Strategie Allegro Ads – Poradnik na majówkę

Avatar for Michał Surmacz

Michał Surmacz

Director of Customer Success w Pirk Spark

Opublikowane: 22 kwietnia, 2024
Kategoria:
5
(8)

Kampanie Allegro mogą wydawać się mało opłacalną inwestycją podczas majówki. Na szczęście wcale nie musi tak być! Jako specjaliści obsługi Allegro Ads wiemy, co robić, aby odnosić doskonałe rezultaty niezależnie od sytuacji. Chcąc podzielić się z Tobą naszą wiedzą, przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik Allegro Ads z propozycjami działań w okresie świąt majowych. Dzięki nim z pewnością zwiększysz rentowność swojej reklamy na Allegro.

  1. Kampanie Allegro Ads – majówka 2024
  2. Reklama na Allegro w majówkę – opinia eksperta
  3. Strategie prowadzenia kampanii Allegro Ads w maju 2024
  4. Optymalizacja kampanii Allegro Ads w majówkę –  dodatkowe porady
  5. Allegro Ads poradnik na majówkę – FAQ

Kampanie Allegro Ads – majówka 2024

Przed nami długo wyczekiwany czas wolny. W tym roku majówka zaczyna się w środę. To znaczy, że wielu użytkowników Allegro zacznie urlop w poniedziałek 29 kwietnia. Tym samym, sprzedaż na portalu najprawdopodobniej zwolni już w piątek 26 kwietnia.

Zastanawiasz się, dlaczego majówka ma taki wpływ na funkcjonowanie Allegro? Użytkownicy platformy rzadko robią zakupy w święta i dni wolne, ponieważ wolą przeznaczyć czas na odpoczynek i spotkania z bliskimi, zamiast na scrollowanie kolejnych stron produktów. Wszystko to sprawia, że wielu sprzedawców spodziewa się przestojów w sprzedaży i stara się ochronić swój budżet reklamowy, całkowicie wyłączając kampanie Allegro Ads. Nie zawsze jest to jednak słuszna decyzja. Choć koszty Allegro Ads stanowią obciążenie dla biznesu, rezygnacja z reklam Allegro w majówkę może przynieść więcej strat niż korzyści. 

Reklama na Allegro w majówkę – opinia eksperta

Optymalizacja kampanii Allegro Ads w okresie świąt, aby reklamy były możliwie najbardziej rentowne, nie jest łatwa. Wiele zależy od wielkości danego sklepu i celów biznesowych. Dlatego też razem z Michałem Surmaczem, doświadczonym ekspertem Allegro oraz menedżerem naszego Działu Realizacji, przygotowaliśmy dla Ciebie aż trzy strategie działania. Są dopasowane pod różne budżety reklamowe, dlatego bez problemu wybierzesz najlepszą dla siebie.

Zanim jednak przejdziesz do wdrożenia którejkolwiek z naszych porad, przeanalizuj to, jak funkcjonuje Twój sklep na Allegro. W tym celu:

  1. Sprawdź rentowność swoich ofert w AlleSpark. To darmowe narzędzie da Ci wgląd nie tylko w wyniki kampanii – w tym zwrot z inwestycji w Allegro Ads – ale także w całościowe K/P już z uwzględnieniem aktualnych (nawet dziennych i tygodniowych) kosztów kampanii Ads. Twój zysk jest ważny!
  2. Przejrzyj statystyki kampanii Allegro Ads dostępne w Allegro Analytics. Najważniejszą kwestią powinien być dla Ciebie trend sprzedaży. Koniecznie dowiedz się, jak sprzedaż na Twoim koncie kształtuje się w zależności od dnia i godziny. To bardzo ważne w kontekście planowania kampanii Allegro!

Strategie prowadzenia kampanii Allegro Ads w maju 2024

Trzymaj rękę na pulsie. Monitorując swoje reklamy na Allegro, bez problemu wychwycisz pierwsze oznaki spadku sprzedaży i wdrożysz odpowiednią strategię działania. Postępując we właściwy sposób, ochronisz swój budżet reklamowy. Pierwsze działania warto podjąć już w sobotę 27 kwietnia – według nas będzie to dzień, w którym spadek sprzedaży stanie się widoczny na większości kont. Pamiętaj jednak, aby nie działać pochopnie. Strategię dostosuj do sytuacji, kierując się wskazówkami zawartymi poniżej.

