Strategie Allegro Ads – Poradnik na majówkę 2025
Kampanie Allegro mogą wydawać się mało opłacalną inwestycją podczas majówki. Na szczęście wcale nie musi tak być! Jako specjaliści obsługi Allegro Ads wiemy, co robić, aby odnosić doskonałe rezultaty niezależnie od sytuacji. Chcąc podzielić się z Tobą naszą wiedzą, przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik Allegro Ads z propozycjami działań w okresie świąt majowych. Dzięki nim z pewnością zwiększysz rentowność swojej reklamy na Allegro.

- Kampanie Allegro Ads – majówka 2025
- Reklama na Allegro w majówkę – opinia eksperta
- Strategie prowadzenia kampanii Allegro Ads w maju 2025
- Optymalizacja kampanii Allegro Ads w majówkę – dodatkowe porady
- Allegro Ads poradnik na majówkę – FAQ
Kampanie Allegro Ads – majówka 2025
Przed nami długo wyczekiwany czas wolny. W tym roku majówka zaczyna się w czwartek. To znaczy, że wielu użytkowników Allegro zacznie urlop w poniedziałek 28 kwietnia. Ostatecznie, wzięcie tylko 3 dni urlopu poskutkuje aż 9 dniami wolnego. Z tego powodu sprzedaż na portalu najprawdopodobniej zwolni już w piątek 25 kwietnia.
Niektórzy prawdopodobnie będą jeszcze robić zakupu w poniedziałek 28 kwietnia, jednak ten dzień wygeneruje zdecydowanie słabsze wyniki niż standardowo.
Zastanawiasz się, dlaczego majówka ma taki wpływ na funkcjonowanie Allegro? Użytkownicy platformy rzadko robią zakupy w święta i dni wolne, ponieważ wolą przeznaczyć czas na odpoczynek i spotkania z bliskimi, zamiast na scrollowanie kolejnych stron produktów. Wszystko to sprawia, że wielu sprzedawców spodziewa się przestojów w sprzedaży i stara się ochronić swój budżet reklamowy, całkowicie wyłączając kampanie Allegro Ads. Nie zawsze jest to jednak słuszna decyzja. Choć koszty Allegro Ads stanowią obciążenie dla biznesu, rezygnacja z reklam Allegro w majówkę może przynieść więcej strat niż korzyści.
Reklama na Allegro w majówkę – opinia eksperta
Optymalizacja kampanii Allegro Ads w okresie świąt, aby reklamy były możliwie najbardziej rentowne, nie jest łatwa. Wiele zależy od wielkości danego sklepu i celów biznesowych. Dlatego też razem z Kacprem Gruchotem, doświadczonym specjalistą Allegro oraz Customer Success Team Leaderem, przygotowaliśmy dla Ciebie aż trzy strategie działania. Są dopasowane pod różne budżety reklamowe, dlatego bez problemu wybierzesz najlepszą dla siebie.
Zanim jednak przejdziesz do wdrożenia którejkolwiek z naszych porad, przeanalizuj to, jak funkcjonuje Twój sklep na Allegro. W tym celu:
- Sprawdź rentowność swoich ofert w AlleSpark. To darmowe narzędzie da Ci wgląd nie tylko w wyniki kampanii – w tym zwrot z inwestycji w Allegro Ads – ale także w całościowe K/P już z uwzględnieniem aktualnych (nawet dziennych i tygodniowych) kosztów kampanii Ads. Nie przekonaliśmy Cię? W AlleSpark możesz sprawdzić rozbicie kosztów Allegro Ads w wymiarze dziennym dla każdej z ofert osobno – a przecież Twój zysk jest ważny!
- Przejrzyj statystyki kampanii Allegro Ads dostępne w Allegro Analytics. Najważniejszą kwestią powinien być dla Ciebie trend sprzedaży. Koniecznie dowiedz się, jak sprzedaż na Twoim koncie kształtuje się w zależności od dnia i godziny. To bardzo ważne w kontekście planowania kampanii Allegro!

