Jak zarabiać na Allegro? – sprawdzone sposoby
Platformy sprzedaży internetowej w rodzaju Allegro cieszą się coraz większą popularnością wśród osób zainteresowanych prowadzeniem własnego biznesu. Zastanawiasz się, jak zarabiać na Allegro? Jesteś w dobrym miejscu! Od lat zajmujemy się obsługą kont Allegro oraz optymalizacją reklam Allegro Ads naszych klientów. W naszym artykule znajdziesz wskazówki, dzięki którym zaczniesz zarabiać na sprzedaży Allegro.

- Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?
- Jak wybrać odpowiedni asortyment do sprzedaży na Allegro?
- Jak ustalać ceny produktów na Allegro?
- Sprawdzone porady na sprzedaż na Allegro
- Jak zwiększać sprzedaż na Allegro?
- Jak zarabiać na Allegro? – FAQ:
Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?
Allegro to zdecydowany lider rynku e-commerce w Polsce. W 2024 roku portal posiadał 19 milionów zarejestrowanych użytkowników, z których ok. 15 milionów było aktywnych. Takie liczby sprawiają, że Allegro jest niezwykle atrakcyjne dla sprzedających. Co więcej, serwis z biegiem czasu nie traci popularności. Mimo systematycznych prób ekspansji podejmowanych przez zagraniczne platformy sprzedażowe (w rodzaju Amazona oraz Shopee), do tej pory nikt nie zdołał zagrozić jego stabilnej pozycji.
Ogromna baza potencjalnych (i lojalnych) klientów, którzy z roku na rok wydają coraz więcej (w 2024 roku przeciętny użytkownik Allegro wydał średnio 3950 zł, co pokazuje wzrost o 6,5% w porównaniu do roku poprzedniego) to jednak nie wszystko. Za sukcesem Allegro stoją także: rozbudowane drzewko kategorii oraz przejrzysty interfejs.
Martwisz się, że serwis Allegro to nie miejsce dla Ciebie jako sprzedawcy? Nic bardziej mylnego! Platforma słynie z łatwość w rozpoczęciu sprzedaży – proces rejestracji jest szybki i intuicyjny i nie wymaga kontaktu z konsultantem. Również codzienna obsługa konta Allegro na ogół nie sprawia większych problemów. Portal oferuje szeroki zakres narzędzi (w rodzaju Allegro Analytics, Planera kampanii oraz systemu Allegro Ads), które pomagają w optymalizacji sprzedaży. Gdyby to jednak było dla Ciebie za mało, na rynku istnieje sporo zewnętrznych narzędzi, które dodatkowo optymalizują obsługę sklepu (umożliwiając, chociażby, integrację konta Allegro z programem magazynowym).
Jak wybrać odpowiedni asortyment do sprzedaży na Allegro?
Platforma Allegro pozwala na sprzedaż produktów (praktycznie) każdego rodzaju. Wystarczy spojrzeć, jak rozbudowane jest drzewko kategorii. Na portalu można znaleźć zarówno książki i elektronikę, jak i ubrania, kosmetyki, suplementy diety, produkty spożywcze i akcesoria dla zwierząt. Choć każdy z tych rodzajów towaru znajduje swojego nabywcę, nie każdy może się pochwalić równie wysoką popularnością.

Jak wynika z dużego raportu Gemius z 2024 roku „E-commerce w Polsce”, najczęściej w sieci (a więc również na Allegro) Polacy kupują:
- odzież, akcesoria i dodatki,
- obuwie,
- kosmetyki i perfumy,
- produkty farmaceutyczne,
- książki, płyty, filmy.
Jeśli więc zależy Ci na dużym gronie potencjalnych klientów, warto zainteresować się którąś z tych kategorii produktowych. Praktyczne wskazówki, jak prowadzić sprzedaż konkretnych produktów znajdziesz w naszym cyklu artykułów „Jak sprzedawać na Allegro”, np. Jak sprzedawać na Allegro kosmetyki? lub Jak sprzedawać na Allegro odzież i obuwie?.
W sytuacji gdy posiadasz określony asortyment, ale szukasz pomysłu na jego rozszerzenie lub po prostu zastanawiasz się nad wprowadzeniem hitowego produktu, warto zajrzeć do Allegro Analytics. Znajdziesz tam raporty, dzięki którym dowiesz się, jakie 1000 produktów cieszy się największą popularnością na portalu, jakie 1000 produktów dopiero zdobywa popularność oraz jakie 1000 ofert jest najczęściej wybieranych przez klientów.