Strategia pierwsza – stabilne wyniki kampanii Allegro 

Poświęć swój czas w sobotę (27.04) na monitoring sprzedaży na koncie. Jeżeli sprzedaż (oraz ilości paczek) będzie osiągać zbliżone wartości do standardowych, kupujący najpewniej jeszcze nie zaczęli urlopować. Możesz zatem kontynuować standardowe działania, bez obniżania stawki CPC. Nie zaniedbuj jednak obserwacji. To, że w danym momencie sytuacja wydaje się stabilna, nie znaczy, że zaraz nie ulegnie zmianie. Gdy tylko zauważysz spadek skuteczności, przejdź do strategii drugiej.

Scenariusz drugi – niskie wyniki reklamy na Allegro

Jeśli spadki pojawią się już w sobotę (27.04), ogranicz lub całkowicie wyłącz swoje kampanie Allegro Ads aż do godziny 14:00 w niedzielę (28.04). Po tym czasie włącz je na nowo, aby sprzedać tego dnia tak dużo, jak to tylko możliwe. W poniedziałek (29.04) nie ograniczaj budżetu ani kampanii Allegro Ads w żaden sposób. Sprzedawaj, ile się da!

⭢ Dochodzimy do momentu, w którym dwa powyższe scenariusze się krzyżują. Niezależenie od wybranej strategii na początku, wtorek (30.04) zacznij od analizy danych. Ten dzień w ogóle warto poświęcić na monitorowanie sytuacji. Sprawdzaj wyniki regularnie – nawet co 3h. Zaglądaj też do konkurencji, używając do tego narzędzia Allegro Analytics. Jeśli wyniki będą niesatysfakcjonujące, zmniejsz lub ogranicz stawki. Możesz także wyłączyć najmniej rentowne kampanie. Oczywiście, jeśli Twoja Allegro sprzedaż nadal będzie zadowalająca, nie ma sensu niczego zmieniać.

Zajrzyj na konto w środę (1 maja) około 17:00 i sprawdź, ile udało Ci się sprzedać. Jeśli mało (na tle konkurencji) spróbuj odpalić kilka najbardziej rentownych kampanii. Jeżeli sytuacja wygląda podobnie, to pozostaw niskie stawki lub wyłącz kampanie (tzw. tryb urlopowy). Sprzedaż w dalszym ciągu jest na fajnym poziomie? Niczego nie zmieniaj, ale wróć ponownie na konto ok. 22:00, aby sprawdzić sytuację.

Czwartek (2 maja) warto poświęcić na analizowanie wyników – najlepiej zaglądać do kampanii i sprzedaży konkurencji co 3h. W zależności od wyników zmniejsz lub ogranicz stawki albo całkowicie wyłącz najmniej rentowne kampanie Allegro Ads. Pamiętaj jednak, aby prowadzić działania w Allegro Ads tylko do momentu, w którym będziesz w stanie wysłać paczkę w dniu otrzymania zamówienia – to bardzo ważne dla klientów zwłaszcza w okresie świąt! 

Gdy wyślesz ostatnią paczkę, możesz ze spokojem zacząć urlop i odpocząć. Ogranicz stawki lub nawet wyłącz tymczasowo kampanie. Reklamę na Allegro warto ponownie uruchomić w niedzielę (5.05) rano, aby już w poniedziałek (6.05) normalnie wysyłać paczki do klientów. Przygotuj się na to, że poniedziałek (6.05) będzie najprawdopodobniej dniem z dość wysoką sprzedażą, ponieważ po skończonym urlopie klienci wrócą do swoich nawyków. 

Scenariusz trzeci – reklama na Allegro dla tych, którzy chcą być liderami kategorii 

Jeśli chcesz zostać liderem w swojej kategorii, najprawdopodobniej posiadasz spory budżet. Możesz więc pozwolić sobie na nieco więcej. Od soboty (27.04) do niedzieli (5.05) nie ograniczaj niczego – możesz nawet podnieść stawki. Postępując w ten sposób, zyskasz wyższą pozycję względem konkurencji, ponieważ większość firm będzie ograniczać kampanie Allegro Ads (pisaliśmy o tym wyżej). Co prawda, sprzedaż w okresie świąt majowych będzie stosunkowo mało rentowna, z pewnością jednak przełoży się na start z wyższych pozycji w rankingu, gdy tylko majówka się zakończy.