Strategie prowadzenia kampanii Allegro Ads w maju 2025
Trzymaj rękę na pulsie. Monitorując swoje reklamy na Allegro, bez problemu wychwycisz pierwsze oznaki spadku sprzedaży i wdrożysz odpowiednią strategię działania. Postępując we właściwy sposób, ochronisz swój budżet reklamowy. Pierwsze działania warto podjąć już w sobotę 26 kwietnia – według nas będzie to dzień, w którym spadek sprzedaży stanie się widoczny na większości kont. Pamiętaj jednak, aby nie działać pochopnie. Strategię dostosuj do sytuacji, kierując się wskazówkami zawartymi poniżej.
Strategia pierwsza – minimalne stawki CPC w sezonie ogórkowym
W sobotę 26 kwietnia powinieneś / powinnaś szczegółowo przejrzeć rentowność sprzedaży zarówno konta, jak i najważniejszych ofert. Jeśli liczba transakcji utrzyma się na podobnym poziomie jak we wszystkie inne soboty, weekend będzie zapowiadał się standardowo.
Ponownie przeprowadź analizę w poniedziałek 28 kwietnia. Z reguły poniedziałek to najlepszy dzień sprzedażowy na portalu w większości kategorii, w trakcie majówki może być jednak inaczej. Jeśli zauważysz, że Twoja sprzedaż tego dnia jest niższa, w godzinach popołudniowych obniż stawki CPC w kampaniach do minimum. W ten sposób reklamy w dalszym ciągu będą się wyświetlać, nie generując przy tym dużego kosztu. Dzięki temu po majówce Twoje oferty będą w stanie szybciej odzyskać trafność i wysoką sprzedaż.
Scenariusz drugi – reklama wyselekcjonowanych ofert w Allegro Ads
Całkowite wyłączenie kampanii w trakcie urlopu majówkowego może negatywnie odbić się na Twoim biznesie. Dłuższa przerwa w reklamach Allegro Ads najprawdopodobniej poskutkuje bowiem koniecznością ponownego dostosowania się do algorytmu, gdy ponownie je uruchomisz. To z kolei zwiększy Twoje wydatki.
Aby uniknąć przykrych konsekwencji w poniedziałek 28 kwietnia, zrób przegląd swoich kampanii w Allegro Ads i zastanów się, które są kluczowe dla Twojej sprzedaży.
Zwróć też uwagę na ich cel – kampanie sprzedażowe można ograniczyć budżetem, podczas gdy kampanie zasięgowe w ofertach sponsorowanych lepiej zostawić na aktualnych ustawieniach, jedynie ograniczając ich ilość. W przypadku reklam wizerunkowych ten tydzień nie będzie najlepszy. Tym samym, możesz je bez żadnej większej straty po prostu wyłączyć.

Przykład kampanii graficznych naszego klienta z okresu majówki 2024. Obniżenie budżetu na majówkę pozwoliło podnieść zwrot z inwestycji
Przeanalizuj też miejsca emisji swoich reklam! Wyniki wyszukiwania to główne miejsce reklamowania ofert. Skoro większość sprzedawców ograniczy swoje stawki i budżety, łatwiej będzie Ci wygrywać w tym okresie. A co z kampaniami Google Ads? Te reklamy najlepiej zatrzymać na okres majówkowy bądź ograniczyć ich budżet do minimum.
Dlaczego? Gdyż w przypadku tego miejsca emisji, nie masz możliwości ograniczania CPC. To z kolei ryzyko, że przepalisz swój budżet i zawyżysz K/P na koncie w perspektywie całego miesiąca!

Przykład kampanii graficznych naszego klienta z okresu majówki 2024. Wyłączenie części kampanii (Google ADS) na okres majówki.
Podczas majówki dobrym pomysłem jest również zrezygnowanie z reklam graficznych, które rozliczane są w modelu CPM. Pomimo zmniejszonego ruchu w okresie majówkowym, nie maleje on do zera, co oznacza, że reklamy graficzne mogą nadal ściągać odsłony, które nie przełożą się na sprzedaż.
Pamiętaj też o tym, aby już 4 maja w godzinach popołudniowych przywrócić wszystkie zastopowane lub ograniczone budżetowo kampanie. Niech mają jeden dzień na to, aby się rozkręcić. W ten sposób wejdziesz w poniedziałek 5 maja z rozpędem!
