiednie rubryki w systemie, pamiętając o wskazaniu słów wykluczających.

➔ Allegro Ads słowa kluczowe działają w zbliżony sposób do fraz kluczowych Google Ads.
Słowa kluczowe Allegro – FAQ
Jaki jest dobry tytuł aukcji Allegro?
Dobry tytuł oferty Allegro powinien zawierać słowa kluczowe odnoszące się do danego produktu. Dobrze zawrzeć w nim także cechy, które nie są widoczne na miniaturce (np. rozmiar koszulki, smak napoju). Warto również wykorzystać całe dostępne miejsce (75 znaków). Pamiętaj jednak, żeby nie wydłużać tytułu na siłę słowami, które nic nie wnoszą i/lub są zakazane przez regulamin (np. „nowość”, „hit”).
Jakich słów nie powinien zawierać tytuł oferty Allegro?
Dobry tytuł oferty Allegro nie powinien zawierać słow zakazanych w regulaminie serwisu, a więc: „nowość”, „hit”, „promocja”. W tytule aukcji nie można również umieszczać informacji niezwiązanych z produktem, np.: miejsca odbioru zamówienia, numeru telefonu firmy czy oznaczeń wewnętrznych.
Czy wyszukiwarka Allegro uwzględnia literówki?
Tak, wyszukiwarka Allegro uwzględnia literówki i popularne błędy w pisowni. Tym samym, nie musisz umieszczać błędnych zapisów w tytule swoich aukcji, aby dotrzeć do kupujących. Jeśli klient wpisze w wyszukiwarkę frazę „gmuowy kórczak dla psa”, system wyświetli mu Twoją ofertę zatytułowaną „gumowy kurczak dla psa”.
Czy słowa kluczowe w tytule oferty wpływają na pozycjonowanie Allegro?
Dobranie odpowiednich słow kluczowych ma duży wpływ na pozycjonowanie produktów Allegro. Przede wszystkim to właśnie na nie będą wyświetlać się Twoje produkty. Poza tym prawidłowe zastosowanie słów kluczowych jest weryfikowane podczas obliczania trafności danej oferty, a jak powszechnie wiadomo, parametr ten ma bezpośredni wpływ na to, jakie miejsce na listingu zajmują poszczególne aukcje.
Czy istnieje narzędzie do analizy słów kluczowych Allegro?
Tak, istnieje specjalne narzędzie do analizy słów kluczowych Allegro. Jest to planer kampanii Allegro. Z jego poziomu sprawdzisz m.in. jaką popularnością cieszą się poszczególne słowa kluczowe oraz jak zmienia się ich popularność w czasie. Planer kampanii bardzo przydaje się podczas tworzenia tytułów aukcji oraz optymalizowania reklam graficznych Allegro Ads.
