Case study skleplolki.pl
– branża zabawki

Klient zajmuje się produkcją zabawek dla dzieci w wieku 3-12 lat. Prowadzi również hurtową i detaliczną sprzedaż swoich produktów na rynek polski. Głównym celem Klienta jest dominacja w sektorze zabawek militarnych (takich jak pistolety na plastikowe i żelowe kulki).

hero

12 000 000

zasięgu

184 734 zł

przychodu

691%

ROAS

Cele
Rozwój sieci sprzedaży

Głównym celem Klienta był ogólny rozwój sieci sprzedaży z naciskiem na sprzedaż detaliczną. Żeby się to jednak udało, najpierw firma musiała zwiększyć świadomość marki wśród jej potencjalnych Klientów – zapoznać ich z asortymentem i wyznawanymi wartościami. Bez tego, trudno pozyskać zainteresowanie i zaufanie odbiorców.

  • Zwiększenie świadomości marki wśród potencjalnych Klientów
  • Sprzedaż detaliczna zabawek dla dzieci w wieku 3-12 lat
  • Rozwój sieci sprzedaży

hero image

Wyzwania
Ogromna konkurencja

Największym wyzwaniem w osiągnięciu celu, wydawała się szeroka konkurencja. Aby ją pokonać, zaczęliśmy promować produkt na terenie całej Polski. Budowanie świadomości marki o tak szerokim zasięgu było dość czasochłonne. Dlatego aby zwiększyć skuteczność naszych działań, wyselekcjonowaliśmy bestsellerowe produkty, które do tej pory cieszyły się największą sprzedażą. Staraliśmy się również znaleźć niszę, którą moglibyśmy zapełnić.

    • Szeroka konkurencja w branży zabawek
    • Ekspansja produktu na cały rynek Polski
    • Wyselekcjonowanie topowych produktów marki na bazie zakupów grupy docelowej
    • Odnalezienie niszy wraz z mocnymi stronami marki Klienta

hero image

Strategia na kampanie
Strategia lejka sprzedażowego

Nasze działania rozpoczęliśmy od zbudowania struktury kampanii, która była odpowiednikiem lejka sprzedażowego (Każda z kampanii odpowiadała danemu etapowi lejka). Po uzyskaniu pierwszych danych, stworzyliśmy kilka dodatkowych kampanii produktowych. Aby maksymalnie zwiększyć skuteczność naszych działań, postanowiliśmy skoncentrować uwagę i budżet (zgodnie z zasadąPareto) na 20% produktów, które generują 80% przychodów.

1. Stworzenie lejka sprzedażowego opartego na: kampanii search, shopping, display, video oraz display remarketing
2. Stworzenie kampanii produktowej opartej o aktualne dane sprzedażowe wraz z kampaniami produktowymi opartymi o naszą wewnętrzną strukturę
3. Odnalezienie 20% produktów, które generują 80% przychodów

section image

Niestandardowe rozwiązania
automatyzacja i autorskie skrypty

W optymalizacji kampanii pomogło nam wdrożenie kilku niestandardowych rozwiązań, takich jak:

  • Automatyzowany feed produktowy i katalogi produktowe do kampanii Google Ads
  • Autorski skrypt kampanii Google
  • Skrypt do automatycznego wykluczania fraz w reklamach produktowych i sieci wyszukiwania

hero image

Maksymalizacja efektów

Wyniki

Zgodnie z ustalonymi z Klientem celami, w końcowej fazie kampanii uzyskaliśmy następujące wyniki:

ROAS: ~700%, dla klienta wynik okazał się bardzo satysfakcjonujący, spowodował wysoki realny zwrot z inwestycji, przy założeniu wysoko-marżowego produktu – daje to realnie zysk na poziomie 350%.
Konwersje: 1901 konwersji – tyle realnych zakupów udało nam się zrealizować. Istnieje duża szansa na to, że nie były to jedynie jednorazowe transakcje.
Powracający użytkownicy: Blisko połowę zakupów zrobiły osoby, które kupiły więcej niż 1 raz.

section image

Spodobał Ci się ten wpis?

Kliknij na gwiazdki, aby dodać ocenę.

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów 0

Bądź pierwszy!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

contact

Kontakt i szybka wycena

Szybko wycenimy projekt i odpowiemy na wszystkie pytania

Czekamy na wiadomość od Ciebie! Dokonaj darmowej wyceny lub opisz krok po kroku czego potrzebujesz korzystając z naszego panelu kontaktowego. Chętnie porozmawiamy o Twoim pomyśle. A może masz jakieś pytania? Śmiało pisz!

Zwykle odpowiadamy w ciągu 24h!