Scenariusz trzeci – reklama na Allegro dla tych, którzy chcą być liderami kategorii
Jeśli chcesz zostać liderem w swojej kategorii, najprawdopodobniej posiadasz spory budżet. Możesz więc pozwolić sobie na nieco więcej. Od soboty (26.04) do niedzieli (4.05) nie ograniczaj niczego – możesz nawet podnieść stawki. Postępując w ten sposób, zyskasz wyższą pozycję względem konkurencji, ponieważ większość firm będzie ograniczać kampanie Allegro Ads (pisaliśmy o tym wyżej). Co prawda, sprzedaż w okresie świąt majowych będzie stosunkowo mało rentowna, z pewnością jednak przełoży się na start z wyższych pozycji w rankingu, gdy tylko majówka się zakończy.
Optymalizacja kampanii Allegro Ads w majówkę – dodatkowe porady
- Zależy Ci na ochronie budżetu reklamowego, ale nie chcesz wyłączać wszystkich kampanii Ads Allegro? Najlepiej ogranicz reklamę graficzną Allegro (a nie sponsorowaną) oraz reklamy z miejscem emisji Google Ads!
- Majówka to nie powód, aby zaniedbywać jakość sprzedaży. Pamiętaj, aby odpowiadać na wiadomości i dyskusje klientów, aby nie stracić na wskaźniku Allegro trafności ofert. Jeśli nie chcesz w tym czasie zajmować się biznesem, koniecznie ustaw autoresponder, np. darmowy autoresponder wiadomości Allegro AlleSpark.
- Przestój w sprzedaży można także wykorzystać na rozwijanie umiejętności. Nadwyżkę czasu warto przeznaczyć na przyswojenie naszych porad o Allegro Ads.
Allegro Ads poradnik na majówkę – FAQ
Jaka jest efektywność kampanii Allegro Ads w majówkę?
Reklamy Allegro Ads charakteryzują się różną efektywnością w majówkę. To, czy utrzymają swoje wyniki, czy też staną się mniej opłacalne, zależy od konkretnego dnia, branży oraz stawek. W większości przypadków można jednak spodziewać się obniżek skuteczności. To jednak nie znaczy, że trzeba je całkowicie wyłączyć. Odpowiednia optymalizacja Allegro Ads pomoże Ci zabezpieczyć budżet (nasz Allegro Ads Poradnik rozszerza ten temat).
Gdzie sprawdzać statystyki Allegro Ads?
Dobra optymalizacja Allegro Ads wymaga bieżącego monitorowania statystyki kampanii Allegro Ads. W tym celu możesz się posłużyć Allegro Analytics lub darmowym AlleSparkiem, gdzie zbadasz rentowność promocji w perspektywie dnia per produkt.
Jaki budżet Allegro Ads będzie dobry na majówkę?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. To, jaki budżet Allegro Ads sprawdzi się w Twoim przypadku, zależy od Twojej kategorii, wielkości konta oraz planów biznesowych. Jeśli zamierzasz stać się liderem w danej kategorii, lepiej nie ograniczać wydatków podczas majówki. Z kolei jeśli zależy Ci przede wszystkim na ochronie budżetu reklamowego, Allegro Ads umożliwia wprowadzanie korekt na bieżąco. Musisz tylko trzymać rękę na pulsie i regularnie monitorować system Allegro Ads.
Czy warto ograniczyć reklamy Allegro Ads w trakcie majówki?
To, jakie ustawienia Allegro Ads w majówkę będą najlepsze dla Twojego konta, zależy od Twoich celów. Chcesz przejąć udziały w kategorii? Pozostaw system Allegro Ads w takim stanie jak zazwyczaj lub nawet podnieś stawki. Wolisz zwiększyć rentowność swojego sklepu i ograniczyć wydatki na kampanie reklamowe? Zmniejsz stawki lub wyłącz najmniej rentowne reklamy. Pamiętaj jednak, aby w pierwszej kolejności wyłączać reklamę graficzną Allegro!
Czy jako sprzedawca Allegro mogę po prostu odpocząć w majówkę?
Jeśli wolisz odciąć się od sprzedaży w majówkę, nic nie stoi na przeszkodzie. Allegro Ads umożliwia zawieszenie kampanii. Po urlopie możesz je ponownie wznowić. Dzięki temu nie zmniejszysz swojego budżetu. Pamiętaj jednak, że przerwa w sprzedaży nie zwalnia Cię z konieczności odpowiadania na wiadomości od kupujących. Aby utrzymać wysoki wskaźnik jakości sprzedaży, uruchom w tym czasie autoresponder.