Jak ustalać ceny produktów na Allegro?
Ustalanie cen produktów na Allegro to kluczowy element sprzedaży, ponieważ ma duży wpływ na rentowność całego sklepu. Określając ceny dla swojego asortymentu, warto posłużyć się którąś z tzw. strategii cenowych. Do najpopularniejszych należą:
- Metoda koszt-plus – polega na obliczeniu kosztów produkcji, transportu i reklamy, a następnie dodaniu marży. Przykładowo, jeśli koszt produkcji skarpet wynosi 10 zł, a marża to 50%, cena sprzedaży powinna wynieść 15 zł.
- Podejście konkurencyjne – zakłada ustalanie ceny na podstawie cen konkurencji. Jest to dobra strategia, gdy oferowane produkty są popularne i, tym samym, łatwe do zastąpienia przez inne marki.
- Metoda value-based pricing – uwzględnia oczekiwania cenowe klientów. Z tego powodu najlepiej sprawdza się w przypadku dóbr luksusowych, gdzie klienci są gotowi zapłacić więcej za markę i/lub wysoką jakość.
Pamiętaj, że jako sprzedawca Allegro masz dostęp do Allegro Analytics. Aby jeszcze trafniej oszacować wartość swoich produktów, możesz skorzystać z takich raportów jak Rozkład poziomu cen i Historia cen.
➔ Nie wiesz, jak zsumować koszty związane ze sprzedażą danego przedmiotu? Skorzystaj z AlleSpark! Nasze narzędzie pomoże Ci w określeniu, które z Twoich produktów są rentowne, a które nie, podpowiadając, gdzie warto wprowadzić zmianę ceny.
Ile można zarobić na Allegro?
To, ile można zarobić na sprzedaży produktów w serwisie, w dużym stopniu zależy od tego, jak się go używa. Allegro to bowiem kanał sprzedaży, z którego można korzystać na różne sposoby. Dobrze sprawdza się zarówno jako główny biznes, jak i wsparcie własnego sklepu internetowego. Osoby, które prowadząc sklep, chcą po prostu dorobić do wypłaty, zwykle osiągają przychód na poziomie kilkuset / kilku tysięcy złotych, podczas gdy te, które traktują Allegro jako główny kanał sprzedaży, są w stanie generować miliony złotych obrotów miesięcznie.
➔ Na Allegro można zarabiać bez konieczności posiadania działalności gospodarczej. Pamiętaj jednak, że sprzedając na portalu jako osoba prywatna, możesz zarabiać miesięcznie jedynie wartość odpowiadającą 75% minimalnego wynagrodzenia. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Jak sprzedawać na Allegro jako osoba prywatna?.
Sprawdzone porady na sprzedaż na Allegro
Twórz atrakcyjne tytuły i opisy aukcji
Jak wynika z badań, opisy mają niemal 90% wpływu na konwersję – dotyczy to zwłaszcza droższych produktów. Jest zatem o co powalczyć! Atrakcyjny opis powinien być zwięzły, poprawny językowo i przejrzysty. Warto w nim zawrzeć najważniejsze cechy produktu oraz kilka pomysłów na jego wykorzystanie. Unikaj przy tym długich zdań – lepiej stosuj wypunktowania i wyliczanki, aby ułatwić klientom szybkie przyswajanie informacji.
Równie ważne jak same opisy są tytuły. Choć nie wpływają bezpośrednio na pozycję na listingu, odgrywają ważną rolę w algorytmie trafności Allegro. Przede wszystkim to one decydują, dla jakich fraz Twoje produkty będą wyświetlane! Aby aukcje pokazywały się tylko tym użytkownikom, którzy są naprawdę zainteresowani kupnem danego produktu, koniecznie wykorzystuj w tytułach odpowiednie frazy kluczowe.
➔ Bez względu na to, czy chcesz sprzedawać towary własnej produkcji, czy też prowadzić dropshipping Allegro, musisz zadbać o wygląd i treść swoich aukcji. Aby doprowadzić je do perfekcji, zapoznaj się z naszym darmowym e-bookiem Sekrety tworzenia ofert Allegro!