Optymalizacja kampanii Allegro Ads w majówkę –  dodatkowe porady

  • Zależy Ci na ochronie budżetu reklamowego, ale nie chcesz wyłączać wszystkich kampanii Ads Allegro? Najlepiej ogranicz reklamę graficzną Allegro (a nie sponsorowaną)!
  • Majówka to nie powód, aby zaniedbywać jakość sprzedaży. Pamiętaj, aby odpowiadać na wiadomości i dyskusje klientów, aby nie stracić na wskaźniku Allegro trafności ofert. Jeśli nie chcesz w tym czasie zajmować się biznesem, koniecznie ustaw autoresponder, np. darmowy autoresponder wiadomości Allegro AlleSpark.
  • Przestój w sprzedaży można także wykorzystać na rozwijanie umiejętności. Nadwyżkę czasu warto przeznaczyć na przyswojenie naszych porad o Allegro Ads.

Allegro Ads poradnik na majówkę – FAQ

Jaka jest efektywność kampanii Allegro Ads w majówkę?

Reklamy Allegro Ads charakteryzują się różną efektywnością w majówkę. To, czy utrzymają swoje wyniki, czy też staną się mniej opłacalne, zależy od konkretnego dnia, branży oraz stawek. W większości przypadków można jednak spodziewać się obniżek skuteczności. To jednak nie znaczy, że trzeba je całkowicie wyłączyć. Odpowiednia optymalizacja Allegro Ads pomoże Ci zabezpieczyć budżet (nasz Allegro Ads Poradnik rozszerza ten temat).

Gdzie sprawdzać statystyki Allegro Ads?

Dobra optymalizacja Allegro Ads wymaga bieżącego monitorowania statystyki kampanii Allegro Ads. W tym celu możesz się posłużyć Allegro Analytics lub darmowym AlleSparkiem.

Jaki budżet Allegro Ads będzie dobry na majówkę?

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. To, jaki budżet Allegro Ads sprawdzi się w Twoim przypadku, zależy od Twojej kategorii, wielkości konta oraz planów biznesowych. Jeśli zamierzasz stać się liderem w danej kategorii, lepiej nie ograniczać wydatków podczas majówki. Z kolei jeśli zależy Ci przede wszystkim na ochronie budżetu reklamowego, Allegro Ads umożliwia wprowadzanie korekt na bieżąco. Musisz tylko trzymać rękę na pulsie i regularnie monitorować system Allegro Ads.

Czy warto ograniczyć reklamy Allegro Ads w trakcie majówki?

To, jakie ustawienia Allegro Ads w majówkę będą najlepsze dla Twojego konta, zależy od Twoich celów. Chcesz przejąć udziały w kategorii? Pozostaw system Allegro Ads w takim stanie jak zazwyczaj lub nawet podnieś stawki. Wolisz zwiększyć rentowność swojego sklepu i ograniczyć wydatki na kampanie reklamowe? Zmniejsz stawki lub wyłącz najmniej rentowne reklamy. Pamiętaj jednak, aby w pierwszej kolejności wyłączać reklamę graficzną Allegro!

Czy jako sprzedawca Allegro mogę po prostu odpocząć w majówkę?

Jeśli wolisz odciąć się od sprzedaży w majówkę, nic nie stoi na przeszkodzie. Allegro Ads umożliwia zawieszenie kampanii. Możesz to zrobić już w piątek 26.04. Po urlopie (najlepiej w niedzielę 5.04 około 14:00) możesz je ponownie wznowić. Dzięki temu nie zmniejszysz swojego budżetu. Pamiętaj jednak, że przerwa w sprzedaży nie zwalnia Cię z konieczności odpowiadania na wiadomości od kupujących. Aby utrzymać wysoki wskaźnik jakości sprzedaży, uruchom w tym czasie autoresponder.

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 8

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?