Zwróć uwagę na zdjęcia produktów
Na Allegro panuje naprawdę duża konkurencja, a użytkownicy internetu kupują głównie oczami. Aby zatem jednocześnie się wyróżnić i przyciągnąć klientów do swojego sklepu, należy zadbać o wysoką jakość grafik produktowych. Dobrze oświetlone zdjęcia na jasnym, neutralnym tle są najskuteczniejsze. Jeśli sprzedajesz elektronikę lub inne, zaawansowane technicznie towary, dodaj kilka zbliżeń, aby pokazać detale. Twój produkt ma nietypowe zastosowanie? Pokuś się o aranżację, aby zainspirować klientów.

Zadbaj o pozytywne komentarze
Negatywne komentarze mogą zaszkodzić nie tylko Twojemu samopoczuciu, ale i sprzedaży Allegro, gdyż mają wpływ na ocenę jakości sprzedaży. Od niej z kolei w dużej mierze zależy pozycja oferty na listingu oraz możliwość uzyskania tytułu Super Sprzedawcy. Aby efektywnie zarabiać na platformie Allegro, staraj się więc zdobywać jak najwięcej pozytywnych opinii. Satysfakcję swoich klientów możesz zwiększyć na wiele sposobów, chociażby, dbając o właściwe wypełnienie parametrów i opisywanie produktu w zgodzie z rzeczywistością.
A co robić, gdy pojawi się już negatywny komentarz? Przede wszystkim nie panikuj! Masz 21 dni na poproszenie klienta o korektę. Skontaktuj się z nim, wytłumacz sytuację i przeproś. W wielu przypadkach tyle wystarczy, aby pozbyć się negatywa. Jeśli martwisz się, że podczas rozmowy mogą ponieść Cię emocje, skorzystaj z pomocy specjalistów, którzy usuwanie komentarzy Allegro mają za chleb powszedni.
Wykorzystaj narzędzia i funkcje marketingowe
Allegro oferuje swoim sprzedawcom wiele narzędzi i funkcji marketingowych. Warto z nich korzystać, aby przyciągnąć uwagę kupujących. Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie widoczności swojej aukcji jest wyróżnienie oferty – płatna opcja, która umieszcza produkt na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (nad aukcjami niepromowanymi, ale pod ofertami sponsorowanymi Allegro Ads). Bardzo skutecznym narzędziem marketingowym są również Monety Allegro, które można zaoferować klientom jako rabat na kolejne zakupy w serwisie.

Oferuj wysyłkę w ramach Allegro Smart
Wiele osób tak chętnie kupuje na Allegro, ponieważ może skorzystać z darmowej dostawy w ramach Allegro Smart. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć tych klientów (a w programie uczestniczy kilka milionów użytkowników!), zacznij oferować wysyłkę Allegro Smart. Choć będzie się to wiązać z dodatkową prowizją od sprzedaży, wiele na tym zyskasz. Jak pokazują analizy Allegro z 2024 roku, darmowa wysyłka Allegro Smart przyciąga nowych kupujących i zwiększa częstotliwość zakupów nawet o 2,5 razy!
Dołącz do Strefy Okazji
Zajmowanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Allegro zależy od trafności oferty, którą buduje się za pomocą szeregu działań organicznych (obejmują one m.in. optymalizację tytułów, parametrów oraz eliminowanie nieregulaminowości). Proces ten często okazuje się czasochłonny. Aby zwiększyć sprzedaż konkretnych produktów w krótkim czasie, możesz skorzystać ze Strefy Okazji. Okazyjne aukcje otrzymują specjalne oznaczenie, które zwiększa ich widoczność na listingu i uatrakcyjnia w oczach kupujących. Dodatkowo promowane w ten sposób oferty wyświetlają się w specjalnej części portalu.
Jak zwiększać sprzedaż na Allegro?
Jednym z najskuteczniejszych narzędzi, które pomagają zwiększyć sprzedaż na Allegro, jest system reklamowy Allegro Ads. Dzięki niemu możesz zmaksymalizować ruch na swoich aukcjach, co zwykle pośrednio prowadzi do wzrostu konwersji.
W ramach Allegro Ads dostępne są różne formaty kampanii, które różnią się celem, miejscem wyświetlania i modelem rozliczeń:
- Kampanie sponsorowane – to najczęściej wybierany format reklamowy. Reklamy sponsorowane wyświetlane są na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, zapewniając dużą widoczność. Ich model rozliczana to CPC (Cost Per Click), co oznacza, że płaci się tylko za kliknięcia, a nie za same wyświetlenia.
- Reklama graficzna – obejmuje cztery typy: banerową, szablonową, elastyczną i na stronie głównej. Reklama banerowa jest najłatwiejsza w przygotowaniu, ponieważ opiera się na gotowym szablonie. Pozostałe opcje wymagają stworzenia indywidualnej kreacji graficznej. Choć reklama graficzna jest bardzo skuteczna w budowaniu rozpoznawalności marki, wiąże się ze sporym ryzykiem, ponieważ opiera się na modelu rozliczania CPM, w którym płaci się za każde 1000 wyświetleń (a nie kliknięcia!).
- Reklama wideo – krótkie filmy promujące produkty skutecznie przyciągają uwagę kupujących, ponieważ są wyświetlane na liście wyników wyszukiwania.
- Reklamy zewnętrzne – jak sama nazwa wskazuje, służą do reklamowania produktów na zewnątrz Allegro. Jeśli z nich skorzystasz, Twoje towary wyświetlą się bezpośrednio w wyszukiwarce Google, pozwalając na dotarcie do klientów spoza Allegro. Jest to opcja, którą warto wykorzystać w przypadku popularnych produktów sezonowych.
- Ads4Brands – to usługa dedykowana właścicielom marek. Chroni przed nadmierną konkurencją między dystrybutorami, pomagając w budowaniu bardziej efektywnej strategii reklamowej.
➔ Pamiętaj! Wybór odpowiedniego typu reklamy zależy od Twoich celów, grupy docelowej oraz produktów, które oferujesz.
➔ Więcej o Allegro Ads dowiesz się z naszych artykułów: Ile kosztuje Allegro Ads? oraz Allegro Ads zwrot z inwestycji ROAS i pozostałe wskaźniki.
Jak zarabiać na Allegro? – FAQ:
Jak założyć sklep internetowy na Allegro?
Założyć sklep internetowy na Allegro jest bardzo łatwo. Wszystko, co musisz zrobić, to wypełnić formularz rejestracyjny i aktywować nowo utworzone konto Allegro poprzez wysłanie przelewu na kwotę 1,01 zł (otrzymasz ją z powrotem). Aby nie mieć żadnych ograniczeń w sprzedaży produktów, warto także od razu przejść pełną weryfikację danych. Cały proces zwykle nie zajmuje więcej niż kilka dni roboczych.
Co sprzedawać na Allegro?
Na Allegro można sprzedawać praktycznie wszystko. Wybór odpowiednich produktów należy do Ciebie. Jeśli nie masz pomysłu, co sprzedawać na Allegro, zainspiruj się listą najpopularniejszych towarów i ofert na portalu. Informacje tego typu znajdziesz w Allegro Analytics, generując raporty za pomocą zakładki „Top”.
Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?
Aby skutecznie sprzedawać na Allegro, nie wystarczy założyć sklep internetowy na portalu. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz zadbać zarówno o kwestie organiczne swoich ofert i nawigację sklepu, jak i marketing. Jako sprzedawca Allegro możesz korzystać z atrakcyjnych metod promocji oraz całego dedykowanego systemu reklam Allegro Ads.
Czy warto prowadzić dropshipping Allegro?
Jeśli tylko masz pomysł na biznes, warto prowadzić dropshipping Allegro. Aby zacząć dropshipping Allegro, załóż konto na portalu i wystaw konkretne produkty. Nie zapominaj także o działaniach mających na celu pozyskanie ruchu na aukcjach! Odpowiednie promocje i reklamy Allegro Ads zwiększą Twoje szanse na sukces.
Czy potrzebne jest konto firmowe na Allegro, aby zarabiać?
Nie, konto firmowe Allegro nie jest potrzebne, aby zarabiać na portalu. Żeby sprzedawać okazjonalnie na Allegro Lokalnie, wystarczy zwyczajne konto Allegro. Pamiętaj jednak, że bez działalności gospodarczej możesz w legalny sposób zarabiać miesięcznie jedynie równowartość 75% minimalnego krajowego wynagrodzenia.